Raske endu metsaradadele(Harju)
Moderaator: Moded
EI sõima keegi siin nägu täis vms... Mina liigitaks ikka meid suht raskete enduurode klassi kui aus olla see edasijõudnute asi on omaette teema aga kui niimoodi klassifitseerima kukkuda siis lõpuks sõidamegi ringi kõik üksi või kaksi.
Mis seal siis halba kui kerged enduurokad eest ära paugutavad... keegi ei pea ju teise järgi sõitma sõidad nii nagu ise tunned ja tahad.
Mina olen piisavalt motokrossis nö. suuremate järgi sõitnud ning see maksis mitu korda ikka nii räigelt kätte, et no kui muudmoodi aru ei saada siis "vitsa meetodil" saad ikka aru, et tuleb sõita oma sõitu!
Olles nüüd tutvunud maastikukaitse alade ning piipzu joonistatud kaardiga siis põhimõtteliselt igalpool on üldkasutusele mõeldud metsateed olemas!
Mõned asjad täpsustan veel õhtupoole kindlasti üle kah...
Pealegi kui me seda sõitu tegema lähme siis vaadake nendel nö. looduskaitse aladel natukene ringi - te kukute perseli mis majad seal on! Millisest looduskaitse alast me siin räägime siis? Näiteks: seal majade ees pestakse kemikaalidega autosid mis tapab kogu selle kaitseala maha nagu virutaks konna plärtsti labidaga märjaks plekiks!
Raske kerge anduuroka piir võiks minna kerge <150kg ja raske >150kg.
Võrrelda bemmi dakari või XTr-i näiteks mõne WR450-ga siis saate ise aru ju kumb on kumb...
Tafka.. pealegi need kukkumised ainult õpetavadki - kui sa oma tsikliga selleks valmis pole siis tuleb teine ratas vaadata millega oled vms. Seda lihtalt juhtub!
Mina olen oma XT-ga nii nii nii palju "küljepeal" sõitnud, et ma võiks omale kaela ripudada sellise sildi:
ega jah, 200 kilose enuurokaga mülkas möllata terve päev on ikka paras piin, teema on minu arust just õige, kuna enamus marsruudist on siiski kõva pinnas ja teekond üsna pikk.
tafka, kas jägala sõidul oli teed liiga karmid või kiirus suur, ma ei mõika?
kergetel enduurodel on lihtsalt meiega igav, nemad ületavad kraave ja kimavad peamiselt liivas või mudas.
mella kirjutas:madone kirjutas:Raske kerge anduuroka piir võiks minna kerge <150kg ja raske >150kg.
Võrrelda bemmi dakari või XTr-i näiteks mõne WR450-ga siis saate ise aru ju kumb on kumb...Loe ja imesta.. Te olete vist enduroka mõiste pargienduroka või wannabee endurokaga segi ajanud
Neid jagamisi võib vabalt teha rohkem. alla 120kg on hullamiseks sobilik, 130-160 teeb veel midagi ja sealt edasi on juba enduka kujulised kõvakatte otsesõitmise aparaadid.
Järgmise sodi kustutan ilma ütlemata....
Nagu üks kerge enduro vend ütles eelmisel sõidul, et "piir läheb sealt kus mees ise ütleb"
Mella, sa ei oska lihtsalt raske enduurokaga sõita.. kogumoos
Olen seda teemat pidevalt jälginud. Olin ka alguses huviline aga paar nädalat tagasi müüsin suure ratta maha ja praegult ootan kui uue kerge ratta kätte saan. Nii, et edasine tee läheb vähe karmimat enduuro rada edasi. Postitusi lugedes tekkis paar mõtet või siis arvamust.
Olen ise suht algaja aga oma kogemustest võin öelda, et kõvade sõidumeestega koos matkata on väga hea. Nimelt õpib sellistel sõitudel väga palju uut ja pingutad ka ise rohkem, et mitte maha jääda ja seltskonda mitte alt vedada. Eriti hea tunne on siis kui mõni vana säga ülteb, et sul tuleb juba päris hästi välja.
Hea tripi eelduseks on kogenud matkajuht. Matkajuhi ülesanne on paika panna rada, liikumise reeglid, märguanded jne. Matkajuht vastutab ka teede ja radade eest st. kus tohib sõita kus ei tohi.
Loomulikult on väga tähtis osalejate sõidukogemus. Metsas olles ei tasu kunagi häbeneda kui oled väsinud või enam ei jõua.
Mis puudutab looduskaitse küsimusi siis enamus sõidab ikkagi seal kus tohib. Õige enuurosõber ei roni kunagi sinna kuhu ei tohi.
Metsa vahel võib mootorrattaga siiski sõita, sest teeks, täpsemalt pinnasteeks, loetakse ka põllu- ja metsateed, millel pole pealiskihti (asfalt, kruus), kuid mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud.
Padu rohelistele soovitaks korra üks korralikult organiseeritud tripp
läbi teha ja te näete, et asi ei ole üldse nii nagu paljud arvavad.
Kui kellegil on huvi siis vaadake teemat enduuro matkad.
Oi nüüd kukkusin lobisema. Pange ägedalt ja ei ole mõted lasta ennast segada sellest kui vahepeal tundub, et teema läheb käest ära. Küll ta jälle paika loksub. On ju enduuro sõitjad sõbralik rahvas.Sõita, sõita ja veelkord sõita siis tulevad ka kogemused.
Ei kukkumist ma ei karda,selleks ka kaitserauad olemas ja õppides piisavalt külili käidud ja saab kindlasti veel kukutud. Aga lihtsalt kui kambas on kerge endukad siis kisub asi tsipakene ikkagi liiga kuuma andmiseks. Jägala sõit oli bro aga see tolm mis üles keerutati ei lasknud lihtsalt korralikult sõita ja nautida sõitu ja muidugi mis mulle ei meeldinud oli see,et hardcored panid metsavahe teel sõidu ajal mööda....väheke algajamal võtab käe ikka värisema kui järsku keegi sinust liivasel teel väga lähedalt mööda kimab ja näo liiva/kive täis pas****b. Ja mõnes mõttes ma vaidleks vastu,et üksinda sõites ei õpi. Õpib ja väga hästi õpib. Soodla kandi metsas piisavalt tiirutanud liivas,mudas ja metsa teedel ja ka kukkunud seal. Alguses sõitsin seal liivas jalad maas vaevu 30ga, nüüd ei ole 90ga osades kohtades probleem. Aga ju ma olen lihtsalt selline "üksik hunt" kellele meeldib sõita üksi ja nautida loodust just sel hetkel kui tuleb tahtmine(egoist vist) ja keerata suvalisele tee lõigule teadmata mis ees ootab. Ja üksinda sõidu eelis - ei ole seda pagana tolmu vaatevälja takistamas.
Muidugi RapTile seltskonnaga liituks teinekordki.....piisavalt kiire tempo aga samas mõnusad aeglased muda läbimised.
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Viimati käisin üksi eelmine nv otepää kandis kus ma mööda metsateed ennast järsku sellisesse traktori muda rööpasse ära uputasin, et täiesti P kohe...
õnneks ei läinud ma veel kõige hullema kohapeale ning peale tunniajast leiutamist sain ikka ratta kätte.
Kahekeisi poleks probleemi olnud aga üksi ju ei jõua seda ratast püsti hoida ja taielda tsikli vasakule või paremale poole kuhu parajasti vaja - seda enam et mõlemal pool olid esiratta sügavused soparööpad.
Aga teemasse tagasi tulles siis laupäeval on ikkagi kõik oodatud ning mitte midagi ületamatut me raudselt ette ei võta.
Kes laupäevast sõitu liiga karmiks peavad või aeg sobimatu on, võivad TÄNA, REEDEL liituda kl 18 paiku Laagrist algavale ca 120 km'sele ringile. Hetkel minejaid kaks, mõlemad üsna tagasihoidlike oskustega kulgejad. Ratasteks Pegaso ja vana XL600. Kiiret sõitu ei tee, pigem nautleme rahulikult kõrvalisi teid kulgedes.
tervitused!
juuli teisest poolest oleks ka soov nende n.n. raskete endurodega liituda oma 1100gs buumeril. ise päris roheline veel.
aga paar populaarteaduslikku küsimust - et mis pastlad teil all on ja mis sõiduvarustust kasutate? endal suht tavalised tänavasõidu rehvid ja riieteks pikema otsa varustus.
flx kirjutas:tervitused!
juuli teisest poolest oleks ka soov nende n.n. raskete endurodega liituda oma 1100gs buumeril. ise päris roheline veel.aga paar populaarteaduslikku küsimust - et mis pastlad teil all on ja mis sõiduvarustust kasutate? endal suht tavalised tänavasõidu rehvid ja riieteks pikema otsa varustus.
Varustuseks ka "pikema otste" varustus. Palav hakkab küll vahest aga kergemat riiet kahjuks pole.
Pastlad: isiklikult all Mefo MFE99 ehk ei liha ega kala....50:50 rehv enam vähem. Kuid eks hakkama saab ka tänavarehviga.
Kraut: kust kohast start täpsemalt toimub? Vist oleks huviline isegi.
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Tafka kirjutas:Te võite küll öelda,et ootate järgi jne aga algajad üritavad ikka teile järgi jõuda ja selle tõttu ületades natukene enda võimeid,mille tõttu võib asi kurvalt lõppeda.
Tafka, vähemalt minuga võid kindel olla, et sa mutta ei jää. Vaatan alati üle õla, et olla kindel kas seljatagune on ikka alles. See on ju grupisõidu mõte. Alati olen ka tagasi pöördunud, kui mulle järgnevat meest pikalt näha pole. Julgustan kohe kindlasti kaasa tulema, kuna see on ainuke viis õppida. Küll me kambakesi hakkama saame.
Tafka kirjutas:Ja mõnes mõttes ma vaidleks vastu,et üksinda sõites ei õpi. Õpib ja väga hästi õpib. Soodla kandi metsas piisavalt tiirutanud liivas,mudas ja metsa teedel ja ka kukkunud seal. Alguses sõitsin seal liivas jalad maas vaevu 30ga, nüüd ei ole 90ga osades kohtades probleem. Aga ju ma olen lihtsalt selline "üksik hunt" kellele meeldib sõita üksi ja nautida loodust just sel hetkel kui tuleb tahtmine(egoist vist) ja keerata suvalisele tee lõigule teadmata mis ees ootab. Ja üksinda sõidu eelis - ei ole seda pagana tolmu vaatevälja takistamas.
Eelmise aasta Idasõõril kukkus üks mees nii õnnetult, et maandus kõhuli ja ratas kukkus säärmarjade peale. Ratast tõsta ei ulata/ei jõua ja telefoni kätte ei saanud. See on päris s**t olukord ja seetõttu mina üksi ei julge minna. Lõpuks keegi vist juhtus mööda kõndima ja vaatas, et mees sipleb Muidu midagi viga polnud ainult piiratud liikumisvabadusega. Mõtle sellele.
ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Vähem hala, rohkem möla! Batmani näitel, sõitsime Kõrtsitee metsaklassi läbi, oleme Kaberneeme kandis ka käinud. Tema tsikkel on 190 kilo ja ta on algaja, rehv muutub ka mudas slikiks, sest vahed lähevad paska täis. Ei jõua kiiresti edasi, no so what? Minu LC4 ka just baleriin pole. Sikutasin teda kõrtsiteel üksi sügavast kraavist välja sõidu lõpus, jalad krampis, põlvini vees, palkide vahel, karjusin suurest pingutusest. Aga välja tulin raisk. Lõin ta seal pasaaugus käima ka veel. Nii et ärge uluge, sööge putru ja olge rõõmsad.
Pühapäeval mis plaanis?
Jõudu, mehed!
Kahjuks pidin pisut tööd ka tegema ja ei jõua nii üksipulgi aidata kui tahaks.
madone kirjutas:Mamps palun võta mingi netikaart ette ja joonista sinna peale kust kaudu ei tohiks meie rada kulgeda ja põhjenda miks...
Kogu raja ulatuses ma maastikku ei tunne. Teada kohtadest on kõige kahtlasem see Suursoost ületulek. Kotkapesa kuulujutt võib seal tõsi olla (ei tea kus ta täpselt on, aga lendamas olen teist näinud). Vanasti sealt kindlasti teed ei läinud. ATV roopaid võib ju viimasel ajal tekkinud olla, aga kui tümal maal on paar tegelast paar korda vahele jäämata läbi sõitnud, siis ei saa ju sellest veel järeldust teha, et seal avalik tee on?
Tõsise tahtmise korral saaks RMK-st või Harjumaa keskkonnateenistusest järele küsida kas tohib minna. Aga kui ütlevad, et ei (pean seda küllaltki tõenäoliseks)? Kituma Teie peale pigem ei läheks. Kahjuks ei näe head alternatiivi, nii hull ma ka just pole, et seda seltskonda asfaltile saata.
madone kirjutas:Pealegi meie mõte ongi vältida kruusateid mis on siis sinu mõistes kehvemapoolsed teed?
Mis kõnealusest kohast kirdesse jäävad on mulle parajad. Läbi jõe näiteks katsuks sulistada küll kui võimalik, see oleks parajasti see mida muidu üksi veel ei julge.
madone kirjutas:Sa saad metsas vägagi hästi hakkama ja kui kinni jääd siis on 6+ meest raudselt kes su kasvõi kaelani sopast välja tirivad.
Arvad tõsiselt või teed rumalat nalja? EI tea ühti, pole veel harjunud selle 180 kilosega. Aga kui umbes teaks mis kell Te sealt soost välja ronite, rihiks võibolla tõesti metsavahele lehvama ja vaataks kui kaua kannul püsin (kui poisi viimane mäkaiverdus ikka vastu peab ja ratas sinnamaale jõuab).
madone kirjutas:Ja päris tõsiselt võiks kasutada oma roheluse resurssi mujal...
Eks ikka.
Aga Teie ise - lööge ka järgmine kord kampa kui jälle kustutamiseks vabatahtlikke vaja läheb. Saab rassida mis kole kui organiseeritud meeskonnana minna ja mainekujundusüritus missugune!
Sõit sõidetud.
Kus käisime, saab näha siit:
http://www.geoape.com/users/kraut/track ... e-logi-185
Rattaid oli 5 -- Pegaso, Caponord, Transalp, FMX ja vana XL.
Osalenuile aitäh väga hea seltskonna eest! Nuuskame siis ninad ilusti puhtaks
Nii natuke teemavälist teksti ka....
Kuna nädala vahetustel veedan aega Haapsalus lähistel ja Kiltsi lennuväli jääb pesitsuspaigast vaid 1-1,5km kaugusele, siis tegin põhjalikumalt tutvust Kiltsi lennuvälja enduurorajaga. Raja pikkus on ligikaudu 6,5km. maastiku on seal igasugust - kaameliküüre, väikseid hüppeid, suuri mäegesid (lennuvälja angaarid, millest rada üle läheb) ja kevadeti ka totaalseid mudamülkaid, mis kahjuks on preaguseks ära kuivanud. Raja pind on väga erinev, on nii mulda, kivi, liiva kui ka puhast pae kivi, mis oma astmetega tekitab päris ektreemse efekti. Minu võttis 2 ringi päris läbi ja üks mägi jäigi vallutamata kuna pind oli liiga pehme ja ei suutnud sealt üles saada.
Jutu mõte oli see, et kui keegi viitsib mõni nädalavahetus pikema tripi ette võttaja sinna kanti tulla, siis võiks kruiisida Kiltsi lennuvälja ümbruses ja minu juures saaks pärast väiksed grillid-värgid teha.
Tihver
Nice.. eks võtame arvesse
Oeh aga tänasest sõidust.. ma sain alles nüüd sopa maha pestud ning varustus on veel jäänud - ülemõistuse lagi tripp oli!
Tänud kõikidele kes tulid. Sellist möllu pole ammu saanud.. kella 10:00 sanga ja sangas maha saime kella 20:00 ajal.
Eks tuleb pildid ära oodata.. need räägivad kõik kogu selle tripi eest ja ma usun, et kes ei tulnud - kahetsevad väga
FOX-i kindad ja saapad aastast 1997 teenisid ka seekord mind väga hästi ainult, et kuidagi vett lasid palju sisse
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
jube lahe sõit oli täna, kahju, et suht poolepealt ära pidin minema. samas, parema osa sain ikkagi kaasa teha. paar päris naljakat oli, ootaks ka pilte nendest
vähemalt on tõestus olemas, et XT saab ükskõik millisest august kätte
Damage täielikult puudus, põhjakaitse juba sirgeks klopsitud ning puuduolevad kruvid uutega asendatud.
tänud toredatele reisikaaslastele et nad mu välja kannatasid ning teeme varsti jälle?
Kõige ägedama osa saite ikkagi kaasa sõidetud siiski... peale seda tuli meil üpris palju kruusatamist jne. Kui aus olla siis tegelikult olime parajalt väsinud kah, et ei viitsinud enam kuskilt mingit kaevechallenget otsida.. vähemasti mina küll ja saapad olid nagu külmad veeämbrid
XT kohta pole jah mitte ühtegi halba öelda, eks ta raske on ja kergetele enduurodele jääb kiiruses jne. alla kuid samas teisekohapealt on jälle eelised - eks ole see kes mida tahab ja kudias tahab, hakkama saab iga paadiga
XT-ga läbi silla kukkuda, nii, et ratas aint peeretas sellepeale ilma ühegi kriimuta... heh ülemõistuse.
Eks peab jällegi tänama kerge enduuro mehi kes aitasid meid raskemaid mõnedes kohtades karjatada ja ma eriti tänaks Mellat kellel jaksust puudu ei tulnud.
Mul veel põhjakaitse sirgeks klopsimata aga ei teagi kas seda teen kuna tolle alumiiniumi solgutamine edasi-tagasi mõjub talle päris pahasti.
Pealegi loodus teeb omad korrektuurid, ju siis peab ratas kõrgem olema Primole jalaga m**n* selle eest, et tal lagi kõrge KTM on.
Piipz, pakun, et sa võiks paar jämedamat rauast (3...5mm) liistu põhjakaitse sisse (sumpade ja kaitse vahele) aretada, nad võiks joosta sumpade keskelt tagant ette välja. See annaks kõvasti tugevust juurde.
Preagu puhastan siin hommikul vara varustust ja vetikaid leian sellistest kohtadest, et ülemõistuse...
Maa/Meri vaidluse üle ütleks, et me sõitsime MEREPÕHJAS!!
Kui me selle viimase mere otsa oleks kah ikkagi ära teinud ning poleks tagasi pööranud siis keegi oleks pidanud meile küll medalid andma + mingid riigi au ordenid ja muu sodi
PILTE PILTE PILTE!
Krt helemetcam oleks ikka lagi asi sellistel üritustel
Sõit laupäevasel sõidul oli tõesti hea. Mõnus maastik, et ennast koos 150kg rattaga proovile panna. Tänan korraldajaid ja kõiki teisi kes üksteist trassil aitasid.
Mul pilte palju pole aga mõned siiski. On ka paari minutiline video mäkketõusust aga ma pean otsima mõne koha kus seda üles laadida.
http://mb3.live.hot.ee/rps/D/471018.JPG?t=4
http://mb2.live.hot.ee/rps/D/471019.JPG?t=4
http://mb3.live.hot.ee/rps/D/471020.JPG?t=4
http://mb2.live.hot.ee/rps/D/471021.JPG?t=4
http://mb2.live.hot.ee/rps/D/471022.JPG?t=4
http://mb4.live.hot.ee/rps/D/471023.JPG?t=4
http://mb3.live.hot.ee/rps/D/471024.JPG?t=4
http://mb3.live.hot.ee/rps/D/471026.JPG?t=4
http://www.youtube.com/watch?v=FLVSF5ZPDr4 Lähme eest ära, hullu kari tuleb
mul ei ole aimu kah tegelt kus see kloostri jõgi asub... üldiselt me läbi jõgede ei sõitnud jah.
Mis siis?
Ahaaa leidsin kaardilt üles, jep sealt läksime me tee kaudu - vahepeal vist sattusime sinna kloostrijõe deltasse merepõhja kuid sinna mudasse ja põlvini vette me ka jäime ning tulime tagasi ja läksime ringiga.
õigemini sealt vahelt kuskilt läks miski külatee sinka-vonka
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.