..plastikdetailide parandus?

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
tanelb
Postitusi: 119
Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
Tsikkel: R1200GS Adv, R18
Asukoht: Harjumaa - Tuulna

..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas tanelb »

..erinevatest tsikli foorumitest on jäänud silma et soovitatakse kasutada gondlite jms keredetailide paranduseks RapidFix Dual Adhesive http://www.rapid-fix.com/HOME.html...et kas seda keegi eestis ka pakub?..või peab ikka kuskilt internetist tellima.. :x (on proovitud igasugu kohapeal pakutavaid aga need kipuvad rohkem superattaki tasemel olema, et peale näppude ei saa miskit kinni)

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Proovi näiteks kahekomponentset metallikliimi, sinupoolt mainitud vigurist pole kuulnudki.
Parimat.


rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

mina kasutasin ühekomponentset jootekolbi

...nagu ratta peal...
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas Raiki »

jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama küll

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

001RAX

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas 001RAX »

Kõigepealt vana värv vigastuse juurest maha, jootekolbi (mõlemalt poolt) plastik sulatatud kohast jälle karedaks (nt 80 paberiga) ja kahekomponentset plastikliimi+tugevdusriba ( seda mida kasutatakse ikka autotööstuses ntx.värvifoorumist) Väljast plastiku pahtliga ja siis juba krunt+värv+lakk. Nii olen teinud suht palju töid ja ei ole veel probleeme tekkinud.

Viimati muutis 001RAX, 05 Jaan 2009, 20:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tanelb
Postitusi: 119
Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
Tsikkel: R1200GS Adv, R18
Asukoht: Harjumaa - Tuulna

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas tanelb »

Raiki kirjutas:

jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama küll

tegu väikeste ühenduste ja habraste ABS plastik kinnitustega-tüüblitega, nii väikse pinnaga pole seal eriti ruumi jauramiseks, ...need toredad jaapanlased ju liigselt metalli ei kipu kasutama..krt väikesed junnid hoiavad suurt radikakatet Pilt

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

tanelb kirjutas:
Raiki kirjutas:

jootekolviga sulatad kokku ja tagant poolt pane vaigu ja riidega (soovitavalt 2 kihti)ükski liim ei saa vaigu ja riide vastu
pealt pärast plastiku pahtliga , plasti krunt ja siis värv koos lakiga
peaks kõva saama küll

tegu väikeste ühenduste ja habraste ABS plastik kinnitustega-tüüblitega, nii väikse pinnaga pole seal eriti ruumi jauramiseks, ...need toredad jaapanlased ju liigselt metalli ei kipu kasutama..krt väikesed junnid hoiavad suurt radikakatet

Sinna paneks ise vana head EPO liimi!
Kinnituspunnile keeraks tagant ühe kruvi ankruks sisse ja valaks hoidja täis.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas matti »

Paraku epo ei aita, proovitud juba enda suzul taoliste kinnituste juures, murdub ikka lahti, alternatiiviks oleks ehk metallist uute taoliste jubinate treimine/väljafreesimine või kokkukeetmine , vana kinnituskoht osaliselt mahalihvida ja metallist klots kinnitada vanasse plastikust pessa kinnitades neetides või liimides. :)

Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 247
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO »

Tuli müüki ja töökotta üks proovikomplekt just plastdetailide ühendamiseks. Tegemist siis erinevate plastikust "pulkadega", millega detaile kuumutades ühendada. Põhimõte siis pea sama mis jootekolviga ühendamisel, aga point just selles, et kokkusulatamiseks kasutakse täpselt sama tüüpi plasti, millest detailidki on.

Juhust proovida veel kahjuks pole olnud, seega ei oska öelda kas asi toimib ka.


Markope

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas Markope »

Vabandust, kui järgnev liiga koduvillasena kõlab, kuid ise olen palju plastiku(ja mitte ainult) juures kasutanud EPO't ja on pidanud.

Lool on siiki 1 nipp. Epo probleem on see, et ta puhtalt kasutamiseks liiga rabe. Sellest ka lahtimurdumise probleemid. Segu teeb sitkemaks ja kasutatavaks, kui alumiiniumi tolmu juurde segada. Pealegi jääb ilus hõbedane ;-)
Liimitav pind tuleb eelnevlt loomulikult puhastada ja karestada.

Kui on vaja midagi täis valada, saab parem kui lisada plekiribadest "Armatuur".
Plastiku murdumisi olen edukalt parandanud samuti eelmainitud hõbedase epo ja tagantpoolt vastu surutud plekitükiga. Sama meetodi, pleki ja epoga olen taastanud erinevaid kõrvasid, sangasid jne.

Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas T1m »

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=34405

plastikukeevitus ju täitsa teostatav:)

planeta 5; gsxf600; zx-9r
Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas T1m »

motodepoo- nende ''pulkade'' kasutamiseks osta näit firma Metabo föön( ehk see millega värvi eemaldatakse tavaliselt) ja siis pmst saad neid ''pulki'' kasutada

planeta 5; gsxf600; zx-9r
Kasutaja avatar

Teema algataja
tanelb
Postitusi: 119
Liitunud: 11 Sept 2007, 17:36
Tsikkel: R1200GS Adv, R18
Asukoht: Harjumaa - Tuulna

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas tanelb »

T1m kirjutas:

motodepoo- nende ''pulkade'' kasutamiseks osta näit firma Metabo föön( ehk see millega värvi eemaldatakse tavaliselt) ja siis pmst saad neid ''pulki'' kasutada

proovitud ka igasugu pulkade ja julkadega, toimivad hästi kui on n.ö. üldine pind, kui aga on liite/kinnitus koht või ava kus "pinge" taga..siis esimese põrumisega nägemist....tellisin selle 2-komponentse "imeliimi" ära..eks kui sest tolku, annan teada

Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas T1m »

no sa pead vastavalt neid liitekohti keevitama kah.. nagu õmbleksid! piki pragu ja siis teed mingi aja peale ristid sisse, siis jääb kyll ilusasti pidama.

planeta 5; gsxf600; zx-9r
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas soolo »

Tere. Igasugu plastikute parandamisega tegeleb oü Tarbest Tartus. Tegeletud on aastaid ja kogemusi peaks jaguma. Küsige julgelt, baikide ja krossikate plaste on sealt läbi käinud küll. Tel 5110086 Ise ka samas firmas tööl, küll natuke teise ala peal.(Raiki peaks hästi teadma). Aadress Vasara 50e.


mordulio
Postitusi: 7
Liitunud: 15 Apr 2008, 23:32
Asukoht: Viljandi

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas mordulio »

kõige lihtsam jah mine jah kusagile auto teenendusse ja küsi sealt.
antakse sulle plasti liim, plasti krunt ja alumiinium võrk.
esiteks sulatad kolviga ühelt poolt korralikult kinni siis teisele poole (kui on niipalju vaba ruumi) sulatad alumiinium võrgu. katad võrgu korralikult liimiga.uuesti teiselt poolt freesid kinni joodetud koha pealt soone kuni eelnevalt paigaltatud võrguni välja ja paned korralikult liimi. pinnad eelnevalt ilusti karestada ja ennem liimi panekut lasta tiba plasti krunti et kindlalt kinni jääks.
asi imelihtne ja tööd peaaegu 20 minutiks. garanteeritud tugevus.

tsi bökk!
Kasutaja avatar

T1m
Postitusi: 139
Liitunud: 12 Dets 2006, 00:36
Tsikkel: Zx-9r

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas T1m »

oü Bacania Tallinnas töökoja 6/veerenni 53A

planeta 5; gsxf600; zx-9r
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas ping »

HENKEL plast i parandus juhend. Liimimine.
http://www.henkel.com/eee/content_data/ ... iimane.pdf

Plastik detailide tähistus ja remont viisid. Videod. Liim, keevitus.
http://www.urethanesupply.com/identify.php

LOCTITE liim tabel.
http://www.henkel.com/eee/content_data/ ... nen_EE.pdf

BOSTIK superliim.
http://www.bostik.ee/index.php?go=file& ... duct&id=88

(gondel, gondli, gondlite, gondli [Motobot: õige on "gondli"])


robot

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas robot »

Oskab keegi öelda, kust liimi ja võrku muretseda?
Seda HENKELI Terokal liimi leidsin, et müüakse keemia24.ee's. Kas keegi on seda kasutanud? Kuidas vastu peab?
Kuid kust seda võrku kõige lihtsamini muretseda?

Või kas on üldse mõtet epovaiguga möllama hakata kui eelnevalt pind karestada ja eelnevalt plast kokku joota? On tal mingit pidamist üldse?


Carl
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas Carl »

Krt lõpetage see liimi ja/või vaiguga vms kraamiga plastiku parandamise jutt. See on lausporno!!! Visake see jutt peast välja. Kui tegemist on ABS plastikuga, siis tuleb seda parandada ka ABS plastikuga ja seda nn. "keevitades". Mingi motodepoo imepulk pole midagi muud kui tavaline ABS plastik, mida te võite ükskõik mis suva ABS plastikust detaili küljest lõigata. Ja edasi peate juba oskama selle pulgaga plastikut "keevitada" Ja selle "keevitamise" tehnoloogia on see, mis nõuab kvaliteetse töö tagamiseks pikaajalist kogemust.
Natuke veel mõtlemisainet... Kas te ühendaksite püsiva ühenduse tagamiseks kaks metallist tükki ka liimi või vaigu/klaasriidega? Tõenäoliselt mitte. Miks peaksite siis seda tegema plastiku puhul? Ega liim/vaik plastikut paremini omavahel seo! Mõte jääb samaks..
No kui on hirmus tahtmine ikka ise oma ajusid nussida ja pärast oma tehtud tööd veel kümme korda üle teha, siis andke minna. Kui te olete kvaliteetse töö nimel nõus mõned kroonid rohkem maksma, siis siin kasutaja Tim juba mainis üht firmat: oü Bacania Tallinnas töökoja 6/veerenni 53A. Need inimesed jagavad nooti! Olen nende teenust kasutanud ja ütlen ausalt, et materjali õige töötlemise tehnoloogia ületab igasuguse liimi/vaigu/võrgu/klaasriide/vms porno!!!
:bsmile:

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: ..plastikdetailide parandus?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Õige jutt, sepikmees! Ma ei ole plastide terminoloogias tugev, kas ABS ja polüproplüleen on erinevad materjalid? Salvo kelgud on millest?

Igatahes see pehme plast, millest endurod "tehtud on", on päris hästi keevitatav ja sobivast plastist ribadega paigatav-tugevdatav. Lisaks jootekolvile tasuks pinnad "fööniga" ette soojendada ja pärast üle kuumutada. Oluline on saavutada paikade võimalikult hea nakkumine. Kolviga servade kinnisulatamisest ei pruugi piisata. KTM-i sadula karkassi prao parandamiseks kasutasin ribasid Partner-sae juhtplaadi plastkatte küljest. Korralik tulemus jäi, juba 4. hooaeg läheb selle sadula seljas ja ma pole üldsegi kärbeskaallane :wink:.

Kui liitekoht on väikese pinnaga ja jõud on suured, tuleb loomulikult armeerida ja lisatugevdusi panna aga loomulikult ikka sellesama plastiga keevitades, mitte vaigu ja kangaga! Vaikude ja kangaga võib imesid teha, kui oskaja oled, aga abs-i parandamiseks need üldiselt ei sobi. Peapõhjus - vaik ei nakku plastiga piisavalt. Ja teine asi - isetegijal on keeruline kogu üleliigne vaik kätte saada, sellepärast jääb parandus tunduvalt jäigem kui plast ja ongi varsti tulemus käes.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”