Mootorratturite reisikirjad → Re: Reisikirjad
Re: Reisikirjad
Sõitsin ise möödnud aastal sealsetel teedel ja see kant on üks kohtadest, kuhu kindlasti tahaks tagasi minna. Kuigi sa vist loobud siiski, panen oma kogemused kirja, kas siis kasutad ise või saab keegi teine targemaks.
Tee sinna ja tagasi: Poolast on mõtet tuisata suurimaid maanteid pidi läbi Varssavi, seal otse lõunasse Tsehhi peale. Lõuna pool Varssavit on maantee suht OK, st eraldatud sõidurajad ja kohati suisa kiirtee. Kohalike teede peale ei ole mõtet aega kulutada. Tšehhi saab kah otsejoones põhjast lõunasse läbi vajutada, see on aint mingi paarsada kilti. Ja oledki Austrias .
Soovitan ka seal sõita mägedeni ehk lääne ja/või lõuna suunas kiirteedel, saad oluliselt kiiremini kohale ja ega sealsed mitte-kiirteed pole oluliselt suuremad kui näiteks Poolas, aint et seal peetakse ka kiirusepiirangutest jm liikluseeskirjadest kinni ning nii võid end korduvalt avastada autodevoorist, mis sõidab mingi sitaveotraktori järel ühest külast teise. Austria kiirteedel sõiduks tuleb osta kleepekas, minimaalselt 10 päeva oma ja see ei maksa palju, 10 euri tuuri. Šveitsis võis kah midagi sellist olla, aga keegi ei teinud selle puudumise eest märkust.
Kui juba mäed käes, siis maksab kiirteelt maha astuda. Kallutamise mõnu saad seal tonnide viisi, väiksemad teed on väga nauditavad. Ega seal ei oskagi mingeid konkreetseid teid soovitada, vali lihtsalt väiksem tee kahe punkti vahel ja hakka sõitma, varem või hiljem saad kõik mägiteedede naudingud kätte . Kruusa ma ise kah ei kohanud seal mitte kordagi, kui seda üldse on, siis mingite väga puutaguste punktide vahel, mille otsimine on suurem vaev kui asi väärt. Aga kõigepealt ole mees ja saa asfaldi peale mägiteede kurvidega hakkama, enne kui kruusa peale kipud
.
Ööbimisega on küll nii, et kui Ida-Euroopas keerad lihtsalt teelt maha ja metsa, siis Austrias-Šveitsis ei ole eriti kohti, kus keegi juba ei ela. Kämpingud on telkimiseks täiesti okeid, kui oskad valida mõistliku st natuke kaugemal suurest linnast või turismiatraktsioonist. Möödunud aastal sai 2 inimest pluss tsikkel telgitud keskmiselt 15 euri eest öö. Põhimõtteliselt võid end magamiskotiga nukkuma keerata ka bensukate parklates jms kohtades, aga see on küll hädavariant 1-2 ööks, mitte pidevalt. Võõrastemaja toad olid (väga vihmase ilma puhuks ) kahe peale umbes 30-35 euri. Inimesed on sealkandis üldiselt väga sõbralikud ja abivalmid ning inglise keelega sain ma kõik oma asjad aetud.
Bensuhind on seal küll kallim kui meil, aga odavam kui näiteks Saksas ja Prantsuse kiirteedel. Söök on nagu mujalgi Euroopas kohati väga odav, igast supermarketist leiad soodsamaid variante. Oma priimus kaasa õhtu- ja hommikusöögiks ning lõunaks poest peotäite kaupa snäkke, šokolaadi ja müslibatoone on täiesti toimiv toitlustuslahendus.
Eks sa ise arvuta, kuidas rahaliselt välja tuled, sellise eelarvega tuleks vist isegi nibin-nabin välja, kui tsikliga midagi ei juhtu ja kõik sujub. Aga loomulikult peaksid arvestama variandiga, et mis siis saab, kui midagi juhtub. Aga ma kaaluks alternatiivina näiteks Tšehhit ja Sloveeniat (Tatrad on ka head mäed ja seal on suurem lootus kruusa leida), samuti Ungari ja miks mitte ka Rumeenia.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.