Minu esimene mootorratas... kuid milline siis?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Minu esimene mootorratas... kuid milline siis?
Ma kujutan ette, et see on kõige rohkem korduma minev küsimus: "Millist motikat osta?"
Situatsioon on muidu selline, et mõtlesin osta aprilia RS 125, kuna see on firma, mis mu kõrvadest kõige rohkem läbi on käinud ja just see seeria, sest võimsamat masinat üks alaealine kasutada ei tohi. Aga äkki oleks mõtekam oodata ära paar aastat ja lubada endale üks palju võimsam bike.
Milline see olla võiks?
Üks lisaküsimus ka veel neile, kes elavad korteris. Kus te oma bike'i hoiate?
Tasulises parklas või sõbra pool, kellel on oma maja? või...?
-
Teema algataja
-
Teema algataja
kui sõidukogemust pole siis ikka soovitaks alustada astmeliselt... alguses lahjematega ja siis järk järgult ülesse poole... no-disrespect aga mees kes endale esimeseks rattaks näiteks tuhandese baigi ostab (minu arvamuse kohaselt) üle paari nädala ei ela... nii et ise soovitaks ikka järk järgult ülesse ronida ja koguaeg sõiduoskuseid lihvida.
kui kohe endale võimsa ratta ostad siis kuhu jääb arenguruum... peab olema ju võimalus, et 40selt ka kuhugi veel edasi oleks astuda... ikka tasa ja targu...
-
Teema algataja
jajah, esimeseks peaks ikka punast värvi ratas olema...
aga mõtle pigem, et milleks sulle mootorratas:
enese võimekuse proovimine - enduro
urban lifestyle - naked bike
rock'n'roll lifestyle statement - custom
kinnisel rajal kiirustega kallutada - bike
kiirelt kooli jõuda - supermoto
ning "two in one" tsiklite maailmas ei ole võimalik. Ühe pead valima.
-
- Koristaja
- Postitusi: 1971
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 150 korda
- Tänatud: 187 korda
RE:
Eks algust tuleb ikka tasa ja targu teha, enamus meist on ju niivisi alustanud. ( mõtlesin siis nõuka-aegseid vurre
)
Tänapäeva 125-ne on vanade kolme-poolestega võrreldes öö ja päev.
peaks hea algus olema!
Enda meenutustest: läksin kunagi Druzba pealt üle 634-le, esimene start
lõppes istuvas asendis teepeal krt!!!
-
Teema algataja
125 aprilia oleks kindlast esimeseks rattaks hea valik, sellega jõuad ühe hooaja rahulikult ära sõita siis või võimsama vastu välja vahetada.
enne tonnise baigi selga ronimst peaks ikka kolm neli aastat kindlasti korralikku sõidukogemust olema ja vähemalt paar lahjemat masinat enne käest läbi käinud olema.
siis on suurem tõenäosus ühte tükki jääda, omal ikka üsna mitu tuttavat kes esimeseks masinaks kohe baigi ostnud millel 100 hepa lähedale ja esimese kuuga siis masina ka peeneks sõitnud. põhjus siis ikka selles, et jääb sõidukogmusest ja oskustest kõvasti puudu.
alustada tuleb ikka mõistusega, mitte 100 kw jalgevahel ja esimesest suuremast kurvist võssa.
edu tsiklivalikul.
-
Teema algataja
Sinu nimest eeldan, et sünniaasta 90, seega see aasta saad/said 18. Siis saad teha juba load, mis võimaldavad kuni 25kw tsikliga sõita.
ise ostaksin pigem 4-taktise masina, puht mugavuse mõttes, ei pea eraldi õli sisse valama ja mootor kestab ka kindlasti kauem.
samas kui arvad, et 4-taktine 125-kubatuuriga sikel jääb lahjaks, võid osta sellise tsikli, millise tahad ja piirata 25kw peale.
Tee load ilusti ära, vaata milline/mis tüüpi ratas sulle meeldib, osta ära ja vaata, et kindlasti varustuse jaoks ka raha jätad!
-
Teema algataja
Möku kirjutas:jajah, esimeseks peaks ikka punast värvi ratas olema...
aga mõtle pigem, et milleks sulle mootorratas:
enese võimekuse proovimine - enduro
urban lifestyle - naked bike
rock'n'roll lifestyle statement - custom
kinnisel rajal kiirustega kallutada - bike
kiirelt kooli jõuda - supermotoning "two in one" tsiklite maailmas ei ole võimalik. Ühe pead valima.
See viimane lause minu jaoks küll paika ei pea . Nimelt miks ainult enduroga saad ennast proovile panna, ka ringrajal kihutades see ju täitsa olemas, ja miks bike'ga "urban lifestyle" ei kõlba jne. Kuid hea näide erinevatest ratastest kindlasti.
-
Teema algataja
Ma ise kaldusin ka arvama, et alustuseks peaks olema nõrgem pill. Arvatavasti siis aprilia RS 125 25kw võimsusega. Võib-olla tuleks kellegilt veel üks väike jutuke, et miks just seda Apriliat soovitada.
Kasutama hakkaksin ma seda koolis käimiseks. Ülikooli minnes. Loodan, et õppeasjad kõik sisse mahuksid. On ju võimalik seljakotiga ka sõita. Ja muidugi suvel niisama ringi sõitmiseks. Paaril sõbral on ka bike olemas tegelt.
Ma loodan, et Möku ei räägi õiget juttu, et ostes mingi mingit tüüpi bike'i oled kriipsu peale tõmmanud mingile teisele otstarbele...
-
Teema algataja
endal on naked bike ja "urban lifestyle'i" on suht vähe... peamiselt tallinn-tartu-tallinn ja muidu sellised pool pikemad sõidud... tõsi - päris tuhandet kilomeetrit vist päevas ei sõida. võibolla nii pikkadeks otsadeks ei ole kõige mugavam ratas aga mulle sobib hästi ja pole siiamaani probleeme olnud... peaasi et endal mugav on ja fun sõita siis võid mis iganes teha... muidugi baigiga metsa ronida ei saa ja ilmselt enduroga ringrajal on ka suht jama... ses suhtes õige jutt... aga päris kriipsu pele ei tõmba... kui on piisavalt mugav ratas et ise tahad koguaeg sõita siis võid teise ilmaotsa kah sõita... (moto-survivalil osadel "matkakamate" ratastega poistel läksid küll silmad suuremaks kui rääkisin et oma rattaga 500km päevi teinud...) aga samas olen ka kuulnud kuidas baikidega 1000km päevi tehakse...
-
Teema algataja
-
Teema algataja
enese võimekuse proovimine - enduro
urban lifestyle - naked bike
rock'n'roll lifestyle statement - custom
kinnisel rajal kiirustega kallutada - bike
kiirelt kooli jõuda - supermoto
Urban lifestyle - Linlik elustiil
rock n' roll lifestyle statement - rock n' rolli elustiili tegelane vms.
Ühesõnaga, ära neid asju võta üldse tõepähe, mida ta ütles, endukaga saad väga vabalt ka kiiresti kooli ja baigiga samamoodi xD
RS on hea ratas, kuid ta teeb sääsehäält
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
esimeseks rattaks sobiks ntx gs500, kui vähegi kahe kõrva vahel on, siis ennast ära ei tapa, õpid sõitma ja siis ostad miskit suuremat. klassifikatsioonid a`la bike kinnisele ringrajale ei määra midagi eriti, baigiga saab samuti kruusal 110kmh sõita ja supermotoga painutada, osta see mis meeldib, hiljem aega vahetada ju küll. jube nõme oleks enda elu elada selle järgi mis teised nn targad ütlevad, raskused mis ei tapa teevad tugevamaks. mõtle ise.
armas Primo, aga kui supermoto veljed alla kruvida, siis see ei ole ju enam enduro vaid on supermoto...
aga ma jäin tegelikult mõtlema, et kui enamik motoseltskonnast kasutab tsiklit pigem hobi-, spordi või eneseväljenduse vahendina, siis noorel elluastujal võibki see olla lihtsalt ainus legaalne motoriseeritud traspordivahend punktist a punkti b saamiseks.
Siis soovitaks külgkorviga ratast. Mul klassivennal oli. Ilgelt lahe. Saad mitut tüdrukut korraga sõidutada, vanapaberit ja vajadusel ka ema kooli viia (kui direktor tingimata seda nõuab). Ja talve tulekul jäisel 330 meetrisel koolistaadionil vastupäeva tiirutades proovida kas on võimalik nii sõita, et kiirus kordagi alla saja ei langeks... soolomehed pidid vesise suuga pealt vaatama kuidas ta hullas ja hullutas...
aga Hardo, tõsisemat nooti võttes siis arvestades sinu praktilisi vajadusi, siis soovitaks sul valida:
a) klaverimängija asend - (vastandina baigiasendile kus raskus kätel, või customi asendile, kus poollamaskile jalad ette sirutatult istud). Klaverimängija asendis, sirge seljaga, on kõige mugavam kulgeda.
b) suurema gondliga tsikkel - eeldades et ülikool on teises linnas ja pead mantee peal sõitma, siis tuulega võitlemine on suht väsitav ja tuulest räsituna loengusse jõudmine ei pruugi õpiedukusele hästi mõjuda.
c) madalamatel pööretel head jõumomenti omav mootor. Ehk siis soovitavalt neljataktiline riistapuu. On rahulikum kulgeda.
Kui sa sellised kriteeriumid selgeks oled mõelnud, siis saad juba valida tehniliselt korras isendit sõltuvalt maitse-eelistustest ja selles mida turul müügiks pakutakse. Ja proovi enne sadulas istumine ka ära kui käe ostutehingule alla paned. Nõuandjad võivad eksida, aga sabatunne ei eksi tsikliostul kunagi.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
eesti kõige universaalsem mootorratas on bike! nu nagu linnapildist näha. iga ilmaga igas kohas ja eriti hästi sobib meie teeolude, kiiruspiirangute ning võsas passiva pollari tõttu.
baigi universaalsusest saavad rääkida ainult need kes pole muud proovinud.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
Teema algataja
Ise muidu klaverimängija olengi:) juba 8.ndat aastat. Suht pikka kasvu ka 199cm. On see bike'i asend siis tõesti nii koormav? Kui ma sõbra RS 125-ga sõitsin, siis külle ei tundunud.
Kui kaua need mootorid vastu ka peavad? Kui valida see potensiaalne (proovi korra veel) Aprilia RS 125. Eesmärgina on ta valmistatud ju võimsamaks sõidukiks, mida alaealine kasutada võib. Teab keegi midagi selle tüübi nõrgimatest külgedest? On see üldse 75 000 krooni väärt?
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
hardo1990 kirjutas:Ise muidu klaverimängija olengi:) juba 8.ndat aastat. Suht pikka kasvu ka 199cm. On see bike'i asend siis tõesti nii koormav? Kui ma sõbra RS 125-ga sõitsin, siis külle ei tundunud.
Kui kaua need mootorid vastu ka peavad? Kui valida see <font color=#ff0000>potentsiaalne</font> Aprilia RS 125. Eesmärgina on ta valmistatud ju võimsamaks sõidukiks, mida alaealine kasutada võib. Teab keegi midagi selle tüübi nõrgimatest külgedest? On see üldse 75 000 krooni väärt?
199 cm, aprilia?!?, 125 bike!?!?....No comments!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Miks on hea alustada veidi väiksema ja kergema rattaga? Õpid kiiremini, andestab tiba rohkem ning saad pühendada rohkem aega sõidu nautimsele kui raske ja liiga võimsa ratta ohjeldamisele. Jah, kasvad tast välja, võtad uue, kuid see on parem variant kui muretseda algatuseks ratas, mis on liiga suur ja liiga võimas, et sellest koheselt üle käia ning mistõttu veedad liiga palju aega põõsas, ratast ohjeldades või väsinult ratta kõrval lebades (peaasi et mitte haiglas). Pealegi...kui esimene ratas on unistuste oma, ülisuur ja ülikallis jne...siis kuhu edasi? Peamiselt linnasõitudeks pole vaja/mõtet muretseda midagi väga suurt ja väga rasket, millega küll mitmesajakilomeetrised otsad käkiteona tunduvad, kuid mis tipptunnil linnaliikluses kohmakas ja väsitav olla võib ning kohvrite tõttu kuskile prakku ära ei mahu... Mõtle enese jaoks läbi, millist ratast sa tahad, millist sa tegelikult vajad, millised on su võimalused ja siis tee kompromiss.... tänapäeval ei osteta ratast enam eluksajaks, esimene ratas on enamasti katsetamsieks, aastaks-paariks, siis tead ise juba täpsemalt, MILLINE sulle sobiv ratas olema peaks... Arvestada tasub ka tõsiasjaga, et esimene ratas pillatakse reeglina vähemalt kord või paar külili, olgu siis seisu pealt, käest või mingil kiirusel, ehk siis kokkuhoidlikku finantspoliitikat ajama pidades võib olla kasulik ka remondikuludele juba ette mõelda... (ehk siis uus ratas vs kasutatud, gondel vs naked, kukkumisrauad/punnid vs mittemidagi, eri tüüpi rataste omapärad jne)
Väikese kubatuuriga rattad on sageli ka suhteliselt väikeste mõõtudega....sinu pikkuse juures pead sa kontrollima, et kas sa ratta selga ka mugavalt ära mahud... s.t. mahud käiku vahetama ja ei löö põlvega suunatulesid küljest jne
Sest mitte kõik rattad ei ole loodud pikki inimesi silmas pidades....
-
Teema algataja
Võta selline ratas, mis sulle meeldib, millele rahakott peale hakkab ja millega sõites ei riku sa eeskirju ja ongi kõik. Ei ole vaja kohe esimesel sirgel kummi põletama hakata, kõik ikka kõrvade vahel kinni. Ole ise normaalne liikleja ja ürita igas olukorras kaks manöövrit ette näha ja arvesta kogu aeg selle teadmisega, et sa ei ole nähtav..!!
-
Teema algataja
Väikesed vihjed edasipidiseks aruteluks:
1) Sõitja on 199cm ja 97kg
2) Vaja on justnimelt bike'i. Mulle ei meeldi mingid endurod ega Harley Davidsonid.
3) Mitte eriti võimast.
4) Mõistliku hinnaga. Ei tahaks öelda mingit raudset piiri kust üle ei tohiks minna. Lihtsalt mõistlik, mõistliku pilli kohta:)
5) Kvaliteetne.
Rohkem ma teid ei piina. Edasipidi hakkan poodides käima.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.