..plastikdetailide parandus?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 119
- Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
- Tsikkel: R1200GS Adv, R18
- Asukoht: Harjumaa - Tuulna
..plastikdetailide parandus?
..erinevatest tsikli foorumitest on jäänud silma et soovitatakse kasutada gondlite jms keredetailide paranduseks RapidFix Dual Adhesive http://www.rapid-fix.com/HOME.html...et kas seda keegi eestis ka pakub?..või peab ikka kuskilt internetist tellima.. (on proovitud igasugu kohapeal pakutavaid aga need kipuvad rohkem superattaki tasemel olema, et peale näppude ei saa miskit kinni)
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: ..plastikdetailide parandus?
Proovi näiteks kahekomponentset metallikliimi, sinupoolt mainitud vigurist pole kuulnudki.
Parimat.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: ..plastikdetailide parandus?
jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama küll
Re: ..plastikdetailide parandus?
Kõigepealt vana värv vigastuse juurest maha, jootekolbi (mõlemalt poolt) plastik sulatatud kohast jälle karedaks (nt 80 paberiga) ja kahekomponentset plastikliimi+tugevdusriba ( seda mida kasutatakse ikka autotööstuses ntx.värvifoorumist) Väljast plastiku pahtliga ja siis juba krunt+värv+lakk. Nii olen teinud suht palju töid ja ei ole veel probleeme tekkinud.
-
Teema algataja - Postitusi: 119
- Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
- Tsikkel: R1200GS Adv, R18
- Asukoht: Harjumaa - Tuulna
Re: ..plastikdetailide parandus?
Raiki kirjutas:jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama küll
tegu väikeste ühenduste ja habraste ABS plastik kinnitustega-tüüblitega, nii väikse pinnaga pole seal eriti ruumi jauramiseks, ...need toredad jaapanlased ju liigselt metalli ei kipu kasutama..krt väikesed junnid hoiavad suurt radikakatet
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: ..plastikdetailide parandus?
tanelb kirjutas:Raiki kirjutas:jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama külltegu väikeste ühenduste ja habraste ABS plastik kinnitustega-tüüblitega, nii väikse pinnaga pole seal eriti ruumi jauramiseks, ...need toredad jaapanlased ju liigselt metalli ei kipu kasutama..krt väikesed junnid hoiavad suurt radikakatet
Sinna paneks ise vana head EPO liimi!
Kinnituspunnile keeraks tagant ühe kruvi ankruks sisse ja valaks hoidja täis.
Edu
Re: ..plastikdetailide parandus?
Paraku epo ei aita, proovitud juba enda suzul taoliste kinnituste juures, murdub ikka lahti, alternatiiviks oleks ehk metallist uute taoliste jubinate treimine/väljafreesimine või kokkukeetmine , vana kinnituskoht osaliselt mahalihvida ja metallist klots kinnitada vanasse plastikust pessa kinnitades neetides või liimides.
Re: ..plastikdetailide parandus?
Tuli müüki ja töökotta üks proovikomplekt just plastdetailide ühendamiseks. Tegemist siis erinevate plastikust "pulkadega", millega detaile kuumutades ühendada. Põhimõte siis pea sama mis jootekolviga ühendamisel, aga point just selles, et kokkusulatamiseks kasutakse täpselt sama tüüpi plasti, millest detailidki on.
Juhust proovida veel kahjuks pole olnud, seega ei oska öelda kas asi toimib ka.
Re: ..plastikdetailide parandus?
Vabandust, kui järgnev liiga koduvillasena kõlab, kuid ise olen palju plastiku(ja mitte ainult) juures kasutanud EPO't ja on pidanud.
Lool on siiki 1 nipp. Epo probleem on see, et ta puhtalt kasutamiseks liiga rabe. Sellest ka lahtimurdumise probleemid. Segu teeb sitkemaks ja kasutatavaks, kui alumiiniumi tolmu juurde segada. Pealegi jääb ilus hõbedane
Liimitav pind tuleb eelnevlt loomulikult puhastada ja karestada.
Kui on vaja midagi täis valada, saab parem kui lisada plekiribadest "Armatuur".
Plastiku murdumisi olen edukalt parandanud samuti eelmainitud hõbedase epo ja tagantpoolt vastu surutud plekitükiga. Sama meetodi, pleki ja epoga olen taastanud erinevaid kõrvasid, sangasid jne.
Re: ..plastikdetailide parandus?
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=34405
plastikukeevitus ju täitsa teostatav:)
Re: ..plastikdetailide parandus?
motodepoo- nende ''pulkade'' kasutamiseks osta näit firma Metabo föön( ehk see millega värvi eemaldatakse tavaliselt) ja siis pmst saad neid ''pulki'' kasutada
-
Teema algataja - Postitusi: 119
- Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
- Tsikkel: R1200GS Adv, R18
- Asukoht: Harjumaa - Tuulna
Re: ..plastikdetailide parandus?
T1m kirjutas:motodepoo- nende ''pulkade'' kasutamiseks osta näit firma Metabo föön( ehk see millega värvi eemaldatakse tavaliselt) ja siis pmst saad neid ''pulki'' kasutada
proovitud ka igasugu pulkade ja julkadega, toimivad hästi kui on n.ö. üldine pind, kui aga on liite/kinnitus koht või ava kus "pinge" taga..siis esimese põrumisega nägemist....tellisin selle 2-komponentse "imeliimi" ära..eks kui sest tolku, annan teada
Re: ..plastikdetailide parandus?
no sa pead vastavalt neid liitekohti keevitama kah.. nagu õmbleksid! piki pragu ja siis teed mingi aja peale ristid sisse, siis jääb kyll ilusasti pidama.
Re: ..plastikdetailide parandus?
Tere. Igasugu plastikute parandamisega tegeleb oü Tarbest Tartus. Tegeletud on aastaid ja kogemusi peaks jaguma. Küsige julgelt, baikide ja krossikate plaste on sealt läbi käinud küll. Tel 5110086 Ise ka samas firmas tööl, küll natuke teise ala peal.(Raiki peaks hästi teadma). Aadress Vasara 50e.
Re: ..plastikdetailide parandus?
kõige lihtsam jah mine jah kusagile auto teenendusse ja küsi sealt.
antakse sulle plasti liim, plasti krunt ja alumiinium võrk.
esiteks sulatad kolviga ühelt poolt korralikult kinni siis teisele poole (kui on niipalju vaba ruumi) sulatad alumiinium võrgu. katad võrgu korralikult liimiga.uuesti teiselt poolt freesid kinni joodetud koha pealt soone kuni eelnevalt paigaltatud võrguni välja ja paned korralikult liimi. pinnad eelnevalt ilusti karestada ja ennem liimi panekut lasta tiba plasti krunti et kindlalt kinni jääks.
asi imelihtne ja tööd peaaegu 20 minutiks. garanteeritud tugevus.
Re: ..plastikdetailide parandus?
oü Bacania Tallinnas töökoja 6/veerenni 53A
Re: ..plastikdetailide parandus?
HENKEL plast i parandus juhend. Liimimine.
http://www.henkel.com/eee/content_data/ ... iimane.pdf
Plastik detailide tähistus ja remont viisid. Videod. Liim, keevitus.
http://www.urethanesupply.com/identify.php
LOCTITE liim tabel.
http://www.henkel.com/eee/content_data/ ... nen_EE.pdf
BOSTIK superliim.
http://www.bostik.ee/index.php?go=file& ... duct&id=88
(gondel, gondli, gondlite, gondli [Motobot: õige on "gondli"])
Re: ..plastikdetailide parandus?
Oskab keegi öelda, kust liimi ja võrku muretseda?
Seda HENKELI Terokal liimi leidsin, et müüakse keemia24.ee's. Kas keegi on seda kasutanud? Kuidas vastu peab?
Kuid kust seda võrku kõige lihtsamini muretseda?
Või kas on üldse mõtet epovaiguga möllama hakata kui eelnevalt pind karestada ja eelnevalt plast kokku joota? On tal mingit pidamist üldse?
Re: ..plastikdetailide parandus?
Krt lõpetage see liimi ja/või vaiguga vms kraamiga plastiku parandamise jutt. See on lausporno!!! Visake see jutt peast välja. Kui tegemist on ABS plastikuga, siis tuleb seda parandada ka ABS plastikuga ja seda nn. "keevitades". Mingi motodepoo imepulk pole midagi muud kui tavaline ABS plastik, mida te võite ükskõik mis suva ABS plastikust detaili küljest lõigata. Ja edasi peate juba oskama selle pulgaga plastikut "keevitada" Ja selle "keevitamise" tehnoloogia on see, mis nõuab kvaliteetse töö tagamiseks pikaajalist kogemust.
Natuke veel mõtlemisainet... Kas te ühendaksite püsiva ühenduse tagamiseks kaks metallist tükki ka liimi või vaigu/klaasriidega? Tõenäoliselt mitte. Miks peaksite siis seda tegema plastiku puhul? Ega liim/vaik plastikut paremini omavahel seo! Mõte jääb samaks..
No kui on hirmus tahtmine ikka ise oma ajusid nussida ja pärast oma tehtud tööd veel kümme korda üle teha, siis andke minna. Kui te olete kvaliteetse töö nimel nõus mõned kroonid rohkem maksma, siis siin kasutaja Tim juba mainis üht firmat: oü Bacania Tallinnas töökoja 6/veerenni 53A. Need inimesed jagavad nooti! Olen nende teenust kasutanud ja ütlen ausalt, et materjali õige töötlemise tehnoloogia ületab igasuguse liimi/vaigu/võrgu/klaasriide/vms porno!!!
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: ..plastikdetailide parandus?
Õige jutt, sepikmees! Ma ei ole plastide terminoloogias tugev, kas ABS ja polüproplüleen on erinevad materjalid? Salvo kelgud on millest?
Igatahes see pehme plast, millest endurod "tehtud on", on päris hästi keevitatav ja sobivast plastist ribadega paigatav-tugevdatav. Lisaks jootekolvile tasuks pinnad "fööniga" ette soojendada ja pärast üle kuumutada. Oluline on saavutada paikade võimalikult hea nakkumine. Kolviga servade kinnisulatamisest ei pruugi piisata. KTM-i sadula karkassi prao parandamiseks kasutasin ribasid Partner-sae juhtplaadi plastkatte küljest. Korralik tulemus jäi, juba 4. hooaeg läheb selle sadula seljas ja ma pole üldsegi kärbeskaallane .
Kui liitekoht on väikese pinnaga ja jõud on suured, tuleb loomulikult armeerida ja lisatugevdusi panna aga loomulikult ikka sellesama plastiga keevitades, mitte vaigu ja kangaga! Vaikude ja kangaga võib imesid teha, kui oskaja oled, aga abs-i parandamiseks need üldiselt ei sobi. Peapõhjus - vaik ei nakku plastiga piisavalt. Ja teine asi - isetegijal on keeruline kogu üleliigne vaik kätte saada, sellepärast jääb parandus tunduvalt jäigem kui plast ja ongi varsti tulemus käes.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.