Probleem vabakäiguga!
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 44
- Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
- Tsikkel: Tuono
- Asukoht: Tallinn
Probleem vabakäiguga!
Probleem seisneb selles, et töötava mootoriga on pea võimatu kohapeal panna sisse vabakäik. Kas läheb kohe esimeselt teisele või jääb esimene käik nagu kinni. Kui mootor kohapeal välja suretada või sõites käiku vahetada siis leiab neutrali ilusti üles. Rattaks 2003 SV650S.
Re: Probleem vabakäiguga!
sama mure yamu ttr600'ga. Ise arvan et viga on kõverates vaheketastes vms. et veab ikka kaasa veidi..
They mark their territory.
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Probleem vabakäiguga!
Tavaliselt selline probleem siis, kui siduril miskit häda. Ei lahuta korralikult ühesõnaga. Samas võib olla tegemist lihtsalt vilumuse puudumisega algajate ratturite puhul. Vabakäigu saab hästi veeremise pealt, ehk siis enne seismajäämist võtad juba käigu välja.
Braap..
-
- Postitusi: 110
- Liitunud: 29 Juul 2007, 14:03
- Tsikkel: Oli Aprilia RS 125
- Asukoht: Pärnu
Re: Probleem vabakäiguga!
Võib-olla tõesti, autokooli tsikliga oli täpselt sama jama. Tee mis tahad, aga töötava mootoriga vabakäiku ei leia
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Probleem vabakäiguga!
siduri metall vahekettad on kergelt kõverad või siis ebaühtlaselt kulunud.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
Teema algataja - Postitusi: 44
- Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
- Tsikkel: Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Probleem vabakäiguga!
Algajaks ennast ei pea kuna sõidan 4ndat aastat. Täna regullisin siduri trossi ning alguses kadus probleem ära. Hiljem, peale 20-30 min sõitu jäi seistes esimene käik vahetevahel seisma jäädes kinni (käiguvahetuse hoob ei liigu üles). Vahepeal aitas kohapeal gaasi lisamine ning neutral läks kenasti sisse.
Kui suur töö on siduri lahtivõtmine et kontrollida neid siduri metall vahekettaid? Peaks ise hakkama saama?!
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Probleem vabakäiguga!
woooohaaaaa kirjutas:Algajaks ennast ei pea kuna sõidan 4ndat aastat. Täna regullisin siduri trossi ning alguses kadus probleem ära. Hiljem, peale 20-30 min sõitu jäi seistes esimene käik vahetevahel seisma jäädes kinni (käiguvahetuse hoob ei liigu üles). Vahepeal aitas kohapeal gaasi lisamine ning neutral läks kenasti sisse.
Kui suur töö on siduri lahtivõtmine et kontrollida neid siduri metall vahekettaid? Peaks ise hakkama saama?!
Ketaste vahetamine on lihtne. Sul on kindlasti netist manuaal alla tõmmatud, selles kõik kirjas.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Probleem vabakäiguga!
vaheketaste kõverus? sel juhul on need küll väga väga vähe kõverad, vastasel juhul ei tõmbaks ju pakk kokku ja hakkaks libisema sidur?
pigem kahtlustaks seda, et kas osad vahekettad ja/või friktsioonid jäävad mingil põhjusel korvi kinni siduri lahutamisel, korvi ketastest "hambad" sisse kulunud (kuivsiduri puhul juhtub seda väga tihti, märjal ilmselt mitte niipalju), korvi ja ketaste vahel suur lõtk jne - igaljuhul tuleks korra sidurikaas maha võtta ja visuaalselt hinnata seda asja. vahel aitab ka lihtsalt ketaste välja võtmine ja puhastamine. võimalik, et ka mingid regulliprobleemid.
hoo pealt lülitades leiab jah üldjuhul vaba käigu antud probleemi puhul kergemini kui kohapeal käik sees seisma jäädes.
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: Probleem vabakäiguga!
pacaan kirjutas:vaheketaste kõverus? sel juhul on need küll väga väga vähe kõverad, vastasel juhul ei tõmbaks ju pakk kokku ja hakkaks libisema sidur?
pigem kahtlustaks seda, et kas osad vahekettad ja/või friktsioonid jäävad mingil põhjusel korvi kinni siduri lahutamisel, korvi ketastest "hambad" sisse kulunud (kuivsiduri puhul juhtub seda väga tihti, märjal ilmselt mitte niipalju), korvi ja ketaste vahel suur lõtk jne - igaljuhul tuleks korra sidurikaas maha võtta ja visuaalselt hinnata seda asja. vahel aitab ka lihtsalt ketaste välja võtmine ja puhastamine. võimalik, et ka mingid regulliprobleemid.
hoo pealt lülitades leiab jah üldjuhul vaba käigu antud probleemi puhul kergemini kui kohapeal käik sees seisma jäädes.
Tüüpiliselt on tegemist ebaühtlase kulumisega, mitte et kettad on silmnähtavalt kõverad.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: Probleem vabakäiguga!
sama probleem oli ka minu rattal kuid osutus viga hoopis käiguhoovas olema. nimelt see osa kuhu käigu hoob kinnitub oli kuivaks jäänud ja seedõttu liikus hoob nii katkendlikult et kui tahtsid vaba käiku siis ikka alati hüppas üle!
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
- Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
- Asukoht: Võrumaa, Värska
Re: Probleem vabakäiguga!
Vast see käiguhoovastik, mis jääb karterist väljapoole. Seal ju mitu võlli jne.. Osadel ratastel on käiguhoob otse käigukastist tuleva võlli küljes, osadel on ka väljaspool üht-teist.
Re: Probleem vabakäiguga!
Minul oli erinevust märgata erinevate ülide kasutamise korral.
Alguses oli Valvoline Durablend 10W-40 , sellega oli hea pehme ja sujuv ning käiguvahetused olid mõnusad pehmed.
Peale õlivahetust sai sisse pandud palju kiidetud Castroli 10W-40 ja asi enam nii hea ei olnud, käiguvahetus on rapsiv, laks-laks jne. Vabat käikku on samuti raskem sisse saada ning üldse on isegi siduri vabastamine teistmoodi tundega. PS! kui hommikul esimese sidurilahutamise teen siis tunnen kuidas kettad ennast lahti rebivad, naksaki. Jääks tunne nagu oleks Castroli õlil mingitsorti liimaine effekt, et kettaid mitte libisemast hoida ning ekstreemsematele sõitjatele kasuks olla, eks vast see motospordi ajend.
Igatahes, järgmise õlina katsetan taas VL-i ja siis vaatan kas erinevus on mehes või vedelikus.
Re: Probleem vabakäiguga!
Jan953 kirjutas:sama probleem oli ka minu rattal kuid osutus viga hoopis käiguhoovas olema. nimelt see osa kuhu käigu hoob kinnitub oli kuivaks jäänud ja seedõttu liikus hoob nii katkendlikult et kui tahtsid vaba käiku siis ikka alati hüppas üle!
Kusjuures jutt õige, mul oli samal põhjusel käikude alla vahetamisega jama, lihtsalt vahest oli peale 3. käiku nagu sein ees ja 2. enam sisse ei saanud. Viga oli samuti oksüdeerunud käiguvahetushoova võll.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.