Palun vigade parandust tõlgitud artiklitele!
-
Teema algataja - Postitusi: 36
- Liitunud: 11 Mai 2006, 22:12
- Tsikkel: GSX-R 750 L0
- Asukoht: Lõuna osariigid
Esirattal sõitmine (pidurdamine)
Näha Ethan Hunt´i esirattal sõitmas ise samal ajal pahasid tapmas Mission Impossible 2-s?
Hea küll, siin õpid kõigepealt kuidas tagaratas maast lahti saada.
Aga enne kui sa proovid midagi allpool õpetatust, tea, et trikid mootorratastel on väga ohtlikud ja seadusevastased tehes neid üldises liikluses ning parklates.
Ja muidugi ole valmis maksma varuosade ning vigastuste eest mis harjutamisega kindlasti kaasnevad...
Sa siiski tahad teada kuidas esirattal sõita?
Tegelikult on see lihtne kui tead väikest saladust.
Ja see saladus on...
Kiirusel 65 km/h esirattal pidurdamine = esiosa libisemine (lohamine)
Kiirusel 15 km/h esirattal pidurdamine = kerge trikk. Rakenda esipidurit sujuvalt, mitte kiiresti ja tugevalt.
Ehk siis lihtsalt harjuta kiirusel 15-25 km/h. Miks just sellisel kiirusel? Kuna siis on meil rohkem kindlust ning see on palju ohutum. Harjutada seda vaikselt ja sujuvalt ongi kõige tähtsam, ent see ei ole kõik:
Sõida kiirusel 15 km/h. Selleks leia ohutu plats, tee mõned tiirud- sõida iga korraga aina agressiivsemalt, et saaksid tunnetuse kätte.
Kõigepealt haara esipidurit sujuvalt ning rakenda üha rohkem pidurit kuni esiots on täielikult „laetud”. Harjutades (enne kui oskad esirattal täielikult seisma jääda) lase pidur enne ratta täielikku seisma jäämist lahti- harju säilitama tasakaalu peale piduri lahti laskmist.
Esihargi „laadimine” on oluline, kuna see kannab ratta raskuse esiotsale üle enne kui tagaosa üles tõuseb. Sul ei õnnestu esirattal sõitmine kui rakendad silmapilkselt piduri lõpuni. See põhjustab esiratta libisemise/lohisemise (isegi 15 km/h kiiruse juures, kui liiga kiiresti tõmmata).
Miks? Kui tsikli koguraskus ei ole suunatud esirattale, siis pidurdamise jõud on suurem kui rehvi pidurdusvõime (-jõud) ning ratas hakkab lohama. Seda sellepärast et pidurdusjõud (hõõrdumine) on vastavuses jõuga, mis surub ratast vastu maad (vertikaalselt). Kui ratta esiosa „sukeldub” , hoiab tsikli koguraskus esiratast vastu maad.
Jätka pidurihoova vajutamist tagaratta üles tõusmiseni. Samas ole valmis pidurit lahti laskma kui tunned et tagaosa on liiga kõrgel. Oleks hea mõte vabastada pidur niipea kui tagaratas tõuseb õhku- parem harjuda ning minna edasi järk-järgult.
Ära kasuta tagumist pidurit lootuses et tagapidur hoiab ära rattal ümber minemist nagu see on tagarattal sõitmise puhul. Muide, rakendades tagapidurit samal ajal kui tagaosa õhus on- see muudab tasakaalu hoidmise maandumisel raskemaks.
Tasakaal on väga tähtis trikiga hakkama saamisel ilma koormamiseta. Tavaliselt ebaõnnetunud stoppie korral oled sa sunnitud jala maha panema. Kui sa sõidad esirattal pidurdamise ajal otse edasi siis on see palju lihtsam.
Hoia tsikkel esimesel käigul, kuna sa ju tahad kiirendada niipea kui oled maandunud- ratta tasakaalus hoidmiseks (ja jätta pealtvaatajad selja taha! )
Õigesti sooritatud esirattal sõitmine kestab 2-3 (või isegi rohkem) sekundit ning kindlalt maandudes on sul jalad jalatugedel – valmis edasi sõitmiseks. Maanduda natuke vildakalt ent siiski perfektselt tasakaalus olles näeb isegi mõningatel põhjustel lahedam välja.
On olemas ka palju peenemaid trikke nagu püsti seismine enne pidurdamist et esirattal sõit kauem kestaks, ent seda ma ei soovitaks algajatele.
Naudi ja ohutut sõitu!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.