probleem laadimisega.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: probleem laadimisega.
Tegelikult ei ole ju seal midagi keerukat. Kui võtad lahti geneka pistiku, selle kus 3 kollast juhet ja mõõdad töötava mootoriga pinget, siis kõik 3 kombinatsiooni, kuhu sul on testrijuhtmed võimalik ühendada, peavad andma pea võrdse (julge mõnikümmend volti) tulemuse. Samas pannes ühe testrijuhtmetest tsikli massi ei tohiks saada ühegi faasi pealt pinget kätte. Sellega veendud geneka korrasolekus. Kui genekas OK ja PS!!! ka AKU ON OK, siis ongi ainsaks nõrgaks lüliks pingeregulaator. Igaks juhuks kordan veel, et pingeid mõõtes saad adekvaatse tulemuse ainult korras aku korral. Akud, mis TUNDUVAD olevat korras võivad pinge ajada vabalt ebareaalselt kõrgeks või madalaks. Aku korrasolekul on suur mõju elektrisüsteemi korrektse töö mõttes. Mul on teeninduses mitmeid akusid, mis testriga mõõtes annavad kenasti 13,2-13,8 V ja panevad ka iga tsikli starterist käima. Paraku on mõni selline aku kiiksuga ja tõstab näiteks laadimispinge 18-19 Voldini. Seejuures on kõik elektriosa (peale selle näiliselt korras aku) ideaalses korras. See, kui laadimispinge pöörete tõstmisel väheneb ei pruugi üldse viidata mingile tõrkele pingeregulaatoris.
Soovitan mõõta ka voolu - see on ainus, mille järgi saad veenduda, kas toimub aku laadimine või akust energia võtmine. Selleks keerad testri voolu (Amprites mõõdetakse) mõõtmise rezhiimile ja vaatad kuhupoole sul vool kulgeb. Loomulikult ei ühenda siis enam juhtmeid paralleelselt kuskile klemmide peale, vaid järjestikku elektriahelasse ja jumala eest mitte otse "+" või "-" klemmilt. Nii lased sadades amprites käivitusvoolu testrist läbi Ikka üldtoiteahelasse ampermeeter vahele ja mõõtma... Kui mootor ei tööta ja süüte sisse keerad, siis hakatakse voolu võtma akust ja kui käima paned, siis peab vool liikuma teistpidi ehk testris (digitaalses) on tulemus "-" märgiga. Analoogtester tahab sel puhul seierit vasakule poole nulli kiskuda. Selle viimase tegevusega (voolu mõõtmine) saate alati veenduda ka selles, miks näiteks aku müstiliselt seistes tühjeneb - kas äkki on mõni pisike tarbija (signa, immo jne), mis pidevalt akut kuivale imeb.
Edu - ja kui hakkama ei saa, siis helista näiteks... Suhtlen vabalt kui telefon kinni pole Ja kui verbaalsest modifitseerimisest ei jagu, siis Tallinna inimene võib oma ratta mulle teenindusse tirida. Mitte, et mõne muu linna oma ei võiks aga usun, et sellise lihtsamapoolse elektrimure lahendaja leiab igas suuremas linnas.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.