müstika tagaratta laagritega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas 417 »

ühe nädaka jooksul 3 tagaratta laagrit kokku jooksnud ja endal ka juba nats nukker olla.

1. peale uue tagumise rehvi paigaldamist 10ne kildi pärast jooksis laiali.
2. sai uus panna ja umbes 25 km ja jooksis laiali ( kusjuures ass sai valepidi sisse panna ja mutter jooksis minema ja ass hakkas välja jooksma ( suhtsuur sinine suitsupilv taga sain pidama)
3. see laager pidas vastu umbes 300 km ( siis sai ketti pingutada ja 25 kildi pärast jooksis laiali)

Ise peale poolt tundi manuaali vahtimist jõudsin järeldusele et keerasin assi poldi liiga pingule - manuaal käsib njuutonmeetriga 80 nm
sama tegi ka rehvivahetaja vist.
kui 300 kilti vastu pidas siis sai keerata parasjagu niipalju et piduri support jäi logisama

kas kellegil on sarnast jama olnud ja mis on lahendus


Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Milliseid laagreid kasutad? Omal on olnud kah sama probleem, sest ma ei kasutanu seperaatoriga laagreid (kuulid on kaetud).Katmata laagritele läheb tolm jms. vahele ning siis lõpetab laager oma tegevuse.
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

--DogFood-- kirjutas:
Milliseid laagreid kasutad? Omal on olnud kah sama probleem, sest ma ei kasutanu seperaatoriga laagreid (kuulid on kaetud).Katmata laagritele läheb tolm jms. vahele ning siis lõpetab laager oma tegevuse.
toyo mõlemilt poolt kinnised + tolmukaitse eraldi poeale ostetud
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

toim
Postitusi: 382
Liitunud: 16 Dets 2003, 15:44
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas toim »

vaata manualist järgi, kas kõik jubinad võllil on õiges järjekorras ja miskit puudu ega üle ei ole.
Kui on ise tehtud eraldusseib (spacer), vaata, et kontaktpind laagriga ei oleks viltu lõigatud (nurga all).
Äkki on laagripesa kahjustatud - laager ei istu ilusasti sisse ja jääb kuidagi viltu sisse löömisel...

erinevaid võimalusi on...
CRF250R
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mina pakun, et sul on miski vidin seal tagarattal vahelt puudu ja pood lihtsalt kokku pannes kogu asja kinni. Kas tagaratas veereb vabalt kui tagaotsa üles tõstad? Kas ratas ei loksu? Kui need 2 asja on korras, siis ei saa laagriga miskit juhtuda.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

StreetMoto kirjutas:
Mina pakun, et sul on miski vidin seal tagarattal vahelt puudu ja pood lihtsalt kokku pannes kogu asja kinni. Kas tagaratas veereb vabalt kui tagaotsa üles tõstad? Kas ratas ei loksu? Kui need 2 asja on korras, siis ei saa laagriga miskit juhtuda.
Kui enne ketipingutust kokku panin siis tag. piduri support loksus kergelt ja ratas jooksis vabalt.
peale pingutamist keerasin natsa tugevamini kinni , ratas jooksis "enamvähem vabalt" aga sopport enam ei loksunud.
Äkki see oligi tolle 80mn piir ???????
enne kokkupanemist sai vaadata manuaalist et kas kõik on õieti kuigi
just tolle laagri poolne (mis laiali jooksis) muhv on natsa kuulidest vigastatud
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Ratta sees, laagrite vahel, käib distantspuks... see sul ikka on olemas või? Laagripesad ratta sees puhastasid _korralikult_ ära enne uue laagri paigaldamist?
Kui laagrid on õigesti pesas ja distantspuks vahel, võid selle krempli kinni tõmmata nii kõvasti, nagu tahad, mingit lisakoormust sellest laagrile ei teki.
Edit: sry, ei lugenud korralikult, kirjutad et muhv on olemas, aga haiget saanud... kui ta piisavalt vigane on, siis see võibki olla põhjus.

Qubik

Lugemata postitus Postitas Qubik »

kirjutad et puksi ots kuulidest vigastatud... kuulid ei tohiks puksiga kokku puutuda kuna puks surub vastu laagri sisemist rôngast. kas sul laagrid läxid paigale survega vôi pöidlaga... juhul kui laager ei istu pesas tugevalt pressistuga siis hakkab välimine laagrirôngas pesas pöörlema. Samuti on praktikas ette tulnud laagreid kus on määret sisse paandud vaid yhelty poolt ja ylivähe. Oma rattal ja ka klientidel vôtn alati maha laagri tihendi ja vajutan korralikult kvaliteetset määret sinna sisse. Tihendi saab maha peenikese kruvikeerajaga ettevaatlikult kangutades.

Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

kui Qubik rääkis mõlemalt poolt kaitstud/separaatoriga laagritest, kus sees vähe määret on, siis mainiks juurde, et liiga palju seda määret sisse ei paneks. sõites muutub see kuumaks ning paisub, surudes selle kaitsva katte maha ning ongi jama käes.

totu

Lugemata postitus Postitas totu »

Ilmselt distantspuks mingi eelneva kinnijooksmisega lühemaks kulunud ja lubab laagrid kinni puua. Kuullaager ei kannata eriti telgkoormust. Kvaliteetlaagril tavaliselt määret sees parasjagu.
Separaator on asi mis kuule õige distantsiga hoiab, "rõngad" on laagri saaled ja tihendatakse laagrid metall- või kummitihendiga, ühelt või kahelt poolt. - ma niisama plõksin, parem on üksteisest aru saada kui asjadel nimed olemas.
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

saan homme uued laagrid kätte ja seekord katsun eelnevalt pesad nullpaberiga üle puhastada ja mutika tõmban kinni nagu manuaal ette näeb kellaga võtmega.

Kui siis ka kokku jookseb siis alustan nii välimiste kui keskmise distandspukside originaalmõõtude otsimisega ja uute treida laskmisega.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

enne uute laagrite panemist kontrolli, et laagritevaheline distantspuks oleks vähemalt kümnendiku pikem kui laagripesade sisemine vahekaugus veljes. Välimiste distantspukside pikkus isegi millimeeter, paar sinna-tänna ei kujuta endast laagritele mingit ohtu eeldusel, et nad sirged on. Isegi kui võll oleks kõver nii, et silmaga veel näha pole, ei juhtuks sellist asja kuna võll pea kümnendiku laagrimõõdust peenem. Sul on ILMSELGELT laagritel vale asend seoses pesade või puksidega.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Eks see ole paljude kokkusattumuste tulemus: valed juhtimisvõtted, suur kiirus, naised peal..... :lol: kõike nagunii ei jõua üles lugeda aga peapõhjus tundub olema distantspuksudega seotud, need laagrid tõesti ei kannata telgkoormust. Kas remondi käigus midagi üle ei kippunud jääma, nagu tavaliselt :wink:
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Muidugi proovi veel ühed laagrid õhtule lasta ja siis tule jälle siia hädaldama.
Selle asemel äkki kontrolliks distantspuksid üle ja vaataks, kas ratas vabalt liikuma jääb ja laagrid survest vabaks.
417 kirjutas:
saan homme uued laagrid kätte ja seekord katsun eelnevalt pesad nullpaberiga üle puhastada ja mutika tõmban kinni nagu manuaal ette näeb kellaga võtmega.

Kui siis ka kokku jookseb siis alustan nii välimiste kui keskmise distandspukside originaalmõõtude otsimisega ja uute treida laskmisega.
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

mella kirjutas:
Muidugi proovi veel ühed laagrid õhtule lasta ja siis tule jälle siia hädaldama.
Selle asemel äkki kontrolliks distantspuksid üle ja vaataks, kas ratas vabalt liikuma jääb ja laagrid survest vabaks.
eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne.

seekord siis kellaga sai ratamutrid pingutatud ja erinevaid kiirusi proovides Tapa-Rakvere-Tapa tehtud.( umbes 60 kilti )
Momendil pole mingeid lagunemisilminguid ja loodan et nii jääbki.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

417 kirjutas:
eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne..
No omal kohal olemisest üksi vähe, kas mõõdud ka õnnestus manualist saada? remondimanualis peaks olema olemas ja mõõdud tuleks ka üle kontrollida, kui juba selline jama lahti on. Ja sisse pressid või lööd laagri ikka välimisest rõngast, mitte juhuslikust kohast või sisemisest saalest ( rõngast) ? Valesti sisse lüües saad samuti laagri kohe vigaseks ja siis ongi üsna kohe loks ja korin lahti.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

spinna kirjutas:
417 kirjutas:
eks ma ikka kontrollisin enne manuaali järgi ülen et kas kõik pudinad omal kohal jne..
No omal kohal olemisest üksi vähe, kas mõõdud ka õnnestus manualist saada? remondimanualis peaks olema olemas ja mõõdud tuleks ka üle kontrollida, kui juba selline jama lahti on. Ja sisse pressid või lööd laagri ikka välimisest rõngast, mitte juhuslikust kohast või sisemisest saalest ( rõngast) ? Valesti sisse lüües saad samuti laagri kohe vigaseks ja siis ongi üsna kohe loks ja korin lahti.
laager ikka välimisest saalest sobiva suurusega padruniga.
aga kahjuks remondimanuaal ei anna stutserite ja disdantspuksi mõõtusid.
Momendil üritan leida yamaha 125 tzr belgrada remondimanuaali , väidetavalt on raam ja veljed samad mis mul
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

distantspuksi mõõdu saad ju ka Trammi pakutud meetodil ! Kui päris õiget mõõtu ei ole kuskilt võtta, siis see peaks ju väga hea orientiir olema. Ja trammi kogemusi tasub usaldada.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

spinna kirjutas:
distantspuksi mõõdu saad ju ka Trammi pakutud meetodil ! Kui päris õiget mõõtu ei ole kuskilt võtta, siis see peaks ju väga hea orientiir olema. Ja trammi kogemusi tasub usaldada.
sellega oli ok selles mõttes et distantspuks oli kontaktis laagristega kui oma väikese näpukesega katsusin
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

Terv!
Selline mure:
Kas keegi treib ka tagarattalaagri pesasi suuremaks kuna laagripesad välja veninud. Nüüd oleks suuremat mõõtu laagrid vaja panna. rattaks gsx1100f.

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 894
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Kui suured nad siis on sul seal ... Kui see minu kunagine ratas on siis ... laagriliim on abiks, see peaks kuni 1 mm lõtku kinni liimima ... Elik 0.5 siis kui ringi peale arvestada ... Ma ei mäleta kas ma sellel rattal olen vahetanud, a vb isegi olen, ja siis sai ka liimitud ... sest laager oli pesas ringi tõmmanud.

Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

maiasmokk
Postitusi: 111
Liitunud: 04 Mär 2008, 18:20
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Rakvere- Lemmküla

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas maiasmokk »

Rennes kirjutas:

Kui suured nad siis on sul seal ... Kui see minu kunagine ratas on siis ... laagriliim on abiks, see peaks kuni 1 mm lõtku kinni liimima ... Elik 0.5 siis kui ringi peale arvestada ... Ma ei mäleta kas ma sellel rattal olen vahetanud, a vb isegi olen, ja siis sai ka liimitud ... sest laager oli pesas ringi tõmmanud.

Huvitav kui tsentrisse see laager siis ka jääb liimiga, kui räägime juba millimeetrisest lõtkust???

Meelitused on kui näts, naudi kuid ära alla neela.
Imre
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 894
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Rennes »

ei tea öelda, pajatan vaid seda mis pudelil kirjas oli :D Mul ei olnud lötk muidugi nii suur, lihtsalt laager käis suht libedalt sisse ...

Edit: mäletasin valesti tõesti :) Natuke väiksem lötk oli ikka. 0.25 mm (vana pea ikka ) Toode oli Loctite 648

Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

tere Rennes :D jaa, tegu sama rattaga. olen korra juba lasknud vaadata ja pandi uuesti keermeliimiga aga nüüd jälle ja vaadati uuesti ning leiti et seal ei ole enam ilmselt liimiga midagi teha, mina muidugi spets ei ole... :oops:

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas ping »

Keermeliim ei kõlba sinna.
Laagril ja puksil ikka oma, keermeliimist erinev, liim.

Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 894
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Vaata jah ikka õige toote poole, nagu mu eelmises postis kirjas oli: Loctite 648. Vb on teisi ka ... Seda soovitati balti laagrist mulle kunagi kui öigesti mäletan ...

Rennes aka Pröksuga Mülka

tar.mo
Postitusi: 18
Liitunud: 14 Juun 2009, 09:51
Tsikkel: yamaha xt660r;gasgas 300E

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas tar.mo »

kõige lihtsam rattal rehv maha ja treipinki
vanad avad suuremaks(kui seinapaksus kannatab) ja puksid liimi ja pinguga sisse ja mure lahendatud

Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas anticrist »

...no jah, seda ju tahangi! Küsisingi, et kas keegi teeb. ühes töökojas küsiti selle eest 1200eeku mis on minu arust liiast mis liiast :evil: ...aga võibolla ei ole ka :roll: vana ratas, ei tahaks küll nii palju sisse taguda :nono:

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas Hans »

CRC-l ka siuke laagrite kinnitamise liim olemas: http://www.crceurope.com/wwwcrc/tds/TCI ... RALOCK.PDF

Müüvad Knoke ja TKA Baltic

Hans

V-MAX

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: müstika tagaratta laagritega

Lugemata postitus Postitas matti »

Ehk piisaks ka suurest puurpingist ja vastavast puurist, peab väga suur treipink olema kuhu ära mahuks velg täis koosseisus... :?:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”