Probleem vabakäiguga!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
woooohaaaaa
Postitusi: 44
Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
Tsikkel: Tuono
Asukoht: Tallinn

Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas woooohaaaaa »

Probleem seisneb selles, et töötava mootoriga on pea võimatu kohapeal panna sisse vabakäik. Kas läheb kohe esimeselt teisele või jääb esimene käik nagu kinni. Kui mootor kohapeal välja suretada või sõites käiku vahetada siis leiab neutrali ilusti üles. Rattaks 2003 SV650S.

Kawasaki EX500 => Suzuki SV650S => Aprilia Tuono
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

sama mure yamu ttr600'ga. Ise arvan et viga on kõverates vaheketastes vms. et veab ikka kaasa veidi..

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Prii »

Tavaliselt selline probleem siis, kui siduril miskit häda. Ei lahuta korralikult ühesõnaga. Samas võib olla tegemist lihtsalt vilumuse puudumisega algajate ratturite puhul. Vabakäigu saab hästi veeremise pealt, ehk siis enne seismajäämist võtad juba käigu välja.

Braap..


NewCustomer
Postitusi: 110
Liitunud: 29 Juul 2007, 14:03
Tsikkel: Oli Aprilia RS 125
Asukoht: Pärnu

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas NewCustomer »

Võib-olla tõesti, autokooli tsikliga oli täpselt sama jama. Tee mis tahad, aga töötava mootoriga vabakäiku ei leia :D

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

siduri metall vahekettad on kergelt kõverad või siis ebaühtlaselt kulunud.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

Teema algataja
woooohaaaaa
Postitusi: 44
Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
Tsikkel: Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas woooohaaaaa »

Algajaks ennast ei pea kuna sõidan 4ndat aastat. Täna regullisin siduri trossi ning alguses kadus probleem ära. Hiljem, peale 20-30 min sõitu jäi seistes esimene käik vahetevahel seisma jäädes kinni (käiguvahetuse hoob ei liigu üles). Vahepeal aitas kohapeal gaasi lisamine ning neutral läks kenasti sisse.
Kui suur töö on siduri lahtivõtmine et kontrollida neid siduri metall vahekettaid? Peaks ise hakkama saama?!

Kawasaki EX500 => Suzuki SV650S => Aprilia Tuono
Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

woooohaaaaa kirjutas:

Algajaks ennast ei pea kuna sõidan 4ndat aastat. Täna regullisin siduri trossi ning alguses kadus probleem ära. Hiljem, peale 20-30 min sõitu jäi seistes esimene käik vahetevahel seisma jäädes kinni (käiguvahetuse hoob ei liigu üles). Vahepeal aitas kohapeal gaasi lisamine ning neutral läks kenasti sisse.
Kui suur töö on siduri lahtivõtmine et kontrollida neid siduri metall vahekettaid? Peaks ise hakkama saama?!

Ketaste vahetamine on lihtne. Sul on kindlasti netist manuaal alla tõmmatud, selles kõik kirjas.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas pacaan »

vaheketaste kõverus? sel juhul on need küll väga väga vähe kõverad, vastasel juhul ei tõmbaks ju pakk kokku ja hakkaks libisema sidur?

pigem kahtlustaks seda, et kas osad vahekettad ja/või friktsioonid jäävad mingil põhjusel korvi kinni siduri lahutamisel, korvi ketastest "hambad" sisse kulunud (kuivsiduri puhul juhtub seda väga tihti, märjal ilmselt mitte niipalju), korvi ja ketaste vahel suur lõtk jne - igaljuhul tuleks korra sidurikaas maha võtta ja visuaalselt hinnata seda asja. vahel aitab ka lihtsalt ketaste välja võtmine ja puhastamine. võimalik, et ka mingid regulliprobleemid.

hoo pealt lülitades leiab jah üldjuhul vaba käigu antud probleemi puhul kergemini kui kohapeal käik sees seisma jäädes.

8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

pacaan kirjutas:

vaheketaste kõverus? sel juhul on need küll väga väga vähe kõverad, vastasel juhul ei tõmbaks ju pakk kokku ja hakkaks libisema sidur?

pigem kahtlustaks seda, et kas osad vahekettad ja/või friktsioonid jäävad mingil põhjusel korvi kinni siduri lahutamisel, korvi ketastest "hambad" sisse kulunud (kuivsiduri puhul juhtub seda väga tihti, märjal ilmselt mitte niipalju), korvi ja ketaste vahel suur lõtk jne - igaljuhul tuleks korra sidurikaas maha võtta ja visuaalselt hinnata seda asja. vahel aitab ka lihtsalt ketaste välja võtmine ja puhastamine. võimalik, et ka mingid regulliprobleemid.

hoo pealt lülitades leiab jah üldjuhul vaba käigu antud probleemi puhul kergemini kui kohapeal käik sees seisma jäädes.

Tüüpiliselt on tegemist ebaühtlase kulumisega, mitte et kettad on silmnähtavalt kõverad.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


Jan953

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Jan953 »

sama probleem oli ka minu rattal kuid osutus viga hoopis käiguhoovas olema. nimelt see osa kuhu käigu hoob kinnitub oli kuivaks jäänud ja seedõttu liikus hoob nii katkendlikult et kui tahtsid vaba käiku siis ikka alati hüppas üle!


Nuclear
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Juun 2007, 13:04
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Nuclear »

Ood-oot misasi jäi kuivaks?

Silmad kardavad, käed teevad.
Kasutaja avatar

real
Postitusi: 199
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
Asukoht: Võrumaa, Värska

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas real »

Vast see käiguhoovastik, mis jääb karterist väljapoole. Seal ju mitu võlli jne.. Osadel ratastel on käiguhoob otse käigukastist tuleva võlli küljes, osadel on ka väljaspool üht-teist.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Minul oli erinevust märgata erinevate ülide kasutamise korral.
Alguses oli Valvoline Durablend 10W-40 , sellega oli hea pehme ja sujuv ning käiguvahetused olid mõnusad pehmed.
Peale õlivahetust sai sisse pandud palju kiidetud Castroli 10W-40 ja asi enam nii hea ei olnud, käiguvahetus on rapsiv, laks-laks jne. Vabat käikku on samuti raskem sisse saada ning üldse on isegi siduri vabastamine teistmoodi tundega. PS! kui hommikul esimese sidurilahutamise teen siis tunnen kuidas kettad ennast lahti rebivad, naksaki. Jääks tunne nagu oleks Castroli õlil mingitsorti liimaine effekt, et kettaid mitte libisemast hoida ning ekstreemsematele sõitjatele kasuks olla, eks vast see motospordi ajend.

Igatahes, järgmise õlina katsetan taas VL-i ja siis vaatan kas erinevus on mehes või vedelikus.

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem vabakäiguga!

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Jan953 kirjutas:

sama probleem oli ka minu rattal kuid osutus viga hoopis käiguhoovas olema. nimelt see osa kuhu käigu hoob kinnitub oli kuivaks jäänud ja seedõttu liikus hoob nii katkendlikult et kui tahtsid vaba käiku siis ikka alati hüppas üle!

Kusjuures jutt õige, mul oli samal põhjusel käikude alla vahetamisega jama, lihtsalt vahest oli peale 3. käiku nagu sein ees ja 2. enam sisse ei saanud. Viga oli samuti oksüdeerunud käiguvahetushoova võll.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”