Augud esiklaasis

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Augud esiklaasis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mina olen see elmar :mrgreen: ei aja Ram-Airiga segamini :mrgreen: võibolla tõesti liiga nõrk kommentaar seal, et sellest mingeid loogiliseid järeldusi teha. kirjeldan siin lähemalt siis.
tegelikult vist oli see 2006 aasta, kui ktm-i windscreenile kaks auku alla äärde puurisin.
Võttis oluliselt tuule laperdamist ümber kiivri (buffeting) vähemaks.
Mina sain selle idee ADVrider.com foorumist, kuid neid kohti olen näinud veel, kus sellest räägitud.

I learned while I was riding Tipsy that most of the buffeting behind a windshield is caused by a difference in air pressure -the pressure in front of the windshield is greater than the pressure behind it. Air that's deflected around the 'shield pours into the low-pressure area behind the 'shield instead of continuing over bike. We sit in that low-pressure area and feel the air pouring in on us as buffeting.

--DogFood-- - kui tsikli keskele augud teha, siis tsikkel üldse ei sõida ju (togi)

I figured that if I could reduce the difference between the pressure in front of and behind the windshield, I could reduce the buffeting. An easy way to do that was to drill a couple of holes in the windshield or, in the case of the Rifle windshield system I had on Tipsy, in the windshield base. I drilled a hole on either side of the base's central vent 2 inches in diameter, drilled with an ordinary carpenter's hole saw. Afterwards, almost all the buffeting was gone and there was a slight increase in fresh air venting through the added holes. I did the same to the stock Connie 'shield with the same results.

Lühidalt, tuuleklaasi taga on rõhk väiksem, kui klaasi ees, mis põhjustab sõidu ajal lisaõhu imemist klaasi taha, mis sealt omakorda paiskub kiivrisse ja põhjustab tuule laperdamist ümber kiivri. Kui puurida lisaaugud klaasi alumisse serva, siis tasakaalustatakse klaasi tagust rõhku klaasi ees olevaga ning nüüd niipalju lisaõhku sinna taha enam ei imeta, vaid see läheb nüüd pigem üle pea.

Võibolla mõne arust on loll jutt, kuid minu KTM-i puhul tõesti töötas. Ning nagu Villu ütles, osadel ratastel oli/on see juba stockis peal. Kindlasti muidugi paremini lahendatud, kui minul, läbides teatud teste. Minu parim test on aga mu enda pea :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”