Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
Panthera kirjutas:Täna umbes kella 9 paiku õhtul toimus õnnetus Tartus Ekraani kino juures.
Auto ja tsikkel suht. katki.Teab keegi midagi ?
Nägin seda õnnetust oma silmaga pealt. Auto tuli Peppleri poolt ja rattur tuli Lõunaka poolt, ning seal ristil nad kohtusid. Olin täpselt kiirabi väljasõidu ees, jalutasin, saatsin kiirabi ka kohe välja. Igati halb vaatepilt oli, ausalt kutid, sõitke mõistusega, seda pauku nägin korduvalt unes, kiirused ei olnud sugugi väikesed.
Soovin vaid paranemist.
Tsikliga sõites pole mõtet rusikaga rinda taguda ja õigust nõuda, kes on süüdi või mitte, sest rattur on nõrgem osapool liikluses ja mis sa enam ambulantsis õigust nõuad. Kui toimub pauk, on rattur see, kes ratastooli rööpaid mööda sõidab.
Panthera kirjutas:Pakun et 80% on autojuhtide süü...
Kuskilt kunagi leidsin andmed, kust tuli ilmsiks, et asi on umbes 50:50. Pisut oli ehk ratturitte kasuks, aga oletada, et autojuhid on kõiges süüdi, on täiesti vale.
Motomaaniast :
Statistika räägib õnnetustes osalenud mootorratturitest veel järgmist:
65% tänavu õnnetustes osalenud mootorratturitest on nooremad kui 30aastased.
Üle 40% neist elab suurlinnades: kas Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel või Narvas.
Vaid 65% õnnetuses osalenud mootorratturitest kandis kinnitatud kaitsekiivrit.
Joobes olekus mootorratturite osatähtsus on 18% (samas kui kõigist õnnetusse sattunud mootorsõidukijuhtidest on joobes olnud 15%).
20-29aastastest mootorratturitest omab mingit mootorsõiduki (B, C, D) juhtimise luba 63% õnnetusse sattunuist. A-kategooria juhiluba omas vaid 50% õnnetusse sattunud 20-29aastastest mootorratturitest.
Peamised õnnetuste põhjused on oludesse mittesobiv sõidukiirus ja kokkupõrked (olgu siis ettepöörajaks tsikkel või mõni teine liikluses osaleja). Kui mootorrattaõnnetused moodustasid 8 kuuga kõigist liiklusõnnetustest u 9%, siis tagant otsasõitudest ligi 20%.
Süvenevaks trendiks peab maanteeamet ka seda, et mootorrattur ei tunneta ohtu, mida suur ratas tekitab teistele liiklejatele - kaitsekiivri ja kvaliteetse kaitseriietusega rattur ise jääb terveks, kuid kokkupõrkes sõiduautoga saab kannatada sõiduautos viibija.
Motomaania on siiski arvamusel, et mootorrattur on liikluses nõrgem osapool, kui sõidu- ja muud autod.
Allikas : http://www.motomaania.ee/?p=914
Vähem emotsioone, rohkem fakte ja õppimist nendest!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
- Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
GoodCat kirjutas:... Auto tuli Peppleri poolt ja rattur tuli Lõunaka poolt, ning seal ristil nad kohtusid. ...
Sellisel juhul keegi pidi keegi neist punasega ristmikule sõitma. Lõunaka ja Pepleri poolt tulles ei saa kuidagi legaalselt samal ajal ristmikule sattuda, kui just foor ei töötanud parasjagu. Kes siis punasega sõitis?
Riga 13 > pikk paus > CB500, V-Strom DL650 K5, Dominator
Gaspar kirjutas:Meil rääkis sõiduõpetaja,et 60% õnnetustes on süüdi rattur ise ja selle 40 % sisse mahub veel palju ratturi poolt provotseeritud õnnetusi.
Näed, Gaspar, eeskuju on siin :
Julge kirjutas:Rannamõisa teel korraga neljast autost mööduda ning teine auto alustas möödasõitu hetkel, kui ma just temaga kohakuti olin. Ja surus mind vasakule tee äärele vääääga lähedale...
Siit edasi on Sul kaks võimalust:
a) Räusata, et autojuhid on ülbed ja pimedad.
või
b) Mõelda mis siis ikkagi tegelikult valesti läks ja miks ( hoolimata sellest, et mootorratturil oli LE järgi õigus )
Julge kirjutas:Küll aga ei osanud ma selles intsidendis mitte kedagi peale ise-enda süüdistada. Ilmselt vaatas ta peeglisse umbes samal ajal kui mina - enne möödasõidu alustamist. Ja seda, et ma paari sekundiga juba tema kõrvale tekin, ei osanud see autojuht küll kuidagi arvestada.
Ehk siis mootorratta kogu, kiirendus ja kiirus on asjad mis kärbivad liikluses JOKK mentaliteeti ja ei ole mõtet solvuda selle üle, et tsikkel üks äraütlemata erk sõiduriist on. Autoroolis on samasugused ( ja ka samad ) inimesed nagu tsikli sadulas. Keegi meist ei ole hiromant
Overkilla kirjutas:See on juba teine selline napikas Tööstuse tänaval pea samas kohas. Ja mis selle vastu aitab? Kuna olen nähtamatu, siis peaksin enne igat hoovi, parkimiskohta jne hoo maha võtma 20ni? Sellisel juhul parem sõidan ühistranspordiga.
Kui muu ei aita, siis jah! Lihtsalt iga kord kui näed autot kuskil ristmikul sõitmas arvesta, et Sind ei pruugita näha....
Ühsitransport? Naljamees, miski asenda tsiklisõidu fiilingut.

Mõni roller -> 125cc 4 taktiline Hiina roller -> Honda NSR 125cc -> Aprilia RS125 -> GSXR 600 -> GSF600S
vovencij kirjutas:GoodCat kirjutas:... Auto tuli Peppleri poolt ja rattur tuli Lõunaka poolt, ning seal ristil nad kohtusid. ...
Sellisel juhul keegi pidi keegi neist punasega ristmikule sõitma. Lõunaka ja Pepleri poolt tulles ei saa kuidagi legaalselt samal ajal ristmikule sattuda, kui just foor ei töötanud parasjagu. Kes siis punasega sõitis?
Esialgsetel andmetel tsiklimees.
http://tartu.postimees.ee/310508/tartu_ ... 334364.php
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Panthera kirjutas:Pakun et 80% on autojuhtide süü...
Lugesin interneti avarustes, et enamuses õnnetustes kus osaleb mootorratur osaleb ainult tema. Ehk teisisõnu väga paljudes mootorrata õnnetustes ei osale mitte ükski teine liiklusvahend. St, et paljude õnnetuste puhul on tegemist valede sõiduvõtetega, või vale kiirusega jne.
Süüdistada pole siin kedagi peale ise enda.
Ise olen absoluutselt nõus Julge`ga. No ei tule minul samuti selliseid ette keeramisi nagu siin kirjutatakse. Sõidan rattaga juba 10ndat hooaega ning kogu selle aja jooksul tuleks võib olla kuni 5 sellist ette keeramist. Need kellel selliseid ette keeramisi tuleb 5 korda päevas või nädalas, võiksid peeglisse vaatama minna ning seal süüdlast otsida.
Statistikat on mitmesugust. Motomaania lähtus minu teada Maanteameti statistikast, mis omakorda lähtub politsei andmetest. See aga sisaldab praktiliselt ainult hukkunu või vigastatuga õnnetusi. Liikluskindlustusfondi statistika näiteks aga sisaldab kõiki kahe osapoolega õnnetusi, milliseid juhtub oluliselt rohkem. LKFi andmetel on auto-tsikkel matsudest umbes 60% süüdi autojuht (kui õigesti mäletan). Euroopas on see number umbes 80%. Samas see statistika ei sisalda selliseid matse, kus tsiklist paneb ise külje maha, aga kiirabi ega politseid kohapeal vaja ei lähe.
Kindel on aga see, et ükskõik mis mats ka ei oleks ja kes ka süüdi ei oleks, suure tõenäosusega saab nii tsiklist kui tsikkel suuremal-vähemal määral viga ning hooaeg on sellistel juhtudel samahästi kui läbi.
Mootorrattur sai autoga kokkupõrkes viga
Eile kella 18.43 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Viimsis Rohuneeme tee 34 juures, kus parklast väljasõitnud sõiduauto Nissan, mida juhtis 54-aastane Alexander, sõitis ette peateel liikunud mootorrattale Suzuki, mida juhtis 37-aastane Ago, teatas siseministeerium.
Juhiloata mootorrattur kihutas sõiduautole otsa
Eile kella 18.33 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Kuivajõe-Kose-Uuemõisa maantee 2. kilomeetril, kus mootorratas Kawasaki, mida juhtis vastava kategooria sõiduki juhtimisõigust mitteomav 22-aastane Egert, sõitis tagant otsa tema ees liikunud sõidukile Hyundai, mida juhtis 41-aastane Eduard.
Peale kokkupõrget kaotas mootorratas juhitavuse ning sõitis paremale teelt välja.
Mootorratta juht toimetati kehavigastustega Põhja-Eesti regionaalhaiglasse.
UMMI kirjutas:Täitsa masendav , aru ma ei saa , kas need autojuhid üldse ei vaata.
Kes sõidab peateele ette , kes punasega ristmikule ja siis kuulad kuidas autojuhid tsikliste kiruvad , krt pooled on vist load ostnud omale .
Selles ma ei kahtle,et pooled on ostnud vaadates neid vahtralehti ei saa ma aru kuidas nad eksami ära tegid kui ei suuda ristmikulgi aru saada kellel peatee ja nii edasi.Vaatates trassi kuidas sõidavad vasakus reas ja tagant tulev kiirabi vilkuritega ja talle ei anta teed.Ma ei mõista mis toimub autokoolides.Kas õppesõite tehakse ainult linnas ja suuremad teed jäetakse välja.
Autokoolides on juba aastaid õpetatud täpselt nii palju kui palju on tarvis eksami sooritamiseks.
Kindlasti on erandeid aga paljud keskenduvad lihtsalt ühele piirkonnale.
Nt Tallinn Õppesõit toimub Kristiines Mustamäel ja Õismäel võibolla viiakse ka korraks ka välja mööda Paldiski maanteed. sealt Tabasallu ja tagasi seegi enamus 70 km/h.
Kahjuks õpetatakse ainult standard olukordi mõnedes kohtades aga sellega asi ka piirdub.
Jääb üle loota et ühel ilusal päeval hakkatakse ka kõike õpetama.
-
- Postitusi: 222
- Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
autokoolides (kindlasti mitte kõigis, EDIT: kindlasti mitte nendes, kelle esindajaid siin foorumis leidub ) käib asi nii, et nooruk käib oma 20 tundi ära, teeb eksami (ARK), kukub esimesel korral läbi ja teisel korral läheb "garantiiga". See on fakt. Leidub ka sõiduõpetajaid, kes võtavadki vähe lõdvemalt kogu kursuse väitel, sest milleks siis jätta ennast ilma tonnist või paarist õpilase korduseksami pealt. See viimane väide nüüd pole fakt enam, aga on selline mulje jäänud.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Esiteks: Püsige teemas! Sõiduõppe kohta leiab neid küllaga!
Teiseks: Ärge kurat alustage jälle selle oma väikeste kogemuste põhjal põhineva üldistamisega. Siin foorumis on lisaks teile ka väga auväärseid tsiklimehi, kelle põhitoidus tuleb õppesõidu tööst ja kes teevad oma tööd väga suure kohusetundega. EI OLE VAJA neile siin hinge sittuma hakata!
Capiish!?
no kuulge, igas algajaga juhtunud õnnetuses ei saa süüdistada ka autokooli õpetajat. Siiski on pigem asi kinni selles nupus, mis asub kahe kõrva vahel. Oskused tulevad ju kogemustega ning kogemusi saab vaid sõites. Kui aga kästakse tunde juurde osta, siis paljud hakkavad kohe karjuma, et õpetaja tahab raha saada lihtsalt. Mis rahval viga on? milleks süüdistada oma ebaõnnes kedagi teist? Ka mina olen algaja ja tunnistan, et olen paar korda sattunud olukorda, mis oleks võinud täbaralt lõppeda, aga siiski püsti jäänud ning olen ise olnud süüdi, sellepärast ei hakka ma küll kisendama, et keegi teine on süüdi.
Nii et kui kogemusi vähe siis sõita ikka lubatud kiiruse järgi mitte hakata klassi näitama.
Kui ilmaasjata mögisen siis palun vabandust, aga ma kohe pidin selle välja ütlema
Ja nüüd see jutt siin teemas läbi...

Mitte ühestki koolist ei tule spetsialiste. Antakse ikka piisavad algteadmised, et spetsialistiks areneda. Selleks ju vahtraleht ongi et märku anda: see juht ei tunne elu. Kogemused tulevad ja tulevad veel pikka aega peale inkubaatoriperioodi läbimist.
Eestlastele omaselt on muidugi kõiges jamas mis indiviidiga juhtub alati süüdi keegi teine Me ise oleme ju kõige ilusamad, kõige targemad, kõige osavamad, kõige kiiremad, kõige....
-
- Postitusi: 222
- Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
kolmandate isikutega toimunud õnnetustes on raske oma süüd tuvastada, sõltumata isiksusetüübist või eestlusest. Lähes mittekunagi küll ei tea, kas õnnetuses olnud (või ohtliku olukorra põhjustanud) nooruk oli maksnud või õppinud, et sõiduõigus saada. Siiski, teades kuipalju saadakse lube allapoole ettenähtud piire jäävate teadmistega, on absurdne arvata, et need inimesed liiklevad eeskujulikult ja ei satu nimetatud olukordadesse.
Arusaadavalt ei saa eeldada, et koolist tuleksid vilunud spetsialistid, aga kui õpilane saab sõiduõiguse, olemata suutnud seda minimaalset taset saavutada (et läbida riiklikud eksamid) siis on see ikka väga sõiduõpetaja/eksamineerija süü. Õpilase loomulikult samuti, aga kuueteistaastasel tihti pole veel väljakujunenud prioriteete, mis oleksid kooskõlas liiklusohutusega. Võibolla vanus pole kõige õigem ühine nimetaja antud n.ö. turuosa kohta, või siis vähemalt mitte ainuõige. Ja suurem vastutus lasub (minu silmis) siiski sellel isikul, kes on sellise skeemi teine osapool ja/või vahendaja. (loe: sõiduõpetaja kes ei ole aktiivne siin foorumis)
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
- Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
- Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
- Tänatud: 2 korda
Simso kirjutas:Väidetavalt on Tartus reedel õnnetusse sattunud mootorrattur nüüdseks meie seast lahkunud, keegi teab seda täpsemalt kommenteerida?
Tere.
Ei ole nii
Ootan ka täpsemat infot
Lgp Veikko.
www.facebook.com/realbikerid
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: 26 Nov 2005, 16:01
- Tsikkel: Suzuki DL 1000 XT V-Strom
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Simso kirjutas:Väidetavalt on Tartus reedel õnnetusse sattunud mootorrattur nüüdseks meie seast lahkunud, keegi teab seda täpsemalt kommenteerida?
Simo sa miine metsa oma kuulujuttuga.
Mees on intensiivravi osakonnnas ja tema seisund on stabiilselt s**t,viibib narkoosi all veel mõned päevad,võitleb elu eest...
Loodame paremale...
Ära sõida kiiremini kui sinu kaitseingel suudab lennata
CZ,Kawasaki ZX400,Honda CBR900RR,Honda X11,Suzuki DL650,BMW R1200GS,Triumph Tiger 800XC,Suzuki DL 1000 XT V-Strom
andryy kirjutas:Simso kirjutas:Väidetavalt on Tartus reedel õnnetusse sattunud mootorrattur nüüdseks meie seast lahkunud, keegi teab seda täpsemalt kommenteerida?
Simo sa miine metsa oma kuulujuttuga.
Mees on intensiivravi osakonnnas ja tema seisund on stabiilselt s***,viibib narkoosi all veel mõned päevad,võitleb elu eest...
Loodame paremale...
Jah, tänagi kuuldu põhjal on olukord kehvake ja kahjuks pidi jalalabadega päris pahasti olema.
