Aku hape keeb üle

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
ReneK

Aku hape keeb üle

Lugemata postitus Postitas ReneK »

Tere!

Selline probleem Suzuki RF600R tsikliga, et aku hape keeb üle. Ja ei lae kah akut. Akus ei usu et probleem oli, sest sai uus soetatud ja sellega paar nädalat sõidetud ja siis avastasin, et enam ei käivitu ning siis nägin, et akul hape üle keenud. Proovi mõttes täitsin uuesti happega. Käivitasin kasutades teist tsiklit, tegin tiiru ja asi nagu töötas. Siis isegi laadis - sain ilma teise tsikli akuta käivitada. Kuid siis hakkas samamoodi käimise ajal aku hape nn "üle keema" ja seejärel jälle tööle ei läinud.
Milles võib probleem olla?
Ise eeldan, et pingeregulaator metsapoole ja asi laeb nn "üle".
Mis arvate?

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Jääme ilmselt otsustamisega hätta kui küsid meie käest, palju sinu RF600R-i generaator pinget välja annab ... elik alustada võiks pinge mõõtmisest ja siis edasi küsida.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

Lihunik
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
Tsikkel: Suzuki DL1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

.

Lugemata postitus Postitas Lihunik »

Mul oli ka pingeregulaator läbi,mis väljendus aku tühjaks imemises-kui süüde väljas ja liiga väikeses laadimisvoolus(11-12v). Võimalik,et keedab ka üle sellepärast.. :?


Teema algataja
ROM35

Re: Aku hape keeb üle

Lugemata postitus Postitas ROM35 »

ReneK kirjutas:

Tere!

Selline probleem Suzuki RF600R tsikliga, et aku hape keeb üle. Ja ei lae kah akut. Akus ei usu et probleem oli, sest sai uus soetatud ja sellega paar nädalat sõidetud ja siis avastasin, et enam ei käivitu ning siis nägin, et akul hape üle keenud. Proovi mõttes täitsin uuesti happega. Käivitasin kasutades teist tsiklit, tegin tiiru ja asi nagu töötas. Siis isegi laadis - sain ilma teise tsikli akuta käivitada. Kuid siis hakkas samamoodi käimise ajal aku hape nn "üle keema" ja seejärel jälle tööle ei läinud.
Milles võib probleem olla?
Ise eeldan, et pingeregulaator metsapoole ja asi laeb nn "üle".
Mis arvate?

ilmselt laeb jah üle. ja teadmiseks sulle, et akusse ei lisata hapet, vaid dest-vett. välja keeb sealt vesi, mitte hape. happe lisamisega keerad ise oma aku peeti. mõõda laadimis pinge ära ja asi selgem. ja su jutu järgi tundub, et see uus aku on ka otsa saanud ülepinge tagajärjel.


Teema algataja
ReneK

Lugemata postitus Postitas ReneK »

Enne lisasingi dest vett ja siis natukene hapet kah juurde, sest sealt oli seda kah puudu natukene. Aga jah püüan selle pinge asja teada saada. Eks näis. Ega keegi ei tea kust seda jubinat saada oleks ( kasutatud või uus ) ja mis hinnaklassis.

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Lugemata postitus Postitas reinz »

www.elfaelektroonika.ee

igasuguseid testreid seal....


Teema algataja
ReneK

Lugemata postitus Postitas ReneK »

Üldjuhul ikka mõtlesin, et kust pingeregulaatorit saada.


Teema algataja
BikeWarrior

Lugemata postitus Postitas BikeWarrior »

ReneK kirjutas:

Üldjuhul ikka mõtlesin, et kust pingeregulaatorit saada.

Küsi motodepoost

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Nagu juba öeldud, siis keeb välja ainult vesi ja seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta. Lisatakse ikka ainult vett ja kui see ei aita, siis on aku õhtal.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Andrez kirjutas:

...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...

Saab :shock: Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029

Hans

V-MAX

Teema algataja
BikeWarrior

Lugemata postitus Postitas BikeWarrior »

Hans kirjutas:
Andrez kirjutas:

...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...

Saab :shock: Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029

Hans

Akuhappe tiheduse mõõtjaga ehk vist õige nimetus areomeetriga on lihtne. Paned otsa sisse ja pumpad happe areomeetrisse. Kui pulk areomeetris üldse ei kerki siis on happest saanud vesi.

Kasutaja avatar

Dillinger
Postitusi: 103
Liitunud: 23 Mai 2006, 12:49
Asukoht: Paldiski

Lugemata postitus Postitas Dillinger »

Aga mina pole kindel, et ainult vesi sealt välja pritsib. Või ongi nii, et akus on kaks kihti vedelikke - hape ja vesi? Ja vesi on peal?

Üldiselt, kui aku saab liialt laadimisvoolu siis ta keeb ehk mulle tuleb sorinal ja sellest ka pitsitab välja kust saab. Ja plaadid kiputakse"läbi keetma" ehk sellega aku lähebki peeti. Keemiajutu võib keegi juurde kirjutada mis tsink ja mismuu seal iganes ka teevad.

Aeglane. Aga 102 kw rulli all ootamas.

Teema algataja
ReneK

Lugemata postitus Postitas ReneK »

Nii akule happa lisamine... see selleks. Seda tegi üks autodest (mitte küll tsiklitest ) teadlik inimene. Ja nüüd oli nii, et kui täna lõuna ajal käivitasin, siis hakkas tsikkel töötama. Ja laeb igati normaalselt. Kuid vaikselt ikkagi nagu ( palju vaiksemalt kui enne ) keeb sealt destvett välja. Kuid selline konkreetne küsimus, et kui nüüd saan vajaliku mõõteriista, et see pinge seal ära mõõta ja selgub, et ongi ülelaadimine, kas siis on kindel, et asi on selles pingeregulaatoris või on veel miskeid muid võimalusi?

Kuna ise ei jaga sellisest asjast nagu pingeregulaator muud peale selle, et ta seal olemas on, siis küsimus veel, et kas seda võimalik ise remontida on võimalik ?


Teema algataja
BikeWarrior

Lugemata postitus Postitas BikeWarrior »

Ma arvan, kui võimalik soeta omale teine aku, kasvõi kasutatud, et näha kas tekib sama probleem. Viga võib olla halvas akus ka. Või siis pingerelees.

Üldiselt releed oem osadena nii tehtud, et lammutada seda pole võimalik või mõttetu. Seda juhul kui pingerelee eraldi karbina.
Osadel tsiklitel relee geneka küljes ja sel juhul annab remontida, saab dioodid kõik üle testida ja vajadusel asendada uutega.

Kasutaja avatar

Lihunik
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
Tsikkel: Suzuki DL1000
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Lihunik »

Tellisin oma regulaatori sealt: http://www.electrexworld.co.uk/
Sain 2k regulaatori ,mis originaalina oleks 6k maksnud.

..Kui peaks vaja minema..


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Usu nüüd ikka vanemaid tegijaid ka.
Mõõda kõigepealt pinge aku klemmidel töötava mootoriga. Ka suurematel pööretel ei tohi pinge ronida üle 14,5 voldi. Üle selle hakkab üle keetma, rikub aku ja hakkab ka pirne läbi põletama.
Mõõta saad suvalise testriga, mis ikka töökorras. Võiksid ka omale soetada, sest odavad ja tavakasutajale sobivad testrid maksavad suts üle saja krontsi!
Muide, happe tihedus(1,27) on vaid korras ja laetud akul! Kui aku pole täis laetud, on tihedus kohe väiksem, kuid siis ei tohi ikkagi hakata kohe hapet lisama! Liiga vänge hape lagundab aktiivaine plaatidelt ja sadestub see möga põhja, mille tagajärjel plaadid omavahel lühistuvad ja aku kutu.

Nüüd küll juba puus ette tehtud ja kes soovib, võib veel punaseks ka värvida!

Noh, mine juba mõõtma!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

BikeWarrior kirjutas:
Hans kirjutas:
Andrez kirjutas:

...seda, kas hapet "natuke" puudu on ei saa sa kahjuks ühegi mõõteriistaga mõõta...

Saab :shock: Akuvedeliku tihedust mõõtes saab üsnagi täpselt teada, kas happe kontsentratsioon on õige v mitte ja sellised riistapuud on suuremates autopoodides täitsa müügil: http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2029

Hans

Akuhappe tiheduse mõõtjaga ehk vist õige nimetus areomeetriga on lihtne. Paned otsa sisse ja pumpad happe areomeetrisse. Kui pulk areomeetris üldse ei kerki siis on happest saanud vesi.

Nagu koi juba mainis ei kao see hape sealt kusagile ja areomeetriga mõõdetud tihedus näitab aku laetust. Muide kas teadsite, et kas-või tutikas laadimata aku külmub juba -10 juures, laetuna, aga kannatab -70.

Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Lugemata postitus Postitas wicked »

spidomeetriga mõõdetakse vatsa ümbermõõtu jne...
elektrolüüdi erikaal ei näita aku laetust. seda saad kontrollida ampermeetriga. :lol:

Kasutaja avatar

Dillinger
Postitusi: 103
Liitunud: 23 Mai 2006, 12:49
Asukoht: Paldiski

Lugemata postitus Postitas Dillinger »

Mingi point ikka vist on , et tihedus muutub tibake...osa hapet kolib laadimisel aktiivaine sisse ja tekib mingi ühend..ja vool saadakse selle ühendi lagunemisel tagasi millekski.

Tegelikult on ikka mage targutada küll, kui mehel konkreetne jama :)
Ja mõni elektrikujope haigutaks ja ütleks kohe mis on kus ja mis toimub... äkki küsidki nõu ja süda rahulikum, erit kui ise kindel pole

Aeglane. Aga 102 kw rulli all ootamas.
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

wicked kirjutas:

spidomeetriga mõõdetakse vatsa ümbermõõtu jne...
elektrolüüdi erikaal ei näita aku laetust. seda saad kontrollida ampermeetriga. :lol:

Jah, elektrolüüdi erikaal näitab hallolluse sagarate arvu ning teadmiste korelatsiooni :lol:
Eks näita mulle seda ampermeetrit, mis kannatab ära aku lühisvoolu (teadupärast on see 300-400A). Vähe sellest, et aku klemmid juba ennem ära sulavad ning kogu krempel vastu taevast ähvardab lennata.
Ainus viis saada teada, kui täis on aku, on mõõta tema elektrolüüdi tihedust. Samuti saab sedasi diagnoosida, kas aku on korras või ei. Kui purkide elektrolüüdi tihedused erinevad tublisti, on aku õhtal.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

jah willem su jutt on õige. kuid alati on olemas kuid.
hakkaks pihta ikkagi lihtsamast otsast. koi andis ammu järeleproovitud ja toimiva lahenduse, mis ei ole keeruline ega kallis teada saamaks milles viga. kui kukud omal põlve katki ei lähe sa mitte tipplaborisse uurimaks mis sorti batsillid võisid sul haava sisse sattuda. pigem puhastad haava ära, plaaster peale ja edasi.
tuumafüüsikud...

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Villem kirjutas:
wicked kirjutas:

spidomeetriga mõõdetakse vatsa ümbermõõtu jne...
elektrolüüdi erikaal ei näita aku laetust. seda saad kontrollida ampermeetriga. :lol:

Jah, elektrolüüdi erikaal näitab hallolluse sagarate arvu ning teadmiste korelatsiooni :lol:
Eks näita mulle seda ampermeetrit, mis kannatab ära aku lühisvoolu (teadupärast on see 300-400A). Vähe sellest, et aku klemmid juba ennem ära sulavad ning kogu krempel vastu taevast ähvardab lennata.
Ainus viis saada teada, kui täis on aku, on mõõta tema elektrolüüdi tihedust. Samuti saab sedasi diagnoosida, kas aku on korras või ei. Kui purkide elektrolüüdi tihedused erinevad tublisti, on aku õhtal.

Sellised ampermeetrid on olemas ja neid kutsutakse ampertangideks. Lühisvoolu kaudu saab teada aku mahtuvuse, ehk siis kui mitu ampertundi tema sisse mahub - annab hea ülevaate aku tervisest 8)
Ei suuda hetkel ühtegi linki leida, kus oleksid justnimelt akude testimiseks mõeldud tangid, kuid olen selliseid asju näinud Varta esinduses :roll:

Elfas müügil näiteks need http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =76-813-98

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas Villem »

Jah, seda küll, sest neid sa ei ühenda aku pooluste külge, vaid mõõdavad voolu induktsiooni kaudu. Ja siiski oleks vaja aku lühistada, et näha mitu amprit ta suudab välja anda. Ilmselgelt käib julm kärakas, klemmid hakkavad sulama (kui on piisavalt jäme jube, mis ise ennem läbi ei põle) ning on suur oht, et aku võib lõhki minna.
Kui mitu ampertundi aku mahutab, mõõdetakse siiski teistmoodi, tarbijaga, mitte akut lühistades.

Okei, jah, elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ei ole ainus viis. Kuid tavainimesele on see kõige lihtsam. Ma ei hakka ju omale katseseadmeid üles seadma ja akut koormama, et teada saada kas ta on täis või ei. Mõõdan purkides elektrolüüdi tihedused ära ja pilt selge. Kuigi kahjuks tänapäeva akud enam kuskilt otsast lahti ei käi. Esimesed külmad ööd võivad tuua üllatuse, kus hommikul masin enam ei käivitu. Suvel soojaga võib üks purk ka täiesti läbi olla ja sa ei saa sellest aru. Kuid kui külmemaks läheb on kohe probleem käes.

EDIT: Kisub jah läbuks ära. :roll:

Viimati muutis Villem, 11 Mai 2008, 18:24, muudetud 1 kord kokku.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Jah, tegelt siiski päris lühisesse ei lasta, vaid tekitatakse umbes käivitusvoolule sarnane koormus 50-70A.

Läheb jube teoreetiliseks see jutt, millest teemaalgatajal vast suurt tulu polegi :lol:

Hans

V-MAX

Teema algataja
reiol

Lugemata postitus Postitas reiol »

Selleks, et mõõta aku tervist on olemas testrid. See näitab pinget ja mitu amtertundi on akus olemas. Suhteliselt täpsed riistad ja annavad hea ülevaate. Hind on küll kallis, kuid kellelgi ikka on olemas. Tartus võin pakkuda soovijatele.

Reio

Kasutaja avatar

borq
Postitusi: 1222
Liitunud: 18 Mai 2006, 01:00
Tsikkel: yamaha roadstar
Asukoht: on
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borq »

Hans kirjutas:

Sellised ampermeetrid on olemas ja neid kutsutakse ampertangideks.
Hans

selliseid asju nimetati vanasti koormusharkideks, millega aku lühisvoolu mõõta saab, otse aku klemmidelt ja veel nii, et ei plahvatagi aku juures suurt midagi :P

vene ajal oligi päris hark, tänapäevane näiteks:
http://www.stokker.ee/products/product/521431

Pilt

Raul

Fakt, et meduusid on suutnud elada ilma ajudeta mitu miljonit aastat, annab lootust nii mõnelegi inimesele :twisted:


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No nüüd käib kära aku tervise ümber, aga asi algas sellest, et vennal keetis aku üle. Ma siin vaikselt mõtlen ikka, et isegi tuksis aku ei tohiks üle keeda, kui ratta elektrisüsteem on korras. Alustaks siiski sealt, siis püsib ehk aku ka korras (konkreetne eksemplar on ikka kohe ilmselt tuksis, iseäranis kirjeldatud jandamise järel).

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”