Positiivne kogemus motopolitseiga
Moderaator: Moded
Mõned ajad tagasi oli kokkupuude tartu motopolitseiga. Sõitsin mööda võru mnt ''lõunaka'' poole. Enne viadukti võttis mulle 2 valget tsiklit sappa ja pärast viadukti ületamist hakkasid tuled vilkuma. Peatusin tee ääres, üks tsiklitest jäi mu taha, teine sõitis kõrvale. Tervitas viisakalt, küsis juhiluba ja uuris kas minu tsikkel on. Ühtegi reeglit ma rikkunud ei olnud nii et pärast seda sooviti mulle head teed.
-
Teema algataja
MaxofSix kirjutas:Mõned ajad tagasi oli kokkupuude tartu motopolitseiga. Sõitsin mööda võru mnt ''lõunaka'' poole. Enne viadukti võttis mulle 2 valget tsiklit sappa ja pärast viadukti ületamist hakkasid tuled vilkuma. Peatusin tee ääres, üks tsiklitest jäi mu taha, teine sõitis kõrvale. Tervitas viisakalt, küsis juhiluba ja uuris kas minu tsikkel on. Ühtegi reeglit ma rikkunud ei olnud nii et pärast seda sooviti mulle head teed.
Ka mind on nii kinni peetud. Ühtegi reeglit rikkumata. Aga kiidan sellise aktsiooni igati heaks. Neid lubadeta kõvatajaid on liiga palju.
Mul oli koguemus eelmisel suvel, kus Pärnus võttis mind rajalt maha nais-rolleri-politseinik - sõitsin 30 alas 30-ga ja ta tuli mulle tagant järgi ning andis peatumismärguande. Palus näha dokumente ja soovis head teed. Küsisin siis temalt, mille eest mind peatati ja sain vastuseks, et liialt palju on tsikliste, kes liiguvad ilma lubadeta ning nad lihtsalt püüavad neid vahele võta...
Väga viis ja kiiduväärt tegevus politsei poolt. Õige kahh kui juhtimisõigust pole siis ära sõida. Eriti veel kui vastav kat. puudub, siis pole ju seda elementaarset oskust kogemust mis autokoolis saadakse ja eksamit sooritades, ning ollakse ohuks peale enda ka teistele.
Kuid kui oleks selline võimalus, et karistus ei laieneks piiridest välja poole või euroopaliidus puuduks politseinikel ühtne süsteem kus operatiivselt järgi vaadata kas su load kehtivad või mitte, siis ma läheks küll lätti leetu sõitma. Seda kahel lihtsal põhjusel, tartust piirine pole teps mitte pikk maa (selle laseks kas kellelgi sõita ise taga istudes või käru peal transpordiks) ja teiseks ilusate ilmadega vahtida kuidas teisted ratastega sõidavad ja ise käi jala ja seda terve kuu see on väga ränk ja näpud hakkavad sügelema. Parem mine ja ela end riskivabamalt välja kui see, et tartus linnatiirul näiteks vahele jääd ja 12 lisakilo väänatakse.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
No üle piiri saamine pole nagu eriline probleem Kui juba piirini ratas saadud siis kas või lükka üle või transpordi sama skeemi järgi nagu piirinigi.
Kuid see selleks.
See idee on juba maha maetud, kuna shengeni ruumis pidi politseinikel ühtne süsteem olema ja nad saavad su lubade kehtimatust operatiivselt kontrollida. Ma siiski usuks politsei inspektori juttu kui ARK-ist kuuldud.
Ok paneks selle teema/küsimuse lukku ära mis selle ümber ikka heietada. Sõita ei saa ei eestis sees ega ka euroopas kui load ei kehti. Ja kuna teema pealkiri on postiivne kogemus motopolitseiga siis võiks sellest rääkida nüüd
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
davidsoniharald kirjutas:plei kirjutas:to: YxPriit
Kas shengenist oled midagi kuulnud? Millisel piiril lube küsitakse?Pisteline kontroll on siiani ilusti olemas.
Pistelisi kontrolle tehakse jah mõlemal pool enne piire.Piiri peal pole neid inimesigi, kes midagi kontrolliks .Ja Eestis sõites Eesti numbrimärgiga keegi ei hakka sind pistelisse kontrolli kaasama .Naaberriiki jõudes aga näitad oma plastikutüki ära ja sellega on nad väga rahul.
oja kirjutas:ei ole seda üleeuroopalist operatiivset andmebaasi.
Mis mõttes ei ole. Arvad nii või oled sa näiteks Rootsi pollarilt küsind kas tal on selline võimalus olemas? Ma vaatan et sul on asukohaks märgitud götenburg see vist peaks ju Rootsis asuma.
Täpselt nii.
Load olid välja antud märtsis ja Rootsi politsei poolt ära võetud mais, see kõik eelmine aasta. Load saadi tagasi selle aasta jaanuaris, aprillis pidas politsei kinni ja vaatas lube ja küsis, et kuidas see võimalik on et sa oled load saanud märtsis ja mais on need sul ära võetud?? (5 politseid oli ja nad ei suutnud aru saada et märts on enne maid, ajasid sassi kuude järjestuse) Ühesõnaga nad arvasid et peale lubade ära võtmist on Eestist uued load taodeldud ja siis nendega nüüd sõidetakse ringi. Politsei ütles et usub meie sõna, sest nemad seda kuidagi kontrollida ei saa.
See kõik siis oli paar kuud tagasi.
Hurt kirjutas:Väga viis ja kiiduväärt tegevus politsei poolt. Õige kahh kui juhtimisõigust pole siis ära sõida. Eriti veel kui vastav kat. puudub, siis pole ju seda elementaarset oskust kogemust mis autokoolis saadakse ja eksamit sooritades, ning ollakse ohuks peale enda ka teistele.
Mis mõttes eriti kui vastavat kati-i pole? Pigem ikka kui lube pole mõtlesid?
Kõiki ei saa ühe puuga lüüa, võib-olla sinu näide kehtib väga üksikute puhul, et ei oska rattaga sõita kui vastavat kati-i pole...Load ei sõida su tsikliga ju - ise hoiad lenksu ja loeb enda kogemus.
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Sebastian kirjutas:...Load ei sõida su tsikliga ju - ise hoiad lenksu ja loeb enda kogemus.
Ära hakka jälle selle kõva jutuga pihta siin, kui pole paberit, pole sind olemaski. Kui pole koolis käinud, siis oled puudulike teadmistega. Ma sain vene kroonus hästi palju püssi lasta - järelikult pole mul relvaluba vaja
Ma räägin A erinevatest kategooriatest, mitte lubadeta sõitmisest!!! Kõik saavad ju täpselt sama koolituse, ainult ühele tuleb lubadele kirja A ja teisele A1 !
e: hea tähelepanek, Marek.
See süsteem on jama!
Ja nyyd tagasi rääkima positiivseid kogemusi motopolitseiga
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1491
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 65 korda
Sebastian, mõnel tuleb mõistud varem koju, teisel hiljem, mõnel ei tule üldse. Eks see ole vägagi mõjus põhjus mitte andmaks lastele ja lapsemeelsetele piiramatut arvu kilovatte jalge vahele kõvatamiseks.
See selleks aga minu meelest on antud teema iäinud hetkel küll Kapa Kohilasse oma sisuga, üritaks jääda pealkirjas toodud valdkonna piiresse.
Ma ei kujuta lihtsalt ette kuidas keegi kel on B-kat. näiteks oskaks tsikliga sõita ja teha seda sama hästi keegi kel A-kat ja sõidab igapäevaselt. Kas lihtsalt selle pärast et kunagi veneajal sai jawa või iz-iga ringi töristatud? Või sõidavad kõik ilma loata pole vahele jäänd ja ammutavad nii kogemusi? Ma ise sõitsin ka 13a sena izide ja jawaga läksin autokooli nohh jahh püsti püsin sõita oskasin ka kui sõiduks saab nimetada lihtsalt otse sõitu, ei tulnud mul mingid manöövrid välja jne. Nüüd oman juba 3 aastat lube ja ma julgen väita et ikka ei tunne end ratta seljas nii kindlat kui võiks iga suvi olen sõitnud 10 tuhat ja rohkem. Ma ei tea kus tulevad inimesel kogemused rattaga sõiduks kui ta nühib autoroolis? Liiluseeskirju muidugi ta tunneb ja kui tal terve mõistus siis oskab ka ohte hinnata ja liikluses neid vältida. Kuid see selleks.
Mis puutub sellesse piiratud A-saamisse kui vahtralehed, siis seda ei poolda mina ka. Kuna ise olin sunnitud sama moodi jamama selle 25kw piiriga. Jube kepp. Ühtegi ratast ametlikult muretseda ei saa kui see just 125 cc pole või mõni muu kökats. Jaff on 18 kw kui mu mälu mind ei peta. Sellega saaks jahh sõita. enamus rattaid üle 25kw ametlikult. Nii sai ka endal lihtsalt see lisakulutus tehtud "piirajad" peale. See ei muutnud nüüd küll midagi peale selle et ARK sai riigilõivu "ümberehituselt" ja mina jäin 3 kilo vaesemaks. Praegu võid kas või R1 või mis iganes üüratu pilli 25 kw peale lasta ilma et sul need piirajad peal oleks. Ole aind mees ja maksa see 3 kilo ning käruta ringi rattaga mis tegelt tublisti üle 100 kw. Lase kas või Pollari ees tagarattal minema seni kui passis on 25kw ja kiirust ei ületa on suva. Mis te arvata paljud rattad mis passis 25KW ja piirajatega, seda ka tegelt on? Ma arvan et heal juhul 10 % kui sedagi. Lõpuks on ikka kõik inimeses kinni kas ta sõidab end ja kedagi teist vigaseks selle "piiratud" rattaga või mitte ja kas ja kes üldse endale kui võimsad rattad alguses ostavad.
Aga äkki tulekski taodelda kategooriate muutmist, kuna tehased ei paku lihtsalt tehnikat nendele nõuetele (jaff ei ole argument ). Kuni 35kw oleks inimlik, sest siis mahuks GS, CB ja ER-5 ning enamik väikeendurosid sisse. Ja mingid taparelvad need ei ole ju ?
Sebastian kirjutas:Ma räägin A erinevatest kategooriatest, mitte lubadeta sõitmisest!!! Kõik saavad ju täpselt sama koolituse, ainult ühele tuleb lubadele kirja A ja teisele A1 !
Minu mäletamist mööda siiski õppesõit toimub vastavasse kategooriasse kuuluva rattaga. mul ntx ei lubatud alla 25kw tsikliga õppesõitu (ja eksamisõitu) teha, kuna siis oleks saanud A1 kati...
LE õpe on loomulikult nii rollumehel kui bussijuhil sama (välja arvatud spetsiifilised teadmised vastava kategooria kohta)
Üleüldse ei mõista ma, mis hala see siin foorumis käib koguaeg, küll kiusab politsei, autojuhid ei hooli, teetöölised teevad teeremonti... jne jne
õppige vastav amet, kus saab seadusi muuta ja andke minna, päästke maailm
intz kirjutas:spinna kirjutas:Vahtraleht ei ole ju vanuses kinni vaid praktikas! Vanus ei puutu asjasse.
Ei ole isegi mitte praktikas kinni, vaid puhtalt ajas (2a). Praktika ei puutu asjasse. :p
Ega see, et keegi kuskil ei suuda/viitsi nõuetekohaselt oma oskusi ära vormistada veel ei tähenda, et asjade kavatsetud eesmärk seeläbi muutuks. Nii et praktika mis praktika ja usutavalt rohkem kui 90% juhtudel asi ka toimib just nii nagu ta toimima on mõeldud.
-
Teema algataja
Puutusin ka reedel motopolitseiga klokku, ei olnud küll midagi positiivset. Pidasime vana traditsiooni kohaselt pulma auto kinni ja nõudsime kibedat, mida hakatigi kohe otsima, samal hetkel lendasid 2 tsiklimenti meie juurde ja ütlesid TEE PUHTAKS KOHE. Mingu kurat vaadaku mis toimub fooridega reguleeritud ristmikutel, autod uhavad fooridest läbi punasega, blokkides sellega rohelise taga ootavate autode liikumise.
aga kahjuks pole kõik politseid samasugused ja mõistvad, ühed on mendiks õppinud, teised sündinud.
Oi krt... no ei jõua enam, ausõna Varem või hiljem täituvad kõik teemad halaga, isegi teema "positiivne kogemus.." on halast umbe läinud. Olge head, tehke alateema "HALA" ja halage seal, krt võtaks!
PS. Positiivne kogemus juurde, sain just trahvi ja kui trahvinumber välja arvata, oli kogemus positiivne. Võmm oli asjalik, tegi õige asja eest trahvi, ei kõvatanud tema, ei kõvatanud mina, teinekord olen targem. Tegi veel maksimumist 10 prossu alet ka Neil vist tõesti seal kibe võistlus käsil
-
Teema algataja
... lõpuks ka minul olemas. Pidasid eile Kose teel stardi juures kinni. Naispolitsei kontrollis dokumente läbi raadio ja härraga sai meeldivat juttu aetud tsiklite teemal.
Tegelt väga hea, et peetakse kinni ja kontrollitakse, kas dokumendid ja tsikkel korras, jääb vähemaks neid peaaegu lubadega/lubadeta sõitjaid, see on neile endale ka tervislikum.
ThaNukks kirjutas:Puutusin ka reedel motopolitseiga klokku, ei olnud küll midagi positiivset. Pidasime vana traditsiooni kohaselt pulma auto kinni ja nõudsime kibedat, mida hakatigi kohe otsima, samal hetkel lendasid 2 tsiklimenti meie juurde ja ütlesid TEE PUHTAKS KOHE. ...
Ka see "kokkupuude" oli siin: http://tartu.postimees.ee/260608/tartu_ ... 338442.php kirjeldatud juhus?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.