Yamaha FZS 600 Fazer Sidur pekkis jälle ?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Yamaha FZS 600 Fazer Sidur pekkis jälle ?
Nonii, ja jälle olen lõhkise küna juures . 2000 aasta 600-ne fazer siis nagu mainitud ja sidur libiseb jälle. Eelmine hooaeg hakkas sidur libisema algul külma mootoriga ja siis hiljem ka sooja mootoriga. Sai lahti kistud, vaadatud ja mõõdetud ja kõik tundus korras olevat, kettad õige paksusega ja ei olnud vahekettad sinised ega kõverad. Kokku pannes sai pandud seibid vedrude alla ja natukeseks ajaks aitas aga hakkas ikkagi libisema. Ostsin siis motobox-st uued kettad ja vedrud 10 % stronger vms. sai kokku tagasi pandud ja vahekettad jäid samaks. Sõidetud sai siis eelmine hooaeg ja probleeme ei olnud kõik toimis väga kenasti. Kokku siis uue siduriga kuskil 3000 km ca ja nüüd sai nv käidud moto-survivalil ja aeglase sõiduharjutuse juures ühel hetkel avastasin et siduri lõtk suur ja siis lahutavat ja toimivat sidurit jäi alles ainult ca 1 cm. Hämming suur ja samasuur ehmatus et mida kuradit... Ei saanud algul pihta sõitsin tiiru jätsin ratta seisma mõtlesin ja mootor jahtus ja sidur läks taas normi. Jätkasin harjutuste tegemist ja uuesti ja lõpptulemusena enam käiku kätte ei saanud aga sidur sees olles veellahutas, mootor töötas. Lõpptulemusena jõudsin järeldusele et mootor kuumeneb üle ja sellega koos ka sidur loomulikult ka radikas oli külm võrreldes teise sama rattaga, (termostaat pees
) Haapsalust sai koju sõidetud ja polnud nagu midagi märgata, täna hommikul ratas käima, parklast välja ja hakkasin kiirendama 2 käiguga ja 4500-5000 rpm juures kuskil virutas pöördeid juurde, ratas hakkas karjuma ja selge pilt sidur libiseb ja kenasti kohe, jätkasin rahulikult sõitu. Õhtul töölt tulles proovisin kohe ja sama jama täpselt. Kuulnud olen et vahekettaid tuleks kõige peenema liivapaberiga kergelt lihvida, kas on ikka vaja ? Ja mida nüüd teha ? Kõik ära vahetada jälle
HELP WANTED !!!
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
võibolla on nüüd loll mõte, aga kui kõik muud asjad peaks korras olema, äkki tasuks kontrollida kuidas liigub siduri lahutamise pulk võlli sees või siis äkki on miskit sab vedrudelettunud selle vidina vahele kus tross seda lahutamisliigutust teeb misiganes ta nimi on, et jääb vedrudele pinge peale?
või siis äkki on siduri trumlil mõne vedru läheduses miski pragu näiteks. 600ne ei saa ju selline elajas olla et sidurid lihtviisiliselt ära lammutaks...
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
ural kirjutas:Minul tegid kaks ratast sama jama valvoline durablendiga.
Yamalube täissünt on sees ei tahaks uskuda et õli häda see on, paljud rattad sellega uhavad ringi ei tahaks uskuda et kõigil sidurid libisevad. Peale õlivahetust sõitnud 1300 km nagu vara hakata veel tsirkust tegema.
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Äkki oskab keegi midagi muud soovitada mida tasuks vaadata peale ketaste, vedrude ja vaheketaste, mis veel võib jamada. Eile proovisin siis uuesti õhtul tegin aeglast sõitu soojaks sõidetud mootoriga ca. 15 m ja sidur kadus nagu ära peaaegu, alles jäi toimivat sidurit 1 cm kuskil ja lahutas üsna kehvasti juba, esimese käigu sain ikka kätte väikese raksuga vaba peale aga lõhnab nagu selle järgi et kui libistada natukene siis läheb kuumaks või ma ei kujuta ette mis seal siduris toimub et niimodi jamama hakkab, kui seisab ja jahtub siis kõik nagu ok jälle, samas radikas oli soe st. jahutus käis ikka mööda suurt ringi ka, ventikat pole tööle saanud ja pole tööle hakanud ja ka kellade juures jahutusvedeliku tuli pole kordagi ülekuumenemisest märku andnud. Kas on loogiline et see kuidagi ülekuumenemisega seotud võib olla ??? Külma mootorig 2 käik ja kiirendades natukene täna hommikul lõi 4000 rpm pealt kuskil 7500 peale st libises jälle julmalt läbi. Et kas ülekuumenemisega kettad peesse keeranud juba ja muud ei aita kui ainult vahetus, laupäeval plaanis nagunii asi lahti kiskuda ja vaadata mis toimub aga äkki kellelgi on mingi ide mida kontrollida / vaadata / jälgida. Krt tigedaks teeb
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
speedvana kirjutas:teeksin ehk nii; sidur uuesti lahti, ketastele veelkord kontroll, paksus ja klaasil kas on sirged, kontrolli kuidas "seen" liigub hoides vastusurvet, kerge karestamine 0 paberiga, puhtaks ja kokku, enne kinnipanekut veel kontrolli, tasub proovida teist õlimarki.
Häbi on aga ei tunne, mis "seen" ? Karestamise näol siis vahekettad või kõik üle käia ja kui jämeda paberiga ? Hmm.. õlimarki siis teist firmat või poolsünti ? Kas poolsünt liiga paks pole ?
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Andrez kirjutas:A kuidas korv ise on? Kas kettad kuskile taha kinni ei saa jääda?
Pole veel lahti kiskunud ei oska korvi seisukorra kohta midagi kosta veel. Ma ise pilguga nii väga eelmine kord ei uurinud, sõber kiskus lahti, ta neid yamahas teeb ja hooldab, ta vaatas, ju siis oli kõik korras.
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
Eestis on see mure, et fazerite omanike on vähe;S
Ise kasutan seetõttu info saamiseks Saksa foorumeid.
http://fazer-hessen.de/index.php
http://www.fzs600-fazer.de/
Üldiselt on fazer väga tundlik õlide suhtes. Niipalju kui mina olen aru saanud siis isegi osad tehase poolt soovitatavad õlid ei sobi talle;S
Samas kui muu ei aita, siis mõni targem vend appi ja sidur laiali vaja võtta.
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
Ghost kirjutas:Sul Fazer ? Mis õli kasutad ? Ma küsisin sõbra käest kes Yamaha esinduses mehaanik, ta kuulis esimest korda et õlist võib selline asi olla ja ta ei uskunud eriti seda. Õlivahetus siis koos filtriga täis laks ? Krt 1000 km tagasi sai õli vahetatud
weil du selber nicht suchen würdest, habe ich es ausgesucht.
http://www.fzs600-fazer.de/modules/ipbo ... opic=22516
Ise vuran ma addinol poolsündiga 10w40 oli mälu järgi;S Ma tavaliselt laisk inimene ja olen õli vahetanud iga 5tuh pealt;D
Ära õlifiltri kohta vaid küsi, ausalt siiani olen võtnud mida kätte saanud ja külge krudinud. Õlivahetus, õlifiltri vahetus ju fazeri puhul ülikerge.
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
pista sisse näiteks castrol r4 superbike ning kui sellega siduri libisemine ära ei kao siis õlis ei ole asi 100%.
Ma ei lugenud mitte kuskilt välja mis õli sa kasutad... kui sa juhuslikult oled mootorisse pannud mingit tavalist pool/täis sünt mootori õli siis tõenäoliselt seal on ka sinu probleem.
Tavalises õlis olevad "anti hõõrdumise" osakesed ummistavad su fezuka siduriketta pinnad oma pisikeste osakestega ära ning tulemus on libisev sidur <- parimal juhul aitab liivapaberiga üle ketaste lasta kuid kui sa kõvasti kõrvetanud neid oled siis ma ei annagi palju lootust
Sõber tegi kunagi cbr600f3-ga triki kus pani sisse tavalist shelli pool sünti.. kirjade järgi super hea ja sidur hakkas libisema - õnneks sai sellest jagu samal viisil mis eespool rääkisin.
nb. vahe ei ole tõesti kas õli on täis või pool sünt.
ah et yamalube seljuhul ei kujuta ette...
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
Fazer kirjutas:Ise olen kasutanud Valvoline poolsünti ja probleeme pole esinenud (tegu sama rattaga).
Mul punasel fazeril oli see eelmise omaniku poolt sees, ka hetkel ei kurda.
Samas olen lugenud et enamik kasutavad Mobil 10w40 poolsünt õlisid.
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
madone kirjutas:pista sisse näiteks castrol r4 superbike ning kui sellega siduri libisemine ära ei kao siis õlis ei ole asi 100%.
Ma ei lugenud mitte kuskilt välja mis õli sa kasutad... kui sa juhuslikult oled mootorisse pannud mingit tavalist pool/täis sünt mootori õli siis tõenäoliselt seal on ka sinu probleem.
Tavalises õlis olevad "anti hõõrdumise" osakesed ummistavad su fezuka siduriketta pinnad oma pisikeste osakestega ära ning tulemus on libisev sidur <- parimal juhul aitab liivapaberiga üle ketaste lasta kuid kui sa kõvasti kõrvetanud neid oled siis ma ei annagi palju lootust
Sõber tegi kunagi cbr600f3-ga triki kus pani sisse tavalist shelli pool sünti.. kirjade järgi super hea
ja sidur hakkas libisema - õnneks sai sellest jagu samal viisil mis eespool rääkisin.
nb. vahe ei ole tõesti kas õli on täis või pool sünt.
ah et yamalube seljuhul ei kujuta ette...
Et mingi peenema liivapaberiga siis kõik kettad k.a vahekettad liivapaberiga oleks nagunii mõistlik üle käia ? Panen siis teise õli sisse ja kakun lahti koos sõbraga korra siduri poole, vaatame mis pilt seal avaneb.
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Ei muuda see õli seda vabakäiku järsku suureks aga kui sidurit koormata ja piinata natukene mis on normaalne ja lube tehes kõik tegid aeglussõitu ja teavad mis see on ja kuida skäib pidur peal ja siis libistades liigud vaikselt. 10 m aeglase sõiduga ei saa minna sidur pekki ja lõtkud tulla jne, et libiseb see jah võib olla kuidagi õliga seotud äkki vms. Aga algul seda häda polnud, kuidas siis 1000 kmläbides hakkab see õli nii koledasti mõjutama
Ei.. vahekettaid (metallist) pole vaja üle lihvida, las need olla rahus, tee need vaid puhtaks.
Õrnalt õrnalt tõmba jah kettad liivakaga üle, et see must kiht maha tuleks - piisab hääästi vähesest
Joel su soovitus on muidugi hea, mõtelda tasub alati
Ja kui sa veel ei tea siis tõepoolest tavalises mootori õlis on nn. "anti friction" osakesed mis on mõeldud auto mootorites kütusekulu optimeerimiseks jne jne.
Automootori puhul ei ole siduri kamber ja mootori oma koos, seega ka ei ole muret...
Mis veel: spets mootorratta õli maksab tublisti rohkem kui tavaline õli - mõtle miks
Muidugi Ghost, kui sa sõidad yamalubega siis ma küll ei kujuta hästi ette, et põhjus võiks õli olla
Siduri libisemisel saab olla vaid 4 põhjust.
- vedrud läbi
- kettad läbi
- korv kõver
- vale õli osakesed ketastel
Eriti lööb see 4 variant just siis välja nagu sa rääkisid, et harjutasid survivalit ja mida iganes.. tuuritasid ning võttis siduri libisema - sellise piinaga kõrbevad kohe mõnuga need "vale õli" osakesed sinna ketastele ja kettapind jääb praktiliselt sama kõva nagu vaheketta oma.
Võibolla läks sisse lihtsalt vale yamalube õli? Mingi mis mõeldud kuiva siduriga mootorile või.. võivõivõi.. ei tea...
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Hmm....
Kettad ei kujuta ette, vaja mõõta jälle ? Eelmine kord olid ka lubatud vahemikus ja veel rohkemgi aga ikka hakkas libisema. Vedrud mingid 10 % stronger minumeelest, ei usu et need läbi juba, kui just pooleks pole mõni vms. Saksa Fazeri foorumis soovitati 10W40 poolsünt Castrol õli. On keegi kasutanud kuidas on ? Ma mõtlesin et õli peaks ikkagi vahetama ja lahti kiskuma (sõber soovitas et kui libisenud siis õli ka pees) ja vaatama mis seis on. Kas ketaste järgi saab ka kohe välimuselt aru kui midagi viltu, vahekettad jah kui on sinised ja kõverad aga sidurikettad ise ? Vaatan helistan ja uurin mis õli Neeme soovitab näiteks või millega tasuks proovida, et siis poolsündiga ikka, kas see paks pole liiga ja mis neil vahet olulist on ? Nüüd läheb asi nii tehniliseks ära et minu mõistus saab otsa. Kas seda korvi kõverust saab ka kuidagi kergelt tuvastada / avastada / kindlaks teha ? Eelmine aasta läksid sisse motoboxist (Lucas) kettad kui nüüd ei eksi ja millegagi sassi ei aja. Et äkki saab õlivahetusega kuidagi hakkama ja veast lahti oleks mega hea küll, kui ei siis peab minema originaalsiduri peale välja ai valus hind asjal. Ja noh kui siis tuleks välja et korv hoopis kõver ja ma ostsin kõik uued kettad no siis ma ei kujuta ette enam mis saama hakkaks...
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
- Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Ghost kirjutas:--DogFood-- kirjutas:Siduritross jääb äkki kinni, kidad lahti.
Ei ei ei, sooja mootoriga libiseb vähem et siis ei jää kidad nii palju kinni ? Selles ei ole kindlasti viga ja sellest saaks aru ka, tross liigub väga kergelt.
Kas siduritrossil on piisavalt lõtku? Äkki on ülepingutatud ja ei lase sidurit lõpuni lahti?
Riga 13 > pikk paus > CB500, V-Strom DL650 K5, Dominator
-
Teema algataja - Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Ei seda viga kindlasti ei ole on lõtk olemas ja ennem töötas kõik kenasti ei ole midagi keerenud ega kruttinud jne, kõik sai paika keeratud ja toimis. Järsku hakkas jamama ja siis sellisel kujul et tuleb suur lõtk sisse nagu ma eelpool kirjeldasin, ei saa käiku kätte või tuleb halvasti välja kui natukene koormates kuumemaks läheb ilmselt jne, hiljem avastasin veel et libiseb läbi külma mootoriga ja soojaga on ka kuidagi kahtlane ei ole nagu päris see. Aga mis õli siis ? Castrol 10W40 poolsünt või vahet pole aga muu mark kui Yamalube täissünt ?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Saan ma õigesti siis aru, et lisaks libisemisele (või õigemini koos sellega) tekkisid suurenenud mehhanilised lõtkud?
Sellisel juhul on seal küll midagi muud, kui õli probleem. Miskit jääb kusagile kinni või on lahti tulemas või on lihtsalt katki ja viitab mu meelest puhtalt mehhaanilisele põhjusele. A'la, nagu kunagi Jawal unustasin sidurikorvi mutri stopperseibi üles painutada ja mutter tuli lahti. Ka hakkas sidur libisema ja tatikana nii palju mõistust polnud, et kohe asi ära jagada. Reguleerisin trossikõrist sidurit järele ja lootsin koju jõuda. Lõppes asi sellega, et korv tuligi lahti ja lõhkus end ära. Hea, et muud ei juhtunud.
Ghost kirjutas:Ei seda viga kindlasti ei ole on lõtk olemas ja ennem töötas kõik kenasti ei ole midagi keerenud ega kruttinud jne, kõik sai paika keeratud ja toimis. Järsku hakkas jamama ja siis sellisel kujul et tuleb suur lõtk sisse nagu ma eelpool kirjeldasin, ei saa käiku kätte või tuleb halvasti välja kui natukene koormates kuumemaks läheb ilmselt jne, hiljem avastasin veel et libiseb läbi külma mootoriga ja soojaga on ka kuidagi kahtlane ei ole nagu päris see. Aga mis õli siis ? Castrol 10W40 poolsünt või vahet pole aga muu mark kui Yamalube täissünt ?
Kui kõik nähtavad kohad tunduvad ok olema, siis on üks "nähtamatu", mida tasuks kontrollida. Nimelt see ava, mille sees liigub kettaid lükkav varras. Sellised avad on tavaliselt suht täpsed ja kui sinna sisse satub mingi ollus, mis kuumenedes paisub, siis võivad tekkida kirjeldatud sümptomid.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.