GPZ-305 säde puudub
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
GPZ-305 säde puudub
Selline mure siis.
Säde kadus sõidu ajal, korra veel suutis korraks käima minna ja siis oligi kõik. Peale selle avastasin et üks küünla piip oli veidi pesast väljas, kas see mõjutas midagi või mitte. Mehhaanik arvas, et CDI on läbi. Kookisin selle skeemi sealt silikoon sodi seest välja, aga ei avastanud midagi erilist mida mõõta. Jootsin igaksjuhuks mõned kahtlased ühendused üle. Sädet see igatahes tagasi ei toonud. Ajasin tsikli elektriskeemi pealt näpuga jäege ja loksutasin kõik juhtmed läbi. Mingi sportlik hasart on sellest CDI st veel asja saada, kuna Motodepoo tegi mulle hinnapakkumise uuele ajule - 7900.- . või
!
Olen tänulik igasuguse nõu eest.
Martin
Pilt isendist:
Re: GPZ-305 säde puudub
Miski asisemate elektroonikateadmistega vennike peaks jagu küll saama sellisest moodulist, mulle kui amatöörile tundub suhteliselt lihtne skeem. Iseasi, et kui mõni neist paljujalgsetest saba on andnud, ei pruugi säärast lihtsalt võtta olla kuskilt.
Samas tasub ka E-bay-l silma peal hoida. Suvaline näide.
Yamaha YZF 750R: R.I.P
Yamaha R1: Up & Running
Common fault as with most higher powered bikes is a tendency for the rubber bits to loose contact with the asphalt, resulting in uncontrolled abrasion of the upper and side parts.
Re: GPZ-305 säde puudub
Kas piip oli "paigast ära" või täitsa lahtiselt? Kas säde kadus täisgaasi andmise ajal?
Kui piip sai töötaval mootoril pealt ära hüpata tekkib tavaliselt süütepoolis ülelöök mis rikub ka pooli juhtiva transistori ja selle transi 400V kaitsedioodid (võivad olla selle transistori sisse ehitatud).
Kuna plastsüütepooli ülelöögi vigastus ei taastu siis (kuigi ta mingi aeg võib veel töötada) tuleb see vahetada ja vahetada ka teda juhtiv transistor koos kaitsedioodidega. Türistorsüütel vastavalt türistor.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: GPZ-305 säde puudub
mart1n kirjutas:Mehhaanik arvas, et CDI on läbi. Mingi sportlik hasart on sellest CDI st veel asja saada
Millest se mehaanik järelduse tegi...? Selleks et CDI-d põhjalikult kontrollida läheb vaja ossilograafi ja korraliku pulsigeneraatorit .
Alustuseks tasub mikroskeemide korrektsiooni ahelad üle mõõta (so. kondekad, dioodid ) testriga, juhul kui se tulemusi ei anna siis IL-ide kohta saab infot siit: http://www.alldatasheet.com
Enamus mikroskeemid tarbivad tegelikult 5V , (muidugi on ka erandeid) tähendab kusagil tehakse veel 12 voldist ref. pinge.
Proovida tasuks veel "googeldamist" otsingusse lisada CDI+circuit, ning googel image...
Kunagi sai selle skeemipõhjal üks ehitatud, toimib siiamaani , hea universaalne.
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DG
Edu!
Avo
Re: GPZ-305 säde puudub
ping kirjutas:Kas piip oli "paigast ära" või täitsa lahtiselt? Kas säde kadus täisgaasi andmise ajal?.
Säde kadus jah ühel ristmikul vasakpöörde ajal. Äärepealt oleks rekkale ette jäänud, mingi vaba hooga veeresin ohutussaareni.
vintisvint kirjutas:Millest se mehaanik järelduse tegi...?
Mehaanik tiirutas ümber ratta oma pliiats-lamp testriga, piinas starterit ja siis jõudis sellisele järeldusele..... arvate, et pani diagnoosiga äkki puusse?
Mõõtsin mõlemad süütepoolid ära, need näitasid samu numbreid - 4k oomi, madalpingest massi 0,7 oomi. Mis numbreid need transistorid peavad näitama, sama küssa dioodide kohta?
Googeldan nii mis kole, proovin veidi magada ka
Martin
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: GPZ-305 säde puudub
Kas masin nö. "Hoiatas ette" kah vahepeal, e. mootor jättis vahele keskmiste või kõrgete pööretega?
mart1n kirjutas:ping kirjutas:Kas piip oli "paigast ära" või täitsa lahtiselt? Kas säde kadus täisgaasi andmise ajal?.
Säde kadus jah ühel ristmikul vasakpöörde ajal. Äärepealt oleks rekkale ette jäänud, mingi vaba hooga veeresin ohutussaareni.
vintisvint kirjutas:Millest se mehaanik järelduse tegi...?
arvate, et pani diagnoosiga äkki puusse?
Sellise diagnoosi saab ikkagi pärast põhjaliku mõõtmist välja käia.
CDI (kui TCI-ga pole tegu!) tüüpiline viga on se va kondekas peale inverterit, selles tekib ajajooksul läbilöök mis lõppeb lühisega(võib esineda ka "vaikne surm" kus konde ei lenda ribadeks! toim.) Seesamune põhjustabki ahelreaktsiooni kus kõik muu saab samuti surma.
Kondekas ise on enamasti 300-600 V ja mahtuvusega 1-4 uf (selle kondeka laadimis/tühjenemis tsükkel määrab enamasti ka max. pööretearvu mootoril. Moodsatel vurridel on seda isegi "piirajana" kasutatud)
Dioodidest ja transsidest: Eelmainitud http://www.alldatasheet.com markeerimis tähised otsingusse ja sealt saad vajadusel endale tasuta copy/paste teha.
Lehepeal on tootja poolne info, seega kõik selle kohta kuidas mõõta jne...
Avo
Re: GPZ-305 säde puudub
Nii, uued tuuled mõõtmisel. Võtsin huvipärast ette geneka, skeemi järgi toidab see otse CDI-d. Mõõtsin takistust valge, punase ja musta vahel, juhendi järgi oli valge ja punase vahel takistus ok, aga musta ja punase vahel katkestus. Peaks olema aga 200-450 oomi. Kas äkki hoopis sinna on koer maetud.
Lisan igaksjuhuks elektriskeemi ka, kes lugeda oskab :http://www.gpz-305.de/img/Dokumente/Sch ... PZ-305.png
Re: GPZ-305 säde puudub
See mähis on väga vajalik sest see annabki sädemele toidet. (ca 50-100V vahelduvat pinget.)
Re: GPZ-305 säde puudub
ping kirjutas:See mähis on väga vajalik sest see annabki sädemele toidet. (ca 50-100V vahelduvat pinget.)
Vaata aga vaata, sinna see säde äkki kaduski, nüüd tuleb see vigane mähis üles leida ja ümber mähkida. Kui keegi sellist tööd teinud, võiks veidi nõu anda, kuidas seda kõige efektsemalt teha.
Igatahes tänud vastajatele!
Martin
Re: GPZ-305 säde puudub
Mähist ei maksa kohe ära lõhkuda. Tihti on vigased juhtmed või nende ühenduskohad mähisetraadi külge.
Ettevaatlikult ava isolatsioon. Oommeeter hoia kogu lahkamise aeg juhtmete küljes sest mudimisel võib katkestuskoht kokku tagasi minna.
Re: GPZ-305 säde puudub
Tere jälle!
Sain lõpuks jälle rattale hääled sisse. Genekal mähkisin kõrgepinge mähise, see oli lõbus tegevus. Alguses proovisin käsitsi, kuid see jäi väga jama. Siis ehitasin rakise, panin geneka võlli peal akutrelliga pöörlema ja asi kukkus palju parem välja. Kuna peale seda ikka sädet ei saanud, kuigi genekas toimis, siis sa tellitud ebayst Pacaani abiga uus CDI. Sain selle siis täna kätte ja panin kohe rattale peale......Peale seda jäi ainult ilma kiruda. Ikka väga tatine värk siin.
Igatahes tänud kõigile vastajatele!
Martin
Re: GPZ-305 säde puudub
Nii, tulemus siis selline, sõitsin 60 km ja jälle jäi ratas ristmikul seisma. Lükkasin ratta 2,5 km koju ja hakkasin siis testima. Säde oli olemas aga kuidagi väike, mõõtsin ära genekast tuleva kõrgepinge mähise: 250 oomi ja 35 volti, enne oli 400 oomi ja 80 volti. Süüdistan seda vana vene mähisetraati, mis ma sealt Kadaka teelt sain. Genekas istub ju kuuma õli sees, arvan, et lakk ei pidanud vastu või midagi sarnast. Möksitasin mähise küll epoga üle, aga ju siis vähe! Kas keegi teab, kust saab vähe korralikumat traati, jämedus oli vist 0,13 mm.
Re: GPZ-305 säde puudub
Mähisetraadid on ka erinevate lakikihtide arvu ja tugevusega.
Mähise oleks pidanud immutama mähiselakiga ja ahjus kuivatama.
Epo´ga katmine on ainult ilu ja mehaanilise kaitse jaoks.
Re: GPZ-305 säde puudub
Oomipoes on midagi http://www.oomipood.ee/index.php?a_k=MO ... i=MONTJUHE , arvatavasti ka Elfa-s. Samas peaks jah ikka selleks ettenähtud traati kasutama. Lisaks tasub vaadata siia http://www.electrexworld.co.uk/ , pakuvad ka genekate mähiseid.
Hans
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.