Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas taux »

Mix kirjutas:

Minu, kui diletandi arvamus, aga teema "rumalad küsimused" võimaldavad ka rumalaid vastuseid: Tsiklid ju erinevad. Isteasend teine - sadulakõrgus maast ja lenksust ja jalaraudade asend maa ja sõitja tagumiku suhtes erinev. Kuidas neid omavahel üldse võrrelda saab?!
Ei kujuta ette, et suht kõhuli baigil istudes, jalad kusagil kõrvadest tagapool ja rohkem kägaras - suudaks kurvis veel jalga ette sirutada. Ja kõrgema enduro- või krossika otsast põlvega kurvis kolmanat toetuspunti "otsida" kah natuke naljakas - samahästi sobiks siis juba küünarnukk.. :roll: :D
Kurviläbimise kiirused kah tiba erinevad... :roll:

Rehvi laiusest ka loeb ,palju ratas kaldesse läheb .Mida laiem rehv seda rohkem peab kallama,et saada sama kaldenurka mis kitsa rehviga.

Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

Old-Thompson kirjutas:
kopu kirjutas:

Kui tsikliga siis ei saagi trahvi sest pilti tehakse ainult eest(vist). Või teevad need tagant ka?

Hakkas mindki see küsimus painama!?

Tsiklimehi need kastid ei fikseeri :mrgreen: :bsmile:

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

Miks muruniiduk tagurpidi tõmmates oluliselt paremini niidab kui edasi lükates?


rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

see on raudselt seotud maakera pöörlemisega

...nagu ratta peal...
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8858
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

krt ma ei ole tähele pannudki. enda järgi niidukit tõmmata on lihtsalt mugavam minuarust..


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Paremini lõikab siis, kui korra juba üle sõidetud jupi pealt teistpidi tagasi tuled. :mrgreen:


sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas sentry »

Kui vaadata muruniiduki nn. "lenksu" siis see on umbes 45 kraadise nurga all ja lükates läheb palju energiast vastu maad ning ülejäänud tõukamiseks. Tõmmates aga läheb palju energiat masina tõstmiseks (mis teeb niiduki kergemaks) ning siis sellest ülejäänud energia tõmbamiseks. Pole mingi füüsik aga loodan et saite poindile pihta :bsmile:

Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas T1m »

KUI GPs ütleb, et:'' tee lõpust parem pööre''
Kas see tähendab et
a) sõidutee lõpust parem pööre
b) tee(käsklus) lõpust parem pööre
:D pani eile lausa mõtlema:D kuigi ära ei eksinud:D

planeta 5; gsxf600; zx-9r
Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Mis nyrisid niidukeid te kasutate. Mul niidab mõlemat pidi yhtmoodi hästi. Mulle meeldib rohkem lykata. Mu niidukil vedav sild kah. Teeb elu kergemaks.


sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas sentry »

Burn7 kirjutas:

Mis nyrisid niidukeid te kasutate. Mul niidab mõlemat pidi yhtmoodi hästi. Mulle meeldib rohkem lykata. Mu niidukil vedav sild kah. Teeb elu kergemaks.

Jep lükata parem , sest tõmmates võibolla vaatad peale niitmist et mõni varvas otsustas sinnapaika jääda.


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

Burn7 kirjutas:

Mis nyrisid niidukeid te kasutate.

Just enne teritasin! Ja masinaks täitsa kobe Husq millel kombe kohaselt muidugi BS mootor... Küll proovisin kõrgusega mängida - ühtlaselt, eest, tagant... ikka tõmmates niidab puhtamalt ja madalamalt. tavaline tera, mis ostes all oli, ja mille lõikeosad on muidugi ainult lühikesed jupikesed tera otstes. Druzba niitis iga kell paremini kui käima läks...


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

teadsa... Mul ka Husqvarna, BS mootoriga. Viskab tagant heina välja. Niidan edaspidi - jama. Niidan tagurpidi - parem, aga jama. Kui niidan edaspidi ja pärast tagurpidi sama jutti pidi tagasi tulen - täitsa hea. See teema ka veel, et ees on selline lollakas tühi ruum seal, et kõrred pikali lükatakse ja seepärast head tulemust ei saagi. Aga tagant käib vaid üks väike plekiserv üle, mis kõrsi päris pikali ei suru. Muide, teritanud olen vast peale niiduki soetamist ühe korra ja vähemalt kaks aastat on see teeninud või läheb praegu isegi kolmas. Ainus nõme asi on see, et sealt niiduki seest murdus üks kahe punktiga kinni keevitatud jupp ära ja nüüd ei peenesta heina korralikult ära, kõik jamps jääb maha vedelema. Pole keevitust ka, et tagasi panna.

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

Mul on Yamaha FZR 1000, 90 aasta. Mul on see reservilüliti elektrooniline, aga nüüd lakkas töötamast. Sõitsin ja hakkas törtsutama. Mõtlesin, et selge, kütus hakkab lõppema. Lükkasin nupu siis "Reserv" asendisse ning käian ja käian, tööle ei lähe. Vaatan siis paaki, see täiesti kuival. Et ehk keegi oskab öelda, milles asi võiks olla ja kuidas seda korda saada?

Tänud! :bsmile:

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

Pead vist kütust juurde ostma äkki? :mrgreen:

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

No muidu jääb paaki kuskil 3.5 L kütust veel järgi, selleks nagu see reservlüliti ongi, aga kui ta ilma sellesse asendisse panduna tõmbab paagi kuivale, siis on nii tüütu enne igat sõitma hakkamist paaki kiigata või pikemat sõitu tehes :)

Ja siis selline küssa veel. Käiguvahetushoob on tehtud mingist alumiiniumsulamist vms, mida teadupärast vist ei saa keevitada. Kas seda aga kuumutamise või mingi muu valemiga saab painutada teise nurga alla? Probleem selles, et mul see liiga üleval, et pean tervet jalga kasutama nii käiku kõrgemaks või madalamaks vahetades. Tõstan nagu jala jalaraua pealt täiesti üles :D Jube tüütu on. Proovisin natuke madalamaks lasta seda, aga siis ei läinud käigud ilusti sisse. Ainuke lahendus, mille peale ma tulin, ongi teise nurga alla seadmine painutades. Ehk keegi teab, kas see on siis kuidagi võimalik ja kes/kus seda teha saaks. Või on siis mõni parem variant.

Tänud :bsmile:

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas aprill »

ziim911 kirjutas:

siin lehel on saadaval nii sprayd kui ka katted

http://www.photoblocker.com/photoblocker.html

Korraliku fototöötlus programmiga tuleb sellelt heledalt alalt kõik nähtavale :mrgreen:

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas sentry »

Nuki kirjutas:

Ja siis selline küssa veel. Käiguvahetushoob on tehtud mingist alumiiniumsulamist vms, mida teadupärast vist ei saa keevitada...

Alumiinium keevitus täitsa olemas, uuri asja.

Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 508
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

Keegi targem või paremate sõnaraamatute omanik äkki ütleb kuidas oleks PANDUS inglise ja soome keeles.

Kasutaja avatar

kki
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
Asukoht: Tallinn - Kadrina

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kki »

Vapsik kirjutas:

Keegi targem või paremate sõnaraamatute omanik äkki ütleb kuidas oleks PANDUS inglise ja soome keeles.

Proovi kaldtee?

Erinevad netiallikad andsid vasteid "inclined plane", "ramp"

Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 508
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

kki kirjutas:
Vapsik kirjutas:

Keegi targem või paremate sõnaraamatute omanik äkki ütleb kuidas oleks PANDUS inglise ja soome keeles.

Proovi kaldtee?

Erinevad netiallikad andsid vasteid "inclined plane", "ramp"

Tänud, aga siit tuleb välja see et sellel sõnal ka eesti keeles mitu tähendust. Netist otsides tuleb jah neid kaldteid ja asju ette. Ma mõtlesin pigem selle maja vundamendi ümber tehtava vöö mõttes.

Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Miks lähevad teed nii öelda "treppi"?

Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Kipsi kirjutas:

Miks lähevad teed nii öelda "treppi"?

Teadlased on jõudnud jälile sellele, miks kipuvad liivased kruusa- ja pinnasteed ebameeldivalt treppi minema, ärritades nii sõidukite vedrustust kui reisijate närve.

Uuringute tulemusel selgus tõsiasi, et kui aeglasemalt liikudes kandub sõiduki raskus läbi rataste pinnasele ühtlaselt, siis teatud kiirusest alates muutub auto justkui lutsukiviks, avaldades maapinnale kordamööda tihedalt kõvemat ja nõrgemat survet, vahendab Science Daily.

Teadlased ei katsetanud oma teooriat paraku auto ega ratastega, vaid adrateraga, mida lohistati mööda liivast maad. Selge see, et järelveetav labidas hakkab mööda maad libisedes üles-alla hüppama. Tõestuseks aga sellest piisavat - nii et autodega kehtib sama süsteem.
Lõpetuseks teatasid teadlased ka kurva tõsiasja, et teede treppi minemist ei saa kuidagi vältida. See on looduslik paratamatus, millega peab võitlema äärmisel juhul tiheda teehoolduse ja sõidukite nutikama vedrustuse abil.


sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas sentry »

[

Vapsik kirjutas:

Keegi targem või paremate sõnaraamatute omanik äkki ütleb kuidas oleks PANDUS inglise ja soome keeles.

minu sõiduõps rääkis ikka estakaadist.

Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

Ivoonu kirjutas:
Kipsi kirjutas:

Miks lähevad teed nii öelda "treppi"?

Teadlased on jõudnud jälile sellele, miks kipuvad liivased kruusa- ja pinnasteed ebameeldivalt treppi minema, ärritades nii sõidukite vedrustust kui reisijate närve.

Uuringute tulemusel selgus tõsiasi, et kui aeglasemalt liikudes kandub sõiduki raskus läbi rataste pinnasele ühtlaselt, siis teatud kiirusest alates muutub auto justkui lutsukiviks, avaldades maapinnale kordamööda tihedalt kõvemat ja nõrgemat survet, vahendab Science Daily.

Küllalt loogiline kirjeldus, kuid see ei seleta kuidas aerodünaamikast tingitud sõiduki kaalumuutus teed treppi ajab. Samuti on ju kaldaäärne liivane merepõhi treppis ja kõrbes liiv treppis, äkki tasuks seletusi ka sealt otsida.

Kui nüüd meenutada kus on tee rohkem ja kus vähem treppis, siis nagu kuivadel lõikudel püsib tee paremini sile ja niisketel lõikudel läheb treppi. Samuti treppi minek näib olevat progresseeruv protsess, ehk kui juba hakkab minema, siis edasine treppi minek areneb hästi kiiresti.

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

sentry kirjutas:

[

Vapsik kirjutas:

Keegi targem või paremate sõnaraamatute omanik äkki ütleb kuidas oleks PANDUS inglise ja soome keeles.

minu sõiduõps rääkis ikka estakaadist.

Pandus ehk sillutusriba on nii betoonvöö sokli ääres juhtimaks sademevett vundamendist eemale, kui ka nt. ratastooli kaldtee, estakaadist ikka paar törtsu erinev asi.


sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas sentry »

Aa ups panin jah mööda natuke :wack:

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

mux2hot kirjutas:
Ivoonu kirjutas:
Kipsi kirjutas:

Miks lähevad teed nii öelda "treppi"?

Teadlased on jõudnud jälile sellele, miks kipuvad liivased kruusa- ja pinnasteed ebameeldivalt treppi minema, ärritades nii sõidukite vedrustust kui reisijate närve.

Uuringute tulemusel selgus tõsiasi, et kui aeglasemalt liikudes kandub sõiduki raskus läbi rataste pinnasele ühtlaselt, siis teatud kiirusest alates muutub auto justkui lutsukiviks, avaldades maapinnale kordamööda tihedalt kõvemat ja nõrgemat survet, vahendab Science Daily.

Küllalt loogiline kirjeldus, kuid see ei seleta kuidas aerodünaamikast tingitud sõiduki kaalumuutus teed treppi ajab. Samuti on ju kaldaäärne liivane merepõhi treppis ja kõrbes liiv treppis, äkki tasuks seletusi ka sealt otsida.

Kui nüüd meenutada kus on tee rohkem ja kus vähem treppis, siis nagu kuivadel lõikudel püsib tee paremini sile ja niisketel lõikudel läheb treppi. Samuti treppi minek näib olevat progresseeruv protsess, ehk kui juba hakkab minema, siis edasine treppi minek areneb hästi kiiresti.

Kui nüüd natuke oma lolli peaga asja üle juurelda, siis iga väiksemgi kühm mõjutab auto ratast tõusma kõrgemale. Vastujõuna surub vedru jälle ratast vastu maad. Selle tulemusena tekib vibratsioon ja teekatet tümitatakse nagu vasaraga. MIda sügavamaks löökauk läheb, seda suurema jõuga hakkab ratas vastu maad lööma. Süvendist lüüakse lisaks tihendamisele pinnast veel ettepoole välja ja sinna tekib muhk. Ja nii ongi tee üks lohkude ja muhkude rivi.
Merepõhja ja luidete kohta see muidugi ei kehti, seal on tegemist liikuva vee ja tuulepööristega, mis pinnast niimoodi vormivad.

Edit: Mõtlesin ka natuke pinnase vee ja tuule toimel liikumise üle ja tegin ühe selgitava joonise.
Pilt

Kasutaja avatar

OGGY
Postitusi: 36
Liitunud: 29 Aug 2008, 19:59
Asukoht: Tartu

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas OGGY »

Peamiselt teed ikka treppis enne ja peale kurvi kus toimub pidurdamine ja kiirendamine seletatuna siis ivoonu poolt kuid kuskilt meenub ka kooliajast õpetaja tarkusetera ,et treppe tekitavad ka masinad millel on paaris arv silindreid millel pidavat vastav resonants tekkima ,et sellist mootori resonantsi ei teki paaritutel arvudel silindritega muidugi selline teadmine või uuring siis juba kunagi hallil nõukaajal tehtud kuid nagu näha probleem ikka endine.

Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1515
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee

Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

mina.

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”