KTM enam Dakari rallil ei osale
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
KTM enam Dakari rallil ei osale
http://ekspressauto.forte.ee/news/auto/article.php?id=23805429
Natuke kahju muidugi
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
- Tsikkel: Honda 900 CBF
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 4 korda
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Tea,millest see kubatuuri piirang,kas 650 liiga ägedaks krutitud,et härrad ei j6ua teist enam kinni hoida kui päev otsa s6idetud?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
naljakas, ma olen alati neid kahte nime omavahel seostanud. on küll loomulikult ka teisi tootjaid aga läbi aegade on ikkagi KTM olnud dakari nime väärt
seda siis minu silmis.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
- Tsikkel: Honda 900 CBF
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 4 korda
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Yamahal oli ka kunagist Dakaril mingi vinge motikas,millele keegi järgi ei saanud.Ja mis nyyd siis peale KTM lahkumist läheb krossikatega paugutamiseks 1000km päevas?
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Primo tuleks saata Dakarile, kui ta LC4-ga on suutnud teha 800 +km päevasi, siis saab ta ka dakaril hakkama.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
jäme kobra kirjutas:Yamahal oli ka kunagist Dakaril mingi vinge motikas,millele keegi järgi ei saanud.Ja mis nyyd siis peale KTM lahkumist läheb krossikatega paugutamiseks 1000km päevas?
Saadi järgi ja mindi mööda . Nad eksperimenteerisid seal veel kaherattaveoga, kuid seegi krutiti pillilt õige ruttu maha.
- M -
-
Teema algataja - Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Ilmselt on kubatuuri piiramine mitme teise firma lobitöö tulemus. Samas näeb see otsus natuke jonnimise moodi välja. Kui on 450ccm, siis on 450ccm. Kas KTMil pole siis oma mootorivalikust sobivat võtta? Või on küsimus hoopiski selles, et nii lühikese aja jooksul ei jõua korralikku tehasepilli arendada? Millegipärast ma ei usu, et me Dakari stardis enam porgandeid ei näe. Ikka näeme, ainult tehast pole taga.
Minu meelest oleks hoopis lahedam ja ka ausam, kui vennad seal stock pillidega (otse poest, null tuuningut) sõidaks. Siis saab väga kiiresti selgeks, millist paska/mittepaska tegelikult toodetakse ja müüki paisatakse.
mella kirjutas:Päev ja mootor
Kas tehasesõitjatel praegu sisuliselt nõnda ei olegi? Huvitav, kaugele esikolmiku vennad siis jõuaks, kui kogu võistluseks olekski kasutada vaid 1 mootor ja 1 mehhaanik ning varuosi just nii palju, kui süles jõuad ära viia?
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
- Tsikkel: Honda 900 CBF
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 4 korda
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Martino kirjutas:jäme kobra kirjutas:Yamahal oli ka kunagist Dakaril mingi vinge motikas,millele keegi järgi ei saanud.Ja mis nyyd siis peale KTM lahkumist läheb krossikatega paugutamiseks 1000km päevas?
Saadi järgi ja mindi mööda
. Nad eksperimenteerisid seal veel kaherattaveoga, kuid seegi krutiti pillilt õige ruttu maha.
- Minu mäletamist m66da s6itis härra Peterhansel Tenere moodi motikaga ja v6itis veel mitu aastat järjest?
Enivei,KTM suudab kindlasti oma kogemuste juures suht lyhikese ajaga välja arendada 450 rally-raid ratta ja kes teab-stardis vb domineerivad jälle tehase porgandid.
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
hannes kirjutas:Ilmselt on kubatuuri piiramine mitme teise firma lobitöö tulemus. Samas näeb see otsus natuke jonnimise moodi välja. Kui on 450ccm, siis on 450ccm. Kas KTMil pole siis oma mootorivalikust sobivat võtta? Või on küsimus hoopiski selles, et nii lühikese aja jooksul ei jõua korralikku tehasepilli arendada? Millegipärast ma ei usu, et me Dakari stardis enam porgandeid ei näe. Ikka näeme, ainult tehast pole taga.
Minu meelest oleks hoopis lahedam ja ka ausam, kui vennad seal stock pillidega (otse poest, null tuuningut) sõidaks. Siis saab väga kiiresti selgeks, millist paska/mittepaska tegelikult toodetakse ja müüki paisatakse.mella kirjutas:Päev ja mootor
Kas tehasesõitjatel praegu sisuliselt nõnda ei olegi? Huvitav, kaugele esikolmiku vennad siis jõuaks, kui kogu võistluseks olekski kasutada vaid 1 mootor ja 1 mehhaanik ning varuosi just nii palju, kui süles jõuad ära viia?
Sul on võimalus ühe korra mootorit vahetada, mootorid on märgistatud ja kui vahele jääd võetakse kohe maha. Kini on kolmanda mootori vahele tõstmise eest maha võetud sest ta ei saanudki tänase päevani aru, et seal Dakaril ei saa sõita mx Puhke päeval läheb tavaliselt uus mootor vahele ja seda kõigil suuresti kes tahavad lõpetada või ei ürita Marathon klassis sõita mida KTM võimaldab. 450 on ohtlik junn sellega sõita ei saa KTM on kõik selle läbi proovinud ja selge seisukoha ka andnud et absurdi ja lolli mängimisega ei tegeleta enam. KTM on 450seid läbi arendanud oma 4 rally mudelit ja pilt on väga selge selles suhtes. Ka mida väiksem on kubatuur seda kallim on sellega sõita ja seda kindlam on, et laiali ta läheb varem või hiljem. Olen ise proovinud need asjad ka läbi ja 690 ei löö mitte miski Aafrikas hetkel kuigi uut TM'i pole proovinud mis tundub väga lubav aga see on mx raamil ja see kindlasti on juba suur miinus ja pluss KTM aedikusse.
Need 450 lähevad ka suuretõenäosusega seal Atacama kõrbes 5 päeva jutti kinni enamuses sest kõrgused on liiga suured ja kiirused on liiga väiksed ja moment puudub sisuliselt täiesti mis on vajalik seal ja rattad on liiga rasked selleks. Jahutus puudub mida 450 üli väga vajab nii, et õnne kõigile kes sinna kõrbe jäävad ja kellel prantsuse ahffid järgi ei viitsi minna. Väga kiiresti pead sõitma, et see ratas saaks jahutust ja väga kõrge käiguga mis aga düünides on laks varem või hiljem.
Lõuna Ameerika on jama nii kui nii ja ega see koht ei meeldi sõitjatele suuresti ning korraldus on crap ruudus. Seega loodetavasti on see tegelik samm edasi Africa Race entry listi mis on ikka õige Dakar. Mis puudutab seda mis on s**t ja mis ei ole siis Marathon klassi nimekirja silmitsedes saab mingi pildi seal on väga ranged seadused. Vahetad piduriketta ära oled out kohe. Vint võitis selle klassi 690nega. Motokross #2 ka #3 numbrites on pikad lood ilmunud see aasta Dakarist kellel vähegi huvi on selle asja vastu.
Kui aga piirata tehase meeste varuosa ja mehaanikute väge siis selle hooga mida need mehed arendada suudavad paraku ratas hävib ja just sellistest kohtadest mida tavalised inimesed ei suuda elu jooksul läbi kulutada, et kui tahab näha ime ulmelisi ufo inimesi on vajalik ka vastav teenindus midagi pole teha. Aga neile kuulsusenarridele ja ärimeestele on sellest sületäiest laadungist küll 690 peal kui mitte arvata sinna hulka neid juppe mida nad kukkudes ära lõhuvad ja küljest niidavad Aga enamus väge sõidab seal mingi maani täpselt selle sületäie või kastitäie juppidega mida korraldaja veab ja töö tehakse ise ilma mehaanikuta aga see kestab ja täpselt esimeste pikkade päevadeni kui uni magamata jääb ja siis tuleb paratamatult ka kõva laks ja katkestamine varem või hiljem, et see ei ole mõistlik ja minu meelest tuleks panna piirang, et ilma mehaanikuta vennad peale ei saa üldse, et tõsta ürituse taset ja kaskadööre vähemaks saada.
04.06.2009
"Rally Dakar" - KTM withdraws!
The limiting of motorcycles with a displacement of 450 cc forces the long term dominator of the Dakar Rally to withdraw.
Following the announcement at a press conference on June 4, 2009 of the French "ASO" - the organisers of the "South American Dakar" that from 2010, only motorcycles with a maximum displacement of 450 cc will be permitted to compete, KTM, after eight consecutive victories, has decided to immediately accept the consequences and announces its withdrawal from the "Dakar".
The company will no longer be represented at the rally in South America either with an official factory team or a KTM-supported team. At the same time, KTM underlines that the company remains committed to rally sport and will now concentrate its efforts on the world championship and other important rallies.
The organiser's short term change to the rules, designed to end the dominance of KTM, and which comes without any advance warning, hits the KTM factory hard. Today, just six months before the start - and at a time when not only the factory team but also dozens of private teams are deep in preparations for this extremely complex rally, the immediate withdrawal of the worldwide market leader of offroad sports motorcycle is the only possible consequence.
"Every sport regulation needs changes and adjustments to new developments to retain an interest in it, but this also require the appropriate lead times. We have the entire material for the 690 Rally motorcycles for our factory team as well as that for 50 customers' motorcycles in our storage facility ready to be constructed in June. Riders' contracts have been finalised and all the team members have been engaged. The financial consequences that results from this decision are enormous. Quite apart from this, we are shocked by the organiser's lack of loyalty, above all because of the huge efforts we made following the cancellation of the Dakar in 2008 by contributing to the new edition - even during a period of extreme economic crisis," said KTM Motor Sport Advisor and "Rally Legend" Heinz Kinigadner in a first statement.
Following the decision for the deployment of 450cc motorcycles, which are unthinkably unsuitable for use in long distance rallies, KTM can no longer economically justify a commitment to be engaged in the Dakar in the future. KTM Motor Sport Director Winfried Kerschhaggl: "Rally sport serves to prove the efficiency and stability of our large volume series single cylinder. There is no question that we will remain active in rally sport! Having said that, for KTM, the rally in South America is now history. We will now fully concentrate on the Rally World Championship and we will seek out alternatives. Maybe we will soon again see full KTM Rally engagement on African soil - back to the roots!"
With its commitment to rally sports, KTM naturally takes the obligations to its long term worldwide customers seriously because it is they who have decided to put their trust in the products and in the unique service of the Austrian company for rally sport by choosing KTM motorcycles.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Postitame siis ka siia prantslaste artikli Dakari ralli korraldajafirma Amaury Sport Organisation (ASO) raskustest. 2008. aasta ürituse ärajätmine, Pascal Terry hukkumine korraldajate tähelepanematuse tõttu ning sellele järgnenud Terry perekonna kohtuasi ASO vastu, samuti ASO korraldatud Tour de France'i langev imago sponsorite silmis on kontori viinud karmi kahjumisse. Asi on nii hull, et ASO ei tulnud kohale FIA ja FIM ühisele koosolekule, kus arutati maratonrallide tulevikku.
http://www.autonewsinfo.com/index.php?o ... ew&id=4232
Google-tõlge inglise keelde (eesti keelde tehtud tõlge oli VÄGA kole):
http://translate.google.ee/translate?u= ... t&ie=UTF-8
Sedapidi asju vaadates tundub kangesti, et Euroopast Dakari poole viiva ralli (mis nimi tal iganes siis ei oleks) tulevik EI ole ASO käes. Mis omakorda näitab, et KTM hindas olukorda õigesti ning tegi seda Lõuna-Ameerika üritust ignoreerides õige otsuse.
- M -
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Eks need napalmi jutus toodud jahutuse argumendid päris pädevad ei ole. Ega keegi sinna niikuinii stock rattaga ei lähe ja suuremad radikad, elektrilised ventikad ja lisaks ka veel õliradikas saavad niikuinii kõigile külge. Kuidas need väikesed mootorid mehaaniliselt sellist valu nii pikalt kannatavad on omaette küsimus, nad ju lihtsalt ei ole dimensioneeritud sellistele jätkuvatele koormustele.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
see on küll vana nali aga need komad pühendan napalmile tagantjärgi :",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,".
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Enne kui rääkida mehhaanikast teemas "väikeste osade" vs "suurte osade" vastupidavus on kasulik antud ala veidi studeerida.
Stock ratas on ilus mõte aga mis mõte on sellisel juhul tehasetiimil kui tal seal muhvigi teha pole. Tehasemehhaanikud saavad päris head palka, et ise omale
reise organiseerida.
Vanasti vist oli prototype klass , see nagu sobiks vast kõigile, iga tarkpea saab ka oma tiimiga välja minna ja näidata, et tema teadmised mehhaanikast ja muust pole mitte ainult kirjatarkus vaid ka viili ning metalli abil teostatav.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
racerx kirjutas:Enne kui rääkida mehhaanikast teemas "väikeste osade" vs "suurte osade" vastupidavus on kasulik antud ala veidi studeerida.
Stock ratas on ilus mõte aga mis mõte on sellisel juhul tehasetiimil kui tal seal muhvigi teha pole. Tehasemehhaanikud saavad päris head palka, et ise omale
reise organiseerida.
Vanasti vist oli prototype klass , see nagu sobiks vast kõigile, iga tarkpea saab ka oma tiimiga välja minna ja näidata, et tema teadmised mehhaanikast ja muust pole mitte ainult kirjatarkus vaid ka viili ning metalli abil teostatav.
Eks see on sama asi nagu näiteks mägironimisega. Kas on võrreldavad suured ekspeditsioonid Everestile, kus iga tippujõudja kohta on 3-4 sherpat ja mehed praktiliset kantakse mäe otsa või siis tõesti pisiekspeditsioonid või veel enam individuaaltõusud. Viimased on ju tegelikult kõvemad mehed, mis siis kui nad isegi vahest tippu ei jõua, sest ei ole seda ressurssi kasutada. Stock ratta kasutamine peletaks eemale võib olla rahakad tehasemeeskonnad, aga Dakar tüüpi suur ralli oleks palju mõistlikum, kui mõjule pääseskid hoopis rohkem sõitja oskused, mitte tehasetiimi ressurss ja rahakoti paksus.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Dakar on surnud, ta populaarsus pole enam midagi võrreldes sellega mis 80-90'l. Promootorite rahad on ka kokku kuivanud. Asi ei meelita enam üüratuid sponsorrahasid nagu varem.
Tänu sellele pole see ühelegi firmale enam finantsiliselt huvitav Dakari tsikleid arendada.
Lisaks sellele paljud Dakari veteranid ütlevad et kogu õhkkond ja organisatsioon on ka jamaks läinud.
Africa Race'i peetakse ehtsamaks "Dakar'iks" kui Dakar ise.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Oil-Cooled kirjutas:Africa Race'i peetakse ehtsamaks "Dakar'iks" kui Dakar ise.
No sellele ma tegelikult oma kirja lõpus vihjasingi.
- M -
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
mx77 kirjutas:Eks need napalmi jutus toodud jahutuse argumendid päris pädevad ei ole. Ega keegi sinna niikuinii stock rattaga ei lähe ja suuremad radikad, elektrilised ventikad ja lisaks ka veel õliradikas saavad niikuinii kõigile külge. Kuidas need väikesed mootorid mehaaniliselt sellist valu nii pikalt kannatavad on omaette küsimus, nad ju lihtsalt ei ole dimensioneeritud sellistele jätkuvatele koormustele.
No ülekuumenemise probleemid on hõredas õhus ja suhteliselt väikesel kiirusel ikka pädevad. Muidugi valmistatakse pille niipalju ette kui kannatab, aga mingid 800 km päevad teevad muidugi 450 ccm mikromootorile liiga. Rääkimata sellest, et parema momendiga pillid (ehk siis suuremad pillid) on tõenäoliselt kergemad juhtida, neid ei pea nii kurjalt pöördesse ajama kui 450.
Sisuliselt teeks 450 reegel tehasemeeskonnad veel 'võrdsemaks' - nendel on hüpersupermaterjalid kasutada ning eelarved hoopis teised. 'Average Joe' osaks jääb ikka kusagil lõpus jõlkuda, kui ta isiklikuks sponsoriks just mingi kokakoola või marlboro ei ole.
- M -
Re: KTM enam Dakari rallil ei osale
Average Joe jõlgub igal juhul kuskil keskel, olgu ta sponsoriks kes tahes. Võidusõit on võidusõit. Top kümme on igal juhul tasemel kui mingilgi tasemel tehas sõita aitab. Mis omakorda välistab dzõude figureerimise top kümnes.
Nii pikale võidusõidule lasta top kümnesse kiiruselt sobivaid sõitjaid ilma korraliku tiimita on talentide füüsiline hävitamine. Mart Lajal võttis oma Dakaril säärase hoo ülesse, kuid kui tehnika järgi ei tule siis tuleb vigastus. Simple.
25 aastast aga Dakarile lasta on tihtipeale nati vara, sest selles vanuses võib olla küll sobiv vorm mis lubab ilma amortide ja mootorita hoogu arendada kuid jällegi tasakaalukuse puudus mis mx'reid endurorajalgi tee äärde jätab on seal väga oluline komponent.
Ehk siis 450 on selles valguses päris hea mõte. Võimsus ja kaal on amordi vaenlased, see mõni kilo ja mootori poolt piiratud hullupanemise võimalus võivad anda ilusaid tulemusi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.