K: Säde kadunud 1ja4 silundris

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

K: Säde kadunud 1ja4 silundris

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

Rattaks Yamaha FZR 600 1992.
Säde kadunud 1 ja 4 silindris. süüte poolid korras mõõtsin takistused ära. Tõstsin pistikud ümber mis süütepoolidesse tulevad ja siis oli säde 1ja 4 aga siis polnud 2ja 3-ndas.
Küsimus siis kuhu need kaks juhet sealt süüte pooli juurest lähevad ja mis võib viga olla.


Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Re: K: Säde kadunud 1ja4 silundris

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

tnusepp kirjutas:

Rattaks Yamaha FZR 600 1992.
Säde kadunud 1 ja 4 silindris. süüte poolid korras mõõtsin takistused ära. Tõstsin pistikud ümber mis süütepoolidesse tulevad ja siis oli säde 1ja 4 aga siis polnud 2ja 3-ndas.
Küsimus siis kuhu need kaks juhet sealt süüte pooli juurest lähevad ja mis võib viga olla.

Võta lahti antud tsikli elektriskeem, aja näpuga järge ja hakka välistama. Kuna antud juhul tundub, et tegemist võib olla juhtmeprobleemiga (st originaalkaabel, mis 1 ja 4 sättivasse sisse tuleb ei oma ühendust siis soovitan ka selle terviklikkuses veenuda. kui see ei toimi -- st ühendust ei ole siis, oled veale tõenäoliselt jälile saanud. Kui aga juhe ühendab siis on vaja võtta elektriskeem ette ja analüüsida vea võimalikkust muudes ahela osades (nt aju).

Kokkuvõtvalt:
St süütepool võib töötada aga juhe mis energiat peale toob mitte. Vastuse kuhu see juhe läheb saad elektriskeemilt, mis on remondimanuaalis sees reeglina olemas.

Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

Üldiselt lähevad need pistikud plokki nimega DIGITAL IGNITOR. Aga see pistik mis ei anna sädet seal pidev vool sees kui süüte sisse panen aga see mis töötab seal voolu sees pole.


Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

Suzumen kirjutas:
tnusepp kirjutas:

Üldiselt lähevad need pistikud plokki nimega DIGITAL IGNITOR. Aga see pistik mis ei anna sädet seal pidev vool sees kui süüte sisse panen aga see mis töötab seal voolu sees pole.

Sellisel juhul soovin õnne, CDi on maha põlenud. Remontida seda üldjuhul ei anna. Nii et hakka tipa-tapa uut CDI otsima :wink:

Alternatiivselt soovin uurida ka ikka remondimanuaali ja seda pilguga CDI probleemide sümptomitest. Kui CDI on perses siis uus maksab varanduse, soovitan uurida mingit Briti vms (J)ebaid, ehk leiad sealt kasutatud CDI mõistliku hinna eest. Aga enne remondimanuaal kätte ja välista kindlalt kõik muud variandid ära -- alates elementaarsetest mõõtmisvigadest jms.

Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

Juhtunud siis selline asi. Et midagi läbi kärsand mis ei oska öelda aga teine pool on terve.
http://public.fotki.com/tnusepp/tid14-73/


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Võta see plokk kätte ja mine mõne elektrooniku juurde, kõiki komponente seal plaadil peaks saama ühekaupa mõõta/diagnoosida ja on ka võimalik ühekaupa vahetada. Äkki pääsed odavalt.


Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

davidsoniharald kirjutas:

Võta see plokk kätte ja mine mõne elektrooniku juurde, kõiki komponente seal plaadil peaks saama ühekaupa mõõta/diagnoosida ja on ka võimalik ühekaupa vahetada. Äkki pääsed odavalt.

Just käisin aga ta ei osanud aidata kuna sellist transistorit kataloog ei näidanud 131 ETD41 -035.
Ja ta ei osanud öelda ka milline alternatiiv võib sinna sobida


joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

On ju olemas selline tore asi, nagu google. Toksi sinna ETD41 ja kohe esimeseks vastuseks tuleb sihuke leht http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuil ... build.html

Joel
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

Tegemist on transistor süüteblokiga (TCI-ga). Mitte CDI! Oma tööpõhimõttelt on see lähedane tavalisele kontaktidega akusüütele, ainult kontaktide asemel juhitakse seda pick-up coil-ist tuleva pingeimpulsiga. Digitaalselt peaks seal kontrollitama ja korrigeeritama eelsüüdet kusagil 3500 pöörde kandis.
Kõrbenud ja tõenäoliselt ainus riknenud detail ongi selle bloki väljundtransistor (tõenäoliselt on tegu isegi liittransistoriga + veel mõni pisidetail) - see radika peal jublakas. Et ka plaat on kõrbenud, siis on juba paha-paha - söestunud osa plaadis juhib ise elektrit. Pildilt mu silm ei seleta, kuid võimalik, et ka mõni oluline voolurada on maha põlenud. Selle remontimine on teostatav, kuid pusimist on kõvasti. Talvel tegelesin sarnase tööga - enam ei tahaks ja suvel pole ka aega.
Muret pead tundma ka selle üle, et miks see värk läbi põles. Kahtlustada võib vigast süütepooli. Või siis (kergemal juhul) juhe, mis blokist süütepoolini läheb, sattus lühisesse. Mõnedel ratastel, milledel on bensiinipump, võetakse ühed kontroll/juhtsignaalid pumpa käitava elektroonika jaoks samuti süütemooduli ühest väljundist. Sel juhul tekib pisike lisa-lühise võimalus ka tollesse ahelasse. Tõenäolisim siiski on probleemi otsida süütepoolist ja tema ühedustest.
EDIT!
Mul FZR-i el-skeemi pole käepärast, kuid mõne teise sarnase süütesüsteemiga ratta järgi otsustades võib tolle õnnetu transitori läbipõletajana vist siiski välistada lühised juhtmetes. Sest +12volti toide antakse kõigepealt süütepooli madalpingemähise ühele otsale peale, sealt edasi kulgeb vool läbi tolle mähise ja ühendusjuhtme süütemoodulisse ja pingestab transistori. Lühis vahepealses ühendusjuhtmes laseks ka pinge enne transistori maha ja see enam ei rikneks. Lühis süütepoolis aga laseb täispinge ja (transistori avanedes) ka täis voolu läbi transistori ja see kõrbeb. Nii, et ikkagi arvesta igaks juhuks ka süütepooli rikkisolemisega..
Samas noh... kirjutasid, et mõõtsid ja kontrollisid süütepooli ja oli OK. Siis oli lihtsalt halb õnn ja väsinud süüteplokk..

Viimati muutis Mix, 18 Juun 2008, 15:16, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

arvan et põhjus üle laadimises. Pingereleel mõra sees valatud osal (arvan et see oligi põhjus). Terveks on jäenud ainult täis tule pirn ülejäenud pirnid kõik lõi läbi nii et sulatas hõgniidi jalgu kah.

Aga küsimus selline kas Yamaha TID14-48 paneks mu bike käima või peab olema ikka TID14-73

Viimati muutis tnusepp, 18 Juun 2008, 15:24, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

OK! Kui vea algne põhjustaja teada, siis on seegi juba abiks..

Aga küsimus selline kas Yamaha TID14-48 paneks mu bike käima või peab olema ikka TID14-73

EI pruugi käima saada. Hoolimata välisest sarnasusest ja pistikute füüsilisest ühilduvusest saavad plokid olla erinevad.
Talvel pöördus minu poole foorumikaaslane, kes sai oma mahapõlenud Virago 535 süüteploki asemele motolammutusest teise, kah väidetavalt samale rattale mõeldud, kuid mõne aastakäigu võrra uuema asjakese. Temale olevat müüjad kinnitanud, et jaah on küll omavahel asendatavad. Tema ratast käima ei saanud. Ei lubanudki. Sai siis lauapeal plokk tööle aetud ja töötas teine ilusasti. Sai ka läbipõlenud plokk tema kuigivõrd säilinud osas kah käima aetud ja siis selgus, et need kaks plokki ikkagi erinevad teineteisest ja lihtsalt ühe asendamisest teisega tsiklit käima ei pane.. Erinevused polnud just suured, kuid saatuslikuks sai, et vanal plokil ja rattal olid uuemaga võrreldes erinevad pick-up coil-ide ühendamise skeemid. Rattal oli kaks eraldi süüteanduri mähist, kuid uus plokk tahtis kas ühte ainsat või keskväljaviiguga anduri mähist, mida sai ka veel mitut moodi ühendada. Vähemalt töölaual töötas plokk igas asendis, aga tsiklil süüteanduri mähiseid mistahes kombinatsioonis ühendades ei kuidagi. Erinevad ja täiesti vastupidi toimivad olid plokkidel ka nn külgjala lüliti kontakti funktsioonid. Ka olen internetis näinud samasuguse süütemooduli jalgade tähistust, mis omakorda ei vastanud kummalegi minu käes olnud plokile.
Lõpplahenduseks sai siis ikkagi vana ploki remont: söestunud osa sai plaadist välja lõigatud ja sellele vastava kujuga uus tükk plaati koos uue montaazhiga tehtud. Õnneks polnud probleemi ka lõputransi leidmisega, sest too oli juhuslikult identne asenduseks mõeldud uue ploki omaga. Töö ei saanud küll ilus silmale vaadata, kuid täiesti toimis ja vist sõidab too tsiklimees tänase päevani sellega ringi. Igatahes viimane kontakt meil oligi varakevadel, et ratast töötab.

Viimati muutis Mix, 18 Juun 2008, 16:33, muudetud 2 korda kokku.

Teema algataja
tnusepp
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mär 2007, 22:48
Tsikkel: Aprilia RSV1000Mille
Asukoht: Jõhvi Iidla / Jõgevamaa Torma

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

Suzumen kirjutas:
tnusepp kirjutas:

arvan et põhjus üle laadimises. Pingereleel mõra sees valatud osal (arvan et see oligi põhjus). Terveks on jäenud ainult täis tule pirn ülejäenud pirnid kõik lõi läbi nii et sulatas hõgniidi jalgu kah.

Aga küsimus selline kas Yamaha TID14-48 paneks mu bike käima või peab olema ikka TID14-73

Kuule, googelda nüüd natuke ikka ise ka. Sinu plokk müügis ja keskmiselt hinnaga 50USD. Selle raha eest ei ole küll mõtet keemiat tegema hakata. Telli uus plokk ja asi vants.

Leidsin juba jah googeldades õnneks pole hinge hind vaid täitsa mõeldav ja isegi ei viitsi jamada selle kärsand asjaga odavam kohe teine tellida.

Minu poolt võib teema lukku panna.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”