Dakar 2009


napalm
Postitusi: 237
Liitunud: 07 Dets 2004, 12:55

Re: Dakar 2009

Lugemata postitus Postitas napalm »

sang kirjutas:
creativ kirjutas:

minu arusaamist järgi peaks selline üritus ikka tsikli/automüüki ja valdkonda arendama. praegune üritus ning info edastus, ülesehitus, on küll midagi muud kui turgu suurendav. see nagu ühe mehe show! a la volkar. see oleks sama kui F1 läbi hoooaja näitaks ainult ferraarit ja kaamera läheb teistest sujuvalt üle...

Oled sa juhuslikult märganud, kes on Eurospordi Dakari ülekannete sponsor? Loomulikult VW :) See seletab nii mõndagi. Aga samas, vaatasin eila õhtul kokkuvõtet just selle mõttega, et kui ühekülgne see info siis on ja minu arust pole pilt üldse nii hull. Näiteks see Hummeriga ameeriklane saab pea iga päev päris mehkalt eetriaega, samuti olid Lancerid pidevalt pildis (olles alguses VW suurimad konkurendid), ka teisi näeb rohkem-vähem vilksamisi. Suur osa live-intervjuudest ei ole ju üldse esikümne meeste-naistega tehtud. Tsiklite kohta kehtib see samuti, eks nad näita päris suurt valikut, vaata kasvõi intervjuudeks kasutatavaid keeli: inglise, saksa, prantsuse, hispaania, seda on ju päris palju. Siiski parem kui päris hull on see kajastus minu arvates

Loomulikult ei maksa arvatagi, et nii lühikese formaadi puhul on tegijatel mahti kajastada kõigi, ka tagaotsa sõitjate võitluste võlu ja valu, osalejaid on selleks liiga palju ja helikopteri kui ainsa kaamera kohaleviimise meetodi lennuminut maksab liiga palju. Pealegi on ülekande sponsor enda jaoks kinni pannud teatud arvu minuteid.... Eks see ole spordiajakirjanduse karm olemus, et kõige kõvematel võistlustel näidatakse kolme esimest, natuke peavoolust kõrval toimetavate alade puhul loetakse kümne sekundi jooksul ette iga klassi parim ja järgneb jälle pikk uudis suusatamisest, kus meie mehed edukalt teises kümnes Eestit maailmakaardile viivad.

Sainz ütles konkreetselt et korraldaja ämber täiega kus legendis näitaski selle koha pealt otseteed...

Tüübil oli ka hull õhulend, 4 meetrit allapoole katuse peale. Vilksamisi näitas ka legendi ja seal oli selle koha peal täiesti läbitav kuivanud jõeorg. Vist hiljutised vihmad olid väikse ojakese ja selle kaldad minema viinud. Kurat teab, kes kui palju sellest teada võis ja pidi teadma. Või kuna legend koostati.

Vaatasin just praegu huvipärast esimest etapist keskmise minuti arvu hr sanga poolt tekitatud huvist, palju on näidatud motikaid VW totaalse mega kampaania raha kõrval mis on aasta aastalt üha hullemaks läinud. Jämedalt on kogu kasutatav materjal mootorratta huvilisele 20-23 minutit 45min saatest koos kõikide saate peade, kaartide, vahe nö. lupsude ja kõige muuga. Reaalset tsikli pilti 7minti tuleb täpselt sama palju kokku kui siis kui saade oli 30 minutit ja algas mootorratastega kuna see on alati olnud eelkõige mootorrataste sõit ja autod on sõitnud vaid selleks, et nende kraami vedada. kuni minuti 29 kestab VW meeste intekad ja boksi pilt koos autode päeva kokkvõttega (mis on sisuliselt vaid VW) ning siis tuleb sinna otsa eelnenud aastad alati esimene olnud motikad kes ka stardivad esimesena ja teevad autodele orienteerumise vaba jälje ette sisuliselt õhtuni sõltub kui palju sirgeid on sest motikate kiirus on piiratud 160 km/h nüüdseks autod võivad lasta 300 kui soovi ja vedu on. Räigelt ohtlik kui sellised hakkavad sust sirgetel mööda virutama laus tolmu seinas.
05 võitsid automehed asjad üle ja tänaseks on jõutud tulemuseni kus me sõidame maailma kõigi aegade kõige kallimat ja ohtlikumat Dakar rallyt mis on korraldatud täielike sõna otseses mõttes lambi jõffide poolt just sellises kvaliteedis road bookidega nagu härra Saniz meile näitas selgelt ja mida seni on ütleme nii vakka all hoitud. See jama on käinud sõidu esimesest päevast saadik alles paar päeva tagasi kaotasid kolm maailma tipp navigeeriat kõik korraga raja käest ära ja masiivselt 23km off target. Pikem 8lk kirjutis Dakarist on värskes Motokross ajakirjas saadaval igas kioskis vast ja toidupoes koos paari esi kupataja intekaga et kellel huvi ja natukesest rahast kahju pole võib uurida ja järgmises numbris tuleb väike järelsõna.

Esimest korda on Dakaril olukord kus sõitjad tulevad maha ära ilma vigastuse või mehaanilise rikketa sest sõit on läinud liiga ohtlikuks taga pool just eriti. 05 alanud mootorratturite surmade laine on kainet mõistust nii palju turgutanud, et päris hullu enam ei panda kes ei oska. Autod on sõitnud siiski sodiks päris palju tsiklivendi sest rajad on nii kitsad, et kui mööda ei saa minnakse jõuga mööda nii, et kas või tsiklimehed laibaks sest mõistagi piiranguteta autodel kus on kaardilugeja kõrval on täna hoog nii suureks aetud, et need tagumised meestele tulevad tankid selga sellise hooga, et oi oi oi. Üldiselt asi on päris jama. Nii vähe kõvasid mehi pole ka kunagi peal olnud sest seda raha pole lihtsalt kõvadel meestel võtta see pole reaalne summa enam lihtsalt, tegemist on maailma majandus hulluses tekkinud ebareaalse kujutelmaga hindadest ütleme nii. On ka terve rida tehnilisi põhjuseid millest ka järgmises Motokrossis natuke pikemalt. Aga loodame, et kõik saavad jumala pärast tervelt koju ära ikka samas pole nii palju vendi just tihti lõpuni tiksunud kui see kord. 135 vennikest veel käristavad tõsimeeli.
LA on super ilus koht ja eilne etapp oli tõsi võrratu kuigi läks paljudele juba päris enduroks ära. Kas viis etappi on lühemaks tehtud üks päris ära jäetud ja rally on juba pea 1500 km lühem plaanitust mis näitab selgelt totaal-organiseerimatuse kaost ja elus esimest korda rada teinud inimese koht harjutamiseks ei ole Dakar, eriti seda uuel kontinendil. Sellegi poolest ei näidata üldse enam teles mitte kedagi peale paari esimese mehe ja kõik ülekande aeg läheb VW promole julgelt kohe. Olles tele tööd teinud üle 15 aasta siis kui TV crew on 80 inimest siis mis kuradi mood need prantsuse legendaarsed töörügajad ja virgutid suudavad sellise jõuguga päeva jooksul teha maksimum viiest kohast katteplaani intekatele taustaks ja kogu lugu !? Ma suudaks sama töö 10ne inimesega teha ja 15 kohast kenasti ära aga jah siis tuleb ikka teha mitte vahtida ja chillida. Radadest ei saa üldse mingit aimu enam televaatajad sest lihtsalt päeva lõikes ei näidata mitte midagi leian mina. Mida ma sellest Comast seal passin kui ta jutustab iga päev näidake sõitu sest nii ilusa sõiduga mehi nagu on Coma ja Despres annab kuninglikust balletist leida vaid.
Loodaks tõsiselt, et järgmine aasta on kõik tsiklimehed Africa Race'l ja automehed saavad üksinda sõita seda Dakari, et keegi ei häiriks neid ja juhuuu kõik hästi :) Täna on tsiklimees Dakaril puhtalt rahalüps ja mitte palju midagi enam muud. Tahaks loota, et Transorientalist ja Africa Racest saavad uued põnevad Dakarid, neid sõite korraldavad Dakari päriselt väljamõelnud mehed ja Sabine sõbrad kes on Dakaris teinud Dakari ja kes 2004 sealt lahkusid. Iga asja lõpp on millegi uue algus nii, et igal juhul on põnev ja vast saavad Eestlased kah ikka käe veel valgeks ja mitte ainult ;)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”