K: Säde kadunud 1ja4 silundris
Tegemist on transistor süüteblokiga (TCI-ga). Mitte CDI! Oma tööpõhimõttelt on see lähedane tavalisele kontaktidega akusüütele, ainult kontaktide asemel juhitakse seda pick-up coil-ist tuleva pingeimpulsiga. Digitaalselt peaks seal kontrollitama ja korrigeeritama eelsüüdet kusagil 3500 pöörde kandis.
Kõrbenud ja tõenäoliselt ainus riknenud detail ongi selle bloki väljundtransistor (tõenäoliselt on tegu isegi liittransistoriga + veel mõni pisidetail) - see radika peal jublakas. Et ka plaat on kõrbenud, siis on juba paha-paha - söestunud osa plaadis juhib ise elektrit. Pildilt mu silm ei seleta, kuid võimalik, et ka mõni oluline voolurada on maha põlenud. Selle remontimine on teostatav, kuid pusimist on kõvasti. Talvel tegelesin sarnase tööga - enam ei tahaks ja suvel pole ka aega.
Muret pead tundma ka selle üle, et miks see värk läbi põles. Kahtlustada võib vigast süütepooli. Või siis (kergemal juhul) juhe, mis blokist süütepoolini läheb, sattus lühisesse. Mõnedel ratastel, milledel on bensiinipump, võetakse ühed kontroll/juhtsignaalid pumpa käitava elektroonika jaoks samuti süütemooduli ühest väljundist. Sel juhul tekib pisike lisa-lühise võimalus ka tollesse ahelasse. Tõenäolisim siiski on probleemi otsida süütepoolist ja tema ühedustest.
EDIT!
Mul FZR-i el-skeemi pole käepärast, kuid mõne teise sarnase süütesüsteemiga ratta järgi otsustades võib tolle õnnetu transitori läbipõletajana vist siiski välistada lühised juhtmetes. Sest +12volti toide antakse kõigepealt süütepooli madalpingemähise ühele otsale peale, sealt edasi kulgeb vool läbi tolle mähise ja ühendusjuhtme süütemoodulisse ja pingestab transistori. Lühis vahepealses ühendusjuhtmes laseks ka pinge enne transistori maha ja see enam ei rikneks. Lühis süütepoolis aga laseb täispinge ja (transistori avanedes) ka täis voolu läbi transistori ja see kõrbeb. Nii, et ikkagi arvesta igaks juhuks ka süütepooli rikkisolemisega..
Samas noh... kirjutasid, et mõõtsid ja kontrollisid süütepooli ja oli OK. Siis oli lihtsalt halb õnn ja väsinud süüteplokk..
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.