Kardile mootor.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
matti kirjutas:resonaator-ehk summuti
Reso on siiski omaette vidin, mis käib summuti otsa.
Siduri puhul pead aru saama, et pöörded tõuseksid vastavalt kiirusega, mitte nagu rolleril - pöörded põhjas ja kiirust venib tasapisi juurde. Veelkord: siduri reguleerimist alusta tähikut katva kaane sees olevast hoovast - ka seal peab olema väike vabalõtk mitte pinge all. Kui ikka libiseb, siis on vaja sidurivedrusid pingutada neid pool tiiru või terve tiir sissepoole keerates. Selleks tee tugevast traadist konks, millel aas käepidemeks. kui lahti võtad, saad aru...
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Pidurid on olemas ... võin õhtul uuemad pildid panna... naine on digi kaasa võtnud täna vist:S
EDIT:
Hakkasin seda puksi sissepoole panema ja välja keeretes tuli tal krae ära ... keere jäi sisse... sain küünla natukene madalamale.
Aga proovisin sõitmise ajal erinevalt gaasi anda. Kui üritan gaas põhjas sõita, on alul nagu tõmbab kohalt ilusti minema kuid jääb kohe ka uimaseks.
Kui sõidan nii, et gaasi pedaal on poole peal, siis kiirendas paaril korral korralikult ja sain isegi kiiruse sisse.
Uuel karburaatori kaanel on üks puudus ... seal ei ole seda kruvi, mis lubab siibri maksimumi piirata. Äkki on asi selles?
Re: Kardile mootor.
grahv kirjutas:matti kirjutas:resonaator-ehk summuti
Reso on siiski omaette vidin, mis käib summuti otsa.
Siduri puhul pead aru saama, et pöörded tõuseksid vastavalt kiirusega, mitte nagu rolleril - pöörded põhjas ja kiirust venib tasapisi juurde. Veelkord: siduri reguleerimist alusta tähikut katva kaane sees olevast hoovast - ka seal peab olema väike vabalõtk mitte pinge all. Kui ikka libiseb, siis on vaja sidurivedrusid pingutada neid pool tiiru või terve tiir sissepoole keerates. Selleks tee tugevast traadist konks, millel aas käepidemeks. kui lahti võtad, saad aru...
Pigem summuti reso otsa mitte vastupidi
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
1 asi veel:
Kui on käik sees ja vajutan gaasi põhja ... rebib minema ja jääb kohe ka uimaseks, vajutan siduri kaheks sekundiks alla ja kui uuesti siduri lahti lasenrebib jälle.
Peaks veel proovima, kas siis, kui gaas selle tegevuse vältel põhjas on, ka rebib.
EDIT:
EI REBINUD.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:rebib minema ja jääb kohe ka uimaseks
- algatuseks: karti ülekanne on aeglane, esimesega kohalt startides jookseb korras mootor hetkega max pöördesse, nö tühjaks - pane järgmine käik... laks-laks-laks kolmandani käib mõne sekundiga. ei ole hobikart, et võid podistada 0-100 käiku vahetamata.
- vaata kõigepealt küünalt nagu Mella röökis... senise jutu põhjal tunduks segu lahja olema - koormusega jääb suurtel pööretel puudu. Kui nõela tõstmine olukorda ei paranda, siis kontrolli üle bensiinitase ujukikambris. (veavalt keegi sinna pisikesed düüsid pani). Alusta nüüd KÜÜNLAST! (enne kui kokku jookseb) Ja algatuseks pane puhas/uus küünal, siis on miskit näha ka.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ma nüüd sõitsin temaga jälle ... ja ongi nii, et kui gaasi pedaal on all, siis minekut ei ole.
Sõitsin nii, et hoidsin gaasi vaid veidikene peal. Ja täitsa sain fiilingu kätte sõidust.
Grahvi jutt tundub ka väga mõistlik ... Kui esimesega sain liikuma ja siis kiirustasin ning juba kolmandani jõudsin, siis kolomanda käiguga oli jah hoopis teine minek. tõmbas ilusti istmesse.
Neljas käik läheb raskelt sisse ... või eeldab ta ka suuri pöördeid?
Proovin homme selle karburaatori kaane sees oleva piiraja korda teha, või teen pedaalile piiraja.
Varsti on uusi tagumisi kumme vaja
Tahaks oma karti ka kuskil asfaldil katsetada. Kus Tartu lähedal saaks mingil rajal proovida?
Bensiin on värske.
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:must ja märg
Kus nüüd need mehed on, kes lahjat segu kahtlustasid?
Kui õhupuhasti on OK, vaata, mida selle karpa tooresüsteem teeb. Äkki annab pidevalt peale?
Kas külmalt käib kart paremini kui soojalt?
Re: Kardile mootor.
Eksperimenteeri-sõida paar minutit ilma õhupuhastita,kui läks paremaks on peadyys suur.Teibi õhupuhasti ca 75% kinni,kui läks paremaks on peadyys väike.Kas bensiini pump on?Ehk ei jaksa koormusel peale anda isevooluga paak ju väga madalal karpa suhtes.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
''vaata, mida selle karpa tooresüsteem teeb. Äkki annab pidevalt peale?''
Pean paluma natuke täpsemalt annab pidevalt kuhu peale?
Ei ütleks, et külmalt paremini käib ... alul külmast peast ei taha hästi tööle minna ... peab ikka minuti jändama ... siis hakkab vaikselt vändast lüües mingit häält tegema (korraks teeb ''paugu'') ... ja siis hakkab juba paar korda löömise ajal paukuma ... kui ma gaasi siis annan, ei lähe. nata veel löön vändast ja siis läheb ise vaikselt käima ... ja teeb sellist häält, nagu vahepeal jätaks mõne löögi vahele ... kuid ise läheb järjest paremini pöördesse ja nii 10 sek. pärast saab juba ka gaasi anda ...
Bensiini pump on mingi vaz'i või zaz'i oma ... ja toimib siis, kui tagurataste võll pöörleb .. ehk kui masin liigub. Kui käima panen, siis ikka vahepel käega pumpan, et bensiinist puudu ei jääks ...
Soovitati paadi mootori vaakum pump panna, et siis annab karburaatorile ka seistes bensiini ette , kui mootor töötab. Aga jällegi ei leia sellist kuskilt
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:...ja siis hakkab juba paar korda löömise ajal paukuma ... kui ma gaasi siis annan, ei lähe... ...ja nii 10 sek. pärast saab juba ka gaasi anda ...
See viitab vähemalt külmkäivituse ajal lahjale segule? Tee tooresüsteem korda ja proovi siis...
Lovefear kirjutas:Pean paluma natuke täpsemalt
annab pidevalt kuhu peale?
Et kas sõidad kogu aeg külmkäivituseks mõeldud rikastatud seguga. Sellel karpal on rikastussüsteem küljes (10.pilt vasakpoolseima rõnga sees). Algatuseks vaata, kas kõik vajalikud jublakad on seal sees olemas http://izhbikes.city.tomsk.net/Garage/k65.html, kui on siis improviseeri sinna külge mingi traat vms, et saaksid toimimst proovida ja hiljem vajadusel ka kasutada (selleks ta ju ongi, et ei peaks külmast peast lõputult vänta taguma) Eeldusel, et sul segu niigi ülearu rikas, siis toorega peaks mootor veelgi halvemini käima või lausa välja surema. (Või vastupidisel juhul, lahja seguga, sõidu ajal toorest tõmmates hakkab mootor paremini käima)
KATSETA ise erinevaid seadeid.
Rikka segu puhul lase nõela allapoole ja proovi uuesti. Venekeelse juhendi selle karpa reguleerimiseks leiad nt http://izhbikes.city.tomsk.net/Garage/reg-k65.html või ingliskeelse sellest manualist. - on ka üht-teist muud lihtsalt seletatud. Kui miski muu ei aita, siis pead lõpuks peenama düüsi otsima, vbl on suurema mootori oma.
Lovefear kirjutas:karburaatori kaane sees oleva piiraja
Siibri vedru sees olevat tühikäigu reguleerijat mõtled või? Piiraja on jooniselt detail nr 25, mis ei luba siibrit täielikult avada n. sissesõidu ajal. peale sissesõitu piiraja eemaldatakse.
Mella kirjutas:Kus nüüd need mehed on, kes lahjat segu kahtlustasid?
nüüd on ikka sama koha peal, so what?
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:alul külmast peast ei taha hästi tööle minna
Tead, kõige lihtsam kõigile oleks, kui sa selle rappe spetsialisti juurde viiks. Sulle seletamine on nagu lapsega tegelemine. Või loe kõigepealt Palu piibel nii mitu korda läbi, kuniks hakkad elementaarsetest asjadest aru saama.
Ma rääkisin KÜLMALT SÕITMISEST, mitte käivitamisest.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Kuhu jääb siis kogu asja point ... ma sellepärast ostsingi selle kardi, et saaks mootoreid tundma ... kuidas muidu õpin, kui mitte praktikaga.
Siin neti kaudu on jah natukene raske seletada ja ka aru saada ... aga mul ei ole selliseid tuttavaid, kes seda mulle näidata ja seletada saaksid.
Vabandust, kui mõned küsimused teile rumalad tunduvad ... aga kui mulle öeldakse, et ''see peab käima sinna nii'' siis tahaksin ka teada, miks ta just nii peab käima .... mis selle tegevuse käigus toimub.
Ma vastasin , et külmalt ei tööta paremini ... ja siis juba alustasin natuke muud teemat, seletades lahti, kuidas ma ta tööle saan. Aga esimestel minutitel sõitmine ei ole parem, kui peale 15 minutit sõitmist.
Võib olla ma aga ei saa ikka päris hästi aru, mida sa selle ''külmalt sõitmise'' all mõtled.
Ja mootorite maailmas olengi ma nagu laps ... või nagu kutskikas, kes tahaks ka suurte koertega koos karjas joosta, kuid ei ole veel liiga kogenud, et mind jahile kaasa võetaks
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Kardile mootor.
Ära põe, Mella on meil siin selline käre vend ja metsasanitar. Aga iseenesest on tal õigus, et jutt läheb veits pikaks kui teooriat üldse ei tea. Tõmba omale see eelnimetet raamatvõi veel parem osta kuskilt. Seal kirjeldatud sõlmede toimimispõhimõtted kehtivad siiani (sh selle mootori puhul).
Loomulikult tee ise. Paremat riista õppevahendiks on raske leida. Esialgu unusta niisama sõitmine ja katseta julgemalt erinevaid karpa seadeid - saad teada kuhu poole edasi liikuda... Kas rikkama seguga läheb hullemaks, kas lahjema seguga paremaks jne. Igal juhul õpid selle roikaga rohkem kui uuel rolleril piirajat eemaldades
Külm-soe sõit on erinevad, sest külm mootor tahab rikkamat segu - ehk kui külmast peast käib mootor paremini ja soojenedes jääb viletsamaks, siis võib (ühe põhjusena) oletada et segu on liiga rikas.
edit:
lihtne rikka-lahja segu test:
Soojal mootoril eemalda õhupuhasti ja löö käima - kas gaasiga mängides käib paremini või halvemini kui filtriga? Kata käega kuni pool õhuvõtuavast ja proovi siis gaasiga - kas läks paremaks või halvemaks?
Süüte said korda/paika? Palju sa kaalud üleüldse?
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Mul on need minski manual ja motopiibel väljaprindituna olemas kohe kardi kõrval ... ja kui satun probleemi peale, siis alati otsin alul sealt abi.
Peab see nädalavahetus siis jah maal proovima igast erinevaid nõela positsioone ja filtri ''tihedust''
Arvan, et süüde vajab vast ka veel natuke putitamist.
Mul seal traktori magneeto ja võlli vahel on mingi kummi puks ... kus on kesel ava ja äärtes (90 kraadiste vahedega) veel 4 ava.
Kahte läheb väntvõlli tiftid ja teise kahte magneto omad.
Kuna mul oli alguses süüde liiga hilja (siis kui juba kolb hakkas alla liikuma) proovisin magnetot pöörata, et kogu süsteem läheks varasemaks.
Takistuseks tuli aga keti ja hammasratta kaitse kaan vastu ja säde jäi ikka liiga hilja peale ... enam vähem täpselt üss'i.
Tegin uue puksi sinna ja magneto tiftide avad puurisin varasemaks ...nii mubes 45 kraadi.
Nüüd on säde jah ennem üss'i. nii umbes 3mm. Peaks nagu olema õige ju. Aga ega minu kõrv seda häälest veel ära ei erista .
Ma kaalun mingi 65 kg.
http://fotoalbum.ee/photos/lovefear/39011385
pidurid võtavad väga hästi
Võin ära proovida kui ruttu max kiirusest pidama saan
http://fotoalbum.ee/photos/lovefear/39011387
kart ise.
Siduri pedaali vedru tuli lahti enne pildi tegemist ... seepärast ka siduri pedaal nii taga. Juba on asi korda tehtud.
Näeb ka seda, et sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] juurest on ikka seda musta vedelikku tulnud.
Võibolla ma panen liiga palju õli.
Viiele liitrile bensiinile soovitaksite mitusada ml. õli?
matti kirjutas:Loe kõik tehnilised teemad mõttega läbi ja tarkust jääb veel ülegi
olen siin sirvinud ringi küll neid teemasid pidi ... aga kõiki ei ole veel jõudnud
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kardile mootor.
Lihtsalt teadmiseks(kui varem ei teadnud),et K-65И karburaator on algselt mõeldud 350-kuubikulisele IZ-Jupiterile.
See tähendab, et Minski mootorile ta 1:1 ilma düüsi väiksema vastu vahetamata peale ei istu.Minskile pandi tehases peale K-65C karpat.Päris 100% kindel pole, kuid K-65C-il peaks käima umbes 170 düüs ja K-65И-l 270 düüs.
Peale selle on lõõri mõõt neil karburaatoritel erinev.
Minski K-65C peaks olema 26mm ja K-65И 30(või oli 32?)mm.
Laisa inimesena pole viitsinud tervet teemat läbi lugeda, on sul see Minski mootor viilitud, või originaalseisus?
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Re: Kardile mootor.
mella kirjutas:Tead, kõige lihtsam kõigile oleks, kui sa selle rappe spetsialisti juurde viiks. Sulle seletamine on nagu lapsega tegelemine. Või loe kõigepealt Palu piibel nii mitu korda läbi, kuniks hakkad elementaarsetest asjadest aru saama.
No ärge nüüd hakake siis jälle hurjutama! Minu meelest see üks kõige paremaid teemasid siin foorumis üleüldse, kui võrrelda analoogsete välismaiste tehnikafoorumitega. Hea on kohe vaadata, kuidas usin õppija ja siinsed spetsialistid on selle teema käigus masina pea-aegu et korralikult käima saanud. Pikka meelt õpetajatele ja jõudu Lovefear'ile! Loen ise ka huviga seda algusest peale, kuigi ei jaga teemast eriti midagi. Küll aga saab mu huvi selle teema vastu ehk põhjendada sellega, et on endalgi enam vähem samasugune kart olnud kunagi ja ausalt öeldes oli see ka rohkem laiali, kui sõitis... Ärge andke enne alla, kui masin timmis!
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Sääse racing kirjutas:on sul see Minski mootor viilitud, või originaalseisus?
et kust viilitud?
lõõr on suur jah ... peaks olema sinna 32mm kanti jah. või isegi suurem
Tänud Julge toetuse eest
Täna tegin bensini paagi korgile tagasivoolu düüsi. düüsi sellepärast, et kogu bensiin niisama ilma karburaatorisse jõudmata tagasi paaki ei voolaks.
Hankisin summuti kinnituse valmistamiseks väikse riba metalli... eelmine esmaspäev murdus vana ära ja sumpa koliseb mootori peal.
Nädalavahetus jälle sisustatud
Re: Kardile mootor.
Viilitud nagu forseeritud mõeldi tõenäoliselt , "tuunitud" või originaalseades mootor on asjal?
Tegelt mul sulle soe soovitus kah, ehita resokale pütt otsa või siis osta, saavad kõrvad ka puhata.
Isegi teinekord ilma pütita sõitnud, väga meeldiv just pole.
Juhul kui huvitatud oled siis pütt peaks nägema välja midagi taolist: http://www.mc-trade.ru/library/moto%202 ... 4-2006.jpg
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:Täna tegin bensini paagi korgile tagasivoolu düüsi. düüsi sellepärast, et kogu bensiin niisama ilma karburaatorisse jõudmata tagasi paaki ei voolaks.
Üldiselt pole sinna vaja mingit düüsi. Pigem tee tagasijooksuvoolik aasaga karpast kõrgemale. See pole hea, kui enne karpat surve tekib, mis võib ületada ujuki tekitatavat jõudu.
Tegelikult vene kartidele tehti sinna kogumisanum - ülevalt sisse, ülevalt ülejooks, ülevalt klapp, et vaakumisse ei läheks, alt karpassejooks.
Re: Kardile mootor.
Kui keegi nüüd hirmasti tahab karte siis kui meenutada peaks mul olema alles mõned Energy Corse Capo hobikardid mida käitasid Honda GX270cc 9hp mootorid.
Regullitav iste jne jne. KArdid ise sõitnud vast 2-3 suve käina kardirajal.
Re: Kardile mootor.
Keerasid "traktori"magneetot tagasi 45kraadi, varasema süüte saamiseks?
Sellel magneetol võib sees olla tsentrifugaalregulaator mis vastavalt pööretele ise keerab süüdet varasemaks.
Regulaatori kinnikuivamisel hakkab süütenurk suvaliselt muutuma.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Ei nu magneto on ikka ilusti püsises asendis aga see olev võll on 45 kraadi varasem.
EDIT:
ma saan vist asjast väga valesti aru jälle
Aga kui ma magneto sees midagi ei muuda siis ei tohiks ju olla valesti miskit.
Re: Kardile mootor.
Lovefear kirjutas:Aga kui ma magneto sees midagi ei muuda siis ei tohiks ju olla valesti miskit.
aga kui magneeto sees toimub automaagiline süüte varasemaks muutmine? siis ju justkui oleks.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kardile mootor.
Tere.
Ei ,seal magneeto sees midagi eriti maagilist ei toimu. Mis asendis ta seal peal on, pole oluline. Tähtis on, et kontaktid avaneks 2,5 mm enne ülemist seisu. Kogu asja üdi selles ongi!
Kontakti vahet muutes, muudad ka süüte momenti - enne süüte seadmist kontaktivahe õigeks!
Pikka meelt!
PS. Ma kunagi ... aastat tagasi ka kartiga 8 aastat võidu kimanud
Minski mootoritega on võimalik palju vaevelda. Ainus kindel süüde oli tol ajal-aku peale!
Süütemängu jäid vaid kontaktid ja kondekas. Süüte pool oli juba eraldi üksus.
-
Teema algataja - Postitusi: 71
- Liitunud: 12 Aug 2006, 09:52
- Tsikkel: kardil minsk 125
- Asukoht: Tartu
Re: Kardile mootor.
Aga kas selle magneto kaudu saaks kuidagi ka tulede jaoks elektri kätte?
Hetkel on ratta lambid küljes aga tahaks proovida ka tulede süsteemi aretada
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.