Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Moderaator: Moded
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Ega DRZ mootor mingi ime mootor ei ole jah, ise näiteks pidin terve mootori välja vahetama, aga ma ei taha vist teadagi kuidas seda mitte hooldati seal saksas, kust ma ka masina tõin. Igasugune enduurokas eriti kergenduuro vajab regulaarset hooldust (no tegelt iga ratas ju, aga mida metsa poole ratas on, seda rohkem)
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Aga rääkige piirajatest ka. On see nii lihtne, et lähen Motodepoosse või Ramosse, maksan 3k, piiraja pannakse peale, saan mingi paberi ja lähen ARKi ja saan pilli 25kilovatisena arvele? ARKi pean ka mingi riigilõivu maksma?
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Miks see n i i i kallis peab olema
Kas see piiraja on tõesti nii keeruline seadeldis ja tööraha nii suur et asi peab 3000 krooni maksma? Mis seadeldis see siis üleüldsegi on? ei teagi
Ja mul on eriti kurb seda teha, mingi tühise 4 kw pärast pean sellise hulga raha kulutama..... (või no ei pea, keegi ei käsi mul sellise rattaga sõita ja üleüldse sõita)
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Regula kirjutas:Miks see n i i i kallis peab olema
![]()
Kas see piiraja on tõesti nii keeruline seadeldis ja tööraha nii suur et asi peab 3000 krooni maksma? Mis seadeldis see siis üleüldsegi on? ei teagiJa mul on eriti kurb seda teha, mingi tühise 4 kw pärast pean sellise hulga raha kulutama..... (või no ei pea, keegi ei käsi mul sellise rattaga sõita ja üleüldse sõita)
Motodepoo vastus: Piiraja tellime ratta VIN koodi alusel, mille põhjal siis valmistatakse
igale rattale oma sertifikaat, mis on ka ühtlasi ARK -s aluseks sõiduki andmete muutmiseks.
Piiraja maksumus on 2500.-
Piirajaks on, kas sisselaske kanalisse asetatav metall seib, mis ahendab sisselaske kanali läbimõõtu või siis käib gaasi hoovastikku "piiraja" mis laseb õhuklapil avaneda ainult teatud piirini.
ARK üldjuhul ilma paigaldustõendita, ümberehitust ei registreeri. Volitatud paigaldajad on Motodepoo ja Ramo.
Paigalduse hind tunnitöö alusel, kuid mitte vähem kui 1h/400.-, ajakulu sõltuvalt rattast, kuid siiski üle 2 tunni oluliselt minna ei tohiks.
Tellimiseks vajalik ettemaks 750.- Tarneaeg u. 3 nädalat.
Parem vist vaadata endale juba selline ratas, millel on passis kas 25kw või vähem, kui hakata ARKi vahet jooksma.
Aga veel võtsin täna ühendust ühe müügis oleva LC4ja omanikuga. Väljalase on 2004, passis 1995-sellest ma ei saa aru, miks see nii on aga ega sellest tegelikult midagi ju ei sõltu. Põhiline on asja juures aga see, et selle aja jooksul kui masin on müügis olnud, on katki läinud käimalöömisvänt ja siduriheebel koos õlipotskaga. On see normaalne, et sellised asjad katki lähevad? Käimalöömisvända kohta olen enne ka kuulnud, et KTMi omal tulevad nuudid kergelt maha. On see KTM siis tõesti nii sitasti kokku laotud, et sellised asjad katki lähevad. Üldse on KTM`i kohta palju kriitikat liikvel. Ei tahaks hästi uskuda, et KTM peab vastu nagu mingi suvaline käkk.
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Äkki siis see??
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=224091
Piirata pole vaja, vända nuudid peavad, suva käkk pole ja niisama plöristada jummalast stiilne!
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
4cl kirjutas:Äkki siis see??
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=224091
Piirata pole vaja, vända nuudid peavad, suva käkk pole ja niisama plöristada jummalast stiilne!
Ei paku huvi paraku.
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
ml1710p kirjutas:Põhiline on asja juures aga see, et selle aja jooksul kui masin on müügis olnud, on katki läinud käimalöömisvänt ja siduriheebel koos õlipotskaga. On see normaalne, et sellised asjad katki lähevad? Käimalöömisvända kohta olen enne ka kuulnud, et KTMi omal tulevad nuudid kergelt maha. On see KTM siis tõesti nii sitasti kokku laotud, et sellised asjad katki lähevad. Üldse on KTMi kohta palju kriitikat liikvel. Ei tahaks hästi uskuda, et KTM peab vastu nagu mingi suvaline käkk.
Mulle tundub, et lisaks sellele, et sa tsiklitest midagi ei tea, ei oska lugeda ka.Ülalpool just kirjutasin, miks KTM kohta on kriitikat palju liikvel.
KTM ei osteta nurka seisma või asfaldil kruiisimiseks, sellega kukutakse palju. Loomulikult läheb sellise käsitlemise peale midagi ka katki. Lisaks on oluline tegur omateada targad "mehhaanikud", kes tsikli ehitusest essugi ei jaga ja tsikli lihtsalt "ära" remondivad.
Umbes 1997 aasta paiku hakkasid KTM tänavamasinad massiliselt tulema E-starteriga. kuidas saab korras masinal vänt katki minna, kui seda ei kasutata?
Ma ei viitsinud enda omal akut vahetada ja sõitsin pool hooaega väntstarteriga. Siiani on küljes. Kukkusin palju ja ainult 1x õnnestus pidurilink murda.
Miks vänt ja siduriheebel katki, küsi müüja käest. Ise need katki ei lähe. Tõenäoliselt on masinaga müügisoleku ajal kukutud ja kinniseid käekaitsmeid pole ka peal olnud.
Miks müüja neid vahetanud pole, kui katki? Autode müügil ma pole küll märganud, et keegi katkise starteriga masinat müüdud saaks.
Aga kui sa vaatad mingeid üliodavaid poolkatkisi masinaid, siis pole midagi õiendada, kui hind ja sisu kooskõlas on
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
ml1710p kirjutas:Aga veel võtsin täna ühendust ühe müügis oleva LC4`ja omanikuga. Väljalase on 2004, passis 1995-sellest ma ei saa aru, .
mida mõistliku müüja sellise asja kohta ütleb et passis 1995 ja tegelikult 2004? mingi juppidest kokku laotud? varastatud pill? kui müüja midagi tarka ei oska öelda siis tundubki asi kahtlane.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
ml1710p kirjutas:Regula kirjutas:Miks see n i i i kallis peab olema
![]()
Kas see piiraja on tõesti nii keeruline seadeldis ja tööraha nii suur et asi peab 3000 krooni maksma?
Väga lihtne seadeldis on tegelt. Hind on sellepärast kirves, et seda teenust pakub vaid mõni üksik tegija (konkurentsi vähe) ja telliijaid pole ka just väga palju (mahud väikesed, keegi ei viitsi kulude optimeerimisega tegeleda).
edit: väljalaskeaastaid puudutav jutt kustutatud
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Ega ma ise ka ei usu, et asjad niisama katki lähevad. Pigem sõltuvad jah asjad ikka kasutajast. Siis ikka vaatan KTMi poole rohkem ja ei lase ennast segada mingitest poolsegastest, kes ratast ei hoolda ja ainult sõidavad ning kui ratas juba paras ront on, müüvad maha. Nagu ma aru saan, tuleks kergenduuro puhul rohkem vaadata hooldusajalugu, mitte niiväga läbitud töötunde või kilomeetreid. Palju 525EXC õlivahetusvälp kilomeetrites on umbes (mitte väga sportlikul sõidul)? 525EXCd supermoto kujul ka liigub?
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Endurodel ei mõõdeta välpa kilomeetrites vaid mootori töötundides. Koolis oled käinud, arvuta ise välja, mitu kilomeetrit sa kusagil tunniga sõidad.
EXC õlivahetusvälp on 5-15h. Kui väga ei piina, siis 15, kui oled proff ja tuld annad liivas, võiks juba 2h tagant õli vahetada.
Alates 2008 suurtel EXC-del on käigukasti ja väntvõlli õlitus eraldi.
Supermoto on hoopis teine ratas! Teised amordid, veljed, pidurikettad, pidurisadulad, esimene piduri peapump.
EXC-st saad lihtsalt teha supermoto kujulise ratta, lisades 16K maksva veljekomplekti. Kui rajal rohkem kui 3 ringi kiiresti sõita tahad, siis ka teine pidurisadul ja ketas ette.
Aga ma enne teeks siiski SX-st kui EXC-st supermoto.
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
mella kirjutas:Endurodel ei mõõdeta välpa kilomeetrites vaid mootori töötundides. Koolis oled käinud, arvuta ise välja, mitu kilomeetrit sa kusagil tunniga sõidad.
EXC õlivahetusvälp on 5-15h. Kui väga ei piina, siis 15, kui oled proff ja tuld annad liivas, võiks juba 2h tagant õli vahetada.
Alates 2008 suurtel EXC-del on käigukasti ja väntvõlli õlitus eraldi.Supermoto on hoopis teine ratas! Teised amordid, veljed, pidurikettad, pidurisadulad, esimene piduri peapump.
EXC-st saad lihtsalt teha supermoto kujulise ratta, lisades 16K maksva veljekomplekti. Kui rajal rohkem kui 3 ringi kiiresti sõita tahad, siis ka teine pidurisadul ja ketas ette.
Aga ma enne teeks siiski SX-st kui EXC-st supermoto.
Kui tavalise enduuro EXC ostaks, sõidaksin suht mööda põlde, paekivikarjääris, metsas, kruusal ja siis mingi osa asfaldil (mis tõstab keskmist kiirust oluliselt). Keskmine kiirus äkki umbes 60-70km/h ja siis õlivahetus 1000km tagant? Tegelt 1000km tagant oleks juba mõeldav hooldust teha, jääks sõitmise jaoks ka aega.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
ml1710p kirjutas:mella kirjutas:Endurodel ei mõõdeta välpa kilomeetrites vaid mootori töötundides. Koolis oled käinud, arvuta ise välja, mitu kilomeetrit sa kusagil tunniga sõidad.
EXC õlivahetusvälp on 5-15h. Kui väga ei piina, siis 15, kui oled proff ja tuld annad liivas, võiks juba 2h tagant õli vahetada.
Alates 2008 suurtel EXC-del on käigukasti ja väntvõlli õlitus eraldi.Supermoto on hoopis teine ratas! Teised amordid, veljed, pidurikettad, pidurisadulad, esimene piduri peapump.
EXC-st saad lihtsalt teha supermoto kujulise ratta, lisades 16K maksva veljekomplekti. Kui rajal rohkem kui 3 ringi kiiresti sõita tahad, siis ka teine pidurisadul ja ketas ette.
Aga ma enne teeks siiski SX-st kui EXC-st supermoto.Kui tavalise enduuro EXC ostaks, sõidaksin suht mööda põlde, paekivikarjääris, metsas, kruusal ja siis mingi osa asfaldil (mis tõstab keskmist kiirust oluliselt). Keskmine kiirus äkki umbes 60-70km/h ja siis õlivahetus 1000km tagant? Tegelt 1000km tagant oleks juba mõeldav hooldust teha, jääks sõitmise jaoks ka aega.
1000km teedel või 1000km karjääris/metsas on nagu öö ja päev. nii mootori koormus kui kütuse, mootori enda ja ka kummide, kettide, hammakate kulu on hoopis erinev kui sõidad onroad või siis offroad.
läbisõit tuleb hoopis suur kui sõidad sõitmiskohta ja siis tagasi koju. seetõttu on hoolduskulusid arvestades säästlikum pill autosse laadida ja sel moel sõita näiteks karjääri. pikkadeks ülesõitudeks ei ole eriti mõsitlik kulutada lühikese hooldusvälbaga tsiklit. selles mõttes on lc4 hea millel suht pikk hooldusvälp.
olen ise selle läbi kogend et korralik krossi/enduro rehv kulub kui siga asfaldil sõites. ja siis sõida seal liivas-kruusas poolpiduse kärnaga...
kui pikad ülesõidud on vältimatud (ei ole autot millele tsikkel laadida või muu põhjus) siis ma eelistaks lc4 sarnast pilli. muidugi kaotad tõsisel offroadil osa fiilingust aga eks siis tulebki leida kompromiss. kerge hardenduro autosse oleks tark mõte!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
creativ kirjutas:ml1710p kirjutas:mella kirjutas:Endurodel ei mõõdeta välpa kilomeetrites vaid mootori töötundides. Koolis oled käinud, arvuta ise välja, mitu kilomeetrit sa kusagil tunniga sõidad.
EXC õlivahetusvälp on 5-15h. Kui väga ei piina, siis 15, kui oled proff ja tuld annad liivas, võiks juba 2h tagant õli vahetada.
Alates 2008 suurtel EXC-del on käigukasti ja väntvõlli õlitus eraldi.Supermoto on hoopis teine ratas! Teised amordid, veljed, pidurikettad, pidurisadulad, esimene piduri peapump.
EXC-st saad lihtsalt teha supermoto kujulise ratta, lisades 16K maksva veljekomplekti. Kui rajal rohkem kui 3 ringi kiiresti sõita tahad, siis ka teine pidurisadul ja ketas ette.
Aga ma enne teeks siiski SX-st kui EXC-st supermoto.Kui tavalise enduuro EXC ostaks, sõidaksin suht mööda põlde, paekivikarjääris, metsas, kruusal ja siis mingi osa asfaldil (mis tõstab keskmist kiirust oluliselt). Keskmine kiirus äkki umbes 60-70km/h ja siis õlivahetus 1000km tagant? Tegelt 1000km tagant oleks juba mõeldav hooldust teha, jääks sõitmise jaoks ka aega.
1000km teedel või 1000km karjääris/metsas on nagu öö ja päev. nii mootori koormus kui kütuse, mootori enda ja ka kummide, kettide, hammakate kulu on hoopis erinev kui sõidad onroad või siis offroad.
läbisõit tuleb hoopis suur kui sõidad sõitmiskohta ja siis tagasi koju. seetõttu on hoolduskulusid arvestades säästlikum pill autosse laadida ja sel moel sõita näiteks karjääri. pikkadeks ülesõitudeks ei ole eriti mõsitlik kulutada lühikese hooldusvälbaga tsiklit. selles mõttes on lc4 hea millel suht pikk hooldusvälp.
olen ise selle läbi kogend et korralik krossi/enduro rehv kulub kui siga asfaldil sõites. ja siis sõida seal liivas-kruusas poolpiduse kärnaga...
kui pikad ülesõidud on vältimatud (ei ole autot millele tsikkel laadida või muu põhjus) siis ma eelistaks lc4 sarnast pilli. muidugi kaotad tõsisel offroadil osa fiilingust aga eks siis tulebki leida kompromiss. kerge hardenduro autosse oleks tark mõte!
Nüüdseks olen ostustanud, et ikkagi KTM. Aga kumb-EXC või LC4? Tõenäoliselt ikka LC4. Olen peale enduurode ka supermotode poole vaadanud ja ehk võiks hoopis supermoto ära proovida.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
ml1710p kirjutas:Nüüdseks olen ostustanud, et ikkagi KTM. Aga kumb-EXC või LC4? Tõenäoliselt ikka LC4. Olen peale enduurode ka supermotode poole vaadanud ja ehk võiks hoopis supermoto ära proovida.
pigem siis nii et offroadile lisaks sm jooksud mitte vastupidi. sm versiooniga endurotama eriti ei lähe...
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
endal sama tee läbi käidud. saigi lc4 võetud ja ka mingeid supermoto mõtteid mõlgutatud pool aastakest sõidetud ja siis lõpuks ikka "õige" asi 520 hangitud, läks veel natuke aega mööda ja tsikkel sõitis raja äärde järelkärus mis alguses tundus täiesti välistatuna. tagantjärele vaadates tunduvad need eesmärgid mis esimest tsikilt ostes meeles mõlkusid täiesti teisejärgulised. exc-ga on teatud muudatustega võimalik teha samu asju mis lc 4-ga, kahjuks mitte vastupidi.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Mina olin ka suht kindel juba, et tahan "LCNelja" endale (620 jne) . Selline võluv mehine jäme podin (silinder ju jämedam kui mõne mehe 800-1000-sel V2-kruiseril !!) ja pöördemoment missugune! Aga õnneks või kahjuks ost venis ja vaatasin, et mitmed tegelased vahetavad või plaanivad vahetada oma LC4 (või veel rohkem tänavasuunitlusega pillid) hoopis EXC (ja analoogide) vastu. Mõtlesin ja kaalusin ja tundus, et ega ma seda asfaldil ja tänaval sõitu eriti ei naudiks. Proovisin korra Mella oma Männikul ja otsisingi omale ka EXC . Ei ole kordagi kahetsenud veel. Pommiaukudes ja mööda ATV-radu üles-alla-vasakule-paremale, vahepeal käpuli ka, jälle püsti ja lõbu laialt
. Isegi ülevaatusele pole viitsinud minna, sest asfaldile praktiliselt ei satu. (Ja selleks peaks ju suunatuled, -lüliti ka peeglid külge keerama, peeglid laenama ...) Asfaldil olen sõitnud ühe korra Sakust Tabasallu (et laadida ratas Tihveri kärusse, Endurolaagrisse minekuks)
-
Teema algataja
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
Tuttav läheb nädalavahetusel saksast endale 525EXC supermotot tooma. Kui ära toob, küsin sõita ja siis on mul ka raudselt porgandimaania küljes ning ega muu siis enam ei aitagi kui endale ka EXC osta.
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
bitter kirjutas:Proovisin korra Mella oma Männikul ja otsisingi omale ka EXC
. Ei ole kordagi kahetsenud veel.
Sa 250 SX-F-i tahad proovida?
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
mella kirjutas:bitter kirjutas:Proovisin korra Mella oma Männikul ja otsisingi omale ka EXC
. Ei ole kordagi kahetsenud veel.
Sa 250 SX-F-i tahad proovida?
![]()
![]()
OT:
Aga mina keeldusin proovimast, sõidan siiani yamahaga:D Ei jah hoiatus mella eest, käib mõõda metsi ja pöörab enduro mehi KTM-i usku
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
mella kirjutas:Sa 250 SX-F-i tahad proovida?
![]()
![]()
Aitäh, ega ära ei ütle. Kuigi, kardan, et liiga kõva on. Minu kiiruse juures.
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
janis kirjutas:Ei jah hoiatus mella eest, käib mõõda metsi ja pöörab enduro mehi KTM-i usku
Pigem muumasinamehi offroadiusku. Margil pole tähtsust.
Re: Algaja otsib enduurot (pealkiri muudetud)
mella kirjutas:janis kirjutas:Ei jah hoiatus mella eest, käib mõõda metsi ja pöörab enduro mehi KTM-i usku
Pigem muumasinamehi offroadiusku. Margil pole tähtsust.
Just, õige jutt Mella. Kui offroadi pisku külge saad siis pääsu pole. Mul vanamoor ikka ütleb, et näe vanamees on ära keeranud aga peaasi, et ise rahul on. Vahet pole sõidad nagu oskad aga on mida meenutada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.