Goretex vs. nahk
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: Goretex vs. nahk
oman jalgrattariietest (samuti murdmaa ja mäesuusa variantidest) pikaajalisemaid kogemusi, aga võib paralleele tuua. Olen kogenud, et ratturi need riided on parimad, mille tuult ja kerge vihma eest kaitsev kiht katab keha ainult eestpoolt. Seega keha tagapoolt kattev riidematerjal on erinev ja oluliselt hingavam tagades kehalt erituva higi maksimaalse eemaldumise. Effekt on isegi nii hea et ka väga kehva ilmaga võib tunda ennast suurepäraselt kuigi riided on ÜLIÕHUKESED. Muidugi erinevuseks on asjaolu, et rattur toodab liigutades sooja, mida mootorrattaga sõites (tänava-maanteesõidul) märkimisväärseks pidada ei saa.
Ei ole tähele pannud, et tsikli riietel oleks sarnasus selles osas jalgratturi riietusega. Siit idee tootjatele.
Tsikliriietel on oluline lisaks kukkumiskindlus ja mitmed kukkumispiirkonnad riietele on just tagapool. Käevarre küünarnuki piirkond, selg. nt. Rukkal on kaitsmed nagu kärjed tagades max õhu läbilaskvuse.
Sellised eest, tuule- vihma eest kaitsvad, tagant pigem hingavam ja elastsem, samas kukkumiskindlam, võiks olla enduro, krossiriietus kus keha tootval soojusel on suur osatähtsus. (omad kogemused heaks näiteks siinkohal)
Samuti olen aru saanud tuulutuslukkude vajadusest. nende õigesse kohta paigutamine ja sellest tulenevalt effektiivne toimiv tuultus on tõenäoliselt parim lahendus, millega vastavalt sõiduajale, kohale, aktiivsusele saab reguleerida ventilatsiooni. Minu meelest võiks neid lukke pigem rohkem olla isegi.
Eesti keerukates ilmastikuoludes ongi kõige raskem leida sobivat riietust. Hommikuse-päevase-õhtuse temperatuuri vahe on märkimisväärne. Vihma, udu tõenäosus suur. Tootjad arendavad ja toodavad eelkõige riideid piirkonna jaoks kus turuosa kõige suurem (suht soojemad, püsivamad ilmastikuolud lääne-euroopas) ja vastavalt turupiirkonna eripäradele.
Eestis ei pääse üle ega ümber korralikust riidevalikust mida siis kombineerida meie pidevalt muutuvates oludes. See ongi aastatega saadav isiklik kogemus ja vaist mis ütleb mida täna või homme selga panna.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.