ZIDiga jama
Re: ZIDiga jama
Marxy kirjutas:Endal umbes sama värk. Külma mootoriga läheb ilusti käima, kuid soojaga tuleb mitu korda taguda.
Sama ka see, et tühikäigu pöördeid pole. Kruvi on täiesti sees, kuid gaasi maha lastes jääb ikka seisma.
Lõhnab selle järgi, et segu on rikas. Mis on muide külmale mootorile vajalik ja seepärast ta külmast peast lähebki ilusasti käima.
Tühikäigu pöörded "kaovad" siis tõesti ära - et mootor käiks, tuleb gaasi peal hoida.
Muide! Segu rikastab ka saastane ja ummistunud õhufilter. Samuti ka üleliia õliseks tehtud filter laseb vähe õhku läbi ja muudab sel moel segu rikkaks.
Marxy kirjutas:Karpa segukruvi olen sättinud, kuid tulemus pole paranenud.
Kui kõrgel/madalal nõel peaks praeguste ilmade puhul olema? Kas võib ka asi olla küünlas?
Mis küünalt oleks üldse õigem kasutada. Endal juba üle aasta peal olnud täiesti tavaline vene mopeedide küünal.
Kruvid!!! Kas on omale selgeks tehtud, kumb kruvi kumb on?! Kumb neist kahest on segukruvi ja kumb tühikäigukruvi ja mis põhimõttel nad töötavad?! Kui neist asjadest arusaamist pole, siis võrdub kruvide keeramine loteriiga.
On zid kas vene karburaatoriga K-39 või tshehhide Jikov' karburaatoriga - õnneks on neil mõlema kruvi tööpõhimõte täpselt üks.
Tühikäigukruvi asub segusiibriga kohakuti ja sissepoole keerates kergitab segusiibrit tema alumises asendis.
Seda keera alustuseks nii palju sisse, gaasirutskast alla lastud segusiiber just-just hakkab kerkima ja on umbes paari millimeetri kõrgusel "põhjast" - see on alustuseks väga umbmäärane "stardipositsioon".
Kusagil kõrval ja allpool on segukruvi.
Segukruvi töötab sel moel, et teda sissepoole keerates suletakse üks täiendav õhukanal ja samal ajal imetakse abidüüsist rohkem bensiini - segu läheb rikkamaks. Nii on see laias laastus neil mõlemal karburaatoritüübil. Kuid täpselt ühine on see, et segukruvi sissepoole keerates läheb segu rikkamaks ja väljapoole keerates lahjemaks (on karburaatoritüüpe, kus segukruvi avab/suleb lisa bensiinikanalit ja seal toimub kõik täpselt vastupidi - kruvi sisse keerates muutub segu lahjemaks).
Internetist leiad kindlasti palju karburaatori tööd iseloomustavaid diagramme, mis näitavad, millises segusiibri avanemise staadiumis missugune osa karburaatorist kõige enam mõjutab segu koostist. Väikesekubatuurilistel kipuvad vähemalt sõidueesmärgil need vahepealsed astmed tähtsusetud olema ja osasid parameetreid (nagu näiteks segusiibri väljalõike kuju) polegi mõtet ise torkima minna. Ka pole Jikov' karburaatoril lihtsate meetoditega võimalik muuta bensiini taset ujukiruumis
Aga kombineerides nõela kõrgusega (alustuseks võiks ta olemasolevatest valikutest võimalikult keskmine olla), düüsidega (võiks ka ikka originaal olla - sellega ta ju kunagi raudselt käima pandi) ja segukruvi seadetega saab segu iga töörezhiimi jaoks piisavalt reguleerida. Kui segu on paigas, siis seda muutmatta saab tühikäigukruvist madalaimad stabiilsed tühikäigupöördedki paika.
Juhendis vist soovitati alustuseks segukruvi umbes poolteist pööret tema kinniasendist väljapoole pöörata ja siis mootor käivitada, soojaks lasta minna ja siis täpsemalt reguleerima asuda. Minul kujunes K-39 karburaatoritel lõplikuks segukruvi asendiks umbes kolmveerand pööret kinniasendist tagasi. Siis tühikäigukruvist pöörded stabiilseks ja vastavalt proovisõidu tulemustele ja küünla värvusele sai otsustatud, kas on tarvis segu koostist muuta ka põhjagaasi jaoks - seda mõjutavad rohkem nõel ja peadüüs. Lisaks on veel palju pisiasju, mida on reguleerimise juures vaja tunda, aimata, märgata ja lihtsalt tajuda ja mida kirjateel edasi anda ei saa. Vihjeid ühes või teises suunas reguleerimiseks saab näiteks ka mootori häälest ja käitumisest erineval moel ja kiirusel gaasikäepidet keerates. Kui on käepärast ratta originaal kasutusjuhend, siis seal on näpunäited karburaatori reguleerimiseks olemas. Igati töökindlad seaded saab tolle abil kätte küll.
Küünla marki ma enam kahjuks ei mäleta - hetke sõidukil hoopis teine kasutusel. Kasutasin NGK küünlaid ilma "R" täheta (ilma "raadiotakistuseta") margi tähises ja hõõgarvu iseloomustav number oli "6" - see kõlbas meie suvesse küll. Muid juurdekuulunud tähti-värke ei mäleta enam. Kui sõidad palju lühikesi otsi ja on palju mootoriga kohapeal töristamist (foorid linnas), siis võib isegi "kuumem" (numbrivõrra väiksem) küünal olla - see isepuhastub paremini.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.