Suht imelik küsimus tagarattal sõitmise kohta
Moderaator: Moded
Suht imelik küsimus tagarattal sõitmise kohta
Ehk siis enamus BMWsid ja ka mõned muud margid vast kasutavad tagaratta kiige lahendusena Paralevelit või sarnast süsteemi:
http://www.carbibles.com/images/bike_bmwparalever1.jpg
Tagaratas kinnitub siis ainult ühelt poolt ja ei ole tüüpilist kahepoolset " harki "taga.
Küsimus mis mind aga vaevab on see, et kui sellise rattaga( K1200S) tagarattal sõita (ca 250 kg ratas+ ise ma ka mingi 100- 110 kg vahel), siis tagumisele "mono-kahvlile" langeb koormus ca 350 kg. Kui turvaline see tagarattal sõit ikka on sellise raskuse ja lahenduse puhul?
Suht mõttetu mõttevälgatus ja küsimus aga võibolla keegi oskab midagi asjalikku lisada?
Pakun välja, et insenerid ei ole ükskõik millist mootorratast konstrueerides väga keskendunud tagarattal sõidule või siiski on ?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Kuskilt siit foorumist jooksis läbi pilt, kus ühel uuel bemmil oli põhimõtteliselt kogu tagaosa küljest ära tulnud.
Ise arvan, et see oli tehase viga ning midagi oli kehvasti kinnitatud.
ei tahaks uskuda, et tagarattal sõit võiks mingil määral bemmi tagakiige ohtu seada.
insenerid on konstrueerinud ratta ning arvestanud igale liitepunktile jms maksimaalse koormuse. usun, et see kiige kannatab mitu korda seda mootorratta enda massi.
saada kiri bmw esindusse: can i drive ziii bmw in das tagaratas?
Vidget kirjutas:No kui natuke mõtelda füüsika peale, siis kiirendades langeb samas suunas jõud tagahargile ja millegipärast ma usun, et siis on suurem jõud kui shongleerides tagarattal.
Hea vastus , minu poolt teema lukku
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
- Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
'Long way round' ja 'Long way down' filmides on Charlie Boorman matkade jooksul korduvalt wheelietanud 1150GSi ja 1200GSiga. Ja seda täismatkavarustuses (3 kohvrit, paagikott jne). Ja kui ma õigesti mäletan, siis tema oli kolmest ratturist ka ainuke, kellel seal raam katki ei läinud
Riga 13 > pikk paus > CB500, V-Strom DL650 K5, Dominator
Hans kirjutas:ork kirjutas:Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda
Oled sa näinud, et autod tagaratastel ringi kimavad
Küll aga ühe külje peal.
Või siiski:
Re:
ork kirjutas:Auto rattad kinnituvad ka ühelt poolt, oled sa näinud, et mõnel ratas alt ära murdub, ok kui kuskile otsa sõita siis tõesti aga tsikli puhul võib ju sama juhtuda
Noh, sügisel nägin veidi peale järvevana ülesõitu enda ees jäsku sädemepilve ja selle saatel libisevat autoratast ning kõrvalreas kolmerattalist autot. Kõik on võimalik. Tagantjärgi üsna koomiline olukord.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.