MM ringraja tsiklite võimsus

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: MM ringraja tsiklite võimsus

Lugemata postitus Postitas miilits »

Kaasaegsete ringraja tsiklite võimsustest olen tume kuju, vaatan neid lihtsalt raja äärest ja siis on ilus vaadata, kuidas võidusõitja peab masinat taltsutama, et see tagarattale püsti ei kargaks ja kurvi minnes jälle hoo selle läbimiseks parajaks saaks.
70-ndatel loeti kiiremateks tsikliteks 250ccm, sest nende võimsuse ja kaalu suhe oli parim, suuremad olid küll võimsamad, kuid ka seejuures raskemad NL masinate korral ja minu teada ka piiri taga.
Vanemate rataste huviline võiks läbi käia Tagadi mootorrataste muuseomist ja seal teisel korrusel on selleaegseid masinaid näit: 350ccm IZ-Ju mootorist pigistati välja üle 50Hj, tänavasõidu mootor oli 28Hj (ca20Kw) ja pöördeid 5000 ringis, tänavasõidu 250ccm Jawa 14hj/5000p/min., 50-ndate tänavasõidu IZ-49 oli 8kW ja omal ajal sõideti ka nende mootoritega ringrada ( mängifilm "Vallatud kurvid")
Tundsin päris hästi üht manalasse vajunud võidusõitjat, muide tema osales ka esimesel võidusõidul Viljandis Vana-Võidu ringrajal, kes oli ise ka hea masina ehitaja ja tema ütles, et kui IZ-JU mootor 200km/h välja ei jookse, siis see ei ole mootor ja viska teine üle õla, see oli muidugi väike nali, kuid tema pani vabrikumootori sarnaselt jooksma, iseasi oli selles, kaua see mootor kestis, sest siis oli temast viimane välja võetud.
Tean ühel endisel võidusõitjal veel alles olevat ja taastatud 80-ndate teise poole 350ccm võidusõidutsiklit, mille on minu teada inglaste mootor ja sel pidavat olema üle 80Hj.
Kaasaegsete masinatega neid muidugi võrrelda ei saa, kuid arvan, et kasulik on ka vanemaid aegu teada. :bsmile:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”