Karteri tuulutus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Hans »

Tere,

Avastasin oma rattalt 2 karterituulutuse voolikut - 1 tuleb sealt, kust peab, teine on veetud õli täiteavast -korgi asemele on pandud tuts ja seal edasi voolik. Mõlemad jooksevad õhufiltritesse.
Õhuvõttu on moditud- originalfilter koos korpusega ära ja asemele 4 K&N filtrit. millest kahel on avad, kuhu nimetatud tuulutusvoolikud jooksevadki. Küsimus selline, et milleks too teine õlitäiteavast tõmmatud võib olla paigaldatud (äkki K&N fitrite paigaldamisel on see vajalik :shock: ) ja kas võiks ta eemaldada? Iseenesest on voolik korralik, sukaga ja puha :D

Yamu esinduses näitasin ka ette ja nad ei osanud kommentaarida :?

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Ise küsin, ise vastan :)

Tuleb välja, et rattale on paigaldatud Dynojet´i Jetkit Stage 7, mille puhul pannakse ratas ka "altpoolt" paremini hingama, seepärast too teine tuulutusvoolik. Peaks andma ca 10% võimu juurde. Üldiselt on Stage 7 Kit'd mõeldud rinkaratastele, V-max väidetavalt ainus tänavaratas millele ka tehakse.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ei hakanud uut teemat tegema, idee on enda karterituulutus ümber ehitada.

  • Karterist jookseb üks voolik õhufiltri korpusesse
  • Voolikul on vahepeal kamber, mis kogub karterist väljapritsinud õli
  • Kui see kamber õli täis saab, hakkab õhufiltrikorpusesse õli pritsima, seega õhufilter saab alt äärest veits õliseks. Lisaks immitseb läbi korpuse mul õli täpselt kollektori peale, mis tähendab väikest tossupilve foori taga seistes :) (küsisin yamahast, pidigi olema, et seda kambrit tuleks aeg-ajalt tühjendada.

nii aga mulle ei meeldi, et kui ükskord aeg täis saab ja vaja voolikut õlist tühjendada, siis selle ajaga on ta mul õhufiltri ära mäkerdanud.

  • katsusin näpuga, voolik tõmbab õhku õhufiltrikorpusest karterisse

tahaks mõnda asja teha.

1) panna vooliku vahele ühesuunaline klapp... ehk siis ühesuunaline, sisse liigub õhku aga välja mitte.
2) võtta voolik õhufiltrikorpuse vahelt välja ning viia voolikuots kõrgemale, pannes vooliku otsa mingi svamm/koonusfilter, et karterisse tolmu vms ei tõmmata.
3) kogumiskamber teha suuremaks ning panna sinna lisaks üks voolik, mille kaudu oleks seda mugav tühjendada.

Kas nende toimingutega ma sammun vales suunas või kõlab asi loogiliselt? Nimelt pole ma eriti selle tuulutuse teemaga kokku puutunud. Ainuke mis ma eelmisest rattast mäletan, oli see, et tal oli küll mingi klapp tuulutusvooliku vahel aga see oli ka kõik, mis mulle sellest meelde jäi.

Tänan tähelepanu eest :D

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Aga kui ma õieti aru sain siis sul tekib ju ´karterisse surve .Sisse õhk pääseb aga välja ei pääse,kolb liigub alla ja tekitab surve.See tühjendusvoolik paigaldagi,et oleks lihtsam tühjendada.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas mella »

vii see voolikuots kusagile mujale anumasse. Mingi kokapurk ikka kusagile mahub ju. Ega sa paagini vette ju ei lähe sellega.

Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

Minuteada eelmisel nädalavahetusel käis antud härrasmees koos tsikliga paagini jões ära küll. Pilte saab näha Motokrantsi teema alt. (lol) (w)

Honda Transalp
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mella andis tegelt hea idee. Cocapudel peaks päris hästi sobima. Ning selle saab ka ju veits kõrgemale tuua, tuleb lihtsalt pikem voolik panna vms :)
P.S. õhufilter sai eelmisest ujumisest nats märjaks ikka :P
P.S.2 see voolik ikkagi puhub mitte ei tõmba... mingil hetkel lihtsalt tõmbas, kui gaas maha lasta. nii et see klapp jääb ära ikkagi.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas mella »

arvesta, et karter ei tohi ei ülerõhku ega vaakumisse minna. kokapudelist peab ka õhul väljapääs keskkonda olema. See moodustaks lihtsalt teise reservuaari.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

kust ma õlikindlat voolikut saan? toru, mille otsa see käib, on ise 16mm. ei tohiks väga jäik ja jämeda seinaga voolik olla

Kasutaja avatar

Mutionu
Postitusi: 39
Liitunud: 30 Juun 2008, 22:28
Tsikkel: Honda CBF1000A
Asukoht: Tallinn

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Mutionu »

Piipz kirjutas:

kust ma õlikindlat voolikut saan? toru, mille otsa see käib, on ise 16mm. ei tohiks väga jäik ja jämeda seinaga voolik olla

Võid vaadata TKA Balti-st http://www.tkabalti.ee/index.php?id=285 ... _cat_id=28

Every piece of shit every man has to eat every day of his life is personal. They call it business.
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas boob »

See kokapudel pole tegelikult kõige parem mõte. Pigem tuleb uus ja pikem voolik kuhugi piisavalt kõrgele tuua, et vesi sisse ei saaks ujuma minnes ning tolmu vastu pead vooliku otsa panema mingi pisikese filtri, näiteks need pisikesed läbipaistvad kütusefiltrid peaks sobima väga hästi.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

boob kirjutas:

See kokapudel pole tegelikult kõige parem mõte. Pigem tuleb uus ja pikem voolik kuhugi piisavalt kõrgele tuua, et vesi sisse ei saaks ujuma minnes ning tolmu vastu pead vooliku otsa panema mingi pisikese filtri, näiteks need pisikesed läbipaistvad kütusefiltrid peaks sobima väga hästi.

mingi rolleri koonusfilter peaks ka vist hästi sobima?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Enda vanal masinal viskasin kogu selle tuulutusvärgi minema, koos õhufiltri korpusega. Käigukasti ning klapikaane tuulutused viisin kolmikuga kokku ja vabasse otsa pistsin Kadaka tee Automaailmast ostetud väikse spets tuulutuse (vähemalt nii oli karbil kirjas :D ) koonusfiltri- hind vist 50EEK'i

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

mart211

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas mart211 »

ants01 kirjutas:

Enda vanal masinal viskasin kogu selle tuulutusvärgi minema, koos õhufiltri korpusega. Käigukasti ning klapikaane tuulutused viisin kolmikuga kokku ja vabasse otsa pistsin Kadaka tee Automaailmast ostetud väikse spets tuulutuse (vähemalt nii oli karbil kirjas :D ) koonusfiltri- hind vist 50EEK'i

edu

Ma tegin samamoodi, siis hakkas keegi aga karjuma, et tuulutama peab, vaakumit ei tohi olla jne. Siis kui motoremis ka juba seletama hakati, korjasin süsteemi maha, tegin algseks. Nüüd plaanin karteri tuulutuse ja õhufiltri vahelisele toru vahele torgata tavalise bensufiltri, et õli õhufiltrisse ei pääseks, kui ratas "mitte selleks ettenähtud" asendus on :D

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

P.S.2 see voolik ikkagi puhub mitte ei tõmba... mingil hetkel lihtsalt tõmbas, kui gaas maha lasta. nii et see klapp jääb ära ikkagi.

Kohati "puhub", kohati "tõmbab" :-) Nii ongi ja peabki olema. Halvim variant on see, voolik suubub mingisse anumasse, kus ta ots jääb mingil põhjusel vedeliku sisse. Siis tõmmatakse see "mingi" vedelik karterisse. Kuna Supermotos on näiteks võistlustel karteri tuulutuse otsas anum kohustuslik ja polnud kiirkorras õiget võtta, siis ükskord sai pandud poolik coca pudel. Aga poole võistluse peal hakkas sadama ja kruusaosalt läbi uhades visati coca pudelisse igal ringil teatud kogus märga savi-vee ühendit. Suur oli mu imestus kui peale võistlust tuli karterist õlivahetusel valge õli. Nimelt tõmmati purgikese täitumisel see savi-vee ühend rõõmsalt karterisse ja nii ta ühes õliga seal siis õlitaski veidi aega. See siis näpunäiteks isetegevusliku karteri tuulutuse otsa genereerimisel.

PS! krossikatel suubub see otse õhku ja ei koguta seda välja lenduvat õli sealt kuskile. Tänavaratastel ei ole see aktsepteeritav ilmselt normide, asfaldi reostamise ja krt teab veel mille pärast.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Cocapudel läks käiku aga mitte õli kogumise mõttes. Lõikasin pudeli pooleks ja kaelaosast sai hea "müts" sellele:
Pilt
Tõin tuulutuse üles jahutusradika peale, cocapudeli "müts" on selleks et vihmase ilmaga vesi otse filtrisse ei lendaks, filter ise ripub tagurpidi. Üritan mingi päev pildi ka sellest teha.

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Mix »

Ei tea Su ratast ja ilma pildita ei kujuta tegelt hästi ette kah seda asukohta, aga sõna "müts" jätab mulje, et kaitse on enamvähem ühelt küljelt (ülalt?). Vihma sajab küll ülevalt, kuid näiteks kui ma oma ratta manan silme-ette, siis seal ees jahutusradika piirkonnas tuleb vihmakorral (ja veel pärast vihmagi) kõige rohkem vett hoopis alt ja eest. Äkki on "mütsi" asemel "kapuutsi" vaja?.... :lol:

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ei oska öelda, kuidas teistel, aga minul asub tuulutusfilter pagi all. 2 äärmise karpa koonusfiltrite servad jäävad paagi alt nats välja, vihmaga mõtlesin korraks, et äkki tilgub filtrisse. Aga on teised ilusti vetthülgavad ja kui sisse lähebki siis altpoolt tilgub ju välja.

Aga ratas ei käi karpadeni vees kah :D

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kust selliseid väikse voolikuotsaga filtreid saab? Oma rattale on plaanis ka lisatuulutus panna silindripeas olevast tahhomeetri trossi august.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

noh ongi tegelt nagu kapuuts :D isegi kui see filter vett saab, siis on vähe tõenäoline, et ta sealt seda mootorisse tõmbab. nii sügavale vette ma anyway sellega ei lähe. kõige lihtsam on vist, kui ma teen sellest õhtul pilti

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Karteri tuulutus

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Pilt
Selline näeb siis välja, asub ees radika peal.

Selle filtri ostsin http://www.db-hp.ee

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”