Tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 28 Veebr 2008, 22:28
- Tsikkel: Honda CB550SC Nighthawk ´84
- Asukoht: Järvamaa
Re: Tehnoülevaatus
rolex kirjutas:Mina arvasin siiani, et kõikidele mootorratastele ja igas tehnopuntkis on üks paika pandud hind. Kui lugeda neid huvitavaid numbreid siis tundub, et tõesti tervelt paagitäie kütuse jagu erinevus ja enamgi veel. Aga andke siis üle eesti hindade kohta infot ega raskel ajal kulub tasuta paagitäis bensiini ära küll. Ise plaanis sel kuul kas siis pärnu, türi või viljandi kandis ülevaatus teha igalepoole sama maa. 400 tsikli eest on ju pisut liiast või mis?
Ise käisin sügisel Türil Taures. Hinda täpselt ei mäleta aga oli 200.--250.- Käima ratast panna ei lastud, ülevaataja tuli välja ja kontrollis vin koodi . Esimesel korral saadeti ARK-i tagasi, kuna ilmnes asi, mida ma ise ei teadnud. See, et rattal on värvus raami, mitte kere(porilauad, paak jne) järgi. Mul puudus ka sel hetkel parempoolne peegel, mille kohta ka küsiti ja siis lõi ta käega ning ütles, et ma võisin ju ka ülevaatuselt ära sõites kukkuda ning peegli lõhkuda, et minu enda mureks jääb see, kui politseiga teel probleeme peaks tekkima. Igaljuhul millegi üle ei noritud ja ülevaataja oli suht mõistlik mees.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Tehnoülevaatus
Peps7 kirjutas:Esimesel korral saadeti ARK-i tagasi, kuna ilmnes asi, mida ma ise ei teadnud. See, et rattal on värvus raami, mitte kere(porilauad, paak jne) järgi.
Aga tsiklitel käibki ju värv raami järgi
Või sul oli värv plastikute järgi?
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 28 Veebr 2008, 22:28
- Tsikkel: Honda CB550SC Nighthawk ´84
- Asukoht: Järvamaa
Re: Tehnoülevaatus
Mul oli plastikute järgi. Kus juures rattas oli ARK-is arvele võetud Tartus, ülevaatus oli tehtud Tartus, ümbervormistamine minu nimele sai tehtud Paides ja alles Türi ülevaataja ütles, et värv on passis vale. Nii et see oli neljas inimene, kes otseselt või kaudselt ARK-iga seotud oli, ning alles tema juhtis sellele tähelepanu.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
Re: Tehnoülevaatus
SL kirjutas:Teine küsimus - kui reaalselt mõõdetakse detsibelle ülevaatusel. Minu rattal väga hull pole, kuid siiski.
Tulikas saadeti üks HD-mees kohe minema, mõõteseadmeks oli korralikult taadeldud ja eurosertifitseeritud ülevaataja kõrv, mis on bäkapiks duubeldatud teise kõrvaga
Re: Tehnoülevaatus
Tallinnas, Järvel, Amservi TÜV punktis tsikkel 200.- Seal kõik uued seadmed ja õppind mehed . Sound mõõdetakse ka ära ja mitte kõrvaga..
Re: Tehnoülevaatus
Mh, krt, vaatan, et mul ka passis paagi värv, mitte raami värv. Tuleb ka ülevaatusel jama? Ratas Tartu ARK-is minu nimele regatud. Ei mäleta, mis eelmises passis värv oli.
Re: Tehnoülevaatus
Antu kirjutas:Käisin reedel 24 aprill Kadaka teel. Kadaka Selverist üle tee, Car-Stopi kõrval. Sikliks TDM 850, kõik originaal ja mingit probleemi ei olnud. Esmaabikarpi ja tagurdustuld ei olnud aga ei küsitud ka:) Vaadati tuled ja raaminumber üleja kõik.
Jäi natuke vaevama üks asi, võibolla põen asjata aga teh-passi, selle rea peale kuhu kirjutati märge, ei pandud templit.
Eelmise ülevaatuse rea peal on tempel, ka enda ja naise autode passides on need olemas. Maksin sularahas ja ei saanud
vastu ühtegi paberit, mis tõestaks, et ma seal ülevaatusel üldse käisin. Võibolla on see mingi uus mood, see kuu vaja veel ühel autot ka näitama minna, lähen samasse kohta, vaatan kuidas siis.
Tempel siiski peab olema, tegemist siis inimliku näpukaga. Andmebaasis asi küll fikseeritud aga kusagil Läti piiri ääras kohaliku konstaabliga kuluks mõttetu aeg asja selgitamise peale. Seda ülevaatuspunkti soovitan kõigile, tsikli ülevaatus 150kr, sõiduauto 450kr, samal ajal kui Ehitajate teel, loomaaia taga küsitakse motikast 300kr ja sõiduauto 650kr. Kahe punkti vahe ala kilomeetri. Uskumatud käärid nendes hindades.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Tehnoülevaatus
Minu ratas vaadatis siis üle niimoodi: tuled, pidurid, käima ka korra, raami number klapib, lähme pabereid vormistama. Ainus asi, mis ära mainiti, olid puksidel "loksuvad" jalarauad, kästi puksid ära vahetada. Raha küsiti 200.-, nagu juba enne ütlesin.
-
- Postitusi: 3229
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Tehnoülevaatus
boob kirjutas:franz125 kirjutas:Mis esmaabikarp-erasõidukalgi ei pea olema,rääkimata tsikklist.
Aga kui tsikkel kuulub juriidilisele isikule või liisingufirmale?
Pole aimugi ja ei huvita kah
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Mingit esmaabikarpi mootorattal olema TÄNAPÄEVAL olema ei pea.
Saadeti tänusõnad foormulastele, kes kogemustega hooplesid, tänu kelledele nüüd "mugavat ja kiiret" ülevaatust teinud punktid teravdatud tähelepanu alla võetakse ja kord rangemaks seatakse.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Tehnoülevaatus
pritsu kirjutas:Mingit esmaabikarpi mootorattal olema TÄNAPÄEVAL olema ei pea.
Saadeti tänusõnad foormulastele, kes kogemustega hooplesid, tänu kelledele nüüd "mugavat ja kiiret" ülevaatust teinud punktid teravdatud tähelepanu alla võetakse ja kord rangemaks seatakse.
Et hakatakse kontrollima pidurite tugevust stendis ja müra tugevust mingitel pööretel ja suunatulede vilkumiskiirust ja...
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 2 korda
Re: Tehnoülevaatus
Tartus bussipargis sain täna seksi ,järgmine aasta võtan määrde kaasa kuidagi kuiv oli
Aitäh mehed teile
www.facebook.com/realbikerid
Re: Tehnoülevaatus
Med.pakist.
Repliigi korras, tarkadele teadmiseks, veel targematele targutamisek.
Austrias (jah, see euroliidu maa) on med.pakk mootorratastel kohustuslik. Sisaldb vähem manti kui auto oma, kuid plaastrid-haavatampoonid jms on olemas. Peast ei mäleta, kuid ilmselt oli komplektis ka silmatilgad
Vahepeal oli vastavates ametkondades arutluse all med.paki nõue Eesti tingimustes ringi vaadata. Ei tea mis tänaseks on sellest teemast küll saanud, kuid see plaan oli päris tugev, et autodel oleks alati nõutud olenemata omaniku staatusest (jur vs. füüsiline). Ja teemaks võeti ka mootorrattad ning just Austria näite varal, kuid see plaan hääletati minu teada siiski maha.
PS. Ise tsikliga pikema otsa reisidel käies on endal alati med.komplekt kaasas olnud. Õnneks pole veel peale plaastrite midagi suuremat vaja olnud. pthui-pthui-pthui
Re: Tehnoülevaatus
Med-pakk ei ole eraisikute autodel nõutud. On vaid kohustuslik siis, kui liisinguauto on!
-
- Postitusi: 1045
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Tehnoülevaatus
[img]http://media.photobucket.com/image/bike ... 88/479.jpg
[/img]
Tere. kui mul on nr märk umbes nagu sellel tsiklil, ainult selle erinevusega, et on olemas ka valgustus. siis üldiselt, kas selliste asjadega kotitakse ülevaatusel ning kuidas eesti politsei sellisesse asja suhtub ?
Bluebird.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 2 korda
Re: Tehnoülevaatus
sinilind123 kirjutas:
Tere. kui mul on nr märk umbes nagu sellel tsiklil, ainult selle erinevusega, et on olemas ka valgustus. siis üldiselt, kas selliste asjadega kotitakse ülevaatusel ning kuidas eesti politsei sellisesse asja suhtub ?
Bluebird.
Tere.
Usinalt nokkivad,sest nr pole piisavalt näha.Sul võib seal nr olla või alogeen.
Kui cruiseritel nr vasakule kõrvale viid on juba möla kõvasti.
www.facebook.com/realbikerid
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Tehnoülevaatus
Villem kirjutas:Peps7 kirjutas:Esimesel korral saadeti ARK-i tagasi, kuna ilmnes asi, mida ma ise ei teadnud. See, et rattal on värvus raami, mitte kere(porilauad, paak jne) järgi.
Aga tsiklitel käibki ju värv raami järgi
Või sul oli värv plastikute järgi?
Vaatasin huvi pärast kuidas TDM-i passis kirjas on: "Ratta värv - hõbedane" elik siis raami järgi. Märkuste lahtrisse on lisaks kirjutatud "Mitmvärviline".
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Re: Tehnoülevaatus
kris. kirjutas:Vaatasin huvi pärast kuidas TDM-i passis kirjas on: "Ratta värv - hõbedane" elik siis raami järgi. Märkuste lahtrisse on lisaks kirjutatud "Mitmvärviline".
Aga vat, mul on teist värvi TDM , hall nimelt. Märkuste lahtris pole värvi kohta midagi. Tulika ülevaatja küll arvas, et võiks ju olla, mitmevärviline.. aga ei mina viitsi ARK selle väikse asja pärast minna. Härrased politseinikud pole värvi kohta midagi arvanud, 4 korda on kinni peetud, neid huvitab rohkem, see kas mul on vastava kategooria juhiluba.
Re: Tehnoülevaatus
pahadeplaneet kirjutas:sinilind123 kirjutas:
Tere. kui mul on nr märk umbes nagu sellel tsiklil, ainult selle erinevusega, et on olemas ka valgustus. siis üldiselt, kas selliste asjadega kotitakse ülevaatusel ning kuidas eesti politsei sellisesse asja suhtub ?
Bluebird.
Tere.
Usinalt nokkivad,sest nr pole piisavalt näha.Sul võib seal nr olla või alogeen.
Kui cruiseritel nr vasakule kõrvale viid on juba möla kõvasti.
Pärnu sõidul Märjamaa kandis peatatud tsiklitest ühel oli ka selliselt paigutatud numbrimärk, politseitädi tuli fotokaga pildistama ja selgitas lahkest, et esiteks on number sedasi peidus (on tõesti) ja teiseks olevat mingi eurodirektiiv, mis sellise nr paigutuse keelab. Kes on usinam ja vähem unine kui mina, võib üles otsida...
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Re: Tehnoülevaatus
Siin kindlasti juttu juba olnud aga ei suuda välja peilida, küsimus:
kas tsikli laternatel peab olema kõigil E tähistus või mingist aastast vanematel ei ole see nõutav?
Re: Tehnoülevaatus numbrimärgi valgustus
yanksel kirjutas:Kes on usinam ja vähem unine kui mina, võib üles otsida...
frefighter kirjutas:Siin kindlasti juttu juba olnud aga ei suuda välja peilida, küsimus:
kas tsikli laternatel peab olema kõigil E tähistus või mingist aastast vanematel ei ole see nõutav?
Esmalt Eesti seadusandlus. MKM määrus "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded":
/.../
Kood 215. Tagumise registreerimismärgi tule latern
Nõuded: 1) M, N, O ja L kategooria sõidukil, välja arvatud trollil, peab olema vähemalt üks tagumise registreerimismärgi tule latern. Tagumise registreerimismärgi tule latern peab valgustama registreerimismärki nii, et see oleks pimeda ajal loetav 25 m kauguselt. Enne 1. jaanuari 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M, N ja O kategooria sõiduki ja enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki tagumise registreerimismärgi tule latern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule;
2) tagumise registreerimismärgi tule värvus peab olema valge;
3) /.../ Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõidukil peab tagumise registreerimismärgi tule latern vastama E-reegli nr 50 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja tema paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.
/.../Enne 01.01.1996 kasutusele võetud tsikli numbrimärgi valgustus peab olema selline nagu valmistaja selle ette nägi - kui tootja paigaldas E-sertifitseeritud laterna siis peab seal selline ka olema.
Kolmanda nõude juures on ka need nii kardetud-kirutud E-reeglid ja direktiivid. Toon siinkohal huviliste jaoks linglid ära.
Seega esmalt nõuded laternale endale.
Teemakohase E-reegli nr. 50
(UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF FRONT POSITION
LAMPS, REAR POSITION LAMPS, STOP LAMPS, DIRECTION INDICATORS AND
REAR-REGISTRATION-PLATE ILLUMINATING DEVICES FOR VEHICLES OF
CATEGORY L)
inglisekeelse variandi leiab siit:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 050r2e.pdf
Eestikeelset pole minul õnnestunud netist leida.
Sama teemat reguleeriva e-direktiivi 97/24/EÜ (Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv kahe- või kolmerattaliste mootorsõidukite teatavate osade ja omaduste kohta) eestikeelse variandi leiab siit:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 024:ET:PDF
Ja kes seda teisel lingil olevat teksti lugema hakkab, siis meenutuseks, et aeg-ajalt on mõistlik lugemisse ka pause teha, no ütleme vähemalt iga kolme tuni tagant
Teemat on selles PDF-is kokku 454 lehekülge
Hea küll - tagumise registreerimismärgi valgustusseadmed hakkavad leheküljelt 60 PDF-i järgi (või lk 93 kui vaadata lehe ülanurka märgitud lk numbreid)
Ja siis paigalduse nõuded;
E-reegli nr. 50
(UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF CATEGORY L3
VEHICLES WITH REGARD TO THE INSTALLATION OF LIGHTING AND LIGHTSIGNALLING
DEVICES)
inglisekeelse variandi leiab siit:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 053r2e.pdf
Ka sellele pole mul eestikeelset vastet õnnestunud netist leida.
Nõukogu direktiiv 93/92/EMÜ, 29. oktoober 1993, kahe- või kolmerattalistele mootorsõidukitele valgustus- ja valgussignaalseadmete paigaldamise kohta on eestikeelsena saadav siit:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 092:ET:PDF
ja sellele tehtud tõlkeparandus on siin:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 047:ET:PDF
Enne lugema hakkamist soovitan varuda suurema koguse sööki-jooki, sest vähemalt paar päeva saab sellega järjest sisustada kui lugeda neid valgustuseseadmete nõudeid
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Re: Tehnoülevaatus
Krt, täna käisin ühes TÜV punktis Tallinnas ja esitasin sama küsimuse ja öeldi: "Tule siia, vaatame, mis teha annab" ja kui küsisin, et kas peab siis 92 aasta tsiklik "E" olema esilaternal või mitte? Siis ei öeldud enam midagi
Sry, FayKing aga ma ei osanud Su posist miskit kasuliku välja lugeda - mulle mõistetavad on rohkem sihukesed ei-jah vastused
Re: Tehnoülevaatus
Tervist
mul nüüd esimene ülevaatuskogemis olemas. Kohaks valisin ülevaatuspunkti peterburi mnt. Tundub et mitte mdagi muud ei huvitanud ülevaatajaid, kui vaid heli mis tuleb summutist. Ei laternad ei värvid ei numbrid. Kas summutil on E ja kui palju heli välja tuleb. Omast arust ei ole see heli väga tugev ja spetsiaalselt ma selleks midagi teinud ei ole, et rohkem tuleks aga ikkagi pooltel pööretel (umbes tunde järgi) tuli lubatust 80dB-st 15 rohkem. Mehed olid mõistlikud ja lasid ikkagi läbi.
Sellest õppetund.. olenevalt rattast tulev valida ülevaatuspunkti, sest igal punktil on erinevad nõudmised rattale
-
- Postitusi: 108
- Liitunud: 10 Mai 2004, 15:23
- Tsikkel: GSX-R 1000 K3 / Warrior
- Asukoht: Tallinn - Kiisa
- Tänatud: 2 korda
Re: Tehnoülevaatus
Reino kirjutas:Tervist
mul nüüd esimene ülevaatuskogemis olemas. Kohaks valisin ülevaatuspunkti peterburi mnt. Tundub et mitte mdagi muud ei huvitanud ülevaatajaid, kui vaid heli mis tuleb summutist. Ei laternad ei värvid ei numbrid. Kas summutil on E ja kui palju heli välja tuleb. Omast arust ei ole see heli väga tugev ja spetsiaalselt ma selleks midagi teinud ei ole, et rohkem tuleks aga ikkagi pooltel pööretel (umbes tunde järgi) tuli lubatust 80dB-st 15 rohkem. Mehed olid mõistlikud ja lasid ikkagi läbi.
Sellest õppetund.. olenevalt rattast tulev valida ülevaatuspunkti, sest igal punktil on erinevad nõudmised rattale
Ise mõtlesin kah täna-homme sinna minna aga hakkasin nüüd kartma. Kas see 80 on mingi eurodirektiiv või on see igale rattale erinevalt? Mul on raamil, selle tehasesildi peal, 93dB, aga kuna summuti pole originaal siis natuke kardan.
Re: Tehnoülevaatus
Kuna mul ei leitud originaalkirjet ei raami ega sumpa peal siis öeldi, et üldnorm on 80. Igal juhul peab aga olema E tähis sumpal.
-
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
Re: Tehnoülevaatus
Huvitav, miks mõnelt niipalju tahetakse ülevaatusel. Mul see aasta jätkuvalt tagapidur, esipidur+suunakad...
Re: Tehnoülevaatus
Reino kirjutas:Kuna mul ei leitud originaalkirjet ei raami ega sumpa peal siis öeldi, et üldnorm on 80. Igal juhul peab aga olema E tähis sumpal.
Kerge täpsustus ;
L kategooria sõidukite heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema valmistaja juhendi kohane ja alates 17. juunist 1999. a esmakordselt kasutusele võetud sõidukil vastama E-reegli nr 40 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele;
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.