Reisiks pakkimine
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
- Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Reisiks pakkimine
Mõned aastad tagasi sai tehtud alpiklubi kaaslastega väike priimuste test, mille tulemused said ka protokollitud (valikus olid ka väga sürrid nõukaaegsed masinad, samas ka eelmainitud piiritusega trangia ja OmniFuel, küll gaasiga): http://www.firn.ee/show.php?id=129
Ise olen juba üle viie aasta OmniFuel priimuse kasutaja ja viimastel aastatel välitingimustes kasutan bensiini, mida on tsiklimatkal alati saada. Pöörasin bensiiniusku aastal 2005 kui Alpides olime 10 päeva 6se grupiga mägimatkal liustikul ning enne seda arvutasime palju peaksime kaasa võtma kütust. Esiteks, bensiini maht ja hind olid olulisemalt väiksemad (hind ca. 10 korda ja maht ca. 2-3 korda) võrreldes sama töö tegemiseks vajaliku gaasiga (rääkimata sellest et bensiini saab villida oluliselt mugavamasse taarasse kui seda on gaasiballon, ntx 2005 aastal tavalisse plastmassist 0.5ltr CocaCola pudelisse kallatud 95 bents seisis mul eelmise aastani riiulil kuna ta mul meelest läks ja ei juhtunud selle pudeliga mitte midagi). Mäel olles avanes veel üks tore omadus - külmaga ja kui gaasiballoon on alla poole tühi, siis balloonis rõhk langeb ja lume sulatamine ja vee keetmine võtab aina rohkem ja rohkem aega, kuni balloon täitsa tühjaks saab. Samas bensiiniga on nii, et pumpad pudelisse rõhku juurde ja läheb jälle. See vist enamuste tsiklimatkajate jaoks ei ole just kõige olulisem faktor, aga tore teada ikka
Bensu puudusteks on mu meelest põhiliselt eelsoojenduse vajalikkus (mis vajab natuke harjutamist, või osavates kätes eelsoojendusest võib saada meetri kõrgune leek) ja see, et seda siseruumides kasutada ei saa. Eelsoojenduse seisukohapealt nägin kord sellist puhtalt bensiinipriimust (oli vist mingi MSR), mis töötas nagu gaasil, s.t. teed kraani lahti, viid tiku lähemale ja ongi sinine leek. Ja kui sisetingimustes on vaja priimust kasutada, siis mitmel kütusel töötava priimuse tarbeks ju võib kaasa võtta selle kõige väiksema ballooni.
EDIT: Ahjaa, loomulikult see mitmekütuse priimus samuti 100% ideaalne valik ei ole, kuna ta on veidi raskem ja lärmakam kui mingid kütusespetsiifilised põletid. Aga kõik matkaasjad ongi üks suur kompromiss.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.