müstika tagaratta laagritega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Villem »

Puurpingis puuriga nüüd küll täpset istu ei saa mitte mingit moodi (togi). Igas suuremas metallitöökojas peaks siiski olema piisavalt suur pink selleks.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas franz125 »

matti kirjutas:

Ehk piisaks ka suurest puurpingist ja vastavast puurist, peab väga suur treipink olema kuhu ära mahuks velg täis koosseisus... :?:

On ka vertikaaltreipingid olemas.P.S.piisavalt suures puurpingis on seda võimalik ka lendteraga teha.

Viimati muutis franz125, 02 Juul 2009, 09:23, muudetud 1 kord kokku.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Ma olen ka mõelnud kumb on lihtsam, kas mets ümber istutada või selle vaht välja vahetada? :oops:
Aga kui hästi tahta on kõik võimalik.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Jussike kirjutas:

Ma olen ka mõelnud kumb on lihtsam, kas mets ümber istutada või selle vaht välja vahetada? :oops:
Aga kui hästi tahta on kõik võimalik.

Et nagu vahile molli ja mets põlema siis :mrgreen:

Tegelikult on üks variant joota tinaga õhuke kiht laagri välimisele saalele ning siis jälle liimiga pessa. Kui peaks käsi väga värisema ning joodis ei tule ideaalselt sümeetriline siis tina annab ise nati mängida ja kompenseerib eksimuse. Jootmist soovitan teha suure kolviga mitte leegiga!!! Joote pasta või saltseri valik on personaalne pädevus. Kui saltserit kasutad siis soovitavalt pärast pesta laager ära ning uus määre sisse.
See kõik on alternatiiv, treimine ja uus laager on ikka õige, kui muidugi rumm laseb. Ega seinapaksus ei tohi ka ülemäära õhukeseks jääda, pärast tõmbab koormusel sõiduga mõrad sisse ja tulemus hullem. Kui aga treida kannatab siis pole muud kui võta velg näppu. Tee eeltööd ära (rehv maha jne). Muretse laager. Võta asjad näppu ja mine suts enne lõunat Balti Laevaremondi tehase väravasse, palu end oma murega mingi treiali juurde suunata ning ajad seal törts mehejuttu lõunapausi aegu. Kui suudad end piisavalt atraktiivseks teha siis viskab seal suvaline treial selle velje pinki ja teeb sulle selle 15min ära. Rahas arvesta ise siis. Tegemist on valdavalt slaavlastega, seega keelt vaja väheke teada, kasvõi natukenegi.

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Endal oli kah kunagi selline jama, et laager käis pesas ringi ja oli pesa juba suht suureks söönud (seda ühe korssika vändalaagri puhul). Lahenduseks oli selline akulaadija mis annab 30A välja ja grafiitpulk. Selle pulga pistad laadija ühe klemmi otsa, teise ühendad laagri külge ja siis hakkad laagri välimist pinda sellega "keevitama" - tegelikkuses teeb see meetod laagri pinna väljapoole ulatuvate konarustega karedaks. Sama vigur tuleks teha ka pesaga.
:bsmile:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Piipz »

krt mina ei julgeks sellist trikki teha. enda ratta puhul kindlasti mitte. mõistlikum oleks siiski treipink otsida.
võibolla kui oleks metsas müdistamise krossikas, ilma numbriteta, mis metsa läheb kärus ja tuleb sealt kärus välja, siis riskiks...

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas bitter »

hotsepp kirjutas:

...Võta asjad näppu ja mine suts enne lõunat Balti Laevaremondi tehase väravasse,

Mul oli sama probleem EXC ühe tagarattalaagriga. Margiesinduse mehhaanik soovitas laagripesa üle kärnida ja laager liimiga paika panna. Keegi teine, vist naabrimees, soovitas riba õllepurgiplekki sättida laagri ja pesa vahele. Tegin teoks selle teise variandi, (laagri-puksi)liimi ka igaks juhuks vahele. Asi korras. Kuigi, eks selle laagri koos plekiribaga pessaajamine oli nõksa keeruline, õnnestus vist 2 katsel. Kärnimine ja liim oleks vist lihtsam teoks teha.

Kui ikka treida otsustad siis nt Sakus on treial täitsa olemas. Tehaseväravat, suunamist, suures tehases ekslemist ja vene keelt vaja ei lähe. Ma pole ta pinki mõõtmas käinud aga võin saata tema numbri sulle privasse kui soovid. Tehnoülevaatuse punkti kõrvalhoones tegutseb.

Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

...No ma heameelega paneks selle kuradi liimiga aga ta juba on uuesti läind, nii et ma ei tea kas enam liimiga saab? öeldi, et ei saa aga selline reaksioon on töökoja kohta normaalne :lol: Aga jäta mulle see nr. kui tüli ei tee....aitäh!!!

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Tekkis nüüd küsimus. Ma tahaks teada kuidas ültse neid rattalaagreid kätte saa? Ei taha kohe quvaldaga kallale minna.

Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Artemide »

jegesmesh kirjutas:

Tekkis nüüd küsimus. Ma tahaks teada kuidas ültse neid rattalaagreid kätte saa? Ei taha kohe quvaldaga kallale minna.

Kui kätte vaja saada siis ma eeldan et sa tahad uued asemele panna ja pole lugu kui vanad kahjustada saavad? Mina olen nii teinud etühe laagri lihtsalt mingi pika kruvikaga välja peksund(korda mööda äärtest) ja kui see käes siis otsid mingi padrun võtma näiteks mis sobiks täpselt laagri sisemise või välimise laiusega ja taod välja.

Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Seda moodust ma ten ise ka :D . Aga ma tahaks just seda moodust teada, kuidas neid tervelt välja saada.


Nuclear
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Juun 2007, 13:04
Asukoht: Tallinn

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Nuclear »

Mõni tõmmits või press äkki abiks?

Silmad kardavad, käed teevad.
Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Kahjuks ei oma sellised vahendeid. Tõmmitsat on mul vaja läinud korduvalt. Äkki keegi leiab pildi mulle kuskilt. Ma tegelikult ei kujuta isegi ette milline se tõmmits välja näeb.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Ega kui sul laagrite vaheline distants puks on vahel siis ei saa eriti hästi laagri sisesaale tõmbamiseks mõeldud tõmmitsagagi hästi kinni. Kui kujutad kahte L-kujulist vart ette mis pannakse sisesaale august läbi ja mis haakuvad serva taha, nende abil tõmmatakse laager välja. Aga seal ei ole seda ruumi eriti.
Kuna rattalaager ei ole suure pingistuga rummu sees siis on täiesti normaalne kui see pika torniga välja lüüakse. Sisemine puks tuleb mõjutada ühte serva siis koputada mõistlikult laagri sisesaalele, puks teise asnedisse ja taas sisesaalele koputada jne. Tavaliselt tuleb normaalselt kui just liimi pole kasutatud.
Pilt rakisest muidu Pilt
Käepärane tõmmits on võimalik teha betooni düüblist, siis vaja vaid tõmbaja ümber leiutada
Pilt
Ja maamehe moodi :mrgreen:
Pilt

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Erik »

Aga muidu maamehe moodi tegutsedes tuleks tampida laagri välimise serva pihta kui soov laagrit uuesti kasutada. Sama ka uue laagri sisse löömisel. Seal pildil paneb tõesti maamehe moodi peitliga otse kuulidesse. Omal õnnestus laagrit vigastada ja 100km pärast oli kolin taga... Õnneks rattas 4 laagrit ja ühe purunemine ei takistanud sõitu. :wack:


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Ei vaidle vastu, kindlasti võib seda juhtuda.
Kuid infoks niipalju, et pilt on võetyd ametlikust Kawa remontmanualist ning kui täpselt vaadata siis lüüakse ikka sisemise saale pihta. Loomulikult on iseenesest mõistetav, et kui tahad laagrid uuesti kasutada siis pole mõtet väga jõhkralt tampida ning tegelikult kui tahad vaid määrida siis pole mõtet üldse laagrit maha kiskuda vaid nõelaga väikselt kate maha, break cleaner ja suruõhk ning uus määr sõrmega sisse suruda ning pöörata, suruda ja pöörata - küll läheb.
Kui aga laager vahetusse läheb (mida ka välimaal tavaliselt eeldatatakse) siis võib vähe robustsem olla, kuid ikkagi ei maks kõvasti lüüa, sest siis läheb laager viltu ja tuleb veelgi raskemini ära. Hullem veel, tõmbam mingi krassi kaa kaasa. Tasa ja targu.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas retro »

numaitea. omal pole ükski esi- või tagarattalaager ühelgi rattal üle 60-70 kr/tk maksnud.
siiani on ratta eemaldamine iseenesest piisavalt tülikas protsess olnud, et kui juba ratas maas ja mõni laager lõtkuga või kuival tundub, toksid vana "maamehe moodi" välja ja uue kas siis sobivat mõõtu padruni või vana laagri välisvõru kasutades asemele ja kõik.
määrimisega on ka alati see lugu, et siis enam ei tea, kas kate pärast mahavõtmist enam püsima jääb (on korra juhtunud) ja siis on sodi kiire vaheleminema ja laagrit p-sse keerama. ja juba kord väljatoksitud laagrit ei taha ka enam tagasi panna - kunagi ei tea, kaua ta enam kestab
ei tahaks küll (murphy seaduse järgi) kõige ebasobivamal ajal ja ebasobivamas kohas mingi laagri pärast pead valutada. uute laagritega on vähemalt ühe asja kohapealt sõitmise ajal süda rahul.
just ostsin terve komplekti esi- ja tagarattalaagreid ja maksid alla 300.- ei ole vast väga suur raha?


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas harimal »

retro kirjutas:

numaitea. omal pole ükski esi- või tagarattalaager ühelgi rattal üle 60-70 kr/tk maksnud.

Oled valest kohast ostnud. Järgmine kord mine esindusse :wink: Ühes esinduses küsiti mult siduriheebli jaoks vajamineva tavalise sisekuuskantpoldi eest kunagi aastaid tagasi 80 krooni. Krt teab, äkki oli mõttejõul see keere sinna peale aretatud ning tootmise tarbeks ohverdati mõni panda :mrgreen:


uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas uuggu »

uue laagri sisse tagumisest lollikindlam on keermelatti, kahte auguga raudplaati ja kahte mutrit kasutades laager sisse keerata.
ei tao viltu ega lapikuks. vana laagri võib ka vahele panna, kui laager peaks olema sygavamal kui pesa serv.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Õige. Üldiselt tuleks kinnipidada põhimõttest:" vana võib välja lüüa aga uus pressitakse sisse".
Kehtib nii laagrite kui pukside paigaldusel.


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Välja on laagreid hea lüüa alumiiniumist (mäe) suusakepi jupiga. Ka neid laagrite sisse käivaid simmerite sees jooksvaid junne(-nende nimetust ma ei tea), ei tee liiga. Kruvikas selleks kole karm.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Siiamaani uued laagrid kõik sisse koputanud, mitte pressinud. Kunagi pole mingit jama juhtunud.
Kategooriline soovitus - kasutage selleks sisse löömiseks vana laagrit. Siis on kindel, et midagi tuksi ei keera. Lööte ringiratast, mitte ei kolgi suvaliselt. Kusjuures kolkimine on üldse vale sõna. Kopsid mõõdukalt, läheb küll.
Puksid, eriti pronksist vmt, tuleks küll pressida, kui võimalik. Need on pehmed ja õhukesed ja suhteliselt pikad, kerge tuksi panna.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

uziman
Postitusi: 68
Liitunud: 24 Juul 2006, 12:03
Tsikkel: KTM EXE 125, Yamaha DT 125,

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas uziman »

Võrus, traktoripoes maksab üks kinnine laager u. 12 krooni, mehed, Võrru laagrite järgi:D

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Villem »

Esiteks, laagrit ei lööda sisse vaid koputatakse, välise saale pihta ainult ja läbi mõne pehmema materjali, nt pronks või vask puksi, lehe vms. Samas on mul ka olemas vene aegne spets vase põhjaga haamer. Koputatakse ainult välise saale peale ja ringiratast, viltu ei tohi lüüa. Ja nii toimetades ei juhtu ei laagri ega pesaga mitte midagi :bsmile:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Tänapäeval samuti erineva tallaga haamreid saada, vaja ainult raha välja käia. Kui räägime VAG grupi autodest ja kui peate audil esiratta laagri välja suruma siis seal ei saa haamriga midagi teha, kui just tuumapeaga vasar ei ole. Tulles tagasi mootorratta juurde siis muidugi, laagrid on pesas ju väga väikse istuga. Mõistlikult koputades ikka saab, kuid kui press või kasvõi puurpink olemas siis on hea ju ühtlase jõuga otse sisse suruda, kas pole.

Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

...Nagu ma aru saan siis kellegil treimis võimalust ei ole.... :?

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Kas see soovitus Saku õlletehase juures ei toida?

Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

...a jaa, selle olen unustanud, sain numbri küll jah... :oops: eks ma olen natuke mugav ka...ootan et keegi ütleks mulle siin, too minu kätte teen ära :D aga aitüma värskendamast mu vana aju.... (w)

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 9 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Hiid »

Üks idee veel - kui kardimeestel korduvast käigukastide lahtivõtmisest laagripesad lobedaks läksid siis panid nad laagrid pakki, seibid kahele poole ja poldiga kokku ja kroomisid üle. Välisvõru välispind suuremaks, mõned tagavaraks ka. Kui pesa liiga suur siis ilmselt ei aita.

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Krt, ma nüüd ei tea, kuidas alumiiniumiga, aga... vanasti, kui miski mõõdust välja oli kulunud, keevitati see üle ja treiti SIIS mõõtu. Treimisest ei pääse, aga vähemalt edaspidi saab ikka originaaljuppe kasutada.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”