kas saab nukvõlli ketti pingutada????
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
kas saab nukvõlli ketti pingutada????
ei tea äkki on klapid läbi aga äkki kett lodev??
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
No ikka saab. Nukaketipinguti aseb sellel rattal 1 silindri (vasakult paremale lugedes) juures. Üldiselt on tal automaatpinguti. Kui pinguti peaks juba lõpus olemas siis ei aita muud kui uue keti panek. Endal oli ka vaja ühekorra pingutada kui sai klappe vahetatud, siis sai seda tehtud. Midagi keerulist sealjyrgen168 kirjutas:kawasaki zx10 89a.
ei olnud. Teine asi on see kas see on ikka nukakett mis sul häält teeb võibolla on hoopis klapivahed paigast ära. Kawadel (vanadel) just klapid need olid mis kippusid mootori juures häält tegema, eriti veel külmalt.
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Siia üks lugu veel.. kuigi minu (hetkel aktiivsest kasutusest eemal) kawa KZ ei põe tavalisi kawa haigusi (vanem põlvkond sellest), siiski oli sel korra selline asi, et nukaketi tald, ehk jooksurenn, (mida pinguti surub) oli ära minestanud ja alla karteripõhja pudenenud. Selle tulemisena jooksis nukakett (vanemal 1015cc kz mootoril muide üherealine:) ilma igasuguse pingutuseta. Kusjuures kõige imelikum oli see, et mootor käis ilma igasuguse kõrvalise hääleta ja väga ilusti. Oli lausa väike ime, et kett üle ei hüpanud. Vea avastasin oma tavalise uudishimu käigus ja nö ennetava tegevusena, mitte et midagi oleks veast teada andnud.
Küsija rattaga väga sarnasel kawa mootoril on kohatud ka ebaühtlaselt kulund ketti, mis tekitas kummalist kolinat. Vahetus aitas ka sel korral.
Mina usuks muidugi Equ juttu, eriti kui ma meenutan, mis häält tegi tema kawa mootor, kui klapivahed valed olid:-)
Kk
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Lõdva nukakett võib teha igaugu huvitavaid sahinaid ja rahinaid, aga klõbin.. hmm.jyrgen168 kirjutas:a mul veel yamu xj650 81 aasta oma kas tollel on ka võimalik kusagilt pingutada ???
Kas klapivahed on kontrollitud? Kui ei, siis alusta sealt... samas saad ka hinnata, kas mitte kulunud nukad/nookuid seda häält ei tee. Kui need on ok ja vahed paigas, saad nukaketi olukorda hinnata. Kui kett tõuseb ratastelt liiga palju, võid esialgu uurida, kas pinguti on kinni, või lõpuni väljas, aga kett ikka lõdva.
Pinguti on ise väga lihtne asi tavaliselt ja selle liikumise ja asendi järgi saad paljugi aru, mis ketiga toimub ja kui palju on veel pingutusmaad jne.
Pinguti tasub niisama ka üle kontrollida. Kõige selle juures soovitan soojalt remoondi manuaali kasutada, kus kõik kirjas, mis selle töö juures vaja ja kuidas seda teha. Kuigi pinguti on lihtne asi on selle eemaldamise ja kontrollimise juures teinekord paar olulist asja, mis just konkreedse ratta juures tasub enne selgeks teha. Nt võib mõni pinguti sootuks pooleldi mootorisse pudeneda, kui eemaldamisel lukustamata jätad jne.
Kk
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Jah oleneb nüüd mida lammutada. See millest mina rääkisin eeldab vaid klapikambrikaane eemaldamist ja klapivahede kontrolli jm, mis teadagi on rutiin hooldus, mis ehk ei eelda mainitud venna otsimist.loodusevingerpuss kirjutas:Lihtsam kui kutsud ennem lammutamist mõne teadjama venna asja uurima
Mainitud 81 aasta ratta juures peaks seda tegema pakun, et 5-6000km tagant... me räägime nüüd nö manuali intervallist. Kui tihedalt seda tegelikult tehakse... oleneb omanikust ja lisaks sõltub... eks aja jookul tekivad konkreetse rattaga kogemused, et kui iga 5k tagant on kontrollitud ja vahed iga kord ok, siis saab ju lõpuks seda intervalli nihutada, aga see eeldab oma mootori tundmist veidi.
ps..mainitud kogenud kõrv muidugi abiks, mis alati eksimatult hääle järgi vea tuvastab (eriti olukorras, kus mitu erinevat sõlme kõrvuti töötavad), oleks palju lihtsam tõesti.
Kk
-
Teema algataja
Panthera ütles!
Ei hakanud uut teemat tegema.
Poker Run-i ajal hakkas nukakett hirmsasti kõrisema.
Kas on võimalik Honda CBR 600F -il nukaketti ise pingutada?
Kus asub nukaketi pinguti?
Rainer
Tead Rainer seda küsi Jussike-se käest temal oli 600f ja tema kõrvaldas enda rattal selle mure kuidagi!!

Ja torman liiklusesse, kui tuulispask!!

Otsing on ikka vahest hea asi...
Palun: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=19709
Samas... kuna sul on 92 aasta CBR siis pakun, et mine poodi uue nukaketi pingutaja ning keti enda järgi
Ennem muidugi võta lahti ja mõõda kõik üle kas on üldse vaja.. äkki on see klõbin hoopis millestki muust? Klapivahed või jumal teab..
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Margusxx kirjutas:automaatpingutit saab ka natuke tagant aidata, aga muidugi mõistuse piires, mina keevitasin lihtsalt pinguti natuke (1cm) pikemaks ja panin vedrule ühe seibi alla, aitas ka.
Kuulge olge nüüd normaalsed!!!
See automaatpinguti käik on ikka tehase poolt ette nähtud NORMAALSE keti kulumise kompenseerimiseks.
Kui nüüd üks sent otsa keevitada, siis peab see kett ikka täiesti omadega õhtul olema. Kas on mõtet riskida sellega, et nukakett puruks läheb? See remont on oluliselt kallim, kui nukaketi vahetus!
Ma ei hakka üldse rääkima sellest, et nukafaasid paigast ära lähevad aga selliste kulibinite jaoks on vist ratta korrasoleku kriteerium, et ta üldse käima läheb.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
need kulibinid oskavad oma kätega ka midagi teha, mis mõte sel foorumil oleks kui igale küsimusele oleks vastus, et osta uus ja pane külge, loe enne läbi millest jutt ja siis hakka keksima. Miks sinu arust pannakse dragidele ja racing ratastele manuaal pingutid? selleks et nukakraade paigast ajada ja nukaketti puruks lasta?
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Margusxx kirjutas:need kulibinid oskavad oma kätega ka midagi teha, mis mõte sel foorumil oleks kui igale küsimusele oleks vastus, et osta uus ja pane külge, loe enne läbi millest jutt ja siis hakka keksima. Miks sinu arust pannakse dragidele ja racing ratastele manuaal pingutid? selleks et nukakraade paigast ajada ja nukaketti puruks lasta?
Sa oled ikka .... küll. OK
Racing ja drag mootoritel on manuaalpingutid sellepärast, et sellisite rapsakate juures mis nendel ratastel nukakett taluma peab võib automaatpinguti järele anda. Seda tehakase lihtsalt ettevaatusabinõuna.
Mitte ei keevitata reguleerimisulatusest väljas olevale pingutile järjekordne tükk juurde.
Juhul kui keegi tahab HONDA CBR929RR nukaketipingutit vahetama hakata siis ise lükkasin paagi kõrvale, eemaldasin karpad ja kaheksase lehtvõtmega poldid lahti. Mingid padruni väiksemaks käiamised, kardaanid, pikendused ja painduvad otsikud ei aidanud. See saadanas on nii mootori ja raami vahel, kuhu normaalselt ligi ei pääse.
Margusxx kirjutas:ehh, ma ei viitsi vaielda sinuga, loe uuesti ja mõtle hästi järgi, sul miskit tabamata jäänud.
Mis siin ikka vaielda. Nuka ketil peab olema n lüli korral teatud pikkus x. Kui kett kulub, siis saab sama arvu lülide juures pikkusest x pikkus x+y kusjuures y-> lõpmatus. Kui pinguti max käik on ammendunud, siis on y saavutanud oma piirväärtuse ( tegelikult vist juba mõned ajad enne seda). Ma usun, et võidusõitjad kohe kindlasti ei modi pingutit selleks, et piirväärtusest üle minna. Pigem vahetavad keti varem ära.
See pinguti modimine lisatüki abil on samast valdkonnast nagu kulunud veoketil lüli vahelt ära võtmine : asi sellega korda ei saa. Põhiküsimus ei ole ju mitte keti pingutamises vaid tema õiges sammus.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.