Karteri tuulutus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Karteri tuulutus
Avastasin oma rattalt 2 karterituulutuse voolikut - 1 tuleb sealt, kust peab, teine on veetud õli täiteavast -korgi asemele on pandud tuts ja seal edasi voolik. Mõlemad jooksevad õhufiltritesse.
Õhuvõttu on moditud- originalfilter koos korpusega ära ja asemele 4 K&N filtrit. millest kahel on avad, kuhu nimetatud tuulutusvoolikud jooksevadki. Küsimus selline, et milleks too teine õlitäiteavast tõmmatud võib olla paigaldatud (äkki K&N fitrite paigaldamisel on see vajalik


Yamu esinduses näitasin ka ette ja nad ei osanud kommentaarida

Hans

Tuleb välja, et rattale on paigaldatud Dynojet´i Jetkit Stage 7, mille puhul pannakse ratas ka "altpoolt" paremini hingama, seepärast too teine tuulutusvoolik. Peaks andma ca 10% võimu juurde. Üldiselt on Stage 7 Kit'd mõeldud rinkaratastele, V-max väidetavalt ainus tänavaratas millele ka tehakse.
Hans
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
Ei hakanud uut teemat tegema, idee on enda karterituulutus ümber ehitada.
- Karterist jookseb üks voolik õhufiltri korpusesse
- Voolikul on vahepeal kamber, mis kogub karterist väljapritsinud õli
- Kui see kamber õli täis saab, hakkab õhufiltrikorpusesse õli pritsima, seega õhufilter saab alt äärest veits õliseks. Lisaks immitseb läbi korpuse mul õli täpselt kollektori peale, mis tähendab väikest tossupilve foori taga seistes
(küsisin yamahast, pidigi olema, et seda kambrit tuleks aeg-ajalt tühjendada.
nii aga mulle ei meeldi, et kui ükskord aeg täis saab ja vaja voolikut õlist tühjendada, siis selle ajaga on ta mul õhufiltri ära mäkerdanud.
- katsusin näpuga, voolik tõmbab õhku õhufiltrikorpusest karterisse
tahaks mõnda asja teha.
1) panna vooliku vahele ühesuunaline klapp... ehk siis ühesuunaline, sisse liigub õhku aga välja mitte.
2) võtta voolik õhufiltrikorpuse vahelt välja ning viia voolikuots kõrgemale, pannes vooliku otsa mingi svamm/koonusfilter, et karterisse tolmu vms ei tõmmata.
3) kogumiskamber teha suuremaks ning panna sinna lisaks üks voolik, mille kaudu oleks seda mugav tühjendada.
Kas nende toimingutega ma sammun vales suunas või kõlab asi loogiliselt? Nimelt pole ma eriti selle tuulutuse teemaga kokku puutunud. Ainuke mis ma eelmisest rattast mäletan, oli see, et tal oli küll mingi klapp tuulutusvooliku vahel aga see oli ka kõik, mis mulle sellest meelde jäi.
Tänan tähelepanu eest
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Karteri tuulutus
Aga kui ma õieti aru sain siis sul tekib ju ´karterisse surve .Sisse õhk pääseb aga välja ei pääse,kolb liigub alla ja tekitab surve.See tühjendusvoolik paigaldagi,et oleks lihtsam tühjendada.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Karteri tuulutus
vii see voolikuots kusagile mujale anumasse. Mingi kokapurk ikka kusagile mahub ju. Ega sa paagini vette ju ei lähe sellega.
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Karteri tuulutus
Minuteada eelmisel nädalavahetusel käis antud härrasmees koos tsikliga paagini jões ära küll. Pilte saab näha Motokrantsi teema alt.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
Mella andis tegelt hea idee. Cocapudel peaks päris hästi sobima. Ning selle saab ka ju veits kõrgemale tuua, tuleb lihtsalt pikem voolik panna vms
P.S. õhufilter sai eelmisest ujumisest nats märjaks ikka
P.S.2 see voolik ikkagi puhub mitte ei tõmba... mingil hetkel lihtsalt tõmbas, kui gaas maha lasta. nii et see klapp jääb ära ikkagi.
Re: Karteri tuulutus
arvesta, et karter ei tohi ei ülerõhku ega vaakumisse minna. kokapudelist peab ka õhul väljapääs keskkonda olema. See moodustaks lihtsalt teise reservuaari.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
kust ma õlikindlat voolikut saan? toru, mille otsa see käib, on ise 16mm. ei tohiks väga jäik ja jämeda seinaga voolik olla
Re: Karteri tuulutus
Piipz kirjutas:kust ma õlikindlat voolikut saan? toru, mille otsa see käib, on ise 16mm. ei tohiks väga jäik ja jämeda seinaga voolik olla
Võid vaadata TKA Balti-st http://www.tkabalti.ee/index.php?id=285 ... _cat_id=28
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Karteri tuulutus
See kokapudel pole tegelikult kõige parem mõte. Pigem tuleb uus ja pikem voolik kuhugi piisavalt kõrgele tuua, et vesi sisse ei saaks ujuma minnes ning tolmu vastu pead vooliku otsa panema mingi pisikese filtri, näiteks need pisikesed läbipaistvad kütusefiltrid peaks sobima väga hästi.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
boob kirjutas:See kokapudel pole tegelikult kõige parem mõte. Pigem tuleb uus ja pikem voolik kuhugi piisavalt kõrgele tuua, et vesi sisse ei saaks ujuma minnes ning tolmu vastu pead vooliku otsa panema mingi pisikese filtri, näiteks need pisikesed läbipaistvad kütusefiltrid peaks sobima väga hästi.
mingi rolleri koonusfilter peaks ka vist hästi sobima?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Karteri tuulutus
Enda vanal masinal viskasin kogu selle tuulutusvärgi minema, koos õhufiltri korpusega. Käigukasti ning klapikaane tuulutused viisin kolmikuga kokku ja vabasse otsa pistsin Kadaka tee Automaailmast ostetud väikse spets tuulutuse (vähemalt nii oli karbil kirjas ) koonusfiltri- hind vist 50EEK'i
edu
Re: Karteri tuulutus
ants01 kirjutas:Enda vanal masinal viskasin kogu selle tuulutusvärgi minema, koos õhufiltri korpusega. Käigukasti ning klapikaane tuulutused viisin kolmikuga kokku ja vabasse otsa pistsin Kadaka tee Automaailmast ostetud väikse spets tuulutuse (vähemalt nii oli karbil kirjas
) koonusfiltri- hind vist 50EEK'i
edu
Ma tegin samamoodi, siis hakkas keegi aga karjuma, et tuulutama peab, vaakumit ei tohi olla jne. Siis kui motoremis ka juba seletama hakati, korjasin süsteemi maha, tegin algseks. Nüüd plaanin karteri tuulutuse ja õhufiltri vahelisele toru vahele torgata tavalise bensufiltri, et õli õhufiltrisse ei pääseks, kui ratas "mitte selleks ettenähtud" asendus on
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
P.S.2 see voolik ikkagi puhub mitte ei tõmba... mingil hetkel lihtsalt tõmbas, kui gaas maha lasta. nii et see klapp jääb ära ikkagi.
Kohati "puhub", kohati "tõmbab" Nii ongi ja peabki olema. Halvim variant on see, voolik suubub mingisse anumasse, kus ta ots jääb mingil põhjusel vedeliku sisse. Siis tõmmatakse see "mingi" vedelik karterisse. Kuna Supermotos on näiteks võistlustel karteri tuulutuse otsas anum kohustuslik ja polnud kiirkorras õiget võtta, siis ükskord sai pandud poolik coca pudel. Aga poole võistluse peal hakkas sadama ja kruusaosalt läbi uhades visati coca pudelisse igal ringil teatud kogus märga savi-vee ühendit. Suur oli mu imestus kui peale võistlust tuli karterist õlivahetusel valge õli. Nimelt tõmmati purgikese täitumisel see savi-vee ühend rõõmsalt karterisse ja nii ta ühes õliga seal siis õlitaski veidi aega. See siis näpunäiteks isetegevusliku karteri tuulutuse otsa genereerimisel.
PS! krossikatel suubub see otse õhku ja ei koguta seda välja lenduvat õli sealt kuskile. Tänavaratastel ei ole see aktsepteeritav ilmselt normide, asfaldi reostamise ja krt teab veel mille pärast.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
Cocapudel läks käiku aga mitte õli kogumise mõttes. Lõikasin pudeli pooleks ja kaelaosast sai hea "müts" sellele:
Tõin tuulutuse üles jahutusradika peale, cocapudeli "müts" on selleks et vihmase ilmaga vesi otse filtrisse ei lendaks, filter ise ripub tagurpidi. Üritan mingi päev pildi ka sellest teha.
Re: Karteri tuulutus
Ei tea Su ratast ja ilma pildita ei kujuta tegelt hästi ette kah seda asukohta, aga sõna "müts" jätab mulje, et kaitse on enamvähem ühelt küljelt (ülalt?). Vihma sajab küll ülevalt, kuid näiteks kui ma oma ratta manan silme-ette, siis seal ees jahutusradika piirkonnas tuleb vihmakorral (ja veel pärast vihmagi) kõige rohkem vett hoopis alt ja eest. Äkki on "mütsi" asemel "kapuutsi" vaja?....
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Karteri tuulutus
Ei oska öelda, kuidas teistel, aga minul asub tuulutusfilter pagi all. 2 äärmise karpa koonusfiltrite servad jäävad paagi alt nats välja, vihmaga mõtlesin korraks, et äkki tilgub filtrisse. Aga on teised ilusti vetthülgavad ja kui sisse lähebki siis altpoolt tilgub ju välja.
Aga ratas ei käi karpadeni vees kah
edu
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
- Tsikkel: Honda Transalp XL600V
- Asukoht: Tallinn ja Kehra
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
Kust selliseid väikse voolikuotsaga filtreid saab? Oma rattale on plaanis ka lisatuulutus panna silindripeas olevast tahhomeetri trossi august.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
noh ongi tegelt nagu kapuuts isegi kui see filter vett saab, siis on vähe tõenäoline, et ta sealt seda mootorisse tõmbab. nii sügavale vette ma anyway sellega ei lähe. kõige lihtsam on vist, kui ma teen sellest õhtul pilti
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Karteri tuulutus
Selline näeb siis välja, asub ees radika peal.
Selle filtri ostsin http://www.db-hp.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.