Seljakaitse
Moderaator: Moded
Siiski-siiski....
Mul oli vajadus teha sügisel üks uurimus paadiankrutest. Selliste suuremat sort perepaatide tarbeks. Kasutasin alusmaterjalidena erinevates riikides tehtud uurimusi ja sõelusin välja tooted, mis olid mitmes erinevas kohas testid läbinud. Tekkis muster. Tulemused olid kokkuvõtlikult sellised : hea ankur oli hinnarühma keskklassist kuni tipuni; kõige viletsam ankur oli hinnaskaala kõige kallimate hulgas, odavad ankrud olid kõik omadustelt keskklassi omad.
Usun, et see tulemus on üldistatav ja selle võib teoreetiliselt üle kanda ka siia varustuse teemasse, ehk siis : parim varustus on kallis, kallis varustus võib olla ka täielik saast, odav varustus on keskpärane ( ja võib samuti olla ka täielik saast ). Tuletis järeldusest : a) parim on alati kallis ja b) kallis ei ole alati parim.
Huvitav, kas varustust saab valida ka kardetava ohu järgi a'la kas ähavrdab libisemine mööda ringraja turvaala suurel kiirusel või ähvardab 30..50kmh libisemine ja löök äärekivilt. Tippklassi varustus kaitseb tõenäoliselt mõlema vastu ühtviisi hästi, aga kesk- ja odava hinnaklassi varustuses, kas võiks olla põhimõttelist erinevust näiteks taoliste kaitseomaduste vahel?
-
Teema algataja
Sellega olen nõus, et turvavarustuse pealt ei ole mõtet eriti koonerdada. Samas igapäevase tänavaliikleja kõige elementaarsem turvavarustus asub justnimelt selle ülikalli või siis mingi odavama kiivri sees. Inimese mõtlemisvõime, ohutunne ja olukordade hindamis- ning ettenägemisvõime suudavad hoida enamus suuremaid lakse lihtsalt ära. Loomulikult võib sinust alati rekka foori taga üle sõita, aga see selleks.
Minu arvamus on see, et kasutage turvavarustust, aga pigem jätke täisvarustusest mõni detail ära, kui et sõitma minnes aju koju unustate.
Teine lugu on võistlusolukorras, seal on elementaarne, et ilma täisvarustuseta pole mõtet rajale vene ruletti minna mängima.
Kaitsmete teemaga seoses tekkis üks huvitav küsimus, nimelt
Kas kaitsmete ehituse ja efektiivsuse hindamisel ei peaks arvestama ka tsikli tüübiga?!?!
Loogika nimelt selles, et baigi ja tsopperiga sõites on kehaasendid vägagi erinevad ja võimaliku avarii korral esmane maaga kokkupuute "poos" erinev.
Näitlikult siis, et baigi puhul kui autole küljepealt sisse sõta on asend juba selline mis soosib ilusat sirgjoonelist õhulendu üle auto. Maandub siis suure tõenäoliselt kõhuli. Tsopperiga on vaja palju suuremat jõudu, et sellist sirjoonelisust tagada mistõttu peaks trajektoor vasakule/parmale kalduma ja maandumine toimub pigem külje peale.
Mõtteid seoses seljakaitsmega.
Nimelt esmaabi koolituselt (minu elu jooksul on neid olnud 4:)) on kõrva jäänud, et kukkumise puhul suht sage seljavigastus (med terminoloogias olen nõrk) selgroo viimaste lülide (need mis ühenduvad vaagna külge) murd mille tulemusena võib läbi lõigatud saada see närvikimp mis mööda selgroogu tuleb. Kokkuvõttes on ratastooli laks.
Seega, seljakaitse peab olema nii pikk, et kaitseb korralikult ära ka selle koha. Tagide sisse pandud kummilapakad seda kohe kindlasti ei tee ja paljud nn kilpkonnad lõpevad ka just selle koha peal ära.
Suzumen'i poolt toodud piltidel on näiteks aga selline mis ka sabakonti katseb:)
Seega minu soovitus, et kui juba korralikku tahta siis peab see katma selga võimalikult palju ka altpoolt.
Firmal ja hinnal ei ole selles küsimuses tähtsust.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
olen seda kilpkonna pikkust enda puhul ka jälginud. väike häda on selles et see sabaosa kipub üles tõusma sõiduasendis. eriti kui sadulas liigud. see omakorda kinni sõidustiilist.
kasutan lisaks kaitsmetega sortstüüpi aluspükse millel on olemas ka sabakondikaitse. ise aretasin lihtsa nööriga seljakaitsme ja pükste ühendamise mis väldib nüüd seljakaitsme üles tõusmist. toimib.
veel üks tähelepanek.
paraku on mu maantee riided tehasekaitsmetega (rukka) ja seal on seljakaitse oluliselt kehvem ja lühem. samas on maanteel kiirus kõrgem ja endast sõltumatu ohufaktor palju suurem (metsloomad, teised liiklejad)
hing pisut kripeldab kui metsas sõidan parema turvavarustusega kui maanteel...
olen nüüd aru saanud et sõiduriided võiks osta sellised millel ei ole üldse kaitsmeid sees. need riietesse tootja poolt pandud kaitsmed on üldjuhul selline aseaine....et nagu on kaitse aga toimivus on nii ja naa. pigem peaks turvavarustus olema kehale eraldi kinnitatav ja fikseeritav ja ostetud kehale kõige sobivamad.
kuigi on valmisriideid milledel on kaitsmed täitsa ok. paraku on sellised korralikud riided hästi istuvate ja toimivate kaitmsetega kõrgemas hinnaklassis ja seega paljude valikust välja jääv. taas jõudsin tagasi selle hinna juurde...
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
olen seda kilpkonna pikkust enda puhul ka jälginud. väike häda on selles et see sabaosa kipub üles tõusma sõiduasendis. eriti kui sadulas liigud. see omakorda kinni sõidustiilist.
oma eelmises postituses ma sellele viitasingi, et baigi puhul peaksid kaitsmed äkki teistsugused olema.... Tsaopperi puhul sellist ülesetõusmise probleemi ei ole.... Pigem on häda selles, et kaitse toetub natuke enne vastuistet kui bee, mistõttu on pikema kaitsme puhul nagu "nagis rippumise" tunne:):):)
kuigi on valmisriideid milledel on kaitsmed täitsa ok. paraku on sellised korralikud riided hästi istuvate ja toimivate kaitmsetega kõrgemas hinnaklassis ja seega paljude valikust välja jääv. taas jõudsin tagasi selle hinna juurde...
Tuleme tagasi põhitõdede juurde.
Kui üks asi sobib kõigeks siis on ta väga kallis ja ei sobi väga hästi mitte millekski.
Kui me räägime korralikest kaitsmetest siis igasugused sisse õmmeldud jne asjad on kindlasti kehvemate kaitseomadustega kui need mida saab kinnitada keha külge. Samas on igal asjal omad plussid ja miinused.
Keha külge käivad kaitsmetega hakkab kindlasti enne palav kui tagi sees olevate kaitsmetega. Põhjus minu arust selles, et tagi sisse õmmeldud kaitsmete puhul puhub tuul (kui õhuavad lahti on ikka) kaitsme alla. Eraldi turvasärgi puhul saab jahutusõhk liikuda ainult väljast kaitsmete peale ja siis edasi ta praktiliselt ei liigu (no võibolla liigub aga erilist jahutamise efekti sellel ei ole enam)
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Suzumen, vot siin ongi põhimõtteline vahe. Mainisin sihilikult ja EKSTRA SIND SILMAS PIDADES tippsporti ja ekstreemi (teadsin, et võtad sõna). Seal maksab iga gramm ja ka pool millimeetrit Su kaitsmel loeb.
AGA
Mina pole kunagi sõitnud 240 km/h. Ma pole vist kunagi sõitnud isegi 170-ga, ehkki isegi mu vana ratas suudab rohkem. Kõigist oma olnud masinatest tean ma vaid oma vana Jawa tippkiirust, milleks oli ca 115 km/h. Sest ma pole proovinud, mind ei huvita. Ja vaevalt ma sellisena eriline olen. Kukkunud ka eriti ei ole, ei ole nii riskija inimene ilmselt. Seega jätab minu ellu ja terveks ka natuke lihtsam, aga PIISAV varustus.
Terve ohutustehnika ongi ju sellele üles ehitatud, et kui sa ei ületa ettenähtud kasutuse piire, siis see kaitseb. Ületad - oled ise süüdi, mitte ei ole seda varustus. Nagu ka see, et paha peal olles pead ise olema mitmekordselt tähelepanelik (kihutamine!). See on printsiip, mis on mind tervelt läbi elu aidanud ja loodetavasti aitab edaspidigi. Kui Sa istud mopeedi selga, paned Sa ka mootorratturi tippvarustuse? Või äkki piirdud lihtsamaga, sellisega, mis on mõistlik ja vajalik ja jätab Su terveks mopeedisõidul? Mina kasutan seal küll jalgratturi kiivrit (ja kuidas SELLEGA pea ees üle lenksu vastu maad panna on, seda olen 50 km/h pealt grupis ise katsetanud - jalgrattakiiver sai selle testiga edukalt hakkama, st piisas!). Ise näed, kui kummist ja laialivalguv on see piir tegelikult. Siin ei ole üheselt määratavat tõde ja see on ka koht, mis haakub selle kohustusliku turvavarustuse teemaga - seda pole võimalik üheselt seadusega määrata. Kui seda üritada, juhtub, nagu selle bussikontrolli või roolijoodikute või mõne muu taolise teemaga (nt kui peaks kehtestatama see omaniku karistamise kord, kui volitatav kaamerasse jääb) - alati leidub keegi, kes selle asja kohtus lõhki laseb ja kasu asemel saab terve hea asi hoopis julmalt diskrediteeritud - see ei saa ju ometi olla eesmärk? Mõistlik inimene ei lähe ju raekoja platsi s...tale pelgalt selle pärast, et seal ei ole seda keelavat silti. Mõned asjad peavad jääma reguleeritavaks mõistusega.
100-aastastest headest asjadest (sest kes ikka TAHTIS minust õigesti aru saada, siis pidi ka aru saama, et ma ei rääkinud mingist juustust vaid korralikest, aga veidi vanematest asjadest) rääkides, mul on eestiaegne Fiskarsi lõhkumiskirves. Oma 80 aastat vana. Välja näeb, nagu tavaline vene kirves. Vars loomulikult isetehtud. Ja ma kinnitan, et ainus kaasaegne kirves, mis suudab tiba paremat tööd teha sellest, on uus Fiskars. Mitte üks teine, hinnast sõltumata, mida proovinud olen. Profiili küsimus. Niipalju vanadest, aga lõpuni aretatud asjadest. Ma ei saa tegelikult üldse aru sellest suhtumisest, et vanasti olid kõik lollid ja midagi head teha ei osatud. Kuidagi vaidlus vaidluse pärast, mis?
Ähh, me vanad sikud, ega meid vist pööra. Ei viitsi edasi vaielda, seda enam, et kohati tundub mulle nagu räägiks inimesed sisult samast asjast ja põhimõttelist vastuolu polegi, kogu kära nüansside pinnal.
Öeldakse, et pole tähtsust, mis värvi on kass, peaasi, et hiiri püüab.
Me oleme kõik sellega nõus ja siis kukume ikka vaidlema, et triibuline kass on ikka parem hiirepüüdja, sest ta on ilusam.
-
- Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
rayarray kirjutas:Küsin teemasse lisaks:
Kas seljakaitsel on ka muud effekti peale kukkumisel avalduva kaitse? Kas näiteks korralik/kallis/bränditoode hoiab selga sirgena ja toetab, et selg pikemal sõidul ei väsiks?
Kasutan sellist: http://www.louis.de/_10ac556289bf5f86ca ... f/0211.pdf ning toetab pikema sõidu ajal selga väga hästi. Selg ja õlad ei väsi.
Sai sellel laupäeval soetatud seesamane Dainese seljakaitse mida Suzuman siin teemas soovitas. No tegelikult kahest osast koosnev - seljakaitse ja rindkere kaitse - ühendatud siis võrksärgi moodu asjaga. Bike&Boat worldist.
Oijah, esimesed 600km on selle asjaga läbitud.
Ainult kiidusõnad minu suust:
- hea kerge
- istub selga nagu valatud
- selg on kergelt toestatud
- selg ja rindkere on soojas
- selg ja rindkere EI higista kaitse all
- visuaalse poole pealt ka 5+ asi.
Fantastiliselt tore seljas. Kukkumise koha pealt ma ei tea, kui hästi ta kaitseb. Samas ei tahakski kunagi proovida kaitseomadusi. Las olla niisamagi alati seljas tsikliga sõites.
Kel seljakaitse ostmise mõtted peas, siis omalt poolt soovitaksin ülalkirjeldatud isendit.
Cheers,
Yerba
Hind oli 3490 mu meelest, aga sain 3100ga kaubale.
Viimast ei võtnud - neid jäi minust veel mitu sinna maha. Samas - võtsin XL suuruse endale, kuna aastatega on kere omandanud suuremad mõõtmed juba. M ja L suurust jäi kindlasti sinna alles, kuna neid suuruseid ka proovisin selga. XL suuruse allesjäämises väga kindel ei ole. Aga loodan, et leiad omale sobiva sealt.
Tõsiselt soovitan - vähemalt mine ja proovi ära.
Ning elu on turvalisem
CTR kirjutas:ehk ütled kui palju maksis ja ega sa viimast ära ei võtnud?
hyppavlind kirjutas:Freaksmart - kas tellisid netist või said Eestist?
www.dragbike.ee , nemad tellivad, saad täpselt sama hinnaga mis kataloogis on .
Muidu Motodepoos on ka mingi odav täista olemas 1400.- oli hind
Endal on turvise külge monteeritud killpkonn, Fox launch suit siis, Välimuselt väga ilus, seljas on väga mugav, korralikult kere vastus, piisava pikkusega et ka alaseljale midagi jääks, ja tundub ka korralikult kaitsevat, mingeid metsikuid selg maasse kukkumisi pole olnud aga lihtsamaid asju küll, kuna pole midagi tundnud, ju ta siis teeb oma tööd hästi
Väga rahul ühesõnaga
-
- Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
hyppavlind kirjutas:Freaksmart - kas tellisid netist või said Eestist?
Ostsin saksas Louis`es. Aga samas nagu juba mainiti saab ka Eestis tellida. Probleem on aga selles, et seda asja peab selga proovima, vastasel juhul võib väga vabalt suurusega mööda panna ning siis pole sellest suurt kasu kui ta ripub seljas nagu sulejope.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6801
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 460 korda
See teemat on tore ja kena lugeda aga tundub kuidagi variserlik!
Peale peaagu 3 aastast pausi (esimene postitus 2005 a.) ja justkui juhuslikult peale ühte sitta õnnetust ärkab teema "ellu".
Mis järgmiseks?
Toimub õnnetus, ratturil küünarnukk, käelaba vms sodi! Ja nägu nõiaväel on foorumis teemad a'la: "Sõidukinnas", "küünarnukikaitse" ning "spetsialistid" vastavad küsimustele: "kas selle firma X toodang on hea ja seda tasub osta jne!"
Sorry kui on OT aga nii mulle tundub!
edu
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Ma ei tea kes teist küll seal telekas rääkis seljakaitsme vajalikkusest, igathes mu ema nägi seda ja surus raha pihku, et olgu sünnipäevaks olla.
Ostsingi endale siis HEBO kaitsmevesti Motokeskusest millel ka korralik seljakaitse. Suund on rohkem enduro ja krossi poole. Mina olen igatahes igati rahul asjaga.
Võrreldes tekstiiljope kaitsmetega on lootus, et need püsivad ka kukkudes omal kohal. Kõvasti mugavam on kah sõita, peaaegu ei pane seda vesti tähelegi. Eelis on veel, et nüüd saan pealmist kihti vahetada vastavalt vajadusele. Väga palavateks ilmadeks krossisärk, jahedamateks sõidujope ja nahktagi, külmadeks võib kihte rohkem olla.
Soovitan kõigile, kes vähegi rohkem armastavad sõita, mugavus ja turvalisus kasvab kõvasti.
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:13
- Tsikkel: Aprilia Tuono Arancio
- Asukoht: Tallinn
davidsoniharald kirjutas:Ma ei tea kes teist küll seal telekas rääkis seljakaitsme vajalikkusest, igathes mu ema nägi seda ja surus raha pihku, et olgu sünnipäevaks olla.
Ostsingi endale siis HEBO kaitsmevesti Motokeskusest millel ka korralik seljakaitse. Suund on rohkem enduro ja krossi poole. Mina olen igatahes igati rahul asjaga.
Võrreldes tekstiiljope kaitsmetega on lootus, et need püsivad ka kukkudes omal kohal. Kõvasti mugavam on kah sõita, peaaegu ei pane seda vesti tähelegi. Eelis on veel, et nüüd saan pealmist kihti vahetada vastavalt vajadusele. Väga palavateks ilmadeks krossisärk, jahedamateks sõidujope ja nahktagi, külmadeks võib kihte rohkem olla.
Soovitan kõigile, kes vähegi rohkem armastavad sõita, mugavus ja turvalisus kasvab kõvasti.
Millise Hebo kaitsmevesti ostsid? Kas tegid väike kodutöö ka, et milline kõige etem on? Mis hinnaklassid? On see lahendus, et all kaitsmevest ning peal suht suvaline pusa või jope kapist, levinud või?
Milliseid radu pidi Su mõtted käivad?
Jah, halb õnnetus tuletas teema meelde. Ning tänu sellele on mitmel inimesel muretsetud nüüd seljakaitse. Minulgi nende inimeste seas on seljakaitse nüüd. Sõidame turvalisemalt.
Mis siin variserlikku on?
Kas peaksime ignoneerima seda õnnetust ja sõitma edasi nagu vanastigi, nagu kõvad mehed muiste?
ants01 kirjutas:See teemat on tore ja kena lugeda aga tundub kuidagi variserlik!
Peale peaagu 3 aastast pausi (esimene postitus 2005 a.) ja justkui juhuslikult peale ühte sitta õnnetust ärkab teema "ellu".Mis järgmiseks?
Toimub õnnetus, ratturil küünarnukk, käelaba vms sodi! Ja nägu nõiaväel on foorumis teemad a'la: "Sõidukinnas", "küünarnukikaitse" ning "spetsialistid" vastavad küsimustele: "kas selle firma X toodang on hea ja seda tasub osta jne!"
Sorry kui on OT aga nii mulle tundub!
edu
davidsoniharald kirjutas:Ma ei tea kes teist küll seal telekas rääkis seljakaitsme vajalikkusest, igathes mu ema nägi seda ja surus raha pihku, et olgu sünnipäevaks olla.
OT küll, aga su emale. Väga viis!
Mul kombe paar päeva õmbluses ning krdi paljas tunne on ilma kaitsmeteta ringi lasta.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Küsimus teadjamatele - kas alloleval asjal käib seljakaitse küljest ära või mitte? Pildilt aru ei saa..
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
suur_renx kirjutas:Millise Hebo kaitsmevesti ostsid? Kas tegid väike kodutöö ka, et milline kõige etem on? Mis hinnaklassid? On see lahendus, et all kaitsmevest ning peal suht suvaline pusa või jope kapist, levinud või?
Ma ostsin Defender Black vesti. Kodutööd eriti ei teinud. Hinnaklass - 2600.- letihind. Lai rihm selja alaosas toetab mõnusalt alaselga. Seljakaitse võiks tõesti mõni cm pikem olla.
Suurema osa ajast on mul ikka tsiklisõiduks mõeldud tekstiiljope peal, lühemateks otsteks nagu bensukas käik või siis metsaradedel hulkumiseks kus nahk kipub märjaks minema kasutan krossisärki. Ma sõidan vähe asflatil ja enduro tsikliga
Küsimus selline, et kuidas te seljakaitsed kombe(nahk) all kasutate, kui üldse kasutate? Nimelt omal 2 osaline kombe ja kui sinna alla seljakaitse lisaks panna siis hakkab rinnust, kõrist pigistama, kuna kombe täpselt keha järgi ostetud ja lisa ruumi pole. Teiseks, kuna kaitse on pikk ja katab ka sabakondi ära siis kombe all kipuvad püksid seda üles turjale tõukama. Tavalise tagi ja pükste peal hoiab ilusti.
Tegu sama kaitsmega:
http://www.motomarket.ee/popup.php?url= ... 220122.jpg
http://www.motoservice.ee
-
- Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
max07 kirjutas:Tegu sama kaitsmega:
http://www.motomarket.ee/popup.php?url= ... 220122.jpg
mul ka sama kaitse ja kipub tekstiiltagi all üles tõusma. viimasel ajal on tahtejõudu vaja, et kaitse peale panna. enamasti siiski panen. natuke liiga täpne on ka tekstiiltagi seljas (loe: saku lihas).
igatahes see teema on tekitanud kiusatuse pidada rahakotiga veidi nõu ja osta korralik full body armour-tüüpi kaitse ja visata tagi seest õla- ja küünarnukikaitsmed minema. kogemus(ed) näitavad et eriti hästi need ei kipu paigal püsima kukkudes. tõmbad tagi jälle rihmade-lukkudega pingule, läheb ebamugavaks.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Tere,
On kellegil aimu kas Tallinnas sellist vesti kuskil füüsiliselt proovida ka saab?
http://www.motopost.ee/detailid.php?263
Teiseks: kas keegi reaalselt sellist vesti omab ka ning oskab rääkida kui mugav see seljas ka on ning kas seljakaitse on ka eraldi kasutatav või mitte?
Madis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.