algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Riding tehniques with Andrew Short ja http://you.video.sina.com.cn/b/11453042-1402916140.html Jeremy McGrath tehniques 8)

Viimati muutis 2stroketaliban, 17 Dets 2008, 12:23, muudetud 1 kord kokku.
http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas creativ »

KoVaL73 kirjutas:

Mida rohkem püsti sõidad, seda kiiremini ja vähem väsitavalt liigud, istumine on ainult kurvides vajalik

mida siis teha kui kiirus on suht suur kurvis ja samas on ka ootamatult augud või lained. istuda ei õnnestu...püsti kurvis suure hooga ka keeruline.
ja missuguses kurvi osas on vaja anda gaasi kergemalt ja kus tugevamalt? saan ma õieti aru et kurvi esimene faas ehk 1/3 ei ole võimalik anda täiega gaasi. nt pikk kurv kus kurviraadius 10-15 meetrit pikk. algajal keeruline aru saada kus osas on see viimane pidurudushetk peale mida peaks andma gaasi ja tekiks vedu
ja kas on õige kurvis/enne kurvi/ kus tagapidur on jalaga veel kergelt peal kui juba samaaegselt keerad siibrid lahti? et kui palju on üldse võimalik kurvis veel pidurdada? see on teada et enne kurvi peab pidurdama ja kurvis ainult kiirust hoidma või lisama ehk gaasi andma, aga pikka kurvi sisenedes suurel kiirusel on teoreetiliselt veel võimalik kiirust korrigeerida nt tagarattaga pidurdades?

ja veel. olen hädas pikas kurvis trajektoori hoidmisega kui on paks liiv. kui kiirus kipub väikseks siis esiratas vajub sisse ja enam ei saa midagi päästa. see võtab hoo maha ja teadagi mis edasi juhtub. või kui minna liiga suure kiirusega siis võib kurvist välja visata. saan ma õieti aru et suuremal kiirusel pikas liivases kurvis! on vaja raskust võimalikult taga hoida et esiratas liiva ei vajuks, kiirust hoida maksimaalselt ja et välja ei lendaks siis on vaja kallutada täiega...? (kuidas aru saada kui palju on õige kallutada ja kas seda saab kuidagi lihtsalt treenida?)
et kõval pinnasel võib kurvis istuda suht ette paagile aga kui on liiv või lahtine kruus või muda siis pigem raskus sadulas nats taha (aga kuipalju taha, see on juba omaette küssa)

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Latti ma ei mäleta aga radikuliit pole veel alanud...Ma just ajangi maanteel ja linnas püsti pääl, perse puhkab täiega. Rajal aga on suht ebakindlam päris püsti olla, kuidagi persega rattatunnetus kaob nigu kohati ära...

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Mida rohkem keerad gaasi seda rohkem kallutad mitte ei otsi kallutusnurka mõnest manuaalist.Nii kaua kallutad kuni tüür veel maad ei puutu 8)
Kui ajad end pulksirgeks kandub keha raskus esirattale ja kui gaasi ka eriti keerata ei taha siis tekibki kohe väga ebakindel tunne ja pehmemas pinnases maaühendus!

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas creativ »

ja veel üks loll küsimus.
kas kurvis jala ette küljele tõstmine on pigem selleks et kallutusnurka korrigeerida-tunnetada või oluline ka selleks et muuta raskuskeset allapoole, sõidutrajektoori ja kurvi keskme suunas?
oma põlvevigastuste tõttu ei julge jalga eriti ette enam sirutada...vähemalt maad küll puudutada, kuidagi kahtlane...

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas creativ »

Bullrider kirjutas:

Latti ma ei mäleta aga radikuliit pole veel alanud...Ma just ajangi maanteel ja linnas püsti pääl, perse puhkab täiega. Rajal aga on suht ebakindlam päris püsti olla, kuidagi persega rattatunnetus kaob nigu kohati ära...

põlved vastu tsiklit ja ei kao see tunnetus kuhugi. see vajab harjumist.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

kui läbid kurvi perfektselt siis ei tohikski jalg maad puudutada. Aga kui jagad ameerikakeelt siis vaata linkidel asuvad videod läbi seal päris hästi lahti seletatud kurvi ja muud tehnikad 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

AbStra1t
Postitusi: 469
Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
Tsikkel: FC350 ; KX250F
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas AbStra1t »

creativ,kui englishmannide keelt oskad,siis vaata need videod läbi,mis eelpool antud,seal kõigele vastused olemas pmst :)
kurja,jõuti ette :D

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas creativ »

AbStra1t kirjutas:

creativ,kui englishmannide keelt oskad,siis vaata need videod läbi,mis eelpool antud,seal kõigele vastused olemas pmst :)
kurja,jõuti ette :D

ei ole see inglisekeel minu tugevaim külg. kui poolest jutust ikka aru ei saa siis ei jõua point kohale... :wack:
krt nad räägivad seal ka jube palju. mulle meeldiks rohkem aegluubis vaadata (pikad juhtmed) :mrgreen:

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

jäme kobra
Postitusi: 134
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Honda 900 CBF
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 4 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Jala väljasirutamine kurvis pidavat parandama esiratta kontakti rajaga.Samas on vististi asi selles,kuidas keegi s6itma harjunud-olen jälginud kiirete s6itu,m6ni sirutab jala välja,m6ni mitte.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

AbStra1t
Postitusi: 469
Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
Tsikkel: FC350 ; KX250F
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas AbStra1t »

jäme kobra kirjutas:

Jala väljasirutamine kurvis pidavat parandama esiratta kontakti rajaga.Samas on vististi asi selles,kuidas keegi s6itma harjunud-olen jälginud kiirete s6itu,m6ni sirutab jala välja,m6ni mitte.

Ise olen puhtast huvist proovinud jalga jalaraua peale ikka jätta,aga tulemus oli kesine( (crash) )..Suht automaatselt kisub jalg juba kurvis ette.


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matti »

Ma ei topi kunagi rajal kurvis jalga ette, osaliselt tänu sellele, et jalaga kurvis ei toesta sain ka originaal radikast lahti(suur hoog, sellega seoses suur kaldenurk ja sügavad rööpad)... :mrgreen:


matsutaja

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matsutaja »

Tere! Mis aja tagant peab vahetama õlifiltrit?

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

matsutaja kirjutas:

Tere! Mis aja tagant peab vahetama õlifiltrit?

kuidas keegi,mina sõidan ühe filtriga kaks õli vahetust

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

härra Ruubel
Postitusi: 96
Liitunud: 23 Mär 2006, 14:19

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas härra Ruubel »

kaval kirjutas:
matsutaja kirjutas:

Tere! Mis aja tagant peab vahetama õlifiltrit?

kuidas keegi,mina sõidan ühe filtriga kaks õli vahetust

Jep,õige.
Vahetad õli ja filtri,siis järgmine kord ainult õli.Järgnevalt jälle õli ja filter.Nii ta käib 8)

CRF250R
Kasutaja avatar

dirtbikeman
Postitusi: 41
Liitunud: 16 Mai 2007, 19:03
Asukoht: Tallinn

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas dirtbikeman »

Targem oleks vahetada koos õliga. Muidugi võid ju hankida endale selle pestava õlifiltri. Kokkuvõttes tuleb odavam (see mingi 500-600 kr ja kestab vist igavesti, või vähemalt rohkem kui sul vaja on :wack: )

Dirt Bike 110->Aquila Orion 250->Yamaha YZ 125 '06->Yamaha YZ 250F '08->Kawasaki KX 250F '10

matsutaja

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matsutaja »

Et küsimus sis et kus se filter täpsemalt asub ja kuidas seda vahetada et kas on mingid kindlad asjad, nipid millele tuleb tähelepanu pöörata, pole just kõige rohkem sina peal selle värgiga?

Kasutaja avatar

dirtbikeman
Postitusi: 41
Liitunud: 16 Mai 2007, 19:03
Asukoht: Tallinn

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas dirtbikeman »

Emm, võibolla on erinevatel tsiklitel erinevused selle asukohas, a mul on igastahes tsikli paremal küljel (kui vaatad istudes tsikli ette poole, siis parem külg, kui vaatad eest siis vasak külg) siit saad ka palju infot, vt just pilte http://germz.org/klr650/oil.html, igastahes keerad lahti sellise väiksema kaane mootori külje peal(eeldades, et lasid enne õli välja) siis võtad filtri välja ja paned uue/pestud(eeldades, et sul on pestav filter) filtri tagasi sisse, keerad kinni ja õli sisse ja tuld :P

Dirt Bike 110->Aquila Orion 250->Yamaha YZ 125 '06->Yamaha YZ 250F '08->Kawasaki KX 250F '10
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

ja unustasid püüdevõrgud ning magneti puhastada ;)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:

ja unustasid püüdevõrgud ning magneti puhastada ;)

See rohkem porgandimeeste rõõm. Ja neil on filtrid ka vasakul pool :).


matsutaja

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matsutaja »

aga õlivahetus toimub sis 4-5 tunni tagant ?

Kasutaja avatar

dirtbikeman
Postitusi: 41
Liitunud: 16 Mai 2007, 19:03
Asukoht: Tallinn

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas dirtbikeman »

Jah, üldiselt küll, algaja võib külma ilmaga talvel mõnikord isegi 6-8h sõita sama õliga aga suvel tuleks kindlasti jälgida tunde, et ei läheks eriti üle 4-5h, see nagu kindla peale minek

Dirt Bike 110->Aquila Orion 250->Yamaha YZ 125 '06->Yamaha YZ 250F '08->Kawasaki KX 250F '10
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mx77 kirjutas:
mella kirjutas:

ja unustasid püüdevõrgud ning magneti puhastada ;)

See rohkem porgandimeeste rõõm. Ja neil on filtrid ka vasakul pool :).

Kusjuures mitte (võrgud). Enda Kawal kah vasakul pool süüte kaane all väikene välja käiv võrk. Kui otsustasin kontrollida, siis oli see originaal mootorisilikoni pool täis. Hea, et õli veel läbi käis ...

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

RS2000

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas RS2000 »

Terv. Nüüd talv tulekul ja tsikkel jääb talveks seisma. Küsiks sellist asja, et mida ma peaks nüüd tal nagu hooldama? Sai ta mul ära pestud, kett ja hammakad said ära õlitatud, õhufilter puhastatud,uus õli sai kah sisse pandud. Mida veel? Tsikkliks on Kawasaki Kx 85 2007.
Aitäh!

Viimati muutis RS2000, 29 Dets 2008, 13:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

RS2000 kirjutas:

Terv. Nüüd talv tulekul ja tsikkel jääb talveks seisma. Küsiks sellist asja, et mida ma peaks nüüd tal nagu hooldama? Sai ta mul ära pestud, kett ja hammakad said ära õlitatud, uus õli sai kah sisse pandud. Mida veel? Tsikkliks on Kawasaki Kx 85 2007.
Aitäh!

Kolvivahetus, kepsuvahetus, klapi kontroll, karpa puhastus, trosside kontroll/vahetus, jahutusvedeliku vahetus, piduriõli vahetus, õhufiltri hooldus, rattalaagrite kontroll/vahetus, esimese amordi õli vahetus, tagaamordi hooldus, piduriklotside kontroll/vahetus, siduriketaste kontroll/vahetus, sumpa villa vahetus..

Jäi veel küsimishuvi? ;)


RS2000

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas RS2000 »

Oi, oi. :) Ilmselt ma kõike ei jõua teha, aga noh mõned asjad ikka. Suur aitäh!
Aa, et kui tihti peaks õli vahetama sellisel masinal?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

RS2000 kirjutas:

Aa, et kui tihti peaks õli vahetama sellisel masinal?

kui ei sõida, siis kord aastas.

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

RS2000 kirjutas:

Terv. Nüüd talv tulekul ja tsikkel jääb talveks seisma. Küsiks sellist asja, et mida ma peaks nüüd tal nagu hooldama? Sai ta mul ära pestud, kett ja hammakad said ära õlitatud, õhufilter puhastatud,uus õli sai kah sisse pandud. Mida veel? Tsikkliks on Kawasaki Kx 85 2007.
Aitäh!

krossikat ei panda üldse taveks seisma , hoopis piigid pannakse alla ja jääpeale

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Kasutaja avatar

sander81
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Dets 2007, 17:26
Tsikkel: ktm 300 exc
Asukoht: elva

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas sander81 »

mina ei paneks kohe kindlasti siklit talveks ära kindlasti pead naelad ostama ja siis jääle ja paksu lume sees on ka mõnus lustida aga siis peab juba võimsam mootor olema. võrtsu jääpeal käib selline elu et seal iga päev vist siklid peal ise ka niipalju kui aega on olnud 8)

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

käigukastiõli tahab vahetamist iga 6e sõidutunni tagant.Vaikselt põristajal veab ka 10 tundi välja.
Mis puudutab õhufiltri hooldust siis kui sa lased õlitatud filtril seista 3 kuud siis kipub õli ära kuivama filtrisse,et oleks õigem õlitada vahetult enne ratta kasutusele võttu 8)
Ja et talv igav poleks tuleb ette võtta ka neeed asjad mida Mella mainis juba siis võid kindel olla et saab jälle ühe suve probleemi vabalt üle elada.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”