Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Kõik mis on seotud rolleritega

Moderaator: Moded


Teema algataja
offf
Postitusi: 61
Liitunud: 11 Mai 2006, 16:11
Kontakt:

Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas offf »

Kuna minul ja lapsel on nüüd selja taga 2 kuud kooselu Stenolinki hiina krossikaga, siis mõtlresin, et jagan ajaviiteks natukene elamusi/kogemusi.
Asi algas sellega, et ostsin Stenolinkist lapsele (6a) Hiina krossika, et lõppeks see mõttetu vigin: "tahan aa-tee-veed".
Vot sihukese
Ega ma muiudgi mingit erilist koostekvaliteeti Hiina imelt ei oodanudki. Nüüd võib kindlalt öeldda, et inimene kes soovib ratast millega laps "ainult sõidab" peab välja köhima umbes 5x rohkem pappi, kui hiinaka eest kysitakse ja ostma Suzuki, Honda v. Yamaha "valge" krossika. Kes mutrivõtit ei karda, sellele sobib hiinakas kahh.
Ratta võtsin kokkupanemata kujul, et oleks mugav kastiga maale viia.
Algus oli nagu hiinakaga ikka. Kõik mutrid poldid üle keerata. Muidugi jäi pinutäis polte, mis on plastmasside all, esimese hooga keeramata ja paar tükki läks neist ka kaotsi ning tuli asendada mingite juhuslikega isiklikest varudest.
Üldiselt teevad hiinlased oma rattaid metallisarnasest plasteliinist. Sellega tuleb polte üle keerates arvestada. Natuke kõvem liigutus ja naks on vindid maas. Abiks on kasutada rattaga kaasa tulevaid plasteliinist võtmeid, siis on ülekeeramise oht natukene väiksem.
Pidurid on mehhaanilised, seega väga hästi nad võtma ei hakkagi. Esipidurit ma ei saanudki päris 100% nii nagu peaks, kuigi muterdasin tükk aega. Tagumine midagi nagu isegi pidurdas.
Piduriklotsid, mis on samuti plastellinist (aga pruunist) kuluvad kahe kuuga nii läbi, et ma pidin klotside alla plekist paksendused tegema, et pidurid peaksid.
Lingid on lenksu küljes hiina plastmassist kinnitustega millel on kaks võimalikku tööasendit: 1. loksuv 2. katki keeratud. Õnneks annab sinna plekist ja voolikupingutitest tugevdusi aretada.
Karbuss on juba tehasest tulnuna mingit pudi täis, niiet esimene paagi põhjani sõitmine lõppes düüside läbi puhumisega. Õnneks on karbuss idiootlikult lihtne, niiet selle puhastamine pole mingi eriline raketiteadus.
Õhufiltri puhastamist tasub tõsiselt võtta, sest vastasel korral on karbuss õige varsti jälle tolmu täis. Kõige parem on puhastada survepesuriga kuigi läbi häda ajab ka kompressor asja ära.
Gondlid on kah hiina plastmassist ja kipuvad paari külje maha panemise peale ära pudisema.
Kui mootor juba päris kuum on, siis ei taha ta justkui hästi enam tühikäigupööretega käia. Kurat teab, miks see nõnda on.
Siit ei maksa nüüd välja lugeda, et ma seda õnnetut hiinakat ilgelt maha teeks. Selle raha eest on seal ratast küll ja veel. Lihtsalt peale iga sõidukorda tasub ratast hooldada, muidu saab tast ühe hooajaga lahti.

Minule isiklikult on veel üks asi segaseks jäänud. Manuaal räägib segust 1:25 -- 1:30. No väga räige on 1:30. Paks sinine toss tuleb tagant ja sumpsist tilgub pulinal õli. Ma paar paagitäit lasin 1:30 siis tegin juba 1:40 mis on enam-vähem normaalne.
Tore oleks kui keegi oskaks seda kütuse asja kommenteerida.

Ahjaaa... ja kus sellel raketil piiraja võiks asuda. Summutis?

A.

BMW K1100LT 92
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Artemide »

offf kirjutas:

Ahjaaa... ja kus sellel raketil piiraja võiks asuda. Summutis?

A.

Piiraja üsna kindlalt jah summis. Ei tea nüüd mitmest jupist see summ sull koosneb, kuid kuskil leegika vahel selline seib vahel peaks olema, mis lihtsalt piirab läbilaskvust.


koristaja

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas koristaja »

offf kirjutas:

... kus sellel raketil piiraja võiks asuda?

ei ole piirajat, kui "sissesõit" rammusama õliseguga tehtud, paned täisünt 2t õli 1:50 ja tõstad seibi segunõelal, kontrolli ka küünla "värvi", siis peaks 8-9k rpm välja minema ...
sumpsiga pole eriti midagi teha,
lühem ja jämedam leegitoru oleks keeruline meisterdada, siis tuleks ka silindriga miskit ette võtta, parimal juhul saad siis pöördeid vaid juurde, kaotad jõus madalatel pööretel, töökindlusel jne

E: kas see 6a poiss jaksab ise ratast käima tõmmata?


Teema algataja
offf
Postitusi: 61
Liitunud: 11 Mai 2006, 16:11
Kontakt:

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas offf »

koristaja kirjutas:

E: kas see 6a poiss jaksab ise ratast käima tõmmata?

Jumal t2natud, ei jaksa, niiet asi on kontrolli all ;) Samas, hea motivatsioon muskelt harjutada, kas pole?

A.

BMW K1100LT 92
Kasutaja avatar

Pihlakas
Postitusi: 261
Liitunud: 03 Okt 2007, 22:01
Tsikkel: Honda VF750F
Asukoht: Tallinn / Tartu

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Pihlakas »

Kas see dirtbike ei peaks mitte elektrilise starteriga olema?

Piduriketaste valmistamine.
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Pihlakas kirjutas:

Kas see dirtbike ei peaks mitte elektrilise starteriga olema?

Äi ole, käivitad nagu trimmerit. Sama mootorit kasutavad ka hiinast imporditud taskurattad.

SERTÃO
Kasutaja avatar

Pihlakas
Postitusi: 261
Liitunud: 03 Okt 2007, 22:01
Tsikkel: Honda VF750F
Asukoht: Tallinn / Tartu

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Pihlakas »

Jah, seda küll, aga esimeses postituses asuvas kuulutuses on kirjas, et käivitus on elektriline. Oh seda riisi küll. :)

Piduriketaste valmistamine.
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas speedvana »

plaanisin, et ostan sügisel mürsikule ka mingi hiinaka, rollu, aa-te-vee või miskit, talvel siis nokitseks ja likvideeriks eos nähtavad hiinavead, aga see metallimoodi plastiliin tuletas mulle tõesti meelde, hiina pumpa (pneumo, rehvidele) mis sai kunagi soetatud, esimese vajutusega mis tegin, oli kogu see konstruktsioon mul känkras jalatalla all.
siit siis, et oleks vist ikka mõistlikum kasutatud jap. toode osta.
samas mainiks ära,et olen avatud pakkumistele skaalal 10000eek. kiiret pole


Teema algataja
offf
Postitusi: 61
Liitunud: 11 Mai 2006, 16:11
Kontakt:

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas offf »

Vahepeal sai veel korra karbuss lahti kisutud. Mingi imevalemiga oskas ujuk ennast kinni kiiluda ja ei sulgenud enam ylevoolu, niiet bensiin muudkui sorises. Hiinakaga ei hakka ikka kunagi igav ;)

to speedvana: "Hiinlust" sa talvel ei leia. Hiinlus tuleb v2lja t88 k2igus. 10K kasutatud japs on kindlasti parem kui hiinakas JUHUL KUI eelmine omanik on sellest rattast natukenegi hoolinud. Ilmselt ei tasu osta uusrikka v6sukese kasutatud ratast, ega ka sellist, millel on selja taga krossisportlsae karj22r.

(juba m6tleb, mida siis homme parandada saab)

BMW K1100LT 92
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Kõige mõtekam on osta kasutatud hiinakas. Probleemid on ikkka samad, kuid hind on kordades uuest hiinakast madalam.
Kasutatud dirtikate puhul on kindel see, et kui ta veel enam vähem ühes tükis on, ei ole tegemist hiinaka kohta praagiga, vaid väga korraliku aparaadiga.

Krt, 10K eest võib saada sellise roima japsi, et paha hakkab, kõik keermed on üle keeratud, iga laager maksab ligi kilo, jne. Kasutatud, kuid TUUNIMATA hiinakas on mõne kilo eest kindlasti mõtekam, hea on see, et kui sibulad selle ära ajavad või keps kotti lastakse ei ole vaja midagi taga nutta.
Kõige suurem miinus asja juures on sellise isendi leidmine. Kõvasti müügiportaalides tuhnimist, helistamist ja sõitmist. ja siis ei pruugi ka veel leida....

Hundiralli

koristaja

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas koristaja »

Sebar kirjutas:

Kõige mõtekam on osta kasutatud hiinakas. ...

vahepeal oli kaubanduses sellise kergema laste krossika raami alla riputatud vesijahutusega pocketbike mootoriga mudel, kui sellise kuskilt leiaks ... siis umbes 5kW 40kg ratas ja alla 50kg koorem"" oleks päris võistluskõlbulik conf. 5k.- eest, tegelt rajaleminekuks läheks turva jm. varust teist samapalju juurde.
4T mootoriga mudelid on lapsele liiga rasked, 57kg oli vist kõige kergem ja need oma konstruktsionilt raskemate sõitjatega arvestatud, kuigi soomlane soovitab ühte sellist 7-12 aastastele (ma praegu hinda arvestades avastasin, et viimati lingitu on oma varustuse järgi päris hea valik, eriti kui need amordid juhtumisi butafooria pole)

Kasutaja avatar

Pihlakas
Postitusi: 261
Liitunud: 03 Okt 2007, 22:01
Tsikkel: Honda VF750F
Asukoht: Tallinn / Tartu

Re: Stenolinki hiinakas kui kaunis muinasjutt...

Lugemata postitus Postitas Pihlakas »

Piduriketaste valmistamine.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rollerid”