Kardile mootor.
Moderaator: Moded
Re: Kardile mootor.
Aga kas selle magneto kaudu saaks kuidagi ka tulede jaoks elektri kätte?
Ei, minu teada. Kui tahad voolu saada, siis otsi originaal süüde.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ei aga Iž49 hakkas huvi pakkuma ja oleks pappi vaja ...
ei raatsi ära müüa küll.
Mul on üks kart veel kuuris. Mõtlesin, et kui keegi esimese ära ostab, siis ehitan kunagi teise valmis.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Küsimus tundub olevat natukene teemast mööda, aga samas, kui ma ei oska korralikult käike vahetada, siis ei saa ringrajal ka korralikult sõita.
Mul on 4 käiku. Käigu kang on toodud lenksu kõrvale. Esimene, teine käik lähevad sisse ilusti. Kolmas vahepeal ei taha sisse nimma. Neljas jamab tihti.
Asi ei pruugi olla käigukastis, vaid võib olla minus endas.
Viimasel ajal on asi juba edukam olnud aga tahaks ikka kindlalt süsteemi teada.
Seega. Kirjeldan natukene enda käikude vahetamist:
Esimene käik läheb sisse seistes - sidur alla, kang enda poole, sidur lahti. Pole probleeme.
Kohe järgneb teine käik - sidur alla kang ette, sidur lahti. pole ka probleeme.
Kolmas käik: sidur alla, kangi natukene enda poole, tagasi ette, sidur lahti. Vahepeal ei taha kohe sisse minna, on paar korda ka käigu välja löönud.(esimesest kolmandale jõudmiseks kulub 5 sekundit.)
Neljas käik: ei taha ka sisse väga minna, kuid on viimasel ajal üha tihedamini sisse läinud.(juu on mingi nõks juba vaikselt käpas ). Ei löö neutraali vaid jääb kolmas sisse.
Miks mul neljas käik sisse ei lähe?
Kas võib olla asi selles, et see väike jõnks tagasi ei ole veel selge.
Ka läheb ta paremini kolmandalt neljandale, kui siduri alla vajutan, korra kang tagasi, jälle ette ja siis kui siduri uuesti lahti lasen, hoian käega kangil survet veel peal.
Või on mul kang liiga ette regullitud.
Ta liigub ju põhimõtteliselt 360 kraadi, kui ei oleks ühendatud mootoriga. Kui maksimum enda poolne ringi ots võtta 0 kraadiks, siis esimene käik on sees seal kuskil 50 kraadil, vaba käik 95 kraadil ja edasi hakkavad käigud seal kuskil 150-160 kraadi juures.
Minu loogika ütleb, et teine, kolmas, ja neljas käik ei saa olla samas positsioonis vaid neljas on teisest käigust "kaugemal"
Siis võib olla, et kang on seal 180 kraadi juures ja lihtsalt ei liigu kaugemale.
Kas minu teooria on õige?
Tänan.
EDIT:
Juhtus jälle miskit huvitavat
Laupäeval sõitsin ringi, hoidsin maja lähedale, et kui mingi viga peaks olema, siis saab korda teha. Mingi aeg suri välja ja käima ei läinud. Süüde puudus ... puhastasin kontakte ja värke. Ikka ei. Siis proovisin teist küünalt ... säde olemas. Nüüd hoian tagavara küünalt alati lähedal.
Pühapäeva hommikul ka mingit probleemi ei olnud. Sõitsin ikka pikad sõidud maha ... nii, et lõpetades ise jumala läbi olin
Õhtul mõtlesin siis, et lähen majast kaugemale ... mingi kilomeeter eemal on hea sirge, sile tee. Seal sain neljanda käiguga oma senise maksimum kiiruse kätte. Kuid järsku suri hoo pealt välja. Probleem oli selles, et maja ees ( leidsin seal plekke), oli tagasivoolu voolik lahti tulnud ja pump pumpas kõik bensiini mulle osaliselt selga ja osaliselt teele. Sai 3 km karti koju lükatud. Lisaks hakkas siis ka vihma tulema. Edaspidi kannan ka 0,5 liitrit bena eraldi kaasas
äge.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:Kolmas vahepeal ei taha sisse nimma. Neljas jamab tihti.
Minskil bydefault on kolmas käik veidi probleemne, ülejäänud käivad ilusti.
Lovefear kirjutas:Kolmas käik: sidur alla, kangi natukene enda poole
milleks enda poole? seda pole küll vaja teha
Lovefear kirjutas:neljas on teisest käigust "kaugemal"
eksid. käigu hoob liigub ju ikka ühe ja sama nurga ulatuses ja vedru tagastab hoova algsesse asendisse. tegelik lülitus toimub ju kasti sees. ega muudel ratastel pea ju ka poolt ringi peale väntama, et 6 käik sisse saada.
aga sa võid parima asendi leidmiseks käiguhooba nuudi võrra ühele/teisele poole tõsta
Re: Kardile mootor.
Sidurit on vaja ainult kohalt minemiseks, rohkem pole sidurit vaja kasutada.
Üles vahetades lased lihtsalt korraks gaasi maha, vahetad käigu ja kohe uuesti gaas jälle peale.
Alla vahetades proovi käigu vahetamine ajastada nii, et ei tekiks mingit suurt pöörete tõusmist.
Võid proovida anda ka kergelt vahegaasi (samal ajal kui käigu alla lööd annad hästi korraks gaasi).
Kui käigukast korras, siis võib käigu välja lüüa lihtsalt sellepärast, et sa pole piisavalt konkreetne, ära vaheta käiku "lõdva käega".
-
- Postitusi: 469
- Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
- Tsikkel: FC350 ; KX250F
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Kardile mootor.
Kolmas ja neljas tahavad väga pikka ja aeglast vahetust....Omal sama kepp olnud nendega
edit: Minupaha
Re: Kardile mootor.
tsiklitel vahetatakse ilma sidurita. Kus see sünkronisaator seal on? krdi teadlased küll
Minskil võta käimakott lahti, see käib külje pealt kaane alt. Vaata külghambad, kahvlid ja lülitusmehhanism üle. Kusagil on mingi jama.
Tavaliselt kuluvad nuudid ümmarguseks ja käigud ei seisa sees, need saab osavnäpp relakaga kenasti kalasabasse ja klappima.
Käike vahetatakse 1-2-3-4 sidurita (gaas maha) ja tagasi siduriga (muidu hakid käigukasti minskil ära). ja kang ei liigu kusagil eedasi. Käikude vahel jäävad need ikka keskele.
Samas, su jutte lugedes - parem ära võta lahti
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
lahti ei taha nigu võtta jah
proovin alul hooba tõsta.
Aga kui ma kõiki käike siduriga vahetan ... nii üles kui alla, kas see on siis tõesti väga paha?
Re: Kardile mootor.
Kas sa tsikliga oled sõitnud? Käikude vahetamine toimub sinu kardil analoogselt.Ja ka käiguvahetus hoob peab tõusma pärast lylitust algasendisse.Või ei liigu su kardil käiguvahetus hoob vabalt.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Eile oli tore päev.
Viisin kardi põlvamaale ja ehitasime metsa alla väikse raja ... oma metsas.
Tuli päris mõnus.
Vihm ei olnud väga mõnus.
Õhtul viisin kardi aga Tartu raadi lennuväljale, kus sugulane mul kiirust mõõtis.
Vasak tagumine kumm täiesti tühi sai tipp kiiruseks 60km/h. siis suri välja, sest kraani unustasime kinni
Rohkem ei proovinud ka ... kummist oli kahju. Lisaks oli sumpa ka lahti.
Re: Kardile mootor.
eee.... üldiselt kart on siiski asfaldipill Endurokardid on vähe teine teema.
Kardi lõppkiirust pole mõtet kirjutada, kui pole teada tagumise ülekande suhet. 60 on igatahes VÄGA väge. 2x väga vähe.
-
- Postitusi: 138
- Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
- Tsikkel: ei ole
- Asukoht: Tartumaa, Vara
- Kontakt:
Re: Kardile mootor.
võistlema ta selle kardiga niikuinii ei lähe, niiet vahet pole kus sõidad ja kui kiiresti... peaasi et endal lõbus.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ega ma kändude vahele päris ei ehitanud rada ... seal metsas sees on mingi tee, mida mööda autoga sõideti kunagi ... on väga sile maa.
Istme ja mootori all ei ole aga põhjakaitset ... üritan selle nädala jooksul miskit orgunnida ... vahest jäi mõni oks sinna kinni.
Ja porikaid oleks vaja. Viskab kõik sodi näkku.
Mullal ei kulu kumm ka nii kiirelt
Ei ole ju sellist kohta kus saaks rahulikult sõita.
keegi äkki oskab öelda , mis see ülekande suhe peaks olema ... äkki on taha väiksemat hammakat vaja.
See metsa all rallimine nõudis veidi ohvreid ka.
sumbutil [Motobot: õige on "summutil"] on mootori kinnituse juurest väike tükk väljas ... eks osa jõust kadus sinna ära.
Taga on veel üks sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] tugi. too oli ära murdunud ja juu siis raputas liiga kõvasti.
Tuleb teha korralik tugi.
Üks asi tundus raadil imelik.
Olen siin varem maininud, et kui gaas põhjas on ... siis ei ole mootoril jõudu ja nagu lämbub ära.
Kui gaasipedaali poole peal hoida ja kiirendada neljanda käiguga mingi 50 km/h juures (sugulase jutu järgi) tundub, et rohkem kiiremaks ei lähe. ... siis mängides gaasi pedaaliga, mingi hetk võtab järsku meeletu jõu taha ja kiirendab .... saab pedaali pea täitsa lõppu vajutada ... surub istmesse ...
Kahjuks ei tea kui kaua see kiirendus kestab, sest siis sai kinnise kraani tõttu ka juba bensiin otsa. Väljas oli pime ja vihma kallas. Läksime koju.
Pedaaliga mängimise all pean silmas seda, et peab lainetega kiirendama ... noh nagu et 3 sammu edasi, 2 sammu tagasi...
Hetkel on kart jälle juppideks.
Vahetasin õhukummi ära.
Kakkusin mootori maha ... sumpa läheb homme keevitusse.
Puhastasin karburaatorit.
Teen uued tihendid karburaatori ja mootori vahele.
Keevitan istme alla põhjakaitse kinnitused.
Pori satub ka siduri juurde ... põhjakaitse peaks asja tunduvalt parandama.
Porikad teen ka valmis.
Kas korraldatakse vahel ka kuskil võistluseid mingi "HARRASTAJA" kartidele?
Kui kõik ilusti korda saaks ja väiksed sõiduoskused ka oleksid ... võiks isegi proovida.
Muidu oleks tore niisama koos kuskil mingi väikse kambaga möllata.
Aga jah ... peaasi, et endal lõbus on
Hetkel Kõik.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:Üks asi tundus raadil imelik.
Olen siin varem maininud, et kui gaas põhjas on ... siis ei ole mootoril jõudu ja nagu lämbub ära.
Kui gaasipedaali poole peal hoida ja kiirendada neljanda käiguga mingi 50 km/h juures (sugulase jutu järgi) tundub, et rohkem kiiremaks ei lähe. ... siis mängides gaasi pedaaliga, mingi hetk võtab järsku meeletu jõu taha ja kiirendab .... saab pedaali pea täitsa lõppu vajutada ... surub istmesse ...
Kahjuks ei tea kui kaua see kiirendus kestab, sest siis sai kinnise kraani tõttu ka juba bensiin otsa. Väljas oli pime ja vihma kallas. Läksime koju.
Bensiin hakkas otsa saama ja tasapind karburaatoris madalaks jääma, mis kutsus esile lahjema küttesegu. Kui siis minek paranes, on sul hetkel segu veidi vale. Reguleerimine asjakohane. Pealehakkamist sul jagub
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ujuki taseme muutmisest peaks piisama? ... või tuleb veel kuskil miskit kruttida?
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:ei tea kui kaua see kiirendus kestab, sest siis sai kinnise kraani tõttu
"Nii ei saa ju rallit sõita!"
Lovefear kirjutas:Kas korraldatakse vahel ka kuskil võistluseid mingi "HARRASTAJA" kartidele?
Oled sa kunagi mõnd kardivõistlust kõrvalt näinud? Praegu pole küll mõtet teisi segama minna.
Lovefear kirjutas:Ujuki taseme muutmisest peaks piisama?
Järjekordselt enne kui kruttima hakkad... mis nägu on KÜÜNAL, lahtise kraaniga loomulikult??? Elektroodide ja isolaatori värv? Parem tee korralik pilt ja näita kui muidu ei saa.
Re: Kardile mootor.
Kui põhjagaasiga hakkab mootor ära lämbuma ja pedaaliga mängides saad kiirendada siis on tegu liiga rikka seguga. Bentsu palju õhku vähe. Õhu hulka ei reguleerita, seega ainus võimalus benaga mängida. Kogu segu pilt on näha küünlalt, see peab olema nii koorekohvi karva. Vastavalt siis kui liiga valge segu lahja, kui must siis rikas. Vaadata on mõtet siis kui sõidad mingi maa täie itsiga, et küünal saavutaks oma töötemperatuuri. Suretad käigu pealt välja ja vaatad. Kui lased peale itsi poole gaasiga või tühikäigul tuksuda ei näe tegeliku kättesaamist. Samas võib olla tegu ka küünla probleemiga. 2T on suht pirtsakas küünla suhtes. Kui lased korra täis st märjaks ei pruugi see küünal enam kunagi käima hakata. Kui peal külm st kiire sõidu küünal siis praeguste 5+- ilmadega läheb ta väga kergelt täis eriti külma mootorit käivitades. Need jutud gaasipliidil kuumutamisest ei käi tõsise kiire sõiduga kokku, sääreka jaoks ehk päästab ära, õiget nahka temast ei saa.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kardile mootor.
Pagan küll, sa Lovefear ikka lugesid mu lk.4 postitust selle karbussi kohta.Sul on vale karbuss koos vale düüsiga peal ju.Aga noh, lugedes teemat tundub, et vahet pole.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Kardile mootor.
Arenguruumi kui palju, kui lugeda seda jutujoru siin selle kardi kohta. Pildi järgi näeb välja, nagu kunagi C2 klassi kardid. Need aga käisid 2 sekundiga "sada" ja lõpp oli olenevalt ülekandest 130-160 km/h. Krt, tegelikult vist C2 oli CZ "võrri" mootoriga ja Minsk oli äkki "Pioneer"...
Aga edu igal juhul, Sinu memuaare lugedes soovitan soojalt sebida endale vanem sõber, kes nõukaaegsete 2T (võistlus)masinate hingeeluga hästi kursis oleks. Mäletan Viljandis (äkki 1987) ühes kardiklubis näpitud Minski mootoriga võistlusrelva, millel oli selline kompressioon, et pukkade peal neljanda käiguga jõudis vaevalt rattast liigutades "üle tõmmata".

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Vaataks kohe järgi mis düüs on.
Aga ma ei ole märganud düüsi peal mingit numbrit. Kuidas teha kindlaks mis düüs on?
Veel küsiks:
Kas siis, kui düüsi väiksema vastu vahetan, peaks saama ka pedaali ilusti põhja vajutades sõita? Või on vaja veel miskit regullida?
Äkki on aga hoopis mõtekam otsida õige karburaator?
Sellist tarka sõpra lootsin siit foorumist leida
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:Äkki on aga hoopis mõtekam otsida õige karburaator?
Või hoopis õige kart?
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Kardile mootor.
tali kirjutas:Aga edu igal juhul, Sinu memuaare lugedes soovitan soojalt sebida endale vanem sõber, kes nõukaaegsete 2T (võistlus)masinate hingeeluga hästi kursis oleks. Mäletan Viljandis (äkki 1987) ühes kardiklubis näpitud Minski mootoriga võistlusrelva, millel oli selline kompressioon, et pukkade peal neljanda käiguga jõudis vaevalt rattast liigutades "üle tõmmata".
Vaevalt, et see vanem sõber enam seda minski mootorit näha tahab, kes asjaga kursis on Mul kargab siiamaani tolleaegse silikoni spetsiifiline hais ninna, kui selle mootori peale mõtlen
Sellest mootorist ei jäänud muud midagi järele, kui karteri pooled ja silindri ribid, kogu sisu tehti ise sisse, üle eesti oli fanaatikutest tegelasi, kes siis olid "spetsialiseerunud" teatud detailide valmistamisele. Edasi käisid need asjad ikka tõsiselt.
Re: Kardile mootor.
See minsk pole nüüd küll kunagi teab mis relv olnud. Nendele kes ennem kiiret asja pole proovinud on minek muidugi julm, aga võrreldes näiteks pöördsiibriga CZ-ga võiks õelda et see minsk ei liigu üldse. CZ võeti üle 40hj välja, minskil oli ma arvan umbes 25hj.
Kui huvi korraliku asja vastu, siis on pakkuda üks Rotax Max mootor, ilma käikudeta ja ligikaudu 28hj... hind 8000 krooni..
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ei mulle hetkel minskist täitsa piisab ... tahaks lihtsalt korralikult tööle saada teda.
Kui mul on suurem düüs .. saab rohkem kütust kätte ... aga samas on ka suurem lõõr ... saab rohkem õhku ... kas nad teineteist ära ei tasakaalusta?
ja ikkagi, et kuidas teha kindlaks mis düüs on?
Kas kas soovitate düüsi väiksema vastu vahetada? Mis mõõdu vastu?
Kas 170 jääb liiga väikseks? (lõõr on suurem kui K-65C'l ju)
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Kardile mootor.
Ei pruugi saada rohkem õhku.Suuremas lõõris õhu vool aeglustub,silindri täituvus aeglustub.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kardile mootor.
No küünla värvi ju küsiti! Pole ju keegi selle mootori häält kuulnud! Samahästi võib segu ka lahja olla ja vaja hoopis rohkem bena anda talle! Lisaõhu saamisel käitub mootor ka sarnaselt.Küünal vaata!!
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Mul on küünal suht vana... kas oleks parem, kui ostan uue küünla ja proovin siis küünla värvi vaadata või käib vana küünlaga ka?
Vaadata saan alles nädalavahetusel.
Sumpa sain korda ... vaja tugev kinnitus meisterdada, et enam katki ei raputaks.
EDIT: Kui nädalavahetusel kardi jälle kokku saan, siis teen ka mingi väikse video ja panen netti üles.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kardile mootor.
selle teema juures video on juba hädavajalik,ära ainult 20 sekist filmi tee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.