jahutusvedelik kaob zx6r

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
decade

jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

02a zx6r kaob jahutusvedelik, eelnevatest teemast leidsin et üx põhjustest võib olla klapikaane tihendis. oskab keegi öelda palju see tihend maxta võib ja palju see töö sinna juurde läheb?

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas sang »

Kõigepealt uuri ikka välja, kuhu see jahutusvedelik sul kaob.

Tee välispidine ülevaatus mootorile : kas kuskil on mingi tihendi või jahutusvedeliku torustiku juures märgata midagi niisket. Siis vaata, mismoodi õli välja näeb, kas seal äkki pole mingit ilmelikku värvi emulsiooni sees (kui näed, siis saad aru, millest jutt). Kas sumpsist tuleb valget tossu? Kas õlitase on kerkinud langemise asemel?

Kui suurest vedelikukaost me üldse räägime, mitme km peale kui suur kogus?


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

sang kirjutas:

Kõigepealt uuri ikka välja, kuhu see jahutusvedelik sul kaob.

Tee välispidine ülevaatus mootorile : kas kuskil on mingi tihendi või jahutusvedeliku torustiku juures märgata midagi niisket. Siis vaata, mismoodi õli välja näeb, kas seal äkki pole mingit ilmelikku värvi emulsiooni sees (kui näed, siis saad aru, millest jutt). Kas sumpsist tuleb valget tossu? Kas õlitase on kerkinud langemise asemel?

Kui suurest vedelikukaost me üldse räägime, mitme km peale kui suur kogus?

välispidise ülevaatusega yhtegi leket ei leidnud, ainuke et vedelikupaagi kork on kerge mõraga. õli tundub visuaalselt korras olevat, või kuidas ma seda üldse kontrollima pean, saan ma kuskilt seda õli näpuga ka katsuda? õlitase on stabiilselt normis olnud. sumpsist tuleb ainult kylmalt käivitades alguses natuke heledamat tossu, olen pidanud seda koguaeg normaalsex. ytlex et kuskil 100kmga langeb jahutusvedelik full asendist minimumi peale...

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas Piipz »

decade kirjutas:

et vedelikupaagi kork on kerge mõraga

Ootoot, kas paisupaagi kork või radika kork? Radika kork peab ikka õhutihe olema


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

Piipz kirjutas:
decade kirjutas:

et vedelikupaagi kork on kerge mõraga

Ootoot, kas paisupaagi kork või radika kork? Radika kork peab ikka õhutihe olema

paisupaagi kork ikka:)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Üks variant on muidugi ka rikkis veepumba tihend, kust võib jahutusvedelik mootorisse saada.
Õli niimoodi visuaalsel teel ja väljastpoolt on raske kontrollida, kuid üks koht, kuhu jahutusvedelik, juhul ,kui ta mootorisse voolab, tekitab sellise limaja kihi, on sidurikaan. Ehk siis ratas külili, kaan maha, vaatad kaane seestpoolt üle, kui ta selline välja näeb, siis on pähh:

Pilt

Siis võid hakata üle vaatama tihendeid, kaanetihend ja veepumbatihendid.


Teema algataja
kohvikslastudklapipesa

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas kohvikslastudklapipesa »

Seda, kas jahutusvedelikku on sattunud õli sisse saad kontrollida nii, et teed mingi varda õliga kokku ja püüad seda süüdata.
Kui hakkab pragisema siis on vesi õlis :wink:

Kui jahutusvedelik lekib mootorist väljapoole ning silmaga näha pole siis annab sellest märku ka spetsiifiline "hais" mis mootori kuumenemisel tekib... kui lekib korralikult siis lausa aurab.

Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

Kas seda vee olemist õli sees ei saa siis õlikorgi või mõõduvarda pealt kontrollida. :shock:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No ei saa alati. Mõni mees on avastanud vee sisalduse õlis alles õlivahetuse ajal :P


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

mõttekas olex siis õlile altpoolt läheneda?


nisuunn
Postitusi: 130
Liitunud: 29 Mär 2005, 13:31
Tsikkel: zx-6r
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas nisuunn »

Kui sul kaob 100 kilomeetriga ära maksimumi ja miinimumi vaheline vedeliku kogus, siis peaks see avalduma ka õlikoguse muutuses mootoris. Kui sa aga ütlesid, et õlitase on stabiilne, siis peaks olema ikka väline leke ning seda peaks olema suhteliselt lihtne avastada.


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

nisuunn kirjutas:

Kui sul kaob 100 kilomeetriga ära maksimumi ja miinimumi vaheline vedeliku kogus, siis peaks see avalduma ka õlikoguse muutuses mootoris. Kui sa aga ütlesid, et õlitase on stabiilne, siis peaks olema ikka väline leke ning seda peaks olema suhteliselt lihtne avastada.

kahjux ma ei oska täpselt öelda kas ja palju sealt õli kadunud võib sellega olla, aegajalt jälginud et kas normi vahel ikka on ja hetkel seda ka oli. kahjux jah mai tea kas lagenud see tase nyd on. ex ma üritan veel välist leket otsida, yritan õlile ka ligipääseda. kui muud ei aita siis lasen jahutusvedeliku juurde ja sõidan veel 100km ja jälgin õlitaset.

Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

Kui jahutusvedelik lekib mootorisse, siis õlitase ikka tõuseb!

Honda Transalp
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas franz125 »

decade kirjutas:
Piipz kirjutas:
decade kirjutas:

et vedelikupaagi kork on kerge mõraga

Ootoot, kas paisupaagi kork või radika kork? Radika kork peab ikka õhutihe olema

paisupaagi kork ikka:)

Kumb korkidest survet sees hoiab-tavaliselt radika kork.Võib-olla mõrasest paisupaagi korgist lihtsalt loksub haihtub vedelik minema.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

krt ei usu seda, see kork oli alguses ikka korralikult kinni et oli probleeme lahti keeramisega:) tundus et sealt nagu ei tulex, aga ex vahetan selle ka ära.


Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

nii palju ma nyd arvan et ex ta lekib kuskile mootorisse, õlitase on tõusnud full tasemele. sidurikaant ma maha ei keeranud ja õlikorgi alt on kõik puhas, ainuke asi mis silma paistis oli kerge selline heledam kiht(vbl on see õli) suurt möga sealt ei paistnud. ise ma vist kõiki tihendeid kontrollida ei oska. tõenäoliselt kuskile viima(palju see yritus tunde võtab?) ja kuidas üldse edasi sõitmisega on et kas on mingid riskid ja suured ohud? isegi kui õli näitex ära vahetan v vähemax lasen?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas franz125 »

See heledam kiht on emulsioon,ehk vee ja õli segu.Pumba simmer arvatavasti nagu Piipz juba arvas.Ära sõida tee korda!

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

decade kirjutas:

nii palju ma nyd arvan et ex ta lekib kuskile mootorisse, õlitase on tõusnud full tasemele. sidurikaant ma maha ei keeranud ja õlikorgi alt on kõik puhas, ainuke asi mis silma paistis oli kerge selline heledam kiht(vbl on see õli) suurt möga sealt ei paistnud. ise ma vist kõiki tihendeid kontrollida ei oska. tõenäoliselt kuskile viima(palju see yritus tunde võtab?) ja kuidas üldse edasi sõitmisega on et kas on mingid riskid ja suured ohud? isegi kui õli näitex ära vahetan v vähemax lasen?

"Heledam" kiht on arvatavasti õli ja jahutusvedeliku segu. Kuna jahutusvedelik vähendab õluliselt õli määrimisomadusi, võib edasise sõitmise korral mootor "kokku" joosta! Ma ei ole küll pessimist, aga ühe tihendi vahetamisega sa ei pruugi pääseda. "Yritus" võib võtta nädalaid, vastavalt sellele, millal jupid Eestisse jõuavad ja palju maksma minna. Positiivse poole pealt aga, kui korda teed, saad mootori millega palju kilomeetreid muretu kulgeda!

Honda Transalp

Teema algataja
decade

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas decade »

kui pump lahti võtta on võimalik silmaga öelda et asi on selles simmeris v käib see katse exitusmeetodil et vahetan ära siis vaatan kas vedelik kaob edasi? ja tuleb mingit sisepesu vms ka teha moototrile?

http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... &fveh=9246 siin peax nagu see pumba ehitus olema millist osa täpselt silmas peetaxe?


MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Kahjuks pean ka mina siin sõna võtma. Sama ratas, sama probleem.

Mootori ajalugu selline - matsuga rattalt, seisis koos rattaga paar kuud õunapuu all, õliradikas ja õlifilter katki + sumpa pütti polnud küljes. Korjasin ta üles, seisis 1,5a garaazinurgas.

Nüüd sai uus õli sisse valatud ja starterit antud. Käivitus kenasti, pole muud midagi kui, et paar esimest minutit ajas natuke valget suitsu, nii 20cm pikkune lont sumpast väljas. Peale seda pole enam midagi näha olnud ka järgmistel käivitustel. Jahutusvedeliku kadumise kohta ei oska midagi öelda, sai ka see alles sisse valatud ja ratas ainult kohapeal käinud, pole märgata vähenemist ja pole ka õli juurde tulnud, kuigi selle nägemiseks on ratas ilmselt liiga vähe käinud.

Lasin mootori soojaks, vee temperatuur näidiku keskel. Vaatasin läbi õliakna, et miskid läbipaistvad, vee näoga tilgad tantsivad toas, õli pinnal. Peale jahtumist tekkis aknale valge kiht. Võtsin sidurikaane maha, mõnel pool mujal kaane peal ka seda valget kihti ja õlikorgi all olid kondenseerunud veetilgad. Enne minu kätte sattumist sellist probleemi pole sellel mootoril olnud, kas on mõeldav, et vesi jõudis-kondenseerus mootorisse juba varem ja asi pole veepumba tihendites?

Kahel samasugusel samal ajal sama probleem... Mingid pahad elukad teiselt planeedilt panevad bikedele õli sisse vett? :roll:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: jahutusvedelik kaob zx6r

Lugemata postitus Postitas Piipz »

decade kirjutas:

kui pump lahti võtta on võimalik silmaga öelda et asi on selles simmeris v käib see katse exitusmeetodil et vahetan ära siis vaatan kas vedelik kaob edasi? ja tuleb mingit sisepesu vms ka teha moototrile?

http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... &fveh=9246 siin peax nagu see pumba ehitus olema millist osa täpselt silmas peetaxe?

49063 on kõige olulisem tihend. Mina enda rattal nägin kohe ära, et läbi on, kuid see ei pruugi nii olla. Kui sa aga hakkad tihendeid vahetama, siis kindlasti vaheta ära 49063 ja 92049. Soovitatav on ka panna uus tihend 92055A ja uus o-ring 92055B.

"Sisepesu" olen mina nii teinud, et olen lihtsalt lasknud uue jahutusvedeliku sisse, lasknud mootoril natsa ringi käia, selle välja lasknud ja siis alles jäädavalt kallanud uue vedeliku peale.

P.S.
49063 ehk siis see peatihend, käib korpuse küljest ära megaraskelt. Kui sul pole õigeid tööriistu, siis võid muid osasid kahjustada. Minu soovitus, pane see pump sügavkülma mõneks tunniks ja koksi pärast seda tihend välja :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”