Must jää
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Must jää
heldurs kirjutas:See koht on üks neetud paik, sõitsin selle aasta 13.jaanuaril peaaegu samas kohas väga arusaamatul kombel ühe üpris uue Nissan Navara mahakandmisele. Täiesti ootamatult teele tekkinud "must jää" tõttu (kuigi autokraadiklaas näitas +4C) jäi tee kitsaks ja siis sai natukene rammitud puid,põõsaid,kive ja muid kraavis ja selle taga olnud takistusi. Inimesed, olge valvsad Kumna ristis!! Seal vist mingid anomaaliad.
Edaspidi Sulle teadmiseks, "must jää" võib tekkida juba alate +6 C`alates
Kui soovid asja ametlikult kuulda läbi sõidukijuhi lõppastme koolitus
...ja V*TTU kuradi persekukkunud alfa-isased, ärge ajage siin oma laia juttu, millise ilgelt räme kalli ja tegija apastraadiga te kusagil ilgelt vingelt kolari panite...
(selleks on rullnoka foorumid)
Õppige oma vigadest ja käituge järgmine kord ettevaatlikult või muidu võib juhtuda, et üks hetk ei ole enam võimalik oma lollustega kiidelda
Re: Õnnetused mootorratastega
tactic kirjutas:07.10.08 sain ka oma siklist lahti. Õhtupoolikul Paide maksimarketi juures keeras vasaku pööret
startiv bmv jöhkralt ette ja rammisin täiskiirusega tagarattasse. Pikk öhulend ja valus maandumine. Täisvarustus seljas päästis kondid. Kiirabi viis minema ja ööseks juba saadeti koju.
Täna läksin veel haiglasse tagasi.
Äkki keegi foorumlastest nägi vöi tegi pilti - kaugele ma maandusin...valus on küll.
tactic
Tean mis sa tunned, selline juhus on tuttav minulegi paari aasta tagant. Sügisehämaruses tasub eriti ettevaatlik olla, sest tsikleid on jälle nii vähe, et autojuhid kaotavad suvel tekkinud valvsuse ja hämar on ka. Sinu juhtumi puhul võis küll teema olla, et bemmimees mõtles, et pääsen läbi ja (huumoriga) sa mõtlesid, et ei pääse ikka küll.
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
Re: Õnnetused mootorratastega
baltroon kirjutas:Edaspidi Sulle teadmiseks, "must jää" võib tekkida juba alate +6 C`alates
Äkki kirjutad siis juurde muud tingimused ka, mille korral selline asi võimalik on, muidu sellist juttu lihtsalt kuigi tõsiselt võtta ei saa....
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Re: Õnnetused mootorratastega
baltroon kirjutas:heldurs kirjutas:See koht on üks neetud paik, sõitsin selle aasta 13.jaanuaril peaaegu samas kohas väga arusaamatul kombel ühe üpris uue Nissan Navara mahakandmisele. Täiesti ootamatult teele tekkinud "must jää" tõttu (kuigi autokraadiklaas näitas +4C) jäi tee kitsaks ja siis sai natukene rammitud puid,põõsaid,kive ja muid kraavis ja selle taga olnud takistusi. Inimesed, olge valvsad Kumna ristis!! Seal vist mingid anomaaliad.
Edaspidi Sulle teadmiseks, "must jää" võib tekkida juba alate +6 C`alates
![]()
Kui soovid asja ametlikult kuulda läbi sõidukijuhi lõppastme koolitus...ja V*TTU kuradi persekukkunud alfa-isased, ärge ajage siin oma laia juttu, millise ilgelt räme kalli ja tegija apastraadiga te kusagil ilgelt vingelt kolari panite...
![]()
![]()
(selleks on rullnoka foorumid)
Õppige oma vigadest ja käituge järgmine kord ettevaatlikult või muidu võib juhtuda, et üks hetk ei ole enam võimalik oma lollustega kiidelda
Mis juhtus? Las nüüd inimesed kirjutavad.
S Õ N A V A B A D U S . (Loe see sõna 2 x)
Re: Õnnetused mootorratastega
tactic kirjutas:07.10.08 sain ka oma siklist lahti. Õhtupoolikul Paide maksimarketi juures keeras vasaku pööret
startiv bmv jöhkralt ette ja rammisin täiskiirusega tagarattasse. Pikk öhulend ja valus maandumine. Täisvarustus seljas päästis kondid. Kiirabi viis minema ja ööseks juba saadeti koju.
Täna läksin veel haiglasse tagasi.
Äkki keegi foorumlastest nägi vöi tegi pilti - kaugele ma maandusin...valus on küll.
tactic
Saa kiirelt terveks ja loodame,et see sul sõiduisu ära ei võtnud.
PS.nüüd jääb Olavil ring tegemata.
Re: Õnnetused mootorratastega
fh kirjutas:Mis juhtus? Las nüüd inimesed kirjutavad.
S Õ N A V A B A D U S . (Loe see sõna 2 x)
Õhkõrn on piir mis on vahel sõnavabadusel ja läbul. Ja Baltroon, püsime Celsiustes ikka?
+358458693818
Re: Õnnetused mootorratastega
Viimati, kui mina veel füüsikat õppisin teati, et tavatingimustel jäätub vesi 0 kraadi ringis Celsiuse järgi. Mismoodi saab siis must jää tekkida +6 kraadi juures? Maa pind peaks ikka vast 0 kraadi juures olema...
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Tips kirjutas:Viimati, kui mina veel füüsikat õppisin teati, et tavatingimustel jäätub vesi 0 kraadi ringis Celsiuse järgi. Mismoodi saab siis must jää tekkida +6 kraadi juures? Maa pind peaks ikka vast 0 kraadi juures olema...
Väljas võib ju olla +8 kah, kuid kui maapinna temperauur on miinuses, siis tekibli must jää.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Tsiteerin wikipediat -
Black ice, also known as "glare ice" or "clear ice," typically refers to a thin coating of glazed ice on a surface, often a roadway. While not truly black, it is transparent, allowing the usually-black asphalt/macadam roadway to be seen through it, hence the term. It is unusually slick compared to other forms of roadway ice.
Because it contains relatively little entrapped air in the form of bubbles, black ice is transparent and thus very difficult to see (as compared to snow, frozen slush). In addition, it often is interleaved with wet road, which is identical in appearance. For this reason it is especially hazardous when driving or walking because it is both hard to see and unexpectedly slick.[1]
Bridges and overpasses can be especially dangerous. Black ice forms first on bridges and overpasses because air can circulate both above and below the surface of the elevated roadway, causing the pavement temperature to drop more rapidly. This is often indicated with "Bridge May Be Icy" warning signs.
Black ice may form even when the ambient temperature is several degrees above the NTP freezing point of water (0°C) if the air warms suddenly after a prolonged cold spell that leaves the surface of the roadway well below the freezing point temperature.
The term black ice is sometimes used to describe any type of ice that forms on roadways, even when standing water on roads turns to ice as the temperature falls below freezing. However, this use of the term black ice is not included in the American Meteorological Society Glossary of Meteorology.[2]
A similar hazardous condition can also occur when diesel fuel spills onto a road surface because the lighter fractions evaporate quickly to leave a greasy slick which is difficult for oncoming drivers to spot in time to prevent skidding.
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
Ex ta nii ongi. Sõltub mitmest tegurist. õhk võib olla +6 Oleneb tuulest,õhuniiskusest,teepinnatemperatuurist jne.
igaljuhul on mõistlik pigem ettevaatlikult sõita.Praeguste ilmadega niikuinii pidamine polse see mis suvel kuivaga ja +15.
-
Teema algataja - Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Tips kirjutas:Maa pind peaks ikka vast 0 kraadi juures olema...
Tubli Tips! Maapind ongi juba 0 lähedal aga Sinu auto termomeeter ei näita Sulle mitte maapinna temperatuuri vaid õhu temperatuuri.
Füüsikasse laskudes, siis hakkab vesi kristalliseeruma juba kusagil +2C`lähedal aga see jääb lihtsalt palja silmaga nähtamatuks, samas kui loigud teedel on juba "libedamad". Mis tähendab, et sõidukitejuhid peaksid madalamate temperatuuride puhul juba varakult arvestama teekatte libedusega!
Miks ma teravaks asja ajasin (Kõigile, keda see peaks häirima) on üks paljudest põhjustest asjaolu, et kod. Heldurs`i hooplev toon ei sobi siia alafoorumisse.
Kui kellelgi on sellega probleeme: 5241007
Re: Õnnetused mootorratastega
baltroon kirjutas:Füüsikasse laskudes, siis hakkab vesi kristalliseeruma juba kusagil +2C`lähedal aga see jääb lihtsalt palja silmaga nähtamatuks, samas kui loigud teedel on juba "libedamad". Mis tähendab, et sõidukitejuhid peaksid madalamate temperatuuride puhul juba varakult arvestama teekatte libedusega!
Miks ma teravaks asja ajasin (Kõigile, keda see peaks häirima) on üks paljudest põhjustest asjaolu, et kod. Heldurs`i hooplev toon ei sobi siia alafoorumisse.
Kui kellelgi on sellega probleeme: 5241007
Lpg. Biker-Isand Baltroon, auto termomeeter näitab üldjuhul aiateibad, millel pole teekatte oludega eriti midagi pistmist. Muidugi kui termomeeter näitab +15 või -15 saab selle järgi omad järeldused teha aga samas saab neid teha ka oma tatise nina järgi.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Must jää
Lõin teema pooleks, siin pole enam jupp aega juttu õnnetustest.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Re: Õnnetused mootorratastega
Tips kirjutas:Lpg. Biker-Isand Baltroon, auto termomeeter näitab üldjuhul aiateibad, ......
Pöördu teenindusse!
Mul olid samad teibad autos ja kodus maja seina peal. Uue autoga on erinevusi.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Must jää
möödunud talvel (talveks raske nimetada) oli päris pikalt täheldada mitte just musta jääd aga midagi sinna klassi kuuluvat. Mitmeid nädalaid oli püsiv õhutemperatuur päeval +4..+5 lähedal. Et sademeid ei olnud siis olid tänavad teed näiliselt kuivad. Täheldasin huvitavat nähtust. Linnas oli teekate sigalibe! Ja see libedus püsis pikalt. Ju see tulenes asjaolust, et öösiti oli temp nullilähedane mis jahutas maapinna. Päevases õhus olev niiskus kondenseerus pidevalt jahedale teepinnale. Sellest siis piisas et muuta teekate libedaks aga näiliselt kuivaks.
Pakun et sama asjaolu tõttu pani külje maha hr. Suzuman Motomaania korraldatud kevadisel Aprilia testipäeval.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Re: Must jää
creativ kirjutas:Pakun et sama asjaolu tõttu pani külje maha hr. Suzuman Motomaania korraldatud kevadisel Aprilia testipäeval.
Kuulge saage juba üle sellest!
Tegijal juhtub mõndagi. Vana on foorumist juba mitu kuud poppi teinud, iga asi ilustatakse Shiveri laotamisega ära.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Must jää
spinna kirjutas:creativ kirjutas:Pakun et sama asjaolu tõttu pani külje maha hr. Suzuman Motomaania korraldatud kevadisel Aprilia testipäeval.
Kuulge saage juba üle sellest!
Tegijal juhtub mõndagi. Vana on foorumist juba mitu kuud poppi teinud, iga asi ilustatakse Shiveri laotamisega ära.
ärgu keegi seda näidet nüüd südamesse võtku! sai lihtsalt (tagamõtteta) välja toodud seos teemaga.
tulemas on just selline periood ja sarnastest asjadest rääkimine on aktuaalne.
ei tahaks et keegi hakkaks silma kohe välja torkama!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Re: Õnnetused mootorratastega
spinna kirjutas:Tips kirjutas:Lpg. Biker-Isand Baltroon, auto termomeeter näitab üldjuhul aiateibad, ......
Pöördu teenindusse!
![]()
Mul olid samad teibad autos ja kodus maja seina peal. Uue autoga on erinevusi.
Järelikult oli sul kodune teivas oma füüsikaga seal maal, kus vesi 6 kraadi juures jäässe läheb
Nüüd kus auto on uus ja ilmselt näitab täpsemini kui kodune teivas pead hakkama koju uut ostma. Imelik on küll see, et minu käru näitab veel alates 3 kraadist 0-ni kollast ja alla selle veel punast tuld ja piiksub kah, ei vali ma oma sõidustiili selle termomeetri järgi. Mai tea mis mul viga on, sry nohh. Ei saagi matsu pannes seletada, et aga auto termomeeter näitas veel +6-te ja t*** mis see jää siis siin veel teeb ?
Re: Must jää
Ei tõepoolest, autode puhul loetakse ohu piiriks +3.
Minu aiateivastega lugu nii, et nii eelmine kui ka praegune on mitsu ning uus masin millegipärast näitab talvel asja külmemaks kui ta tegelikult on. Vana masina näit klappis igal pool mingite teiste suvaliste inimeste näitudega, olgu siis autolt või koduakna tagant. Pole viitsinud eriti suurt numbrit asjast teha.
Re: Must jää
Black ice may form even when the ambient temperature is several degrees above the NTP freezing point of water (0°C) if the air warms suddenly after a prolonged cold spell that leaves the surface of the roadway well below the freezing point temperature.
"Must jää" võib tekkida tõepoolest 0-st kõrgematel temperatuuridel, kui on näiteks kõva tuul (tuletame meelde füüsika tundi: aurustumise kiirus sõltub juba tekkinud auru eemaldamise kiirusest st. nt tuul). Samuti vajatakse aurustumiseks energiat, mis siis saadakse aurustuvast vedelikust või temaga kontaktis olevalt pinnalt, see omakorda võimaldabki teatud asjaoludel plussist kõrgemate õhutemperatuuride puhul teelt leida "musta jääd". See siis olukorras nagu praegu sügisel, kui maa pole külmunud (maha jahtunud alla nulli). Talvel ja kevadel on tegemist siiski nullilähedase või ka alla nulli maapinna temperatuuriga, kus päeval küll pinnakiht soojeneb (sooja õhu, päikese toimel) aga õhutemperatuuri langedes või päikese loojudes hakkab pealispinna alt sügavamalt külm "üles tungima" ja nagu teada mahub sooja õhku rohkem niiskust kui külma õhku ning õhuniiskus kondenseerub külmemale pinnale ja must jää tekib selle tõttu.
Tuleb olla lihtsalt tähelepanelik ja temperatuuri langemisel, kas või aegajalt vaikselt piduriga proovida, kas on libe.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Must jää
saqu jutu jätkuks: päris tihti räägitakse õhutemperatuurist õhus ja jäetakse teadvustamata tuule tugevusest lähtuv õhutemperatuur pindadel (soojuse kadu soojematelt pindadelt, nt inimkehalt või teekattelt)
http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_chill
mototeemas on wind chill factor päris suure tähtsusega nt riietumisel Sõites ju tekib korralik wind chill factor mis jahutab keha. Seda teab iga motomees, et mida suurem kiirus seda jahedam kehal hakkab...
Lisaks veel asjaolu et sõites musta jää kartuses peab eriti ettevaatlik olema metsavaheliselt lõigult väljudes lagedale kus lõõtsub tugev tuul. seal on teatud tingimuste kokkusattumisel musta jää tekke võimalus kordades suurem.
kindlasti on räägitud sildadest ja viaduktidest kus välisõhk on tee all. seal samuti musta jää tekke tõenäosus suurem kui mujal. Kui maapind enamal juhul on sügisel veel plussis siis isegi kerge välisõhu miinustemperatatuuri juures ei pruugi jääd tekkida sest niiskus (vesi) ei jäätu sooja maapinna peal. sildadel on teealune õhutemp aga sama mis õues. ja kui sinna lisada veel wind chill factor siis jäätumise oht suur.
ohtlikud kohad on maanteel hekkide vahel olevad "augud" ning ristmikutel kus hekki pole. kui maanteehekis on avad siis täpselt selles kohas ka tuul võimendub (düüsi effekt) mis lisab veelgi jää tekkimise võimalust.
tuul võimendub alati nurkade piirkonnas...metsasihid, metsa algus/lõpp, maja nurgad, sillapealsed jne.
tuuletugevuse faktor mõjutab peale temperatuurikao ka füüsiliselt tsiklit ja selle juhti. kõik kaherattalise juhid teavad mida tähendab vastutuleva veoki tekitatud tuulepuhang. samuti eelmainitud metsanurgad-sihid, hekiäärsed . ja kui see faktor liita musta jääga siis peab ettevaatlik kahekordselt olema.
seega ettevaatust sellistes kohtades!
edu!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Must jää
Nohh, enamasti siiski ei teki see must jää mitte tugeva tuule tõttu vaid pigem vastupidi (tugeva tuulega on isegi talvel reeglina temperatuur nii palju üle nulli, et see kompenseerib küll ja veel jahutava mõju). Selge või isegi poolselge karge tuuletu sügishommik on õige musta jää aeg. Eriti mõjuv on see veel siis, kui päike juba pooles vardas - temperatuur juba mingi +4 või rohkemgi, aga varjulises kohas kõik jääs. Pandud nooremas põlves seal käna nii tsikliga kui ka autoga.
Ja kõige hullem on, kui pöörab järsult sulale, st sajab jäidet külmunud maale või isegi kui ei saja, aga tekib kondensjää nagu sügavkülmast võetud viinapudelile. Kunagi sai autobussiga sõidetud 2,5 tundi Raplast Türile. Üks bussijuht kõndis kõrval, teine sõitis - esirattad asfaldil, tagarattad teepeenral, nagu koer, külg ees. Närvilised reisijad olid kõik püsti vahekäigus (tänu sellele sain istuma, buss oli silmini rahvast täis). Nii pöörast asja pole näinud ei enne ega hiljem.
Üldiselt - pole mõtet loota termomeetrile. Mõistus ja tagumik on selleks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.