Autoridade vahel sõitmine
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 274
- Liitunud: 11 Apr 2006, 16:16
- Tsikkel: used to be Blackbird
- Asukoht: Pääsküla
Kusjuures selle fooripüstitamise lugu oli ka suht huvitav. Nimelt olevat nõuka ajal kaks kõrgemal kohal istuvat meest kihla vedanud, et üks neist suudab selle sina püstitada ja kuramus tegigi ära. Muidugi täiesti mõttetu asi liiklusseisukohast

Tõstataks teemas küsimuse uues valguses - kui paljud teist ridade vahel sõites lasevad tsikli ja auto peeglitel kokku plõksuda?
Küsin seepärast, et LE's lubatu piires, kui mahun autode vahele, siis lasen tihti vaikselt ridade vahel, aga kui näen juba ette, et peeglid lähevad vastamisi, jätan manöövri tegemata. Samas üks kolleeg sõidab rahulikult ka peeglid vastamisi - õigus tal on, et õrn kõks tglt kumbagi peeglit ei lõhu. Samas mina mingi tibinaga SLK roolis või kantpeaga mõne muu asja roolis ristmikul kõrvuti seisma jäädes sõnasõda pidada ei viitsiks.
Pika jutu kokkuvõtteks uuesti - kui paljud teist ridade vahel sõites tsikli peeglitel auto omadega kohtuda lasevad?
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Kui ma peaksin riivama autopeeglit, siis juhtuks see minu lenksuga, sest peeglid palju kõrgemal minu rattal, kui baigil.Ja siis oleks tulemuseks kindlasti kriibitud ja pahupidi peegel ning ilmselt ka minu nina oleks samuti.
Kordan veel - kui kahtled, et ei mahu, istu paigal ja ära siple.
Üldjuhul ise ka ei roni vahele, kui on selgelt näha, et ei mahu läbi. Samas olen ükskord ka hälvikratturit mänginud, kui üks hälvikjuht arvas, et võiks korduvalt vahe kinni tõmmata, sõltumata sellest, et tema kõrval paiknev taksojuht minu jaoks rea laiemaks tegi. Niikui taksojuht tõmbas natuke vasemale, et ma läbi mahuks, vaatas see pervo peeglisse ja tõmbas vahe kinni . Lõpuks ei pidanud mul närv enam vastu - sõitsin kõrvale, keerasin tüübi autol peegli kokku, sõitsin lenksudega vahelt läbi ja keerasin peegli tagasi - tüüp vaatas
ja oleks tahtnud läbi esiakna mulle järgi ronida
- taksojuht ja klient panid kõrval
sellist naeru, et pidid püksi tegema
- taksojuhile muidugi

Väga äge lugu, see sobiks huumorisse päris hästi
Üldiselt olen hakanud Eestis sel kevadel märkama, et autojuhid teevad tiklile oluliselt sagedamini ruumi kui varasematel aastatel. Tundub, et kampaaniad on hästi mõjunud. Varsti juba nii mõnna ummikutest läbi triivida nagu Riias
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Rebaseonu kirjutas:Varem siin keegi mainis, et USA-s keegi halvasti ei vaata sõiduridade vahel sõitjatele. Pole küll ise seal liiklemas käinud aga lugesin hiljuti piibli staatuses raamatut "Proficient Motorcycling", kus autor mainib, et selline tegevus (ingl. lane splitting) võetakse USA-s eri osariikides vastu väga erinevalt. Ehk siis mõnel pool on see tavaline, samas mõnes osariigis seda ei tolereerita.
Liiklesin seal üle kahe nädala ja vähemalt lääne-rannikul on ridade vahel sõitmine seal küll täiesti tavaline ja ei hakanud küll silma, et kedagi see häirinud oleks. Mis neil muidugi parem on, read ja reavahed on laiemad kui meil.
Ja Londonist pole üldse mõtet rääkida, seal käis ikka täielik racing ridade vahel ja seda ka politsei nähes, -loe: kedagi ei sega. Parim oli üks pintsaku&lipsuga Vespamees kes pani slaalomit kolme rea vahel, ka paari sentimeetriga kahekordse bussiga napikaid tehes ei muutunud bussijuhi näoilme üldse.
Btw, 12 points to Bobcat!
vähemalt lääne-rannikul on ridade vahel sõitmine seal küll täiesti tavaline
Paraku on lane splitting legaalne ainult Californias. Eelmisel aastal oleks Texas kah poolkogemata peaaegu selle legaliseerinud, aga viimasel hetkel sõnastati vastav seadusepunkt siiski ümber.
Ja Londonist pole üldse mõtet rääkida,
Oo jaa, London on hea näide kaherattaliste kasulikkusest ja kasutamisest. Teatavasti kehtestas sealne kommunistist linnapea Livingstone kesklinnamaksu, mida iga neljarattaline sisepõlemismootoriga sõiduk peab maksma igal kesklinna tsooni sisenemisel. Seepeale suurenes kaherattaliste motoristeeritud liiklusvahendite arv rohkem kui 180 000 võrra, samas aga tsiklite-rolleritega juhtunud liiklusõnnetuste arv vähenes. Muide, sealkandis on tsiklite-rolleritega lubatud sõita ka paljudel ühisskõidukiradadel.
sang kirjutas:Teatavasti kehtestas sealne kommunistist linnapea Livingstone kesklinnamaksu, mida iga neljarattaline sisepõlemismootoriga sõiduk peab maksma igal kesklinna tsooni sisenemisel.
Kas seda mitte mingi "saastemaksuna" ei nimetatud? Sellest vist on vabad ainult hübriidid, -top gearist nähtu põhjal.
http://www.tfl.gov.uk/roadusers/congest ... /6725.aspx
ehk siis ummikumaks...mida arvestatakse samas co pealt.
Re: Autoridade vahel sõitmine
Sõidan igapäevaselt paldiski maanteelt harku järvest kuni kristiine viaduktini(tagasi ka ) ja pean tunnistama, et ei ole päeva mil ma ei roniks mõne foori taga esimeseks.
Täna läks lausa "lane-spliting'uks". Venisid kaks autot kõrvuti loomaaia juures linnapoole. Umbes 70ga, aga piisavalt aeglasti, et sooviks mõõduda. Olin natuke jõudnud kibeleda kui parempoolsel rajal pirukas suuna paremale sisse pani ning raja äärde lausa joonele tõmbas- protsessor töötas variandid läbi ning et pöörata polnud pirukal nagu kuhugi ja suund juba hulk maad tühja plinkis, järeldasin, et ohhoo mulle tehti ruumi. Et ruumi oli lahedalt, mahtusin ilusti koos pirukaga rajale, tõmbasingi kahe sõitva auto vahel läbi. Kui kõrval olin märkasin kuidas tädil pirukas silmad suured kui tõllarattad- lausa tundsin kuidas tädil autos käed-jalad värisesid ehmatusest. Igatahes pärast peeglist nägin, et ikkagi paremale põõras. Lihtsalt eeskujulik autojuht pani väga-väga vara suuna sisse
Ühesõnaga alati ei ole kõik nii ilus kui paistab... ja rumalaks jäin ikka mina
Keegi pakkus siin joonel sõitmist- olen tähele pannud, et see joone materjal on nii paks ja libe kummi, et häirib lausa. Eriti libe on see märjalt. Jooned siis.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
Teema algataja
Re: Autoridade vahel sõitmine
Väike mõttetera teile siis - vahest on autos palav suvel, ja lükkan ukse lahti foori taga seistes.
Kuna traksid ei võimalda akent alla keerata eriti.
Kui ikka 100ga tagant tulla, siis oppa, auto seest mingit plastikut ja värki täis vist. :-/
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Autoridade vahel sõitmine
daqqer kirjutas:Väike mõttetera teile siis - vahest on autos palav suvel, ja lükkan ukse lahti foori taga seistes.
Kuna traksid ei võimalda akent alla keerata eriti.
Kui ikka 100ga tagant tulla, siis oppa, auto seest mingit plastikut ja värki täis vist. :-/
äkki siis sõidad rohkem põllu peal, saad kogu aeg uksed lahti hoida.
-
Teema algataja
Re: Autoridade vahel sõitmine
Aga tegelikult mul on endal kaa nii et kui kiivri pähe panen siis enam aju hapnikku ei saa.
Re: Autoridade vahel sõitmine
Sajaga kihutavad seisvate autoridade vahel tõesti vaid need, kelle aju pole teatud arenguetappides piisavalt hapnikku saanud.
Samasse ka väike pühapäevahommmikune tsitaat LE-st:
§40. Sõiduki ust ei tohi avada enne peatumist. Ukse avamine ei tohi ohustada ega takistada teist liiklejat.
§64. Juht peab olema tähelepanelik teel ja teeservas seisvate või liikuvate vähekaitstud liiklejate suhtes, vältima nende ohustamist ja neile kahju tekitamist.
Re: Autoridade vahel sõitmine
Hiljut nägin järjekordset politsei poolset kommentaari teemal mootorratad ridade vahel ning point oli ikka sama, et sõidurada on küllaldane liikumiseks ühes reas ning kui auto ning mootorratas mahuvad koos joonte vahele siis pole probleemi... kahjuks ei suuda leida seda hetkel.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Re: Autoridade vahel sõitmine
Värske mootorratturina on mul meeles autokoolis õpetatu...ehk teooriaõpetaja, kes ise ka tsiklimees, ütles, et autoridade vahele sõitmist küll ükski seadus ei keela. Tuleb arvestada ohutut külgvahet ja asja mõistusega võtta. Kui on näha, et mahud kenasti "essaks," siis milleks autorivi lõpus oodata? Ise algul pelgasin, kuid nüüd ummikutes enam motikaga ei passi.
Teine asi on muidugi kihutamine autoridade vahel...
Re: Autoridade vahel sõitmine
Olen muidu ka ablas ridade vahel sõitja, aga seda siiski seisvate autode vahelt ning mõistlikul tasemel. Viimastel päevadel olen rohkem just hommikusel tipptunnil liikuma sattunud ning uus ja suhteliselt ebamugav nähtus on see hommikune "kummipael" Paldiski mnt-l umbes loomaiast kristiineni- otseselt ei seista ning samas ka nagu ei sõideta ka. Käib selline ühtlane 10-30km/h venimine millest ei pääse nagu kuidagi mõõda. Liikuvate masinate vahelt ei tahaks minna ning piisavalt ei seista paigal ka. Hakka või varem tööle minema.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
Teema algataja
Re: Autoridade vahel sõitmine
Tõstaks vana teem uuesti päevakorda - täna oli nimelt järgmine juhus:
Tallinnas Sõpruse ja Tammsaare ristmik. Punane tuli. Mina lähenesin Magistrali poolt 1. reas ja olin autode järel järjekorras kolmas. Lennujaama poole keeravas reas ootas oma rohelist politseitsikkel. Vaatasin, et minu suunale on punast tuld veel piisavalt ja liikusin vaikselt (max 10 km/h) autode vahelt esimeseks. Ei ületanud ma pidevat joont ega sattunud ka liiga lähedale kummalegi poole jäävatele autodele (ruumi oli julgelt meeter). Rohelise süttides hakkasin (jällegi rahulikult!) liikuma ja hops! oli mul politseinik M. sabas ja võttis rajalt maha. Esimene küsimus oligi (sõnastus võis olla veidi teine, aga toon ja küsimuse teema on sama): "Mis sa oma arust seal just tegid?"
Ma vastasin, et ruumi ju oli ja kui ma viimati sellise tegevuse, so. seisvate autode vahel vaikselt liikumise kohta küsisin, siis olen saanud ainult vastuseid stiilis, "kui külgvahet jälgid, aeglaselt liigud ja ei ületa pidevat joont, siis pole häda kedagist." Keelatud see LE kohaselt pole.
Noh, väike vestlus ja lõpetuseks sain (tolle konkreetse tsikli-)politseipoolse mulje, et selline tegevus on väga räige rikkumine, vähemalt inspektor (krt, ma nende auastmeid ei tea, aga mul on rohkem pulki ) tundus küll suhteliselt äksi täis olevat minu äsjase "soorituse" pärast. Tema väitel tohib kaks tsiklit, rollerit, jalgratast küll kõrvuti ühel sõidurajal olla, aga auto ja tsikkel mitte.
Ma tänasin teda, et haris mind ja lahku me läksimegi. Vaidlema ei tahtnud ka hakata, eriti kui ma endas kindel pole, pealegi ma mäletan, et kui ma A-kati tehes sellekohase küsimuse esitasin koolitajatele, siis sain ka analoogse vastuse, et kui mahud, hullu ei pane ja teised masinad seisavad, siis pole midagi katki, kui sa vähendad seda sõidukite joru foori taga.
Ma ei ole saanud siiani konkreetset vastust, ka siit foorumist otsides:
kas foori taga seisvate autode vahelt võib siis ettepoole liikuda või mitte?
(Mingeid ulmekiirusi ja jõhkraid napikaid ma ei mõtle, samamoodi sõelumist. Kui ma ikka autoga ühele rajale ära mahun, siis on ju kõik JOKK?)
Re: Autoridade vahel sõitmine
reimps kirjutas:kas foori taga seisvate autode vahelt võib siis ettepoole liikuda või mitte?
Esita pädvale asutusele teabenõue ja las vastuse saadavad paberil. Kui on jaatav vastus, siis on hea sadula alt pärast koopia võtta.
-
Teema algataja
Re: Autoridade vahel sõitmine
Sai ka eelmine suvi harrastatud seda autoderivi vahelt sõitmist (loe:ettevaatlikku aeglast kulgemist) sel eesmärgil, et vältida rivis passimist ning teha autodele siis juba üks vaba koht ka rivis juurde. Kõik oli tore muidugi selle ajani, kuni üks auto lihtsalt ette keeras ja veidi auto plekki sai rammitud. Üldjuhul saab Tartu linnas ka ilma ette ronimata hakkama, see pigem Tallinna või üldse mõne suurema linna teema. Ja üldse kevadisel ajal on linnas ridade vahele ja kasvõi stoppjoone ette liiva kogunenud, mis on üpriski libe ka väikesel kiirusel. Seega ka olles foori ees , ja lootes kiirendades külje peal olevast autost ette saada, võib luhtuda tänu puhastamata tänavatele.
Ohutut liiklemist kõigile !
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Autoridade vahel sõitmine
No pole ju raske liikluseeskiri ette võtta ja lugeda kas on selline tegevus keelatud, mina olen lugenud ja ei ole leidnud sellist keeldu. Kui politseinik peatab ja vinguma hakkab, tuleks ta käest küsida, millist seaduse punkti sa rikkusid, saaksid ka tagemaks.
Re: Autoridade vahel sõitmine
Võta LE lahti, kus on paiknemise kohta jutt ning uuri, kus on kirjas, et auto kõrvale teine auto või muu mootorsõiduk ei võiks sõita, kui raja laius seda võimaldab ning piisava külgvahe nõue on täidetud. (ja piisava külgvahe mõõde on sama udune, kui meetrid, mida sa tohid ühissõiduki reas enne pööret sõita )
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Autoridade vahel sõitmine
Kirjas on, et juht peab hoidma ohutut külgvahet, seega ka selle eest ta ei saa trahvi mõõta, see pole ju mõõdetav.
Re: Autoridade vahel sõitmine
arctic kirjutas:Sai ka eelmine suvi harrastatud seda autoderivi vahelt sõitmist !
Kui sõidad ridade vahel siis ole osav ja sõida lõpuni ridade vahel ja ära käi teistele juhtidele närvidele ja ära varasta teiste aega. Ja mitte nii nagu täna üks tainapea roinas oma enduga mulle Tartu mnt viadukti all küljepealt sisse ja siis nühkis ja nühkis seal ja lõpuks oli kuul koos ja ei mõistunud enam kuhugi minna ja kükitas mul ees. Sellist tuleb lihtsalt pidada vaheleronijaks-tainapeaks.
Re: Autoridade vahel sõitmine
jah-eks tsikliste on igasuguseid,
kuid mina näiteks kyll sõidan ridade vahelt--siis kui saab
selles pole ju midagi halba kui ma läbi mahun ja kedagi ei takista,
mujal maailmas rollerid ja tsiklid ikka sõidavad oma rada

Re: Autoridade vahel sõitmine
Kui sõidad ridade vahel siis ole osav ja sõida lõpuni ridade vahel ja ära käi teistele juhtidele närvidele ja ära varasta teiste aega. Ja mitte nii nagu täna üks tainapea roinas oma enduga mulle Tartu mnt viadukti all küljepealt sisse ja siis nühkis ja nühkis seal ja lõpuks oli kuul koos ja ei mõistunud enam kuhugi minna ja kükitas mul ees. Sellist tuleb lihtsalt pidada vaheleronijaks-tainapeaks.
Kui vahepeal süttib roheline ja autode rivi hakkab liikuma kas siis ritta vahele tulemine kvalifitseeruks "nühkimiseks"?
Juhtub ju ikka vahel et teed väikse valearvestuse.
-
- Postitusi: 361
- Liitunud: 31 Mär 2007, 21:57
- Tsikkel: Aprilia Tuono RSV 1000r
- Asukoht: Karjamaa
Re: Autoridade vahel sõitmine
Hiljut nägin järjekordset politsei poolset kommentaari teemal mootorratad ridade vahel ning point oli ikka sama, et sõidurada on küllaldane liikumiseks ühes reas ning kui auto ning mootorratas mahuvad koos joonte vahele siis pole probleemi... kahjuks ei suuda leida seda hetkel.
Nii see tõesti on! Teooriaeksamil oli isegi selline küsimus.
Väike mõttetera teile siis - vahest on autos palav suvel, ja lükkan ukse lahti foori taga seistes.
Kuna traksid ei võimalda akent alla keerata eriti.
Kui ikka 100ga tagant tulla, siis oppa, auto seest mingit plastikut ja värki täis vist. :-/
Krt. sa mingi kivipallur oma mõtteteraga w???
Mis krdi traksid seda akent segavad?
100ga kuskil autodevahel????
Hea jutt ikka sul....
Re: Autoridade vahel sõitmine
Hmm. Huvitava küsimuse esitasid Reimpz. Tõepoolest olen ka mina LE-st lugenud välja et autoridade vahel tohib liigelda, kui ei ületa jooni. Järgmine kord peaks paluma politseihärral LE-s see punkt välja otsida ja endale näidata. Võib niimoodi ka karistusest pääseda.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Autoridade vahel sõitmine
eks see vahelt läbi laveerimine ongi piiripeal tegevus. tihti ei saa aru kui pikalt autod veel seisavad või hakkavad kohe liikuma. jube nõme kui siis kahe auto vahele parasjagu oled sattnud ja need paigalt võtavad. üldjuhul siis edasi pressima ei hakka ja tuleb lasta need eesolevad eest minna. ega juhid ei arvesta ja ei peagi teadma et keegi vaikselt lähenes sinna tema külje alla. eriti hull kui keegi siis seal kahe auto vahel oma siibrid avab!!!
selline tegevus on autojuhti arvestades kõige hullem. mõni nõrganärviline võib eriti äkilise liigutuse teha rooliga või veel hullem kui keegi peaks infarkti saama. sellise tegevusega tekitab just eriti halba suhtumist teiste liiklejate seas.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.