Sõidupüksid nagu vaakumkilekott
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Sõidupüksid nagu vaakumkilekott
ma muidugi jube enesekeskne aga kui nüüd mõelda, et kui tihti tsikliga vihmas sõidetakse ja kui palju kilometraaži kuiva ilmaga tuleb, siis kaldun arvama, et suhe on 1:10-le. Seega enamus meist eelistab sõita kuivas. Seepärast ma ei saa aru sellest vihmakindluse argumendist mitte üks kopikas. Kui vihma sajab täiega, siis on kõige lihtsam ja odavam tõmmata ehituspoe kolllased töökiled selga (testitud, toimib, kolm nr suurem, et sõiduriiete peale mahuks) või panna klotsi spets vihmakombe alla ca tonn või enam.
Et enamuses me sõidame kuivaga, siis on suurem tähtsus materjali hingavusel ja tuulepidavusel . Seega on kuiva ilmaga goretexeffekt ülioluline või siis hingavuse kompenseerimiseks tuulutusavad. Mella müttab enamuses ajast metsas või karjääris ja tema riietus on hoopis midagi muud kui pikaotsa või linnas tuuritajate oma. Olud on kardinaalselt erinevad!!
Kui sul kuiva ilmaga materjal ei hinga piisavalt, siis higi kondenseerub jope või pükste välispinna alla ja seega on seal niiske. kõik teavad mida tähendab niiskus soojapidamisele, seda lihtsalt enam ei ole!!. kui siia veel tuulefaktor juurde liita siis ongi jahe. Kui all on hea pesu, niiskust läbilaskev pealismaterjal, mis ka tuult tõkestab, siis võid olla palju vähesemate riietega seal all, sest materjalid on kuivad ningi hoiavad ka sooja. Kui materjal on märg siis hakkab selle võrra ka külmem ja seega peab ka väga sooja ilmaga olema selle võrra paksem riietus, et tunda sõidu ajal ennast tuule ja jahedana tunduva õhu eest kaitstuna.
Hea aluspesu ei taga veel maksimaalset hingavuseffekti kui püksid/jope higi läbi ei lase. Ainult omavahelises kooskõlas asjad toimivad õieti.
seega arvamus on, et hiliskevad-suve-varasügise riietus peaks olema võimalikult hästi hingav või ventileeritav. samas korraliku tuuletõkkega. alusriideid peaks all olema nii minimaalselt et on hea ja kuiv tunne. vihmakindlus seisneb vihmakombes.
kui soojemal ajal kasutada vihmavoodrit tuulekaitseks siis on ebamugavustunne garanteeritud, sest keha läheb niiskeks ja materjali soojapidavus langeb tublisti. aur tuleb välja lasta!!!!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.