Ühepütiline
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Ühepütiline
Tere ühepütiliste omanikud.
Küsimus on Teie masinate vibra kohta, kas sellega kannatab ka pikka maad(nii 200 km+) sõita, ilma et vibrotõbi kallale tuleks ja naised pidevalt tagaistmel kaasa sõita ei sooviks?
Küsin sellepärast, et peale oma RF600R müümist (kes tahab?) sooviks endale suuremat, nii üle 600cm3 matkaendurot osta. Paraku on enamus müüdavatest masinatest, mis minu soovitavasse hinnaklassi mahuvad, ühepütilised, nt. Pegaso, DR, Dominator jne. Kas mõnel mudelil on ka tasakaalustusvõll vibra vähendamiseks?
Muidu 2-pütastest on silma jäänud TDM, Super Tenere, ja African Twin (nende kohta olen foorumist lugenud), aga kuna enamik saadaolevatest suurtest endurodest on ühepütased, siit ka see küsimus-VIBRA?
Edu
-
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
- Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
- Asukoht: L-virumaa
kui ikka +200 otsi tahad teha katsu leida 2-pütine. Ühesel on paras vibra, iste pole ka neil mitte kõige persesõbralikum (harjutamise värk muidugi), kui kannatust on sõita 70-80 siis pole väga hull. Omal pikim ots KL 650-ga maha ronimata paak tühjaks sõidetud, lasta sai palju jaksas minna, paras piin. Mootoris peaks kõigil ühestel vastukaalud sees olema aga kui üks nui ikka sees väntab siis füüsika vastu ei saa.
Lisaks eelmisel aastal soetatud vanale XL'ile tuli äsja perre veel vanem XBR. Mõlemal neil sisuliselt sama RFVC mootor, mis Sinu vaadeldavatest ratastest ka Dominatoril istub.
Arvan, et pika kiire maanteel kulgemise mootor see kindlasti ei ole. Kui vibra võib Sinu jaoks probleemiks saada, siis vali mõni muu ratas.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Isiklikud kogemused siis ühepütine ja vibra...
Madalsageduslik, sest need kuramused üle 7-8k rpm ei taha minna. Või kui lähevad, siis võib varsti keps välja tulla (kasutaja 417 võib rääkida;) ).
Isiklikult sõidan Yamu Ténéréga. 100mm kolb ja tasakaalustusvõll. On vibra aga see ei tapa küll kedagi ära. Mingil pöördel kipub veidi lenks resonantsi minema aga see häirib vaid maanteel. Ténérél on väga kehva sadul, mis kanni haigeks teeb aga seda nüüd vibra kaela küll ajada ei saa. Head off-road omadused, sest ees 21" ratas.
Sõbral Pegaso. Peaks ka tasakaalustusvõlliga mootor olema. Üsna pehmelt käib, päris mugav ja üsnagi vibravaba. Väiksemad rattad ja rohkem on-road kui Téneré. Soovitan soojalt. 185 jooksis igatahes maanteel spidole.
Suzu DR650... Oehh, seda ei tahaks kohe kuidagi soovitada. Loium ja kõige kehvema vedrutusega ja kuidagi vedela olemisega. Samas, õhkjahutus ei saa kunagi rikki minna Ära kick starteriga osta, kui just krossiproff ei ole. Tambid end lolliks. Tasakaalustusvõll?
BMW F650GS. Vot see on üks tore ratas. Sain mõned päevad tagasi ühte veidi proovida. Väga mõnus ja terav, ent samas piisavalt tsiviliseeritud. Nüüd tahan endale ka. Hind on ka muidugi vastav. Vibra pea olematu. Tasakaalustusvõll.
Rohemkate üheopütistega kogemusi ei ole. Nendega saab täiesti vabalt sõita ja neid on palju odavam pidada ja hooldada kui paljusilindrilisi. Tippvõimsused on tagasihoidlikud, ent legaalsetel kiirustel sõitmiseks täiesti piisavad.
Ära karda niiväga seda vibrat, ei ole see nii hull ühti kui tundub.
Ah jaa, parim kommentaar ühelt tagaistme tibilt : "Pepu on nüüd selline surra-murra"
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
ants01 kirjutas:RaPtile kirjutas:Suzuki DR800 peaks olema 2 tasakaalustusvõlli?
Kindel ei ole, kuid kuskil nagu kuulsin.Uurisin, 1 balancer on kindlasti.
Kui pikki otsi masinaga teed ja kuda on peale pikka sõitu?
Edu
Mu rekord on vist DR800 -ga 600+ km päevaga läbida. Vibratsiooni ei pannud eriti tähele.
Sõidan Pegasoga, madalatel pööretel vibrab korralikult, ca 3-4tuh. pöördel kaob ära, maanteel üle 110 km/h sõita ei ole väga mugav. Kui korralik rehv on all, siis kannatab maastikku väga hästi. Tuttava endine BMW650, mis suht sarnase mootoriga, on hulga mõnusama käiguga ja teravam, samas madalam ja laiema istmega, matkaks kindlasti sobilikum.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
DR800S on väga sujuv, mahe ja mugav pill.Pealegi absoluutselt pommikindel mootor (katsuge keegi sellest ämbrist jagu saada, võite mulle kah öelda ).Raigo nimetatud trippi läbisin küll 640 Adv'iga, kuid DR'iga olen teinud 300+ km otsi ja ei ole väsinud.Pealegi, suurt DR'i saab täis laadida, nagu kaamlit.Kütusekulu on maanteel natuke üle 4L/100km kohta.
24-liitrine paak on ka mugavus
Hea ratas, minu oma hetkel müügis.Tahtsin midagi kergemat, et natuke rohkem/rajumalt metsas trippida
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.
Edu
Pikemaid otsi, siis ikka TDM. Sõidetud aasta jagu ning ise olen väga rahul selle rattaga. Pikemate 200+km otste jaoks otsekui loodud.
Metsa all proovisin ka sõita, aga peale järjekordseid heeblilõhkumisi loobusin sellest. Ratas selleks ikka päris kaalukas. Suur viga oli ka see, et ronisin metsa ja pori sisse asfaldirehviga. No on ju kõik vaja omal nahal ära proovida
ants01 kirjutas:KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.Edu
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
ants01 kirjutas:KLE 500' ga olen kursis.
Probleem on, et see masin ei ärata minus mitte mingisugust emotsiooni!
Ei taha sõita "ah, et on ka mingi" masinaga. (Sorry KLE 500 omanikud.)
Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.Edu
Kui enda DR'i amordi korda saan, siis võin pikemaks proovikaks ka anda
ants01 kirjutas:Mõttes on SUUR reisienduro, millega ka kruusa- ja metsateid mõõta saab.
Point vibra suhtes on, et vaevalt keegi oma tsiklit 150 km proovisõiduks annab.
ma võin sulle enda TransAlpi anda 150km proovida
vibra puudub, hea iste, mugav pikki otsi lasta ning hea kruusal.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Nonii!
Hakkab juba miskit looma aga eks ta ole ka Koidulas ja Kobsonis kinni
Nats aega tagasi oli Tartus ka 900 cm3'ne Cagiva müügis, oskab keegi ka sellest margist rääkida?
Tundub, et paljudel masinatel on asi ka sitas istmes, ehk siis Corbin kattest tulevasel rattal abi.
Edu
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 30 korda
Kõik räägivad siin DR'idest, aga ära ei tasuks unustada näit. Yamaha XT 600 või XTZ 660. Niipalju kui mul võrdlust on olnud, siis xt 600 käib palju edukamalt edasi kui DR 650. Enda XT'ga olen sõitnud 200 + km järjest ja polnud üldse hullu, samas XTZ peaks muidugi mugavam olema. Hetkel on neid mõlemaid rattaid piisavalt müügis ka.
Edu valimisel. Holger.
kui sa mõtled seda 900 caviat(see 2 pütane) mis asub(asus) sepa autopoes, siis käisin seda eelmisel aastal proovimas ja.......... need hääled mis sealt mootorist kostusid, ei olnud just eriti meeldivad.
hr poodnik teadis rääkis, et see kole müra on tingitud kuivast sidurist. aga et kas ta peabki nii mürisema seda mina ei oska öelda, võibolla mõni pädevam hr oskab rohkem seda kommenteerida.
aga jah teema oli ju 1 pütt ja vibratsioon nii, et ma lõpetan ruttu ära.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
mesimees kirjutas:kui sa mõtled seda 900 caviat(see 2 pütane) mis asub(asus) sepa autopoes, siis käisin seda eelmisel aastal proovimas ja.......... need hääled mis sealt mootorist kostusid, ei olnud just eriti meeldivad.
hr poodnik teadis rääkis, et see kole müra on tingitud kuivast sidurist. aga et kas ta peabki nii mürisema seda mina ei oska öelda, võibolla mõni pädevam hr oskab rohkem seda kommenteerida.aga jah teema oli ju 1 pütt ja vibratsioon nii, et ma lõpetan ruttu ära.
Ducatid, Cagivad ja osad Agustad teevadki sellist sidurilaginat, täiesti normaalne nähtus, pole mõtet muretseda
Suure matkaenduurona soovitaks mina ka siiski kahepütilisi. Kui enamus kõvakatet ja vähem kruusa/pinnast, siis TDM või V-Strom, kui rohkem kruusa ja metsa, siis Transalp või Super Tenere.
Ühepütistest olen sõitnud Freewindiga, veidi harjumist tahab aga ei häiri küll see vibra eriti. Metsa all ja kruusal väga hea(ainult 160kg!), maanteel jääb kahekesi sõites ehk vähe lahjaks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.