Engine Stop lüliti

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Dogman

Engine Stop lüliti

Lugemata postitus Postitas Dogman »

Mul selline huvitav asi juhtus ükspäev, et tsikli aku läks ühe ööga tühjaks, kui muidu on seisnud mitu nädalat vahest ja pole midagi juhtunud. Samas panin tähele, et Engine Stop lüliti oli keegi näpumees sisse lülitand... kas see on kuidagi nii äkki elektriringis, et võib põhjustada aku tühjenemist?
Kasutaja avatar

BlingBling
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2004, 00:12
Asukoht: saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas BlingBling »

kindlasti kui ta on sisse lülitatud kaob mingi osa akult ära.
Jawa 350cm3, Jawa 250cm3, cž 173cm3, Roller Turist 350cm3, Jupiter 2-3, Iž Jupiter 3k, zaz 968m
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Minu Kawa on igatahes mitugi ööpäeva seisnud Engine Stop sees ja pole küll tähele pannud, et kuidagi akut oleks koormanud. Äkki keegi käis ka midagi muud näppimas lisaks sellele lülitile?
Pilt

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere. Engine Stop lüliti on reeglina süüte ahelasse ühendatud jadamisi(e. järjestikku). Töötava mootori puhul on lüliti ühendatud asendis. Seiskamiseks ühendatakse lihtsalt vooluring lahti. Kuna tegemist on siiski häda seiskamise lülitiga, siis ei kasutata seal releesi, mille lülitumine seiskaks mootori. No see on minu teadmine.
Kasutaja avatar

Habe
Postitusi: 84
Liitunud: 02 Juun 2004, 00:54
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Habe »

Ennemuiste võttis seesamune lüliti lihtsalt süütepoolilt voolu ära. Ma ei tea miks ta sinna pandud on :? Mulle on ta siiani ainult pahandusi põhjustanud. Tõsi küll ainult üks kord. Hallil ajal juhtus ni, et keset hirmsat andmist IŽ Planeta 5 ga suri raisk möödasõidul välja. Jõudsin juba mitu küünalt vahetada ja kõrge/madalpinge otsinguil paagi maha kruvida, kui mööda juhtmeid selle "toreda" lülitini jõudsin. Lõpuks selgus et rida vahetades ja sidurdades või suunda näidates olin ta välja lülitanud. :twisted: Seega jääb mulle siiani arusaamatuks selle lüliti otstarve. Pole siiani tsiklil sihtotstarbeliselt tarvitanud ja autodel pole sellist lülitit sootuks! Aga aku tühjendamises ma teda küll ei süüdistaks, sest kui sul süüde niikuinii väljas oli , siis pole minuteada kusagil voolu.
Ainus seletus, mis ma oskan pakkuda- et keerasid süüte välja ja kogemata parktuled sisse. 'Mispeale aku tühjenes. Sest kui sütevõti on Off asendis ei tööta vähemalt minu rattal ükski voolutarvitaja. Seega on ka kõrvaline "abi" välistatud.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Aga äkki oli nii, et keegi suretas stopplülitiga välja ja jättis süüte sisse?
Meie peres on küll üks selline aparaat, mida süütevõtmest suretada ei ole võimalik. Ainult stopplülitit kasutades. Aga näiteks mina unustan reeglina seal süüte sisse. Enda ratas käib küll ilusti võtmega seisma ja seda stopplülitit ma ei kasuta üldse.
Aga lüliti ise tõepoolest katkestab ahela, mitte ei lülita midagi sisse. Nii et sellepärast sul küll aku tühjaks ei jooksnud. Hmm...kui just ei ole mingi imeriist millel nagu diislil tõmmatakse mootori "lõhkumamineku" puhul elektrimagnetiga õhukanalid kinni, et kolvipeal tuli ära kustuks :roll:
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Olen isegi üritanud selle lüliti otstarbes selgusele jõuda ja ainus lahendus oleks ohutus, et mootorit oleks võimalik seisata mõlemad käed lenksul. Minul ja vist paljudel (enamustel) lääne siklitel on ka siduril lüliti, et ka käivitamisel mõlemad käed lenksul oleks. Aku tühjenemist aga see "engine stopp" lüliti ilma süüteta põhjustada ei tohiks.
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

Stop lüliti töötab väga hästi ka kukkumiste puhul. Millegipärast kipub käsi kukkudes sealt üle libisema ja mootori seiskama. Ei ole küll 100% kindel lahendus aga paljud kes on kukkunud on sellist juttu rääkinud. Endalgi 50% juhtudest nii läinud.

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

layr
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Aug 2004, 00:07
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas layr »

Kas engine stop lüliti on mõeldud ainult hädakorral kasutamiseks või tuleb ikkagi sellest mootor välja suretada? Mingite juttude põhjal ei pidavat võtmest suretamine süütele head tegema...

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

BlingBling kirjutas:
kindlasti kui ta on sisse lülitatud kaob mingi osa akult ära.
Mis asi kuhu kaob??? Antud lüliti on ju pärast süütelukku ja määrab sisuliselt seda, kas starteri releele ja süütesüsteemile antakse särtsu või mitte. Oma rattal hoian seda kogu aeg sees (mis tast klõpsida)... keerad süüte välja ja valmis... midagi ei kao kuhugi kuna sinna lülitisse ei jõua midagi.

Kukkumise jaoks on turvalisem nn safetywire't, (sarnane jettidele)... rattalt lahkudes katkestad ka süüte. Minu ratta manual toob näitena gaasitrossi kinnijäämisest.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

layr kirjutas:
Kas engine stop lüliti on mõeldud ainult hädakorral kasutamiseks või tuleb ikkagi sellest mootor välja suretada? Mingite juttude põhjal ei pidavat võtmest suretamine süütele head tegema...
Keegi on sulle jama ajanud. Tavaliselt on süütelukk ja stopplüliti ühe juhtme peal järjest. Seega ei ole mingit vahet, kumba kasutada.
Aga minu kodune eksemplar on taastatud pauguratas, sellest mingi väike segadus. Mine tea, võib olla ongi mingil mehhanismil erinevates kohtades lülitus, aga mis seal juhtuda saaks? Või veel pullim variant : milline idikas ehitaks oma toote nii, et juhuslik nupuvajutus saadab aparaadi seina äärde? Ei usu seda kahjulikkuse jama.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

See stop lülit varieerub siis elektriskeemides või?
Vähemalt võin ma 100% kindlusega ütelda et IZP5 sildab see süütepooli, mille tõttu enam elektromotoorjõudu seal ei indutseerita. Teatavasti süütepool on nagu trafo ( alalisvoolu trafosid olemas pole). A tegelt see jutt läheks siin liiga spetsiifiliseks ja osad ei saa aru.
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Sildab süütepooli + klemmi ja selle teise mis kontaktidessä läheb? Oled sa ikka kindel? Siis tahaks küll seda meest teada kes nii "toreda" lülitusviisi välja mõtles. Kui väntvõll juhtub jääma sellisesse asendisse et kontaktid on suletud, süüde ja stop lüliti sees siis on ju süsteemis täielik lühis!
Pilt
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Tjah.. ma vaatasin enne vastamist igaks juhuks siit foorumist manualidest skeeme, nendes oli küll süütelukk ja stopswitch samal juhtmel järjepannu.
Idee siis toide peale anda/ära katkestada kogu süütesüsteemil.
Kas ishil ikka sildab primaar- ja sekundaarmähise..... äkki sama värk : (mõlemil mähisel toide peale või toide kinni :roll:) soga, sry, üks toide ainult ongi..


Veelkord sorry, mõtlesin lolliks ennast :oops: katkestada saabki ühte ja ainsat toidet.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Ostsin just stop nupu, krossikale vaja peale panna. Asjal on 1 juhe taga, poes räägiti, et 1 ots tuleb ühendada süütepooli ja teine saab kontakti läbi lüliti lenksu lüljest (massi). Kas on ka õige jutt või, mulle tundub kuidagi jama. Lüliti kontakt on normaalselt avatud (s.t.vooluring katkestatud) lülitades läheb seega vool otse lenksu, mis on maandatud. Kas see jätab ratta seisma, kui juhe lihtsalt lühistada. Ise arvasin, et lüliti peab kuidagi massi lahutama. Aidake kes targem on.
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

Aatomik vaata ise http://moto.bilanss.ee/modules.php?name ... b2c8d35f5d
Juhe läheb süütepoolist27 suretusnuppu8 ja sealt massi. Asja mõte on selles, et süütepool ei saaks katkendvoolu(vahelduvvoolu seal ei ole aga katkendlikuks muudab selle generaatori võllil olev kontakt10), mis on süütepooli tööks hädavajalik. Vastasel juhul ei töötaks ta lihtsalt(alalisvoolu trafosid ei ole olemas) ja küünlal28 ei teki sädet, mis saavutataksegi selle lülitiga.
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Kas stop lüliti kontakt on normaalselt avatud või suletud.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere. To Andres. Sellel lülitil mis sina ostsid on norm asend avatud, kuna see on mõeldud paigaldamiseks pea suvalisele masinale. See lüliti ei lase tekkida katkevat voolu ,mis on sädeme tekkimiseks vajalik. Ja veel- vene ratastel oli vanasti ka häda suretus ehk sutsklapp, mis lasi silindrist lõbusa lurinaga surve välja. Pead aga vaatama, et õige juhtme külge selle lüliti paned, muidu kärsatad pool el. süsteemi maha. No natuke võiks suitsu ikka ka välja lasta!
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Tänud Koi, mure ongi see, et kuhu see ühendada, et midagi maha ei põleta. Poest öeldi, et pane nagu muruniitjale :D

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

To Andres. See lüliti juhe tuleb ühendada süütepoolil MIINUS klemmi külge, ehk sellele, mis on pooli ja kontaktide vahel. Kahjuks ei tea mis relv sul on, aga kui sul on seal elektroonikaga tegemist, siis ei soovita küll lisamaandusi külge ehitada. Jõudu.
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Relv on krossi KTM ja elektroonikat ei ole üldse, homme proovin asja ära sättida. Põhimõtte on siis selline, et seiskamiseks antakse maandus miinus klemmile.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Miinusesse jah. Vaata mõnd tavalist el. skeemi ja näed, et kontakt toksib seda juhet pidevalt miinusesse. Kui kontakt avaneb, tekib tänu süütepoolile kõrgepinge, mis lastakse küünla abiga jälle korpusesse (massi e. miinusesse). Loodan, et oli abi. Anna aga tuld!
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Sry. läksin Dogmani teemast välja, kuna jutt enamvähem ühtis ei hakanud uue püstitamisega saiti risustama. Tänud abi eest.
Kasutaja avatar

Nobody56
Postitusi: 46
Liitunud: 27 Juun 2004, 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Nobody56 »

lihtsa suretuse saab teha ka pooli kontakti ja massivahele kui panna sinna õige suurusega takisti. nagu arusain siis on mõte et lasete pooli voolualla ja sureb välja? vot see pole hea idee.. põletab pooli maha. seetõttu ei tohi syydet kauaks sisse jätta ja väntvõlli sellisesse asendisse millal poolil vool sees. Teisesks, izil on sutsklapp.. aga minu izi suretab see alles siis välja kui pöörded vabakäigul ja nii minimaalsed kui olla saab. muulajal tuleb seal põrguhäält ja ratas töötab edasi, ehk väiksema jõuga aga töötab kui seda all hoida. Eelistat sutsklappi siiski kasutada silindri läbipuhumiseks:)
2 ratast, iga kell!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”