Aku hape keeb üle
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Aku hape keeb üle
Tere!
Selline probleem Suzuki RF600R tsikliga, et aku hape keeb üle. Ja ei lae kah akut. Akus ei usu et probleem oli, sest sai uus soetatud ja sellega paar nädalat sõidetud ja siis avastasin, et enam ei käivitu ning siis nägin, et akul hape üle keenud. Proovi mõttes täitsin uuesti happega. Käivitasin kasutades teist tsiklit, tegin tiiru ja asi nagu töötas. Siis isegi laadis - sain ilma teise tsikli akuta käivitada. Kuid siis hakkas samamoodi käimise ajal aku hape nn "üle keema" ja seejärel jälle tööle ei läinud.
Milles võib probleem olla?
Ise eeldan, et pingeregulaator metsapoole ja asi laeb nn "üle".
Mis arvate?
-
Teema algataja
Re: Aku hape keeb üle
ReneK kirjutas:Tere!
Selline probleem Suzuki RF600R tsikliga, et aku hape keeb üle. Ja ei lae kah akut. Akus ei usu et probleem oli, sest sai uus soetatud ja sellega paar nädalat sõidetud ja siis avastasin, et enam ei käivitu ning siis nägin, et akul hape üle keenud. Proovi mõttes täitsin uuesti happega. Käivitasin kasutades teist tsiklit, tegin tiiru ja asi nagu töötas. Siis isegi laadis - sain ilma teise tsikli akuta käivitada. Kuid siis hakkas samamoodi käimise ajal aku hape nn "üle keema" ja seejärel jälle tööle ei läinud.
Milles võib probleem olla?
Ise eeldan, et pingeregulaator metsapoole ja asi laeb nn "üle".
Mis arvate?
ilmselt laeb jah üle. ja teadmiseks sulle, et akusse ei lisata hapet, vaid dest-vett. välja keeb sealt vesi, mitte hape. happe lisamisega keerad ise oma aku peeti. mõõda laadimis pinge ära ja asi selgem. ja su jutu järgi tundub, et see uus aku on ka otsa saanud ülepinge tagajärjel.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Andrez kirjutas:...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...
Saab Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029
Hans
-
Teema algataja
Hans kirjutas:Andrez kirjutas:...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...
Saab
Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029
Hans
Akuhappe tiheduse mõõtjaga ehk vist õige nimetus areomeetriga on lihtne. Paned otsa sisse ja pumpad happe areomeetrisse. Kui pulk areomeetris üldse ei kerki siis on happest saanud vesi.
Aga mina pole kindel, et ainult vesi sealt välja pritsib. Või ongi nii, et akus on kaks kihti vedelikke - hape ja vesi? Ja vesi on peal?
Üldiselt, kui aku saab liialt laadimisvoolu siis ta keeb ehk mulle tuleb sorinal ja sellest ka pitsitab välja kust saab. Ja plaadid kiputakse"läbi keetma" ehk sellega aku lähebki peeti. Keemiajutu võib keegi juurde kirjutada mis tsink ja mismuu seal iganes ka teevad.
-
Teema algataja
Nii akule happa lisamine... see selleks. Seda tegi üks autodest (mitte küll tsiklitest ) teadlik inimene. Ja nüüd oli nii, et kui täna lõuna ajal käivitasin, siis hakkas tsikkel töötama. Ja laeb igati normaalselt. Kuid vaikselt ikkagi nagu ( palju vaiksemalt kui enne ) keeb sealt destvett välja. Kuid selline konkreetne küsimus, et kui nüüd saan vajaliku mõõteriista, et see pinge seal ära mõõta ja selgub, et ongi ülelaadimine, kas siis on kindel, et asi on selles pingeregulaatoris või on veel miskeid muid võimalusi?
Kuna ise ei jaga sellisest asjast nagu pingeregulaator muud peale selle, et ta seal olemas on, siis küsimus veel, et kas seda võimalik ise remontida on võimalik ?
-
Teema algataja
Ma arvan, kui võimalik soeta omale teine aku, kasvõi kasutatud, et näha kas tekib sama probleem. Viga võib olla halvas akus ka. Või siis pingerelees.
Üldiselt releed oem osadena nii tehtud, et lammutada seda pole võimalik või mõttetu. Seda juhul kui pingerelee eraldi karbina.
Osadel tsiklitel relee geneka küljes ja sel juhul annab remontida, saab dioodid kõik üle testida ja vajadusel asendada uutega.
-
- Postitusi: 83
- Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
- Tsikkel: Suzuki DL1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Tellisin oma regulaatori sealt: http://www.electrexworld.co.uk/
Sain 2k regulaatori ,mis originaalina oleks 6k maksnud.
..Kui peaks vaja minema..
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
Usu nüüd ikka vanemaid tegijaid ka.
Mõõda kõigepealt pinge aku klemmidel töötava mootoriga. Ka suurematel pööretel ei tohi pinge ronida üle 14,5 voldi. Üle selle hakkab üle keetma, rikub aku ja hakkab ka pirne läbi põletama.
Mõõta saad suvalise testriga, mis ikka töökorras. Võiksid ka omale soetada, sest odavad ja tavakasutajale sobivad testrid maksavad suts üle saja krontsi!
Muide, happe tihedus(1,27) on vaid korras ja laetud akul! Kui aku pole täis laetud, on tihedus kohe väiksem, kuid siis ei tohi ikkagi hakata kohe hapet lisama! Liiga vänge hape lagundab aktiivaine plaatidelt ja sadestub see möga põhja, mille tagajärjel plaadid omavahel lühistuvad ja aku kutu.
Nüüd küll juba puus ette tehtud ja kes soovib, võib veel punaseks ka värvida!
Noh, mine juba mõõtma!
BikeWarrior kirjutas:Hans kirjutas:Andrez kirjutas:...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...
Saab
Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029
Hans
Akuhappe tiheduse mõõtjaga ehk vist õige nimetus areomeetriga on lihtne. Paned otsa sisse ja pumpad happe areomeetrisse. Kui pulk areomeetris üldse ei kerki siis on happest saanud vesi.
Nagu koi juba mainis ei kao see hape sealt kusagile ja areomeetriga mõõdetud tihedus näitab aku laetust. Muide kas teadsite, et kas-või tutikas laadimata aku külmub juba -10 juures, laetuna, aga kannatab -70.
Mingi point ikka vist on , et tihedus muutub tibake...osa hapet kolib laadimisel aktiivaine sisse ja tekib mingi ühend..ja vool saadakse selle ühendi lagunemisel tagasi millekski.
Tegelikult on ikka mage targutada küll, kui mehel konkreetne jama
Ja mõni elektrikujope haigutaks ja ütleks kohe mis on kus ja mis toimub... äkki küsidki nõu ja süda rahulikum, erit kui ise kindel pole
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
wicked kirjutas:spidomeetriga mõõdetakse vatsa ümbermõõtu jne...
elektrolüüdi erikaal ei näita aku laetust. seda saad kontrollida ampermeetriga.
Jah, elektrolüüdi erikaal näitab hallolluse sagarate arvu ning teadmiste korelatsiooni
Eks näita mulle seda ampermeetrit, mis kannatab ära aku lühisvoolu (teadupärast on see 300-400A). Vähe sellest, et aku klemmid juba ennem ära sulavad ning kogu krempel vastu taevast ähvardab lennata.
Ainus viis saada teada, kui täis on aku, on mõõta tema elektrolüüdi tihedust. Samuti saab sedasi diagnoosida, kas aku on korras või ei. Kui purkide elektrolüüdi tihedused erinevad tublisti, on aku õhtal.
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
jah willem su jutt on õige. kuid alati on olemas kuid.
hakkaks pihta ikkagi lihtsamast otsast. koi andis ammu järeleproovitud ja toimiva lahenduse, mis ei ole keeruline ega kallis teada saamaks milles viga. kui kukud omal põlve katki ei lähe sa mitte tipplaborisse uurimaks mis sorti batsillid võisid sul haava sisse sattuda. pigem puhastad haava ära, plaaster peale ja edasi.
tuumafüüsikud...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Villem kirjutas:wicked kirjutas:spidomeetriga mõõdetakse vatsa ümbermõõtu jne...
elektrolüüdi erikaal ei näita aku laetust. seda saad kontrollida ampermeetriga.Jah, elektrolüüdi erikaal näitab hallolluse sagarate arvu ning teadmiste korelatsiooni
![]()
Eks näita mulle seda ampermeetrit, mis kannatab ära aku lühisvoolu (teadupärast on see 300-400A). Vähe sellest, et aku klemmid juba ennem ära sulavad ning kogu krempel vastu taevast ähvardab lennata.
Ainus viis saada teada, kui täis on aku, on mõõta tema elektrolüüdi tihedust. Samuti saab sedasi diagnoosida, kas aku on korras või ei. Kui purkide elektrolüüdi tihedused erinevad tublisti, on aku õhtal.
Sellised ampermeetrid on olemas ja neid kutsutakse ampertangideks. Lühisvoolu kaudu saab teada aku mahtuvuse, ehk siis kui mitu ampertundi tema sisse mahub - annab hea ülevaate aku tervisest
Ei suuda hetkel ühtegi linki leida, kus oleksid justnimelt akude testimiseks mõeldud tangid, kuid olen selliseid asju näinud Varta esinduses
Elfas müügil näiteks need http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =76-813-98
Hans
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Jah, seda küll, sest neid sa ei ühenda aku pooluste külge, vaid mõõdavad voolu induktsiooni kaudu. Ja siiski oleks vaja aku lühistada, et näha mitu amprit ta suudab välja anda. Ilmselgelt käib julm kärakas, klemmid hakkavad sulama (kui on piisavalt jäme jube, mis ise ennem läbi ei põle) ning on suur oht, et aku võib lõhki minna.
Kui mitu ampertundi aku mahutab, mõõdetakse siiski teistmoodi, tarbijaga, mitte akut lühistades.
Okei, jah, elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ei ole ainus viis. Kuid tavainimesele on see kõige lihtsam. Ma ei hakka ju omale katseseadmeid üles seadma ja akut koormama, et teada saada kas ta on täis või ei. Mõõdan purkides elektrolüüdi tihedused ära ja pilt selge. Kuigi kahjuks tänapäeva akud enam kuskilt otsast lahti ei käi. Esimesed külmad ööd võivad tuua üllatuse, kus hommikul masin enam ei käivitu. Suvel soojaga võib üks purk ka täiesti läbi olla ja sa ei saa sellest aru. Kuid kui külmemaks läheb on kohe probleem käes.
EDIT: Kisub jah läbuks ära.
Villem aka Villu aka Madis

-
Teema algataja
Hans kirjutas:Sellised ampermeetrid on olemas ja neid kutsutakse ampertangideks.
Hans
selliseid asju nimetati vanasti koormusharkideks, millega aku lühisvoolu mõõta saab, otse aku klemmidelt ja veel nii, et ei plahvatagi aku juures suurt midagi
vene ajal oligi päris hark, tänapäevane näiteks:
http://www.stokker.ee/products/product/521431
Raul
Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
No nüüd käib kära aku tervise ümber, aga asi algas sellest, et vennal keetis aku üle. Ma siin vaikselt mõtlen ikka, et isegi tuksis aku ei tohiks üle keeda, kui ratta elektrisüsteem on korras. Alustaks siiski sealt, siis püsib ehk aku ka korras (konkreetne eksemplar on ikka kohe ilmselt tuksis, iseäranis kirjeldatud jandamise järel).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.