TDM 850 vs. TDM 900?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
FB

TDM 850 vs. TDM 900?

Lugemata postitus Postitas FB »

Olen siin otsingut kasutanud ja puha, aga päris selget pilti ei ole saanud... Et siis teoreetiliselt ja praktiliselt mis nendel kahel vahet on. Seda et teisel on pritsung ja 6käiku sain teada - aga kas see on pigem pluss või miinus... et kuidas see on mõjutanud töökindlust jne...


Teema algataja
shake

Lugemata postitus Postitas shake »

Teoreetiliselt:
Sissepritse ja suurem mootor, diginäidikud, käigukast, uus kergem raam, kere, R1 pidurid, ABS'ga mudelid ka, kahvlid, jpm.
Mingi osa algseid 900-sid kutsuti tagasi ECU ja pritseprobleemide pärast. Mõned varased 850-ed siduriprobleemiga.
Praktiliselt:
Väidetavasti on 900 ka jõulisem benarüüpaja. Samas õli pealt tagasihoidlikum. Pritsung on väga kuulikindel.
Pöörded pea igal kiirusel madalamad kui vanal. Carpe-TDM rahvalt olen lugenud, et uus on pigem mõnus kattega teel, vana rohkem porivabadel metsateedel. Isikliku arvamuse kohaselt on mõlemad tegijad.

Kasutaja avatar

Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Klubikaaslasel on 900-ne ja ta neiul on vanem 850-ne.
Nii nagu tema ise ütleb on 900-ne ikka täielik maantee masin,kuid eks oskaja sõidab seal kus tahab.
850-ga annab juba kruusal ja mujal ka sõita ,nagu näha võib, bikeris olevad tüübid kes sõidavad oma TDMiga metsas jms. 850-ne ka kõvasti kõrgem kui uus 900-ne ja paistab rohkem selline mõnus touring masin olevat millega annab ka muid teid sõita.

Kui soov vaid sõita maanteel siis 900-ne väga hää oma kuuenda käiguga.
Kuid, kui sõidustiil laiem ja tahad ikke vahest muid teid lasta mugavamalt ja seda endurolikku (linna) välimust siis sobib 850-ne rohkem.
Igati tegijad masinad mõlemad.

Lõpuks muutume paratamtult nendeks, kelleks teised meid peavad - Julius Ceasar.
http://www.pohjatuultepojad.net

Teema algataja
FB

Lugemata postitus Postitas FB »

Tänud vastajatele.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Olen kuulnud TDM-del õliprobleemist, nimelt et võtavad õli. Kas see peab ka paika või ainult vanematel mudelitel millegipärast tekkis TDM uurimise isu ja vaatamise isu et äkki läheb ratta vahetamiseks. Vaataks siis 99 ja uuemat ratast. Läbisõidu ressurss saan aru on neil suht suur ? Kui tihti vajab kardaan hooldust (õlivahetust vms) koord aastas / hooajas või harvemini ja mida see hooldus endas sisaldab , kas ainult õlivahetust ? Kuidas TDM on pikka maad sõites ? Kas sõiduasend on igati OK ? Peal istudes tundub küll väga hea aga pole üle 100 m sõitnud kahjuks. Kas see et 5 käiku on 850-se suur miinus, on maanteel pöörded 90 - 110 km/h väga kõrged ? Kütusekulu olen aru saanud siis 6-8 l sajale. Mis veel head / vead millest hoiduda jne.... Kas see suhteliselt kõrge raskuskese ei häiri, mõjuta sõiduomadusi ja kuidas see ratas on sõiduomadustelt kohmakas või kergesti juhitav ? Kes midagi veel leiab 850-se kohta kiita / laita andku aga tulla.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

TDM on ikka kettülekandega ju?
Või olen ma millestki väga valesti aru saanud.

Kasutaja avatar

ottyamaha
Kaupmees
Postitusi: 123
Liitunud: 12 Mai 2008, 22:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ottyamaha »

Kett ikka.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

oi pekki nüüd läks puusse sellega kardaaniga :oops: :oops: :oops: aga mis muud kosta oskate selle 850-se kohta ikkagi head, halba jne

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Ghost kirjutas:

Kuidas TDM on pikka maad sõites ? Kas sõiduasend on igati OK ? Peal istudes tundub küll väga hea aga pole üle 100 m sõitnud kahjuks. Kas see et 5 käiku on 850-se suur miinus, on maanteel pöörded 90 - 110 km/h väga kõrged ? Kütusekulu olen aru saanud siis 6-8 l sajale.

Kommentaar 850-se kohta - pikka maad on ikka JUBE S*** sõita - no ei ole pika maa ratas. 100km mööda maanteed on piir. Minu jaoks põhiline probleem esiklaasist otse näkku puhuv tuulepööris, mis kõrgema, aftermarket klaasiga vaat et hullemaks läks. Kui sellele mingi lahenduse leiaks, siis võiks Eesti piires liikuda küll. Eriti kui teha seda väiksemaid kruusateid mööda kus kiirus eriti üle 90-e ei tõuse ...
Viienda käiguga 120km/h on mingist 4000 pööret või sinna kanti - ei näe probleemi. Kahekesi sõites ei ole maanteel kütusekulu üle 5l/100'le saanud. Pigem jääb sinna 4,5 ja 5 vahele.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Ainult tuul on häirivaks faktoriks siis , sõiduasendi ja muu koha pealt on kõik tip top ? Jäksu minna on tal kenasti maanteel möödasõitu tehes ?

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

linnakas
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Apr 2005, 21:17
Tsikkel: Buell 1125R
Asukoht: Tallinn

kruusateel tegija

Lugemata postitus Postitas linnakas »

Sõidan 850-ga alles teist kuud aga kiidan tema püsivust kruusateel. Kui kruus väga lahtine ei ole, võid ka üle 100 lasta julgelt. Asfaldil on ta nagu iga teine. Palju sõltub ka sellest, kuidas oled amordi reguleerinud - asfaldil on jäigem parem, kruusal pehmem. Reguleerida saab päris suures ulatuses. Kindlasti on ka kummis asi, mida kärjem, seda julgem on porisel metsateel.

Kawa ZZR600, Yamaha TDM 850, Suzuki RF600, Buell 1125R
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

aga kuidas üldine mulje on jäänud mugavuselt ja juhitavuselt jne ....? Selge see et linnarehviga / tänavasõidu rehviga põllule ei tasu päris ronida või metsa.

Yaaa-maaa-haaa......

andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

Mina küll ei kurda,ratas väga hästi juhitav ,jõudu piisavalt.
Tõsi,üle 200km/h ei taha hästi minna :)
Tuulega on jah nii,et soovitan vaiksemat sorti kiivrit,siis pole hullu miskit.
Endal schubert C2 ja on suht vaikne sõita,kõrvatroppe kasutama ei pea.

Siin päris pikalt ka TDM-st räägitud.

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... dm&t=29023

Kasutaja avatar

linnakas
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Apr 2005, 21:17
Tsikkel: Buell 1125R
Asukoht: Tallinn

juhitavusest

Lugemata postitus Postitas linnakas »

Juhitavus on hea, piisavalt lai lenks. Küljetuul segab rohkem, kui bikega aga kätt väsitama ei hakka ja käest ka ära ei lähe. Kruusateel on kindel ja pigem tuleb tahtmine kurvis tagaratast libistada kui hirm, et esiots ära läheb

Kawa ZZR600, Yamaha TDM 850, Suzuki RF600, Buell 1125R
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6770
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kopipasta carpe-tdm foorumist:

Hi Bids,
Have you tried earplugs?
They transform the TDM riding experience!!!

Siiani oma masinaga häppy! 200km järjest pole probleemi. Korralik rehv alla ja kruusal mõnus tegija. Isegi sileda "Sillakiviga" saab nii 90kmh lasta- juhitavus võrreldes bike'ga hoopis teine.
Tuulemüra sõltub tugevalt ka kiivrist. Enda masinal on peal MRA klaas, seega originaali pole proovinud. Huvi pärast võiks ju kellegiga vahetada, inimesed on ju erinevad, ehk hakkab meeldima. Vahetusega seoses selline küsimus: ega keegi ei taha oma masina korralikku enduro esirehvi vahetada korraliku bike' esirehvi vastu? Ega eriti ei usu aga proovida ju võib.

See ülalmainitud foorum annab küsimused paljudele vastustele ja rahustab nii mõnegi kiiksu ja käuksu masina juures maha- nii oli , on ja jääb selle masina juures olema!

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
Freezing

Lugemata postitus Postitas Freezing »

Sõidan ka tdm 850 ga ega oska midagi halba öelda peale selle, et mul madal klaas ja siis kusagil kiirusel 100 tekib selline pööris mis hakkab kiivrit raputama ja pilt läheb suht virvendavaks. Tegin klaasile väikese kõrgenduse ja nüüd veidi parem. Minu arust igati hea sõiduasend ka.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Selge pilt peaks leidma kellegi kellel 2000 a isend ja seda kuskil proovima :roll: , kuidas tundub, siis saaks pildi ette aga kaldun arvama et läheb ikkagi ratta vahetuseks, tuulemüra nüüd täitsa oleneb sest praguse rattaga maanteed sõites üle 20 km on ka kõrvatroppe vaja ja väga mõnus on lasta muidu tuul teeb kõrvad ikka rõvedalt tummaks ja pea uugab tükk aega aga jah proovige kõrvatroppe päris muhe suristada. Hirmus TDM isu tuli peale ja 900-ne jääb tiba kalliks.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Mul on 2001a. ratas ja originaal klaas ja vist olen kasvult natukene lühem ka kui Kris. Mind see tuulemüra ei häri, ratat pealt minema ei puhu :)
Kiivriks kasutan Nolan N62, mis pole just kõige vaiksem.
Piki otsi ma pole proovinud lasta Aga Tallinn-Saku-Kasemtsa-Tallinn, mind ei tapa .
Kruusal ma ennast väga kindlalt ei tunne, aga eks see ole harjumuse asi ja suuresti rehvis ka kinni.
Alguses mind häris, see käiguvahetuse kolks, aga nüüd olen ära harjunud.

KÄIN JALA JA JOON VETT

Teema algataja
Antu

Lugemata postitus Postitas Antu »

Selle ratta arvukate plusside juures ongi see tuulemüra ainuke miinus. On katsetatud suurte ja väikeste klaasidega ja mida enam vaeva näha seda halvemaks läheb. Kõige hullem on väikese nurga alt vastu puhuv tuul. Katsetasin ka täiesti ilma klaasita ja nii oli kõige vaiksem.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Ok müra müraks, kõrvatropid ja vaikus saabub aga kuidas on selle ratta puhul raskuskeskme kõrgus versus külgtuul, kas väsitab väga ära ja raputab ma mõtlen et kuidagi raske teepeal külgtuulega hoida ja väsitav ja kuidas pikematel matkadel on ? Mis selle nurga alt külgtuulega on, kas kisub või tuul loperdab ja kohiseb ? Kuidas pikema sõidu peal on kas oskab keegi kommenteerida väsimust jne, oma ratas mis avatarilgi on küllaltki väsitav juba 100 km juures. Põlved väsivad ja kui siin mingi 3 nädalat tagasi oli karm tuul väljas siis peterburi maanteel oli tõsine võitlemine selle tuulega ja see võttis ikka üsna läbi.

Yaaa-maaa-haaa......

Teema algataja
Antu

Lugemata postitus Postitas Antu »

Kiskuma ei hakka aga jubedalt raputab ja laperdab. Kaela väsitab päris korralikult ära. selle kõrguse ja raskuskeskmega harjub ära, kõrge istumisasend on tglt päris mugav ja see teiselt korruselt põlve maha panek ei ole ka nii kole midagi. Ise olen hargi kronsa asfaldisse kallutanud. Amort oli sel hetkel küll pehmes asendis.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Antu kirjutas:

Selle ratta arvukate plusside juures ongi see tuulemüra ainuke miinus. On katsetatud suurte ja väikeste klaasidega ja mida enam vaeva näha seda halvemaks läheb. Kõige hullem on väikese nurga alt vastu puhuv tuul. Katsetasin ka täiesti ilma klaasita ja nii oli kõige vaiksem.

Proovin ka millalgi selle ilma klaasita nipi ära. Probleem ON klaasi poolt tekitatud pöörises sest sõidu ajal püsti tõustes on vaikus majas :shock: .
Kiiver on Schubert Concept ja kasutan kõrvatropp-tüüpi KOSS-i kõrvaklappe. Ilma nendeta ei oleks üldse võimalik sõita ... a noh ma olen ju põhilise aja tegelikult "küproki-mees" 8) .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Teema algataja
Antu

Lugemata postitus Postitas Antu »

Ega see ratas ei ole jah teab mis pikamaa sõiduks, suht kitsas sadul ja see tuule käes laperdamine väsitab. 100-150km kannatab ära. Pigem selline linnamaasturtüüpi igalpool sõitmise pill. Puhtalt endurokaks liiga raske, rohkem ikka asfaldi jaoks. Mootorgi selline omaette nähtus oma 270 kraadi töötsükkliga. Muuseas hiljutine kogemus Transalp`iga, seal laperdasin samamoodi tuulekäes.

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Võtke nüüd hoogu maha. Kellele ema, .....
Tee üks korralik proovisõit, saad pildi ette. Endal TDM 850 üle aasta olnud ja pean maailma parimaks metsarattaks. Hommikul sõitsin autoga tööle ja tuule mõju oli vägagi tuntav. Pole mu rattal mingit klaasi ees aga ei mühise miskit. Klubikaaslane on oma 850-ga R1 mehi luttinud küll. Eestis müüakse neid enduurokatena, mujal Euroopas superbikedena. Mine sa võta siis kinni... Oma p...e on kuningas!

Õigekirjaoskus massidesse!

Teema algataja
Antu

Lugemata postitus Postitas Antu »

TDM on nagu koer kes läheb pikapeale oma peremehega ühte nägu:))
Olen näinud mingit müügikuulutust kuskil saksa lehel kus TDM oligi nagu R1, madal lenks ja mootor gondlisse ehitatud, taga mingi lai, silmajärgi 180 mõõdus rehv. Samas kohtab seda siklit ka tõsise punnrehviga kusagil mudas mauramas. Huvitav mis motikas võiks veel nii laia kasutusalaga olla.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Lugemata postitus Postitas TDM »

Pean oma isendit 4 hooaeg ja ainuke miinus ongi jäänud see tuule müra!
Olen avastanud, et peeglite ja klaasi vahelt, kahelt poolt tulevad tuule joad mis laksavad kahelt poolt vasta kiivrit! :cry:
Panin originaal klaasi asemel plasti(et oleks ilma selle viimase järsema otsata) ei aidanud, mõtisklen siin ka, et kas teha klaas lühemaks, või suunata kahelt poolt gondlit tuul üles! :)

Üks miinus oli ka originaal summid(tekkis vibra 4500 pöörde juures)
Laseri summidega kadus ära.

Õli võtmine kadus peale rõngaste vahetust ära :twisted:

Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad, kuhu saab külge kruvida lisa jalased, et pika maaga jala asendit saaks muuta(umbes nagu kopteritel), pole veel jalaraudu leidnud ja katsetada saanud :evil:

Muidu igati kobe pill, varsti saab 99 999 ette! 8)

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

mõmm
Postitusi: 120
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:45
Tsikkel: TDM850
Asukoht: Jõgeva

Lugemata postitus Postitas mõmm »

Antu kirjutas:

Ega see ratas ei ole jah teab mis pikamaa sõiduks, suht kitsas sadul ja see tuule käes laperdamine väsitab. 100-150km kannatab ära. Pigem selline linnamaasturtüüpi igalpool sõitmise pill. Puhtalt endurokaks liiga raske, rohkem ikka asfaldi jaoks. Mootorgi selline omaette nähtus oma 270 kraadi töötsükkliga. Muuseas hiljutine kogemus Transalp`iga, seal laperdasin samamoodi tuulekäes.

hmmmm.... olen temaga sõitnud 1780km 24h järjest ja kurtmiseks põhjust ei näe. Samuti kruusal pole muret. pigem leian, et see ratas universaalne maaka (mina) riist.

........Riga,Iž,Jawa,Ural,GSX 1100F, YamahaTDM850 :) ja head soovides
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Selge, teen täna ühe tiiru ära kui mahti saan siis saan pildi selgeks, eks see tuulemüra on iga rattaga, ühega vähem teisega rohkem aga päris ilma selleta ei saagi ju, see lisabki tsiklisõidule vürtsi ja eristab igasugustest muudest sõidukitest. Kui tiir tehtud siis saan kahe eelmise rattaga võrrelda kohe aga ikkagi on TDM isu kallal..... 8)

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

TDM kirjutas:

Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad

Krt, seda tahan mina näha! Kuhu sa need külge kruttisid, tal ju rippmootor ja raami mootori alt ei jookse? Ma juba kaks aastat pead murdnud nende kukkumisraudade teemal.... Kui varianti on, viska mulle ES-i tel. nr, ma hea meelega tuleks viskaks pilgu peale.

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6770
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Habib kirjutas:
TDM kirjutas:

Tegime siin klubikaaslastega kukkumisrauad

Krt, seda tahan mina näha! Kuhu sa need külge kruttisid, tal ju rippmootor ja raami mootori alt ei jookse? Ma juba kaks aastat pead murdnud nende kukkumisraudade teemal.... Kui varianti on, viska mulle ES-i tel. nr, ma hea meelega tuleks viskaks pilgu peale.

Mootori all ja külje peal ju kohad olemas, kuhu rauad/kaitse poldiga kinni keerata.
Sellega seoses selline küsimus, et kust kohast soodsalt karterikaitset saaks?

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”