Ühepütiline

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Ühepütiline

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Tere ühepütiliste omanikud.
Küsimus on Teie masinate vibra kohta, kas sellega kannatab ka pikka maad(nii 200 km+) sõita, ilma et vibrotõbi kallale tuleks ja naised pidevalt tagaistmel kaasa sõita ei sooviks?
Küsin sellepärast, et peale oma RF600R müümist (kes tahab?) sooviks endale suuremat, nii üle 600cm3 matkaendurot osta. Paraku on enamus müüdavatest masinatest, mis minu soovitavasse hinnaklassi mahuvad, ühepütilised, nt. Pegaso, DR, Dominator jne. Kas mõnel mudelil on ka tasakaalustusvõll vibra vähendamiseks?
Muidu 2-pütastest on silma jäänud TDM, Super Tenere, ja African Twin (nende kohta olen foorumist lugenud), aga kuna enamik saadaolevatest suurtest endurodest on ühepütased, siit ka see küsimus-VIBRA?

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

tedre
Postitusi: 178
Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
Asukoht: L-virumaa

Lugemata postitus Postitas tedre »

kui ikka +200 otsi tahad teha katsu leida 2-pütine. Ühesel on paras vibra, iste pole ka neil mitte kõige persesõbralikum (harjutamise värk muidugi), kui kannatust on sõita 70-80 siis pole väga hull. Omal pikim ots KL 650-ga maha ronimata paak tühjaks sõidetud, lasta sai palju jaksas minna, paras piin. Mootoris peaks kõigil ühestel vastukaalud sees olema aga kui üks nui ikka sees väntab siis füüsika vastu ei saa.

Kasutaja avatar

kraut
Postitusi: 228
Liitunud: 09 Juun 2007, 10:53
Tsikkel: XT660Z
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kraut »

Lisaks eelmisel aastal soetatud vanale XL'ile tuli äsja perre veel vanem XBR. Mõlemal neil sisuliselt sama RFVC mootor, mis Sinu vaadeldavatest ratastest ka Dominatoril istub.
Arvan, et pika kiire maanteel kulgemise mootor see kindlasti ei ole. Kui vibra võib Sinu jaoks probleemiks saada, siis vali mõni muu ratas.

Viimati muutis kraut, 24 Apr 2008, 22:23, muudetud 1 kord kokku.
Pilt

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Isiklikud kogemused siis ühepütine ja vibra...:P

Madalsageduslik, sest need kuramused üle 7-8k rpm ei taha minna. Või kui lähevad, siis võib varsti keps välja tulla (kasutaja 417 võib rääkida;) ).

Isiklikult sõidan Yamu Ténéréga. 100mm kolb ja tasakaalustusvõll. On vibra aga see ei tapa küll kedagi ära. Mingil pöördel kipub veidi lenks resonantsi minema aga see häirib vaid maanteel. Ténérél on väga kehva sadul, mis kanni haigeks teeb aga seda nüüd vibra kaela küll ajada ei saa. Head off-road omadused, sest ees 21" ratas.

Sõbral Pegaso. Peaks ka tasakaalustusvõlliga mootor olema. Üsna pehmelt käib, päris mugav ja üsnagi vibravaba. Väiksemad rattad ja rohkem on-road kui Téneré. Soovitan soojalt. 185 jooksis igatahes maanteel spidole.

Suzu DR650... Oehh, seda ei tahaks kohe kuidagi soovitada. Loium ja kõige kehvema vedrutusega ja kuidagi vedela olemisega. Samas, õhkjahutus ei saa kunagi rikki minna :D Ära kick starteriga osta, kui just krossiproff ei ole. Tambid end lolliks. Tasakaalustusvõll?

BMW F650GS. Vot see on üks tore ratas. Sain mõned päevad tagasi ühte veidi proovida. Väga mõnus ja terav, ent samas piisavalt tsiviliseeritud. Nüüd tahan endale ka. Hind on ka muidugi vastav. Vibra pea olematu. Tasakaalustusvõll.

Rohemkate üheopütistega kogemusi ei ole. Nendega saab täiesti vabalt sõita ja neid on palju odavam pidada ja hooldada kui paljusilindrilisi. Tippvõimsused on tagasihoidlikud, ent legaalsetel kiirustel sõitmiseks täiesti piisavad.

Ära karda niiväga seda vibrat, ei ole see nii hull ühti kui tundub.

Ah jaa, parim kommentaar ühelt tagaistme tibilt : "Pepu on nüüd selline surra-murra" :lol:

Viimati muutis davidsoniharald, 24 Apr 2008, 22:41, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Suzuki DR800 peaks olema 2 tasakaalustusvõlli?
Kindel ei ole, kuid kuskil nagu kuulsin.

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

RaPtile kirjutas:

Suzuki DR800 peaks olema 2 tasakaalustusvõlli?
Kindel ei ole, kuid kuskil nagu kuulsin.

Uurisin, 1 balancer on kindlasti.
Kui pikki otsi masinaga teed ja kuda on peale pikka sõitu?
Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Piki otsi ei tee eriti, rohkem maastikul, kuid niipalju kui sõitnud olen, siis 120 pealt erilist vibrat ei tunne.
Kuskil 60-80km mingi paar tundi kruusa peal ja pärast pole hullu midagi.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

ants01 kirjutas:
RaPtile kirjutas:

Suzuki DR800 peaks olema 2 tasakaalustusvõlli?
Kindel ei ole, kuid kuskil nagu kuulsin.

Uurisin, 1 balancer on kindlasti.
Kui pikki otsi masinaga teed ja kuda on peale pikka sõitu?
Edu

Mu rekord on vist DR800 -ga 600+ km päevaga läbida. Vibratsiooni ei pannud eriti tähele.

Kasutaja avatar

Lihunik
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
Tsikkel: Suzuki DL1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Lihunik »

Sõitsin Dominatoriga 1,5 suve.
Otsad Tln-Saaremaa jne.. Vibra saab probleemiks kui tahad hoida pidevat kiirust üle 100Km/h 100-110 oky edasi tekib häiriv vibra . Rohkem väsitab sadul.Aga muidu väga lihtne töökindel masin.Kruusateedel sõita eriline nauding :wink:

Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Sõidan Pegasoga, madalatel pööretel vibrab korralikult, ca 3-4tuh. pöördel kaob ära, maanteel üle 110 km/h sõita ei ole väga mugav. Kui korralik rehv on all, siis kannatab maastikku väga hästi. Tuttava endine BMW650, mis suht sarnase mootoriga, on hulga mõnusama käiguga ja teravam, samas madalam ja laiema istmega, matkaks kindlasti sobilikum.

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

DR800S on väga sujuv, mahe ja mugav pill.Pealegi absoluutselt pommikindel mootor (katsuge keegi sellest ämbrist jagu saada, võite mulle kah öelda :mrgreen: ).Raigo nimetatud trippi läbisin küll 640 Adv'iga, kuid DR'iga olen teinud 300+ km otsi ja ei ole väsinud.Pealegi, suurt DR'i saab täis laadida, nagu kaamlit.Kütusekulu on maanteel natuke üle 4L/100km kohta.
24-liitrine paak on ka mugavus :wink:
Hea ratas, minu oma hetkel müügis.Tahtsin midagi kergemat, et natuke rohkem/rajumalt metsas trippida :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Raigo kirjutas:

Mu rekord on vist DR800 -ga 600+ km päevaga läbida. Vibratsiooni ei pannud eriti tähele.

see on sellepärast et sul polnud tagaamorti ja sa tegelesid hoopis vänderdamise, mitte vibreerimisega :D

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

kui 500 ei hirmuta, siis Kawasaki KLE 500 on R2 mootoriga.

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

baltroon
Postitusi: 865
Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
Tsikkel: Sõber
Asukoht: EESTI
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas baltroon »

TDM

8)

ÄRGE HAKAKE JÄLLE HALAMA!
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Pikemaid otsi, siis ikka TDM. Sõidetud aasta jagu ning ise olen väga rahul selle rattaga. Pikemate 200+km otste jaoks otsekui loodud.
Metsa all proovisin ka sõita, aga peale järjekordseid heeblilõhkumisi loobusin sellest. Ratas selleks ikka päris kaalukas. Suur viga oli ka see, et ronisin metsa ja pori sisse asfaldirehviga. No on ju kõik vaja omal nahal ära proovida :wink:

ants01 kirjutas:

KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.

Edu

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

ants01 kirjutas:

KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.

Edu

Kui enda DR'i amordi korda saan, siis võin pikemaks proovikaks ka anda :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

teemaalgatajale meeldetuletuseks et üle kuuesajastega ühepytilised
ei piirdu, minu kogemus yamaha xt 350-ga 4takti on head,
polnud vibrat ja bensu kulus poole vähem
:D

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)

udu

Lugemata postitus Postitas udu »

ants01 kirjutas:

Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.

ma võin sulle enda TransAlpi anda 150km proovida :)
vibra puudub, hea iste, mugav pikki otsi lasta ning hea kruusal.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Kasutaja avatar

Teema algataja
yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Nonii!
Hakkab juba miskit looma aga eks ta ole ka Koidulas ja Kobsonis kinni :)
Nats aega tagasi oli Tartus ka 900 cm3'ne Cagiva müügis, oskab keegi ka sellest margist rääkida?
Tundub, et paljudel masinatel on asi ka sitas istmes, ehk siis Corbin kattest tulevasel rattal abi.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

lutsojam

Lugemata postitus Postitas lutsojam »

dr-il pole küll mingit vibra.
kick starteris läheb ka esimesest matsust kui õige kohapealt trampida.
suzuki vast kõige lollikindlam neist.

Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 510
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 30 korda

Lugemata postitus Postitas h0lger »

Kõik räägivad siin DR'idest, aga ära ei tasuks unustada näit. Yamaha XT 600 või XTZ 660. Niipalju kui mul võrdlust on olnud, siis xt 600 käib palju edukamalt edasi kui DR 650. Enda XT'ga olen sõitnud 200 + km järjest ja polnud üldse hullu, samas XTZ peaks muidugi mugavam olema. Hetkel on neid mõlemaid rattaid piisavalt müügis ka.

Edu valimisel. Holger.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

mesimees
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Apr 2006, 03:54
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mesimees »

kui sa mõtled seda 900 caviat(see 2 pütane) mis asub(asus) sepa autopoes, siis käisin seda eelmisel aastal proovimas ja.......... need hääled mis sealt mootorist kostusid, ei olnud just eriti meeldivad.
hr poodnik teadis rääkis, et see kole müra on tingitud kuivast sidurist. aga et kas ta peabki nii mürisema seda mina ei oska öelda, võibolla mõni pädevam hr oskab rohkem seda kommenteerida.

aga jah teema oli ju 1 pütt ja vibratsioon nii, et ma lõpetan ruttu ära.

YAMAHA SUPER TENERE 750
Kasutaja avatar

marti252
Postitusi: 274
Liitunud: 11 Apr 2006, 16:16
Tsikkel: used to be Blackbird
Asukoht: Pääsküla

Lugemata postitus Postitas marti252 »

Oot, aga miks sulle Transalp ei sobinud, liiga lahja? Normaalne pill 2 silindirga ja normaalse hinnaga!

Kui kellelgi vedeleb juturaamatuid, mida ta tahaks ära anda, siis ma hea meelega vahetaks mõne meelepärase asja vastu :)
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

mesimees kirjutas:

kui sa mõtled seda 900 caviat(see 2 pütane) mis asub(asus) sepa autopoes, siis käisin seda eelmisel aastal proovimas ja.......... need hääled mis sealt mootorist kostusid, ei olnud just eriti meeldivad.
hr poodnik teadis rääkis, et see kole müra on tingitud kuivast sidurist. aga et kas ta peabki nii mürisema seda mina ei oska öelda, võibolla mõni pädevam hr oskab rohkem seda kommenteerida.

aga jah teema oli ju 1 pütt ja vibratsioon nii, et ma lõpetan ruttu ära.

Ducatid, Cagivad ja osad Agustad teevadki sellist sidurilaginat, täiesti normaalne nähtus, pole mõtet muretseda :wink:


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

DR800 iste juhi koha peal suht ok. tagaistuja koha pealt liiga kitsas. vibra on tal võrreldes LC4 ga täiesti olematu. Ise suutsin leedus tagaistujaga ära käia :shock:

ega suur ühepütine ongi siuke väände pill, millega naudid madalamat vedamise otsa ja mitte asfaldit.

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

Suure matkaenduurona soovitaks mina ka siiski kahepütilisi. Kui enamus kõvakatet ja vähem kruusa/pinnast, siis TDM või V-Strom, kui rohkem kruusa ja metsa, siis Transalp või Super Tenere.
Ühepütistest olen sõitnud Freewindiga, veidi harjumist tahab aga ei häiri küll see vibra eriti. Metsa all ja kruusal väga hea(ainult 160kg!), maanteel jääb kahekesi sõites ehk vähe lahjaks.

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”