Augud esiklaasis

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
jami
Postitusi: 107
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:24

Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas jami »

Misasi see siis veel on??? Kas tsiklisõidul hakkavad ka juuksed peas tiirlema??? Kas keegi selgitaks lähemalt seda kommentaari elmarilt??
Artikkel selline:
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=24790115
Kommentaar siin:
elmar, 27.07.2009 18:04
mootorratastel on selline tuuleklaasi augustamine juba ajast ja arust. mina enda motikale tegin tuuleklaasi augud 2005 aastal näiteks. täiesti loogiline süsteem ju. autodel tehniline lahendus on keerulisem.

Aprillis Pegasuses!!!
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Loll jutt, kui tsikklile keskele augud teha, siis tuleb tuul näkku ja kehapeale. See tüüp ajab arvatavasti ramairiga midagi segamini.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Villem »

No see "auk" peab olema õiges kohas ja õige suunaga. Hetkel tuleb meelde nt vanad CBR1000F 'd millel on ka klaasi alumises osas keskel "auk" mille kaudu õhuvool seespoolt klaasi üles liigub ning seetõttu ei tekki klaasi taha pööriseid ning kogu tuul suunatakse palju kõrgema kaarega eemale.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mina olen see elmar :mrgreen: ei aja Ram-Airiga segamini :mrgreen: võibolla tõesti liiga nõrk kommentaar seal, et sellest mingeid loogiliseid järeldusi teha. kirjeldan siin lähemalt siis.
tegelikult vist oli see 2006 aasta, kui ktm-i windscreenile kaks auku alla äärde puurisin.
Võttis oluliselt tuule laperdamist ümber kiivri (buffeting) vähemaks.
Mina sain selle idee ADVrider.com foorumist, kuid neid kohti olen näinud veel, kus sellest räägitud.

I learned while I was riding Tipsy that most of the buffeting behind a windshield is caused by a difference in air pressure -the pressure in front of the windshield is greater than the pressure behind it. Air that's deflected around the 'shield pours into the low-pressure area behind the 'shield instead of continuing over bike. We sit in that low-pressure area and feel the air pouring in on us as buffeting.

--DogFood-- - kui tsikli keskele augud teha, siis tsikkel üldse ei sõida ju (togi)

I figured that if I could reduce the difference between the pressure in front of and behind the windshield, I could reduce the buffeting. An easy way to do that was to drill a couple of holes in the windshield or, in the case of the Rifle windshield system I had on Tipsy, in the windshield base. I drilled a hole on either side of the base's central vent 2 inches in diameter, drilled with an ordinary carpenter's hole saw. Afterwards, almost all the buffeting was gone and there was a slight increase in fresh air venting through the added holes. I did the same to the stock Connie 'shield with the same results.

Lühidalt, tuuleklaasi taga on rõhk väiksem, kui klaasi ees, mis põhjustab sõidu ajal lisaõhu imemist klaasi taha, mis sealt omakorda paiskub kiivrisse ja põhjustab tuule laperdamist ümber kiivri. Kui puurida lisaaugud klaasi alumisse serva, siis tasakaalustatakse klaasi tagust rõhku klaasi ees olevaga ning nüüd niipalju lisaõhku sinna taha enam ei imeta, vaid see läheb nüüd pigem üle pea.

Võibolla mõne arust on loll jutt, kuid minu KTM-i puhul tõesti töötas. Ning nagu Villu ütles, osadel ratastel oli/on see juba stockis peal. Kindlasti muidugi paremini lahendatud, kui minul, läbides teatud teste. Minu parim test on aga mu enda pea :)

Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas boob »

Paneb täitsa mõtlema...
Piipz, kui suured augud sul sel KTMil olid klaasis?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

24mm või 28mm augupuuriga tegin.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas ping »

Minu omal on originaalis 1cm*12cm pilu esiklaasis. Ülevalt äärest 5cm kaugusel.

Kasutaja avatar

v6savillem
Postitusi: 126
Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
Tsikkel: vanakool.. MT9
Asukoht: Põlva

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas v6savillem »

kõige kõvemad mehes sõidavad üldse ilma esiklaasita

"Mootorratta juhtimine arendab füüsilist vastupidavust, julgust, osavust ja kiiret otsustusvõimet." A.Palu Motopiibel
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Raiki »

v6savillem kirjutas:

kõige kõvemad mehes sõidavad üldse ilma esiklaasita

Ka kõige kõvemad mehed panevad ükskord klaasi ette :ner:
tegelikult see vist ikka rohkem maitseasi...

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas kris. »

--DogFood-- kirjutas:

Loll jutt, kui tsikklile keskele augud teha, siis tuleb tuul näkku ja kehapeale. See tüüp ajab arvatavasti ramairiga midagi segamini.

Mine räägi seda GoldWingi meestele :wack: . Need seal artiklis kirjeldatud vennikesed leiutavad jalgratast.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”