TDM 850 vs. TDM 900?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
TDM 850 vs. TDM 900?
Olen siin otsingut kasutanud ja puha, aga päris selget pilti ei ole saanud... Et siis teoreetiliselt ja praktiliselt mis nendel kahel vahet on. Seda et teisel on pritsung ja 6käiku sain teada - aga kas see on pigem pluss või miinus... et kuidas see on mõjutanud töökindlust jne...
-
Teema algataja
Teoreetiliselt:
Sissepritse ja suurem mootor, diginäidikud, käigukast, uus kergem raam, kere, R1 pidurid, ABS'ga mudelid ka, kahvlid, jpm.
Mingi osa algseid 900-sid kutsuti tagasi ECU ja pritseprobleemide pärast. Mõned varased 850-ed siduriprobleemiga.
Praktiliselt:
Väidetavasti on 900 ka jõulisem benarüüpaja. Samas õli pealt tagasihoidlikum. Pritsung on väga kuulikindel.
Pöörded pea igal kiirusel madalamad kui vanal. Carpe-TDM rahvalt olen lugenud, et uus on pigem mõnus kattega teel, vana rohkem porivabadel metsateedel. Isikliku arvamuse kohaselt on mõlemad tegijad.
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
Klubikaaslasel on 900-ne ja ta neiul on vanem 850-ne.
Nii nagu tema ise ütleb on 900-ne ikka täielik maantee masin,kuid eks oskaja sõidab seal kus tahab.
850-ga annab juba kruusal ja mujal ka sõita ,nagu näha võib, bikeris olevad tüübid kes sõidavad oma TDMiga metsas jms. 850-ne ka kõvasti kõrgem kui uus 900-ne ja paistab rohkem selline mõnus touring masin olevat millega annab ka muid teid sõita.
Kui soov vaid sõita maanteel siis 900-ne väga hää oma kuuenda käiguga.
Kuid, kui sõidustiil laiem ja tahad ikke vahest muid teid lasta mugavamalt ja seda endurolikku (linna) välimust siis sobib 850-ne rohkem.
Igati tegijad masinad mõlemad.
http://www.pohjatuultepojad.net
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Olen kuulnud TDM-del õliprobleemist, nimelt et võtavad õli. Kas see peab ka paika või ainult vanematel mudelitel millegipärast tekkis TDM uurimise isu ja vaatamise isu et äkki läheb ratta vahetamiseks. Vaataks siis 99 ja uuemat ratast. Läbisõidu ressurss saan aru on neil suht suur ? Kui tihti vajab kardaan hooldust (õlivahetust vms) koord aastas / hooajas või harvemini ja mida see hooldus endas sisaldab , kas ainult õlivahetust ? Kuidas TDM on pikka maad sõites ? Kas sõiduasend on igati OK ? Peal istudes tundub küll väga hea aga pole üle 100 m sõitnud kahjuks. Kas see et 5 käiku on 850-se suur miinus, on maanteel pöörded 90 - 110 km/h väga kõrged ? Kütusekulu olen aru saanud siis 6-8 l sajale. Mis veel head / vead millest hoiduda jne.... Kas see suhteliselt kõrge raskuskese ei häiri, mõjuta sõiduomadusi ja kuidas see ratas on sõiduomadustelt kohmakas või kergesti juhitav ? Kes midagi veel leiab 850-se kohta kiita / laita andku aga tulla.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Ghost kirjutas:Kuidas TDM on pikka maad sõites ? Kas sõiduasend on igati OK ? Peal istudes tundub küll väga hea aga pole üle 100 m sõitnud kahjuks. Kas see et 5 käiku on 850-se suur miinus, on maanteel pöörded 90 - 110 km/h väga kõrged ? Kütusekulu olen aru saanud siis 6-8 l sajale.
Kommentaar 850-se kohta - pikka maad on ikka JUBE S*** sõita - no ei ole pika maa ratas. 100km mööda maanteed on piir. Minu jaoks põhiline probleem esiklaasist otse näkku puhuv tuulepööris, mis kõrgema, aftermarket klaasiga vaat et hullemaks läks. Kui sellele mingi lahenduse leiaks, siis võiks Eesti piires liikuda küll. Eriti kui teha seda väiksemaid kruusateid mööda kus kiirus eriti üle 90-e ei tõuse ...
Viienda käiguga 120km/h on mingist 4000 pööret või sinna kanti - ei näe probleemi. Kahekesi sõites ei ole maanteel kütusekulu üle 5l/100'le saanud. Pigem jääb sinna 4,5 ja 5 vahele.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
kruusateel tegija
Sõidan 850-ga alles teist kuud aga kiidan tema püsivust kruusateel. Kui kruus väga lahtine ei ole, võid ka üle 100 lasta julgelt. Asfaldil on ta nagu iga teine. Palju sõltub ka sellest, kuidas oled amordi reguleerinud - asfaldil on jäigem parem, kruusal pehmem. Reguleerida saab päris suures ulatuses. Kindlasti on ka kummis asi, mida kärjem, seda julgem on porisel metsateel.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
juhitavusest
Juhitavus on hea, piisavalt lai lenks. Küljetuul segab rohkem, kui bikega aga kätt väsitama ei hakka ja käest ka ära ei lähe. Kruusateel on kindel ja pigem tuleb tahtmine kurvis tagaratast libistada kui hirm, et esiots ära läheb
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6770
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Kopipasta carpe-tdm foorumist:
Hi Bids,
Have you tried earplugs?
They transform the TDM riding experience!!!
Siiani oma masinaga häppy! 200km järjest pole probleemi. Korralik rehv alla ja kruusal mõnus tegija. Isegi sileda "Sillakiviga" saab nii 90kmh lasta- juhitavus võrreldes bike'ga hoopis teine.
Tuulemüra sõltub tugevalt ka kiivrist. Enda masinal on peal MRA klaas, seega originaali pole proovinud. Huvi pärast võiks ju kellegiga vahetada, inimesed on ju erinevad, ehk hakkab meeldima. Vahetusega seoses selline küsimus: ega keegi ei taha oma masina korralikku enduro esirehvi vahetada korraliku bike' esirehvi vastu? Ega eriti ei usu aga proovida ju võib.
See ülalmainitud foorum annab küsimused paljudele vastustele ja rahustab nii mõnegi kiiksu ja käuksu masina juures maha- nii oli , on ja jääb selle masina juures olema!
Edu
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Selge pilt peaks leidma kellegi kellel 2000 a isend ja seda kuskil proovima , kuidas tundub, siis saaks pildi ette aga kaldun arvama et läheb ikkagi ratta vahetuseks, tuulemüra nüüd täitsa oleneb sest praguse rattaga maanteed sõites üle 20 km on ka kõrvatroppe vaja ja väga mõnus on lasta muidu tuul teeb kõrvad ikka rõvedalt tummaks ja pea uugab tükk aega aga jah proovige kõrvatroppe päris muhe suristada. Hirmus TDM isu tuli peale ja 900-ne jääb tiba kalliks.
Mul on 2001a. ratas ja originaal klaas ja vist olen kasvult natukene lühem ka kui Kris. Mind see tuulemüra ei häri, ratat pealt minema ei puhu
Kiivriks kasutan Nolan N62, mis pole just kõige vaiksem.
Piki otsi ma pole proovinud lasta Aga Tallinn-Saku-Kasemtsa-Tallinn, mind ei tapa .
Kruusal ma ennast väga kindlalt ei tunne, aga eks see ole harjumuse asi ja suuresti rehvis ka kinni.
Alguses mind häris, see käiguvahetuse kolks, aga nüüd olen ära harjunud.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Ok müra müraks, kõrvatropid ja vaikus saabub aga kuidas on selle ratta puhul raskuskeskme kõrgus versus külgtuul, kas väsitab väga ära ja raputab ma mõtlen et kuidagi raske teepeal külgtuulega hoida ja väsitav ja kuidas pikematel matkadel on ? Mis selle nurga alt külgtuulega on, kas kisub või tuul loperdab ja kohiseb ? Kuidas pikema sõidu peal on kas oskab keegi kommenteerida väsimust jne, oma ratas mis avatarilgi on küllaltki väsitav juba 100 km juures. Põlved väsivad ja kui siin mingi 3 nädalat tagasi oli karm tuul väljas siis peterburi maanteel oli tõsine võitlemine selle tuulega ja see võttis ikka üsna läbi.
-
Teema algataja
Kiskuma ei hakka aga jubedalt raputab ja laperdab. Kaela väsitab päris korralikult ära. selle kõrguse ja raskuskeskmega harjub ära, kõrge istumisasend on tglt päris mugav ja see teiselt korruselt põlve maha panek ei ole ka nii kole midagi. Ise olen hargi kronsa asfaldisse kallutanud. Amort oli sel hetkel küll pehmes asendis.
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Antu kirjutas:Selle ratta arvukate plusside juures ongi see tuulemüra ainuke miinus. On katsetatud suurte ja väikeste klaasidega ja mida enam vaeva näha seda halvemaks läheb. Kõige hullem on väikese nurga alt vastu puhuv tuul. Katsetasin ka täiesti ilma klaasita ja nii oli kõige vaiksem.
Proovin ka millalgi selle ilma klaasita nipi ära. Probleem ON klaasi poolt tekitatud pöörises sest sõidu ajal püsti tõustes on vaikus majas .
Kiiver on Schubert Concept ja kasutan kõrvatropp-tüüpi KOSS-i kõrvaklappe. Ilma nendeta ei oleks üldse võimalik sõita ... a noh ma olen ju põhilise aja tegelikult "küproki-mees" .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
Teema algataja
Ega see ratas ei ole jah teab mis pikamaa sõiduks, suht kitsas sadul ja see tuule käes laperdamine väsitab. 100-150km kannatab ära. Pigem selline linnamaasturtüüpi igalpool sõitmise pill. Puhtalt endurokaks liiga raske, rohkem ikka asfaldi jaoks. Mootorgi selline omaette nähtus oma 270 kraadi töötsükkliga. Muuseas hiljutine kogemus Transalp`iga, seal laperdasin samamoodi tuulekäes.
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Võtke nüüd hoogu maha. Kellele ema, .....
Tee üks korralik proovisõit, saad pildi ette. Endal TDM 850 üle aasta olnud ja pean maailma parimaks metsarattaks. Hommikul sõitsin autoga tööle ja tuule mõju oli vägagi tuntav. Pole mu rattal mingit klaasi ees aga ei mühise miskit. Klubikaaslane on oma 850-ga R1 mehi luttinud küll. Eestis müüakse neid enduurokatena, mujal Euroopas superbikedena. Mine sa võta siis kinni... Oma p...e on kuningas!
-
Teema algataja
TDM on nagu koer kes läheb pikapeale oma peremehega ühte nägu:))
Olen näinud mingit müügikuulutust kuskil saksa lehel kus TDM oligi nagu R1, madal lenks ja mootor gondlisse ehitatud, taga mingi lai, silmajärgi 180 mõõdus rehv. Samas kohtab seda siklit ka tõsise punnrehviga kusagil mudas mauramas. Huvitav mis motikas võiks veel nii laia kasutusalaga olla.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Pean oma isendit 4 hooaeg ja ainuke miinus ongi jäänud see tuule müra!
Olen avastanud, et peeglite ja klaasi vahelt, kahelt poolt tulevad tuule joad mis laksavad kahelt poolt vasta kiivrit!
Panin originaal klaasi asemel plasti(et oleks ilma selle viimase järsema otsata) ei aidanud, mõtisklen siin ka, et kas teha klaas lühemaks, või suunata kahelt poolt gondlit tuul üles!
Üks miinus oli ka originaal summid(tekkis vibra 4500 pöörde juures)
Laseri summidega kadus ära.
Õli võtmine kadus peale rõngaste vahetust ära
Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad, kuhu saab külge kruvida lisa jalased, et pika maaga jala asendit saaks muuta(umbes nagu kopteritel), pole veel jalaraudu leidnud ja katsetada saanud
Muidu igati kobe pill, varsti saab 99 999 ette!
Antu kirjutas:Ega see ratas ei ole jah teab mis pikamaa sõiduks, suht kitsas sadul ja see tuule käes laperdamine väsitab. 100-150km kannatab ära. Pigem selline linnamaasturtüüpi igalpool sõitmise pill. Puhtalt endurokaks liiga raske, rohkem ikka asfaldi jaoks. Mootorgi selline omaette nähtus oma 270 kraadi töötsükkliga. Muuseas hiljutine kogemus Transalp`iga, seal laperdasin samamoodi tuulekäes.
hmmmm.... olen temaga sõitnud 1780km 24h järjest ja kurtmiseks põhjust ei näe. Samuti kruusal pole muret. pigem leian, et see ratas universaalne maaka (mina) riist.

-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Selge, teen täna ühe tiiru ära kui mahti saan siis saan pildi selgeks, eks see tuulemüra on iga rattaga, ühega vähem teisega rohkem aga päris ilma selleta ei saagi ju, see lisabki tsiklisõidule vürtsi ja eristab igasugustest muudest sõidukitest. Kui tiir tehtud siis saan kahe eelmise rattaga võrrelda kohe aga ikkagi on TDM isu kallal.....
TDM kirjutas:Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad
Krt, seda tahan mina näha! Kuhu sa need külge kruttisid, tal ju rippmootor ja raami mootori alt ei jookse? Ma juba kaks aastat pead murdnud nende kukkumisraudade teemal.... Kui varianti on, viska mulle ES-i tel. nr, ma hea meelega tuleks viskaks pilgu peale.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6770
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Habib kirjutas:TDM kirjutas:Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad
Krt, seda tahan mina näha! Kuhu sa need külge kruttisid, tal ju rippmootor ja raami mootori alt ei jookse? Ma juba kaks aastat pead murdnud nende kukkumisraudade teemal.... Kui varianti on, viska mulle ES-i tel. nr, ma hea meelega tuleks viskaks pilgu peale.
Mootori all ja külje peal ju kohad olemas, kuhu rauad/kaitse poldiga kinni keerata.
Sellega seoses selline küsimus, et kust kohast soodsalt karterikaitset saaks?
Edu
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.