Õuduslugu odava momentvõtmega
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Õuduslugu odava momentvõtmega
Hoiatuseks tulevastele ja praegustele momentvõtmeomanikele.
Ostsin hiljuti K-Rautakeskost Lux brändi momentvõtme vahemikuga 42-210 Nm. Kuna mul korralik Rahsoli 10-100 vahemikuga võti oli juba olemas ja üle 100 läheb vaid vahel harva vaja, siis mõtlesin, et ostan odavama asja K-Rautakeskost. Seal oli saada ainult "basic" seeria momentvõti, hind 290 krooni (kahtlaselt odav aga kui Lux julgeb oma nime all müüa, ju siis toimib, arvasin). Riist ise tundub olma suht tavaline Hiina päritolu üleni metallist momentvõti, sarnaseid müügil ka Tööriistamarketis (aga kallimalt).
Täna siis keerasin sellega kinni väntvõlli otsas olevat mutrit, mis hoiab peamist hammikat. Sellel vastupäeva keere, ehk siis kinni keerata tuleb vastupäeva. Panin võtme 140 Nm peale nagu ratta remondijuhendis ette nähtud, lülitan momentvõtme tagurpidikäigule ja keeran. Keeran ja keeran, et krõpsu võti. Asi tundub kahtlane, ponnistan veel aga no ei midagi. Igaks juhuks võtan võtmel veits pinget maha 120 peale, et äkki mingi kamm, kuidagi kahtlaselt pingul tundub, et äkki keerab üle. Mingit vahet pole, võti ikka ei krõpsu. Samas keeramine läheb nagu libedmalt. Keeran veel törts ja siis on juba selge, et kuskilt on nüüd vint maas. Ihu võtab kõhedaks, sest nüüd ei tea, kas vist on maas väntvõlli otsast või mutri seest, või mõlemast. Keeran mutri maha -- kivi langeb südamelt, väntvõll enam-vähem terve, mutril seest vint pees.
Võtan momentvõtme, lähen kruustangide juure, panen võtme otsapidi kruustangide vahele ja üritan painutada. Ei krõpsu. Lülitan võtme ümber edasipidikäigule (vastupäeva keeramiseks on "tagurpidikäigu" peal) -- töötab. Keeran tagasi tagurpidikäigu peale, ei krõpsu. Paar "t*ra" libiseb keelelt ja tõdemus, et momentfunktsioon sellel võtmel ei toimi vastupäeva (või on minu isend siis praak). Vastupäeva toimib ainult asi tavalise knarrena! Pakendil on pilt, kus näidatud, et saab mõlemat pidi keerata? Dokumentatsioonis ka mingit juttu pole selle kohta, et momentfunktsioon ainult ühte pidi toimib.
Kui väntvõll oleks pe*se läinud, siis oleks asi ikka väga hull. Ma üldiselt ei käi poes õiendamas aga arvatavasti tuleb võtta jalad selga ja minna ennast välja elama. Sihukest saasta ikka ei tohi müüa, eriti kui tegu on nii öelda tööriistadega, mis peaks vältima selliseid probleeme. Nüüd tuleb paar nädalat oodata uut mutrit...
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Ostsin eelmine nädal Tartu K-Rautast samasuguse momendivõtme. Avastasin kodus samuti, et vastupäeva see asjandus momendivõtmena ei toimi. Päripäeva töötas ilusti. Hinda oli minu ostetud võtmel siiski 399 eeku, kuid paari tuhandet ka maksta ei soovinud ja ostsin selle hiinaka ära. Peaks siiski töö juurest korraliku võtme laenama ja momendid ära võrdlema.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Ärge mitte kunagi ostke mitte ühtegi odavtööriista vastutusrikka töö tegemiseks! Mul ei ole nii hullusti jopanud, aga aastaid tagasi juba loobusin odavakoli ostmisest sellistel puhkudel. Värskeim näide on selline, et poja autol läksid kevadise rattavahetusega kolm veljepolti katki. Ei aidanud ei ussi- ega püssirohi, et neid kontsusid kätte saada. Kullinokkadel keerasime seest sakid siledaks, igasugu imenippe tegime ja keemiat katsetasime. Lõpuks tõin töölt Knipexi kullinokad ja.....keerasin poldi katkenud otsast kontsud välja.
Järeldus : odava tööriista üle rõõmustad ainult üks kord : siis kui kassast läbi lähed ja heameelt tunned, et nii odavalt väärt asja kätte said. Kogu ülejäänud kooselu on higi, veri ja ropp sõimlemine.
Minu kodused kullinokad olid samuti pärit K-Rauta riiulilt ja kasutust leidnud pigem kergete ülesannete täitmisel, kus neilt eeldatavat jõulist ja purevat haaret polnud varasemate aastate jooksul veel kunagi vaja läinud. Ja seda neist ei leidunudki.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
spinna
Ärge mitte kunagi ostke mitte ühtegi odavtööriista vastutusrikka töö tegemiseks!
Jutt jumala õige ja ma mõtlesin ikka 3 korda, enne, kui selle võtme ära ostsin. Rahuliku südamega ma seda siiski ei teinud. Lohutasin end mõttega, et:
1) Rahsoli oma maksis Stokkeris 3k;
2) mõõteskaala lõppes 210 Nm juures, minule vajalik momendivahemik oli 200...240 Nm, et üle ei tohiks pingutada;
3) Testin selle võtme töö juures korraliku momendivõtme kõrval üle.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Olin minagi Saksas Louise ja Polo poes kahevahel, kas võtta keskmise vahemikuga momentvõtme või mitte?Kuna asjad maksid 20 euri, siis kahtlus oli suur.Pealegi, kardan, et odavad laia vahemikuga momendikad on veel hullemad, kui sama odavad väiksema vahemikuga võtmed.
Võtsin 10 euriga väikese padrunitekomplekti
Odavatest asjadest on kodukasutusse kõlbulikud tavaliselt leht-silmusvõtmete komplektid. Kui just mingi sellise otsa ei komista mis on mingi ulmelise lõtkuga valmistatud. Ja muidugi tasub mistahes võtmete kasutusel meeles pidada, et mutrivõti on põhjusega nii pikk nagu ta on, mitte materjali kokkuhoiu tõttu
Odavatest riistadest enamuses ei kõlba ka kodukasutusse - kruvikeerajad, kõikvõimalikud näpitsad ja tangid, plekikäärid jms. Momentvõtmed muidugi ka. Ja muidugi puuriterad mis on võimelised pea 90 kraadi purunemata painduma. ( Fakt! )
Tere! Muidugi tööriistu võib osta erinevatest kohtatest, kuid alati tasuks
silmas pidada mida nendega teha soovitakse! Kui kodus nagi seina
keerata, siis ei ole probleemi kuna nagi on suht odav. Aga kui ratast
remontida, siis peaks ikka nats valima - ratas on siiski veits kallim ja
muidugi suvel eriti vajalik!!!:D
Rein kirjutas:Kas võtme pakendil polnud selliseid tingmärke, et kummatpidi pöörab?
Märge pakendil:
Mina loen siit välja, et võiks nagu mõlemit pidi toimida? Reaalsus on see, et vastupäeva töötab tavalise knarrena. Aga võib-olla see ülemine märk peakski tähendama, et momentvõtmena toimib ainult päripäeva?
Pakendi esikülg:
Üldiselt olen nõus, et odavad tööriistad on kehvad. Ostan ise tavaliselt korralikke lootuses, et eluks ajaks. Samas vahel on mõni asi, mida mõtled, et saab nii vähe kasutust, ostaks odavama, ja kohe saad kinnitust, et ei maksa nii positiivselt mõelda...
-
- Postitusi: 297
- Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
- Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
- Asukoht: Bern / Tallinn
- Tänatud: 1 kord
olen ise ka ühe nn. odava momentvõtme omanik ja tuli välja et sel sama teema, et ühtepidi klõpsub teist pidi mitte. Aga enne igat keeramist kui olen väärtuse peale pannud katsetan kruustangide vahel suure kuuskandiga üle, kui tugevalt umbes klõpsu teeb, siis tean ka umbes millal seda oodata ja välistan selle, et ta seda üldse ei tee.
Aga noh, olgem ausad kallim võti on ilmselt täpsem ja parem, ent nii harva kui minul seda vaja läheb saan ma selle "keskklassi" võtmega ka ideaalselt hakkma.
ants01 kirjutas:Ülemisel pildil ilusti joonis, et PÄRIPÄEVA keerates momendi eksimus +/-4%
PS Uue mutri ikka said?
Nojah, nüüd kui taustinfo on olemas, et asi ei toimi ühte pidi, on seda ülemist joonist kerge interpreteerida. Kui seda alumist, kahte pidi käivat joonist ei oleks, oleks asi selge, aga see alumine teeb asja segaseks.
Mutriga on kehvad lood, see tuleb tellida ja kes teab, millal see reaalselt saabub. Viimati kui tellisin paar sarnast väikest jupikest "esindajalt", oli eelmine sügis ja siiamaani pole kuulda olnud, et jupid oleks kohale jõudnud. Mitte kõik margiesindused pole võrdsed!
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Odavatest tööriistadest... ostsin 199.- eest Handymannist löögiga elektritrelli lihtsalt mõttega, et nii odav asi ei saa töötada aga kuna ta, s**t, midagi ei maksa, siis võin ju riskida. Nüüd on sellega 2-3 aastat saanud erinevaid auke puuritud ja kruvisid keeratud. Siiani töötab ja ei näita väsimuse märke. Ainuke häda on võtmega puurikinnitus ja see kipub lahti põruma tegutsemise ajal.
Et päris teemast mööda ei läheks, siis tõesti näitab pakendi info, et momentvõtmena töötab asi vaid päripäeva keerates. Huvitav, et mõnikord pole isegi "puust ette ja punaseks" piltkirjast kasu, sest soovmõtlemine summutab sellegi.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Kui ikka päris aus olla, siis mina nende piltide järgi küll välja ei nokiks poes, et see jõumomendi mõõdik ainult päripäeva toimib. See, et ta vaid päripäeva pildil näitab neid %-te võib ju lihtsalt eksimuse võimaluse visualiseerimiseks olla ja samas, miks siis II-l pildil mõlemat pidi on näidatud katkendjoont- oleks ühtepidi pidevjoon oleks vihje oluliselt selgem... krt läheb jälle pulkadeks ära- aga sry, mõni õlu peale sauna, noh
frefighter kirjutas:Kui ikka päris aus olla, siis mina nende piltide järgi küll välja ei nokiks poes, et see jõumomendi mõõdik ainult päripäeva toimib.
Aga tehke loomkatse: küsige poes erinevatelt klienditeenindajatelt, kas töötab vastupäeva ka :). Tea mitu neist selle sealt karbi pealt välja loevad (kui nad just juhuslikult kursis pole asjaga).
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Ega ei maksa riista süüdistada, kui ise loll oled. Enamik momendivõtmeid töötab ainult ühes suunas, sealhulgas kuulsad Rahsolid ja Gedored. Vaid üksikud töötavad kahes suunas ja sa ei taha teada palju nad maksavad. Ostsin ise K-Rautast selle 10-110 Nm kallima võtme ja olen küll väga rahul. Võrdlustest Rahsoli omaga näitas perfektselt sama momenti. Hinnavahe 3x.
Ega ei maksa ka inimest lolliks nimetada seetõttu, et ta mõnda spetsiifilist fakti ei tea. Nendest piltidest seal pakendil võib asjast mitteteadlik inimene välja lugeda ükskõik mida. Igal juhul ei ole tegemist "puust ja punaseks" variandiga.
Mina (kes ma muideks olen loll ja ei teadnud, et momentvõti töötab enamasti ainult üht pidi) leian, et ülemine pilt räägib tööriista täpsusest ja alumine, et see asi töötab mõlemat pidi, tuleb ainult väike ümberlülitus teha.
-
- Postitusi: 1189
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Klõpsuga amatööririista enne tarvitamist ikka soovitav korra testida...
Aga on ju ka teistsuguseid - läbipainde mõõtmisega momentvõtmeid. Kunagi ammu ostsin kui klõpsuga polnd kohe võtta. Kärab küll ja igatpidi. Tõsi - on kohmakam skaala ja seieri tõttu, ning pingutamisel peab tähelepanu jääma ka näidu jälgimiseks, aga saab hakkama kenasti. Enne esimesi olulisi töid sai näitu testitud ja väga puusse ei pannudki. Nagunii pole momendid nii täpselt antud, et gramm üle ja keere maha. Minusuguse kodumehaaniku vajadusteks piisab.
mx77 kirjutas:Enamik momendivõtmeid töötab ainult ühes suunas, sealhulgas kuulsad Rahsolid ja Gedored. Vaid üksikud töötavad kahes suunas ja sa ei taha teada palju nad maksavad.
Räägid enesekindlalt, võib mulje jääda, nagu oleks see tõde. Enamikul tavapärastel Gedore/Rahsolidel töötab momendimõõtmine kahes suunas (erand TORCOFIX UK ja DREMOMETER W seeria).
Mu 2 olemasolevat momentvõtit töötavad ka kahes suunas (Rahsol ja vana kooli lihtne osutiga riist).
Muidugi eks see oligi minu soovmõtlemine, et nüüd siis see võti peaks ka töötama kahtepidi ja karbil olev illustratsioon ka nagu toetas seda mõtet.
EDIT: Uurisin Rahsol TORCOFIX UK seeria kasutusjuhendit ja sealt jääb mulje, et see ka toimib mõlemit pidi, kuigi veebilehel oleks nagu mainitud, et momendimõõtmine toimib ainult päripäeva.
-Tomm kirjutas:Võib-olla rumal küsimus, aga miks seda kahtepidi töötavat momentvõtit üldse niiväga vaja on. Momendid antakse ju kinni keeramiseks ja palju neid vastupäeva vindiga mutreid/polte tsiklil ikka on.
Kutil oligi ju vastupäeva keere, miks ta muidu seda teistpidi kasutas...
-Tomm kirjutas:Momendid antakse ju kinni keeramiseks ja palju neid vastupäeva vindiga mutreid/polte tsiklil ikka on.
Ega neid vastupäeva keeratavaid asju tõesti palju pole, kuid need mõned, mis on, on üsna kriitilised, kus tuleks kindlasti momentvõtit kasutada.
Kui seesama väntvõlli otsas olev veohammika mutter, mida ma keerasin, üle- või alakeerata, siis võib see mutter/hammikas sõidu ajal küljest ära tulla ja suure jama korraldada. Mu rattamudelil paar aastat tagasi oli üks tüüpviga, et see mutter tuli juba tehasest liiga lõdvalt kinni keeratuna ja esines seda probleemi, et mõnel juhul tuli sõidu ajal otsast ära (läheb kalliks maksma).
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Rebaseonu kirjutas:-Tomm kirjutas:Momendid antakse ju kinni keeramiseks ja palju neid vastupäeva vindiga mutreid/polte tsiklil ikka on.
Ega neid vastupäeva keeratavaid asju tõesti palju pole, kuid need mõned, mis on, on üsna kriitilised, kus tuleks kindlasti momentvõtit kasutada.
Kui seesama väntvõlli otsas olev veohammika mutter, mida ma keerasin, üle- või alakeerata, siis võib see mutter/hammikas sõidu ajal küljest ära tulla ja suure jama korraldada. Mu rattamudelil paar aastat tagasi oli üks tüüpviga, et see mutter tuli juba tehasest liiga lõdvalt kinni keeratuna ja esines seda probleemi, et mõnel juhul tuli sõidu ajal otsast ära (läheb kalliks maksma).
Tegelikult ta ei tohiks lahti tulla. Sõidu ajal peaks ta ennast kogu aeg kinni keerama, sellepärast ka tagurpidikeere. Lihtsaim lahendus oleks tugev keermeliim ja õhk- või elektrimutrikeerajaga kinni. Viimaste eelis on see, et ei keera vinti maha kuna ei rakenda pikaajalist suurt momenti.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Rebaseonu kirjutas:siis võib see mutter/hammikas sõidu ajal küljest ära tulla ja suure jama korraldada. Mu rattamudelil paar aastat tagasi oli üks tüüpviga, et see mutter tuli juba tehasest liiga lõdvalt kinni keeratuna ja esines seda probleemi, et mõnel juhul tuli sõidu ajal otsast ära (läheb kalliks maksma).
Erineva tugevusega keermeliimid aitavad probleemist üle... kui just kärnimist ei taha kasutada
EDIT: MX77 jõudis ette
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.