Kuidas käituda kukkumise hetkel?
-
- Postitusi: 356
- Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
- Tsikkel: BMW S1000 RR
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 2 korda
Re: Kuidas käituda kukkumise hetkel?
kõigepealt tahaks mainida, et kukkumine avalikul tänaval/maanteel on kordades ohtlikum/valusam kui näiteks rinkal.
Rinkal on õnnestunud maoli olla 4 korda (murulesõite ei hakka arvestama)- kaks korda suht ohutult, st kurvist väljasõit, tõmbasin ratta püsti ja kui see kuskile lõpuks takerdus seal, siis maoli. no sellised kukkumised võrduvad jalgrattaga kukkumisega.
vähe hullem oli lugu kui sõitsin kurvis eesoleva tsikli tagarattasse, toimus midagi üleviske(highside) taolist ja maandumine oli õlg, pea jne. valus oli. aga luud jäid terveks.
kõige hullem pauk oli korralik klassikaline ja stiilipuhas highside pärnus trennis, otse Veldi eest . see oli ka laks mis on kõige paremini meelde jäänud. sirge, pidurdamine, käigud alla, hakkad kurvi sisse kallutma ja siis tunned kuidas mõnusalt sujuvalt perse alt läheb- siis jäi korra justkui aeg seisma. siis toimus haakumine uuesti ja hops...Velt ütles et nagu allveelaeva periskoop pea alaspidi rippusin ta ees õhus
ja siis tuli jälle maandumine. see õhus olemise osa ja maandumine toimus väga kiiresti, siis ei olnud enam aega vaadelda midagi. maandumine toimus õla ja pea peale ja siis rullisin murule. ehmatus oli suur ja üritasin ennast kohe püsti ajada, ei võtnud kohe jalga alla. mõne hetke pärast sain kargu alla ja üritasin hakata siklit püsti ajama, siis avastasin et on topeltnägemine .... see oli päris rõve tunne- kogu nägemine oli duublis. see ehmatas kah korralikult ära. no natuke seal pilgutasin silmi ja ajasin tsikli püsti, siis tõmbas nägemise jälle paika enamvähem. mõned päevad olid aint peavalud natuke.
mõned ülevisked on õnnestunud päästa sellega, et kui tunned et perse alt ära hakkab minema highsaidi, siis ajad ennast sutsu sadulasse püsti(mitte täiesti püsti, vaid õhk sadula ja pepu vahele) ja üritad ratast püsti tõmmata- mõte selles et siis tsikkel käib pepu all vinta-vänta ära ja sõida edasi. kui perse sadulas kinni istud kivinäoga, siis on õhulend. mul vähemalt on selline asi töötanud.
tänaval on olnud olukord kus autojuht keeras ette vasakpööret tehes, siis õnnestus viimase hetkeni pidurdada mis kole, nii et perse hakkas tõusma juba ja viimasel hetkel pidur lahti ja autost mööda. üldiselt otsekolari ohu puhul on vististi parem vältida sissesõitu, proovida ikka mööda saada(viimase hetkeni pidurit ja siis pidur lahti ja mööda), et ei peaks autole otse sisse põrutama. isegi kui möödasõites maoli paned on ilmselt vigastused väiksemad kui autole sisse lastes.
kui kurvist hakkab välja kiskuma, näiteks maanteel, siis tavaliselt on parem kallata niipalju maha kui veel saab- jällegi, kui läheb alt ära on jama väiksem kui täie pasaga välja kimades. aga maanteedel ja tänavatel on ohufaktoreid väga palju erinevaid, nii et ühest retsepti täiesti vist ei saagi anda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.