Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
- Tsikkel: Aprilia Sx 50
- Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar
Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Tere foorumlased,
Nimelt sai Aprilia sxile paigaldatud sportsumbuti Gianelli,kõik peale selle on originaal(düüset vms ei ole ka vahetanud).
Nimelt on mure selles ,et masin ei taha uue sumbutajaga eriti käima minna,peab vänta oma pool tundi peksma siis hakkab lubama. Muidu sõidab masin normilt ja kõik mu on norm.
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Minu teada on selle asjanduse nimi eesti keeles SUMMUTI mitte sumbuti [Motobot: õige on "summuti"]!
Päikest
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
pekk kirjutas:Tere foorumlased,
peab vänta oma pool tundi peksma siis hakkab lubama.
hullem oleks kui oleks minutiga juba vsjooo
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
- Tsikkel: Honda Transalp XL600V
- Asukoht: Tallinn ja Kehra
- Kontakt:
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Pane käivitamise ajaks väikse auguga kork summutile otsa, ehk aitab
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
- Tsikkel: Aprilia Sx 50
- Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
ints0000 kirjutas:Pane käivitamise ajaks väikse auguga kork summutile otsa, ehk aitab
kui käsi korraks summutile otsa panna siis lubab koheselt
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
sepp kirjutas:hullem oleks kui oleks minutiga juba vsjooo
Minut on veel hästi saadud. Siin on mehi kes kiitlevad, et üks löök ja kogu lõbu
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Aga kas piip märjaks ikka läheb? Või taod niisama vänta? Teinekord iseeneslikult ei ole käima läinud?
PS! Mine kuskile remonti ja las vaatavad, mis viga. Vaevalt et see probleem sumpsis on, enne ikka vändas!
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
pekk kirjutas:peab vänta oma pool tundi peksma siis hakkab lubama. .
Uhkustad jah?
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
scryth kirjutas:sepp kirjutas:hullem oleks kui oleks minutiga juba vsjooo
Minut on veel hästi saadud. Siin on mehi kes kiitlevad, et üks löök ja kogu lõbu
tahad sa sellest rääkida?
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Esimene mõtteidu oleks kohe, et segu on lahjaks kätte läinud tänu uuele torule.
Pane tsikkel käima, lase töösoojaks, keera karpa segukruvi (Pilot screw, idle screw) poole pöörde kaupa lahtipoole. Tühikäigu pöörded peaksid seepeale tõusma, keera seni lahtipoole, kuni pöörded langema hakkavad ning pööra tagasi kõrgemate pöörete peale. Siis mudi gaasitrossi otsast nipli kaudu (või mis iganes lahendus konkreetsel tsiklil on) tühikäigupöörded tehase poolt soovitud vahemikku (tavaliselt kuskil 1200-1500 kandis).
Kui sellest tõesti abi on, siis soovitan kiiremas korras ka peadüüsi jämedama vastu vahetada, muidu kõrvetad liiga lahja seguga väljalaskeklapid läbi. Täpsemaid juhiseid ja düüside suurusi soovitaks uurida margifoorumist.
-
- Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
sang kirjutas:Pane tsikkel käima, lase töösoojaks, keera karpa segukruvi (Pilot screw, idle screw) poole pöörde kaupa lahtipoole. Tühikäigu pöörded peaksid seepeale tõusma, keera seni lahtipoole, kuni pöörded langema hakkavad ning pööra tagasi kõrgemate pöörete peale. Siis mudi gaasitrossi otsast nipli kaudu (või mis iganes lahendus konkreetsel tsiklil on) tühikäigupöörded tehase poolt soovitud vahemikku (tavaliselt kuskil 1200-1500 kandis).
Vene tsiklite raamatus kirjutab selle kohta natuke teistmoodi. Kas lääne tsiklitel ongi teisiti või pole ülemine tsitaat päris õige.
[quote="Arseni Palu"]Reguleerimine toimub järgmiselt: vabastatakse emulsiooni või õhu hulka piirava nõelkruvi vastumutter, keeratakse nõelkruvi lõpuni kinni ja seejärel umbes 1,5 pööret lahti. Käivitatakse mootor ja keeratakse segusiibri piirdekruvi seisu, mille puhul mootor töötab väikseimatel pööretel. Siis keeratakse nõelkruvi ettevaatlikult ütiele ja teisele poole, kuni leitakse asend, mille juures pöörded on maksimaalsed. Kui need pöörded on tühikäiguks liiga suured, siis vähendatakse neid piirdekruvi väljakeeramisega ja leitakse segusiibri uuele seisule vastav nõelkruvi asend (see on igal segusiibri seisul erinev).Kui tühikäiguseade puudub, reguleeritakse tühikäigule vastav segusiibri seis trossi ümbrise tuginipli sisse- võiväljakeeramisega (eelnevalt vabastatakse nipli vastu-mutter).
Reguleerimise õigsust kontrollitakse segusiibri järsu avamise ja sulgemisega, Mootor ei tohi siibri avamisel vahele jätta ja sulgemisel seiskuda. Kui mootor proovimisel seiskus, siis tuleb piirdekruvi abil pöördeid veidi suurendada ja leida ka nõelkru vi uus asend.
S e gu koo s t i st mo o t o r i keskmisel koormu s e l r e g ui e e r i t a k s e siis, kui mootoril on halb kiirendus, ta jätab vahele või kulutab liigselt kütust. Reguleeritakse doseernõela asendi muutmisega segusiibris. Segu rikastamiseks tuleb nõela tõsta, lahjendamiseks — alla lasta. Karburaatori tüübist olenevalt on doseernõelal 4 ... 8 seadeasendit, mis võimaldab segu koostist muuta kuni 40%.
Doseernõela optimaalne seadeasend leitakse kontrollsõi-tudega. Valitakse vähese liiklusega 500 ... 700 m pikkune rõhtne teelõik, mida läbitakse kiirusega 60 ... 80 km/h. Algul tõstetakse järk-järgult nõela, kuni mootori võimsus hakkab vähenema ja töötaktid hakkavad vahele jääma (paugud sumimitis), Lastes nõela niipalju tagasi, et mootortöötab stabiilselt, saadakse ta seis, mis vastab m a k s i * maalvõimsusele. Nüüd lastakse nõela järk-järgult allapoole, kuni mootori töös ilmnevad lahja segu tunnused. Seejärel tõstetakse nõela veidi ülespoole, kuni need tunnused kaovad. See seadeasend vastab suurimale ökonoomsusele. Pärast seda kontrollitakse mootori tööd vahelduval režiimil. Selleks sooritatakse kaks hoovõttu otsekäigul, tõstes kurust 50 km/h kuni 75.,, ... 85 km/h. Esimesel kontrollsõidul antakse gaasi sujuvalt, teisel — järsult. Seejuures jälgitakse hoolikalt mootori töö iseloomu. Õige reguleerimise korral mootori pöörded suurenevad tõrgeteta, väljalaskemüra on terava kõlaga ja korrapärane. Kui järsul gaasiandmisel tekkis nagu pidurdumine ja mootor «aevastas», tuleb doseernõela veidi tõsta. Kui mootor järsul gaasi andmisel suurendab pöördeid alles pärast väikest pausi, on segu rikas ning nõela tuleb lasta allapoole.
Segu koostise õigsust näitab ka süüteküünla isolaatori alumise osa ja elektroodide värvus. Kui kõhe pärast 1,5 ... 2,0 km läbisõitu kiirusega 75 ... 80 km/h väljakee-ratud küünal on mustjas (tahmajälgedega), siis on segu rikas. Isolaatori valkjas värvus aga vihjab lahjale segule.
[/quote]
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
muidu kõrvetad liiga lahja seguga väljalaskeklapid läbi
Kas teema algatajal ei ole tegu mitte 2-taktilise masinaga Aprilia SX50??? Siis unusta ära jutt klappidest, sest seal lihtsalt pole neid . 2T masinal ei käi asjad nii, et plõks vahetan sumpsi ära ja kõik on ilusam kui varem. 2T tööd mõjutab suurel määral sumpsi poolt genereeritav vastusurve ja kui see ei ole enam selline nagu vaja, siis mootor normaalselt ei käi. Pöördu sinna, kus 2-takti on igapäevane tegevus. Usun, et mulgi motoäri näiteks abiks juhendamisel/näppimisel...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
rutska kirjutas:scryth kirjutas:sepp kirjutas:hullem oleks kui oleks minutiga juba vsjooo
Minut on veel hästi saadud. Siin on mehi kes kiitlevad, et üks löök ja kogu lõbu
tahad sa sellest rääkida?
Ei, mulle meeldib ikka nii rohkem, et vajutad nuppu ja kuulad kuidas suriseb
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Kui 2T, siis on jah hoopis teine jutt. Ei hammustanud seda detaili lahti.
Vene tsiklite raamatus kirjutab selle kohta natuke teistmoodi. Kas lääne tsiklitel ongi teisiti või pole ülemine tsitaat päris õige.
Lugesin selle Palu tsitaadi läbi ega saa aru, mis selles põhimõtteliselt erinevat on minu pakutust? Keerad tühikäigukruvist segu õigeks pöörete järgi ja siis timmid gaasitrossi kaudu tühikäigupöörded täpseks.
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
Arvatavasti on tõesti mureks liiga lahja segu. Karburaatori küljes peaks olema kaks kruvi, ühte saab keerata ilmselt ka näppudega, teisel on vaja appi võtta kruvikeeraja. Need kruvid on vastavalt näppudega keeratav tühikäigu pöörete reguleerimiskruvi ja teine tühikäigu kütusesegu kruvi. Ilmselt on sul vaja rikastada tühikäigu segu (kruvi väljapoole keerates rikastub kütusesegu) ja vajadusel ka pöördeid tõsta. Lisaks on soovitav meelde jätta mis asendis oli segukruvi kui tulemus ei paranenud või halvenes. Ära peaksid ka vahetama peadüüsi nagu eelnevalt keegi juba mainis , sest muidu võid varsti hakata silindriseinalt alumiiniumit maha kraapima. Soovitav oleks peadüüsi suuruseks valida 10-20% suurem düüs originaalist ja jälgi ka süüteküünla värvust (hele- vaene, kohvipruun- hea, süsimust ja tahmane- rikas). Loodetavasti on abi, head timmimist
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
väga imelik on see, et panime samale masinale ühe leovince summuti, düüs jäi samaks. masin läks ilusti tööle kuid gaasi keerates tekkis lahja segu effekt, nagu mõned kutsuvad böö
tühikäigul sportsummuti küll mitte midagi mõjutada ei tohiks.
proovi kasvõi ilma summutita.
Pekk, kui sa mootori tööd tunned siis vast ka tead mida kontrollida, mis viga otsida.

-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
- Tsikkel: Aprilia Sx 50
- Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
MrR kirjutas:Aga kas piip märjaks ikka läheb? Või taod niisama vänta? Teinekord iseeneslikult ei ole käima läinud?
PS! Mine kuskile remonti ja las vaatavad, mis viga. Vaevalt et see probleem sumpsis on, enne ikka vändas!
Küünla viskab täitsa märjaks jah.Proovin seguga jamada veidikene,ise alguses mõtlesin ,et pole tarvis suuremat düüset,samas tuttaval jälle 98 düüse..
Ennemini proovin probleemi ise lahendada kui hakkan sajaseid välja käima selle eest.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
pekk kirjutas:MrR kirjutas:Aga kas piip märjaks ikka läheb? Või taod niisama vänta? Teinekord iseeneslikult ei ole käima läinud?
PS! Mine kuskile remonti ja las vaatavad, mis viga. Vaevalt et see probleem sumpsis on, enne ikka vändas!
Küünla viskab täitsa märjaks jah.Proovin seguga jamada veidikene,ise alguses mõtlesin ,et pole tarvis suuremat düüset,samas tuttaval jälle 98 düüse..
Ennemini proovin probleemi ise lahendada kui hakkan sajaseid välja käima selle eest.
Mõni lihtsalt ei jaga matsu
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
pekk kirjutas:MrR kirjutas:Aga kas piip märjaks ikka läheb? Või taod niisama vänta? Teinekord iseeneslikult ei ole käima läinud?
PS! Mine kuskile remonti ja las vaatavad, mis viga. Vaevalt et see probleem sumpsis on, enne ikka vändas!
Küünla viskab täitsa märjaks jah.Proovin seguga jamada veidikene,ise alguses mõtlesin ,et pole tarvis suuremat düüset,samas tuttaval jälle 98 düüse..
Ennemini proovin probleemi ise lahendada kui hakkan sajaseid välja käima selle eest.
Suurem düüs tuleb alati kasuks, mida suurem seda parem(ära usu nende juttu kes räägivad, et suurus ei loe), märg küünal on küll mugav, kuid mitte hea(pigem maitse asi). Kuidas sa seguga jamad? Ja see 98'se düüsiga vend peaks guinessi rekordile pretendeerima.
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
- Tsikkel: Aprilia Sx 50
- Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
mart211 kirjutas:pekk kirjutas:MrR kirjutas:Aga kas piip märjaks ikka läheb? Või taod niisama vänta? Teinekord iseeneslikult ei ole käima läinud?
PS! Mine kuskile remonti ja las vaatavad, mis viga. Vaevalt et see probleem sumpsis on, enne ikka vändas!
Küünla viskab täitsa märjaks jah.Proovin seguga jamada veidikene,ise alguses mõtlesin ,et pole tarvis suuremat düüset,samas tuttaval jälle 98 düüse..
Ennemini proovin probleemi ise lahendada kui hakkan sajaseid välja käima selle eest.Suurem düüs tuleb alati kasuks, mida suurem seda parem(ära usu nende juttu kes räägivad, et suurus ei loe), märg küünal on küll mugav, kuid mitte hea(pigem maitse asi). Kuidas sa seguga jamad? Ja see 98'se düüsiga vend peaks guinessi rekordile pretendeerima.
Miks ta peaks sinna kandideerima on ka 100 suurusega
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
pekk kirjutas:Miks ta peaks sinna kandideerima on ka 100 suurusega
-
Teema algataja - Postitusi: 132
- Liitunud: 26 Dets 2007, 23:26
- Tsikkel: Aprilia Sx 50
- Asukoht: Tallinn/Suvel väike Muhu saar
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
mart211 kirjutas:pekk kirjutas:Miks ta peaks sinna kandideerima on ka 100 suurusega
Jah nii see on ,et Sxile on pandud ainult sportsumbuti puhul ka 100-ne düüse (päris palju võtab bensiini aga liigub kah normilt )
Samas võib olla masinal ka see probleem ,et see talv läbi seisnud ainult,ei ühtki käivitust vms,lihcalt kaua seisnud ja äkki sellest,mis arvate?
-
- Postitusi: 126
- Liitunud: 01 Mär 2009, 00:26
- Tsikkel: vanakool.. MT9
- Asukoht: Põlva
Re: Uus sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] MURE
sang kirjutas:Lugesin selle Palu tsitaadi läbi ega saa aru, mis selles põhimõtteliselt erinevat on minu pakutust? Keerad tühikäigukruvist segu õigeks pöörete järgi ja siis timmid gaasitrossi kaudu tühikäigupöörded täpseks.
Olin seda postitades kinni mitme karpaga masinates . Sel juhul tuleb tühikäik segusiibri piirdekruviga paika panna, vastavalt selle seisule uus emulsiooni asend leida ja karpa pealt regullitakse ainult karpade sünkooni...
pekk kirjutas:mart211 kirjutas:pekk kirjutas:Samas võib olla masinal ka see probleem ,et see talv läbi seisnud ainult,ei ühtki käivitust vms,lihcalt kaua seisnud ja äkki sellest,mis arvate?
Selles pole probleem
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.