Aprilia Pegaso elektrijama

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas KL »

Tere
Aprilia Pegaso 98 aasta, keset sõitu järsku lõi kõik pimedaks, mootor suri välja, kaitsme lõi läbi, vahetasin kaitsme, lõi uuesti läbi, lühises midagi. Kas kellelgi on kogemust, millest alustada probleemi otsimist ? Massijuhe ok, esmapilgul ka kõik ( millele lihtsamalt ligi pääseb ) juhtmed ok. Aku ok.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Ehk siis peakaitsme lõi läbi :shock: Kas kaitse põleb kohe läbi nagu uue paigaldad, v siis kui süüte sisse keerad?

Esimese hooga tasuks kõik nn jämedad juhtmed üle vaadata- aku+ ja -, starteri kablad.

El skeem on olemas? Täpsemalt, milline Pegaso ja mis aastast?

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Olin just mingi aeg tagasi sarnase probleemi ees sõbra Apriliaga.Meil oli aga nii loll asi,et siis lugu järgmine.Geneka poldid olid lahti tulnud ja kogu geneka mähise segamini peksnud.Kas sa oled juba geneka endani jõudnud,vaata järgi ja anna teada kui genekas läbi siis on siin inimesi kes meid aitasid uuesti mähkida seda genekat. 8)


Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Ercki »

Oli ka hiljuti selline pull ühe pegasoga aga see muidugi 2007a. mudel kuid lõi kah peakaitsme läbi ka kõik tumm, probleemiks oli radika ventikas mis oli kinni kiilunud ja kui tembi tõustes ta käivituma oleks pidanud hakkas ta lihtsalt sulama ja muutus haisevaks lühisetekitajaks, kusjuures huvitav el.skeem et vendil pole oma kaitset, mis oleks vendimootori kindlast surmast päästnud. See on lausa veidi tuleohtlikult kehv lahendus neil makaronipoistel.
Nii et vaata vent järgi võta lihtsalt pistik lahti ja proovi siis, kindlasti kontrolli jämedamad juhtmed kah üle mis läbi süüteluku jooksevad, järsku kuskilt ära hõõrunud.


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Lugemata postitus Postitas KL »

Tänud kõigile, kes võtsid vaevaks kogemust jagada. Igal juhul sai asi peale juhtmete ülevaatamist-katsumist ja uue kaitsme paigaldust korda. Ju olin siis ise alguses kaitsmetega saamatu. Kahjuks konkreetne viga ei selgunud.


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Lugemata postitus Postitas KL »

Sai viga üles leitud, pingeregulaator läbi. Vea kirjeldus: kui süüte sisse paned kõik ok sõidu ajal lööb kaitsme läbi. Enne kui juhtmetpidi otsima minna siis tuleks mõõta pinget kaitsmete pealt ning kui pöördeid juurde andes pinge tõuseb üle 13-14 V siis peaks olema pingeregulaator tuksis. Minul näitas üle 17 V. Loodetavasti on sellest infost kellelgi tulevikus kasu.
Küsimus: kas Pegasole sobib mõne muu tsikli pingeregulaator ka veel ja kas BMW 650 sama aastakäigu pingeregulaator ka sobib, mootor peaks olema sama.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Bemmi oma peaks sobima ja üldjuhul on bemmi juppide hinnad United Motorsis mõistlikud.

Igaks juhuks soovitan vaadata mu postituse allkirjas olevat linki elektrivea otsingule. Sellel leheküljel on muuhulgas paar linki elektrijuppide veebipoodidele, kus on alaldid üldjuhul oluliselt odavam hinna eest kui margiesindustes.


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Lugemata postitus Postitas KL »

Päevast
Käisin BMW esindusest läbi ja vaatasin pildi pealt BMW F650 ´98 pingeregulaatorit. Kuna BMW omal oli juhtmeid rohkem küljes kui olemasoleval Aprilia omal siis ei riskinud ära tellida, kuigi hind ja tähtajad ok. Ise pole ka suurema elektroonik. Seega peab vist kallima originaali ära tellima. Kas kellelgi on kogemust kaua tuleb kaup tellides www.electrexworld.co.uk-st ? Seal on ok hinnaga pigeregulaator olemas.

Kasutaja avatar

saabastegakass
Postitusi: 129
Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas saabastegakass »

Möödunud aastal tuli tellitud genekas ära kaheksa päevaga alates siis enter nupu tallamisest kuni kohalikust Eesti Posti kontorist paki näppu võtmiseni.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

jep, Electrex on täiesti usaldatav koht, sealt võid vabalt tellida. ning reeglina on nende regulaatorid kvaliteetsemad, kui rataste originaalid.

Kasutaja avatar

jami
Postitusi: 107
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:24

Lugemata postitus Postitas jami »

Kui keegi Pegaso omanikest peaks seda teadet lugema, uuriksin, kas kellelgi ei vedele 1997-2000 a mudelile paremat küljeplastikut.

Aprillis Pegasuses!!!

Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Lugemata postitus Postitas KL »

Tahaksin lihtsalt tänada kõiki, kes soovitasid regulaatorit tellida www.electrexworld.co.uk. Suurepärane hind ja tarne 5 päevaga. Julgen ka testele soovitada


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas KL »

Tere
Kahjuks jätkuvad minu probleemid Aprilia Pegaso 98 aasta elektriga. Hetkel järgmine viga: sõidu ajal järsku suri mootor välja, uuesti käivitada ei saa, ei jõua starterit ringi tõmmata. süüte keeramisel tõmbab tuled ''maha'', aku oleks nagu tühi, jätsin tee äärde, laadisin akut ca 2 tundi ja läks kohe käime kõik tundub jälle ok. Kuna elektriga teelejäämist on olnud juba piisavalt ei tahaks ilma vea ülesleidmiseta nagu kaugemale sõita ( eelnevalt on läbi olnud pingeregulaator, ja muud elektrijamad ). Endale tundub, et kui sõidan täistuledega ( päeval ) siis imeb aku tühjaks, samas pole ka kindel. Kui keegi teab tarka nõu anda siis oleks tänulik.

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Eks see tuksis pingeregulaator küpsetas aku läbi. Lae aku täis ja proovi kuskil akumüüja juures "koormushargiga" mõõta.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas Piipz »

jah, unustasin mainida, et pekkiläinud regulaator võtab reeglina aku ka kaasa, olenemata viimase vanusest, seega uue regulaatoriga tasub alati ka juba aku peale mõelda. sõbrapoisil on neid 3 - 4 tükki läinud ja iga kord on see regulaator ka akuga hakkama saanud. ning ei taha hirmutada - need olid kõik erinevad rattad, mitte ei läinud samal rattal :)

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas Hans »

Üldiselt on hea alati peale regu vahetust kohe laadimispinge üle kontrollida, kui aku läbi v muud anomaaliad, siis peaks ka laadimine paigast ära olema. Peetis aku võib regulaatori kilida :shock:

Igal juhul, ära enne sõida kui viga käes :? Nagu juba soovitati, võta aku näppu ja mine kuhugi, kus saad ta mahtuvuse ära mõõta. Näiteks Varta esindus Tallinnas Kadaka teel. Kui aku on õhtal, võta uus, kuid... peale paigaldamist mõõda veel paari nädala jooksul laadimispinget veendumaks, et muid anomaaliaid ei esine (kehvad ühendused või uuestisurnud regu) :idea:

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas ping »

[quote="KL"]Tere
Kahjuks jätkuvad minu probleemid Aprilia Pegaso 98 aasta elektriga. Hetkel järgmine viga: sõidu ajal järsku suri mootor välja, uuesti käivitada ei saa, ei jõua starterit ringi tõmmata. süüte keeramisel tõmbab tuled ''maha'', aku oleks nagu tühi, jätsin tee äärde, laadisin akut ca 2 tundi ja läks kohe käime kõik tundub jälle ok. Kuna elektriga teelejäämist on olnud juba piisavalt ei tahaks ilma vea ülesleidmiseta nagu kaugemale sõita ( eelnevalt on läbi olnud pingeregulaator, ja muud elektrijamad ). Endale tundub, et kui sõidan täistuledega ( päeval ) siis imeb aku tühjaks, samas pole ka kindel. Kui keegi teab tarka nõu anda siis oleks tänulik.[/quote]

Tegeliku viga üles ei leidnud, vaid lasid läbi ka pingeregulaatori.
Näita parem mõnele spetsialistile muidu saad veel regulaatoreid ja akusid osta.


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas KL »

Tere
Oskab keegi mõnda asjaliku elektrispetsi Tallinnas soovitada, kellele ratast näidata ?


Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas KL »

Sai ka aku üle testitud kõik ok. Samuti testriga töötaval mootoril akuklemmidelt 14,5 V mõõdetud, pingeregulaatorisse minevatelt otstelt punane ja roheline samuti 14,5 V, kaitsmelt 14,5. Kui tuled põlema siis ka kõik ok. Sain läbida elektriveaotsingul esimese etapi ja kõik ok. Kui keegi oskab soovitada, midagi veel siis oleks tänulik, samuti kui oskab keegi mõnda head elektrikut soovitada siis andke aga julgelt teada.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas Hans »

No kui aku on korras ja täis laetud ja pinged õiged, nagu sa mõõtsid, siis laadimine+aku peaks olema OK. Kui lambist seisma jääb siis võiks kahtlustada süüteahelat, samas kui starterit järgi ei võta täis akuga tasuks starterisse minev jäme kaabel ja starteri maandus üle vaadata, samuti aku - klemmi ühendus raamiga :roll:

V-MAX

Teema algataja
KL
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Okt 2007, 12:37

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas KL »

Tänud Ping, kes võttis vaevaks helistada ja tarkust jagada. Kahjuks ei saanud veale jälile. Lühikokkuvõte tegevusest:
sai mootor ca 20 min. sõiduga soojaks aetud, kõik ok, mõõtsin siis samuti testriga akuklemmidelt töötava mootoriga 14,6 V pinge peaks olema ok, samuti mõõtsin pingeregulaatorilt punaselt ja roheliselt juhtmelt 14,3 V, 3-l kollasel võrdne vahelduvvool ca 12,7 V, kõik tundub korras olevat, tsikel käivitud, peale seiskamist mõõtsin akult 12,9 V ka ok. Hetkel ei oskagi nagu midagi muud otsida, samas kaugele ei riski nagu ka sõita olen juba paar korda tagasi lükanud, Tundub, et suunatule relee on läbi kuna kui kohapel seistes lükata parem suund sisse siis ei vilgu vaid põleb, samas liikumise peal kõik ok. Ühesõnaga ilge jama selle elektriga. Kõik väärt nõuanded on oodatud.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas sang »

Kas elementaarsed võimalused oled välistanud? Näiteks kontrolli, kas akul on korralik massiühendus, kas kõik pistikud on korrosioonivabad ja tihedad, klemmid puhtad (kaitsmekarbis näiteks) jne jms.

Ma näiteks ühel päeval avastasin, et pidurituli ei põle. Pärast mõningast rahmeldamist lülitite ja linkidega vaatasin ka pirni ennast, see oli terve, siis puhastasin igaks juhuks niigi puhtana näivaid pirni klemme ja -voilaa!- pidurituli hakkas tööle :)

Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas minenohh »

Ei tea küll täpselt Pegaso suunatulesüsteemi, kuid võin väikse võimaluse pakkuda küll. Kontrolli üle, kas suunatulepirni minev +juhe vastu raami ehk massi ei lähe. Enda masinal, milleks oli Suzuki gs125s, oli selline jama. Vahepeal läks ainult 1 suunatuli põlema, vahel põlesid mõlemad ja vahel koguni vilkusid mõlemad.
See, et mootori seistes suunatuli ei vilgu, võib viidata ka tühjale/pooltühjale akule. Samas jälle, kui samades tingimustes üks pool vilgub ja teine ei vilgu, siis ei saa aku viga olla.
Kontrolli jah suunatule juhtmed üle, kui arvad elektrijama selles peituvat.
Soovitan sul poest osta mingit vaseliinikraami (spetsiaalset,) mida pannaksegi akuklemmide ja muude elektriühenduste peale. Siis saad kindel olla, et selles ühenduses viga olla ei saa.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso elektrijama

Lugemata postitus Postitas Hans »

Näib et laadimene+aku on OK ja see on juba väga hea :D Kui suunad sõites tomivad, siis on relee korras. Vaata üle kõik juhtmed/kontaktid suunakate ja relee vahel, samuti see, et suunad saaksid korralikult massi :roll:

Hans

V-MAX
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”