Palun vigade parandust tõlgitud artiklitele!

Kasutaja avatar

Teema algataja
salukas
Postitusi: 36
Liitunud: 11 Mai 2006, 22:12
Tsikkel: GSX-R 750 L0
Asukoht: Lõuna osariigid

Lugemata postitus Postitas salukas »

Sõitmine grupis

Inimesed, kellel teil on olnud õnne sõita kõige uhkemate superbike´ide ja grand prix masinatega paljudel maailma parimatel ringradadel, kinnitan teile, et ei ole midagi nauditavamat kui sõita koos oma sõpradega lemmikteedel. Õnneks minule on see sagedane tegevus.

Teisalt ära alahinda ohtu, mida out-of-sync või ettearvamatud kaassõitjad võivad põhjustada. Olen kuulnud ja olnud tunnistajaks piisavalt paljudele hirmuäratavatele lugudele, et mitte olla salliv sõitjate suhtes oma ümber, keda ma ei usalda. Nad esindavad kõrgemat potensiaalset ohtu kui teised ohud kokku. Toimetaja Kunitsugu kogemus endaarmastajast ratturiga BMW seljas, kes peaaegu tappis nii enda kui grupi liidri teelt välja sõites. Priima näide - (Wheelspin, Aug. '05). Aga andmaks sulle head ettekujutust reaalsest ohust, mida kaassõitjad võivad põhjustada, olen kuulnud lugu kuidas endine põllutööline päästis ühe ratturi elu, kelle jalg oli grupikaaslase tsikli poolt otsast rebitud.
Ehk siis kui järgmine kord mõtled et pingutad üle, kujuta end ise ette eelkirjeldatud situatsioonis.

Pilt
Sõitmine malelauas

Sellel pildil me lavastasime ratturite struktuuri natuke liiga tihedalt kokku. Ideaalis jätke enda ja otse ees liikuja vahele 2-3 sekundit ning ligikaudu sekund kõrval asetseva ratturiga. Selline asetus võimaldab tihedamalt koos sõitmist ja täiendatud vaatevälja.

Öeldakse et ma keskendun positiivsele ja mulle pakub rahuldust võtta järgi hästi sõitvate ratturite grupile kes lõikavad täpselt keerulisi kurve, kallutavad ja lõikavad tippe üksteise järel. Mis kõige tähtsam, on see, et partnerid ei üllataks üksteist äraarvamatute liigutustega või ei sõidaks pimedas nurgas. Olen sõitnud koos Kunitsugu ja Steve Mikolas´ega ligi 20 aastat ning Andrew Trevitt´i, Jim O´Connor´iga umbes poole sellest ajast. Tunnen ennast nendega sõites kindlalt, ükskõik mis nurga tagant peaks vastu tulema- kas siis lahtine liiv, õlilaik või nagu me just kogesime hüppas tee peale hirv- ma tean kuidas iga mees reageerib ja sajandike pärast me nõnda ka tegutseme.
Need ei ole ainult koos sõidetud aastad, mis on loonud meie usalduse. On veel grupisõidu etikett, mis lubab ka uuetel liikmetel kenasti gruppi sobinduda.

Pilt

Heas seisukorras teed ja veel paremad tsiklid on üheks nauditava sõidu võtmeks, ent kõige rangemad nõudmised peaks olema oma grupikaaslastele, et tunneksid ennast mugavalt ja kindlalt. Asetage endid vähemalt 2-3 sekundiliste vahedega ning jätke kes-on-kiirem-võistlus ringrajale. Kui rada kulgeb kurviliselt siis kõige paremini töötab üksteise järel ehk hanereas sõitmine.

Võti ühtseks sõiduks on suhtlemine sõitjate vahel. Ära häbene algatada vestlust panemaks enne sõitu paika kindlad juhised. Veenduge et kõik teavad kuhu sõit kulgeb ja millist marsuuti pidi. Teadmiseks igale sõitjale: Ära käitu teiste suhtes nagu oleksid kõrge sõjaväeohvitser, ülemus. Arutage igat muutust teeoludes, seaduse täitmist liiklusmärkide, kiiruse jälgimisega.

Kui te juba sõidate, peamine info saamise viis on nägemine: tea alati kus teised sõitjad asuvad ja mida nad teevad. See on tagatud juhul kui näed tagasõitjat oma peeglist ning eessõitja kiivri peegeldust tema peeglist. Olles nähtav teistele sõitjatele ei sunni sa neid pead keerama, et vaadata kus sa oled ega aja neid sellega segadusse.

Visuaalselt tahad sa hästi näha eessõitvat tsiklit, mitte jõllitada sõitja selga. Ole teadlik mida sinu eessõitja teeb, jälgi teda nö silmanurgast aga ära jää ainult teda vaatama. Kõik ratturid peavad olema teadlikud eestoimuvast/ vaatama ette vähemalt 2-6 sekundit. Mida kiiremini sa sõidad seda kaugemale ette pead vaatama. Ära arvesta/looda sellele et eessõitja sind tekkivatest probleemidest teavitaks/kaitseks sest selle aja peale mil näed teda reageerimas oled juba tagant sees. Ideaalis näevad kõik grupis sõitjad tekkivat olukorda samaaegselt ning käituvad ühtselt, siiski tagades oma individuaalse mõtlemisega nii enda kui teiste ohutuse.

Pilt

Tagasõitja hoidmine oma peegli vaateväljas on tegelikult iga eessõitja vastutuses sest nii omad infot tema kohta. Eessõitja peab saama veenduda et tema taga olev rattur ei ole kaotanud sidet grupiga.

Kui te sõidate mitmerajalisel teel, lase liidril valida rada ja sõitmise kiirus (põhjusega), jälgi tema märguandeid. Sõitke ühtse grupina kui vähegi võimalik, mitte ei laotu laiali erinevatele radadele. Möödasõitudel kui olukord lubab liikuge ikka grupina, ent oma julgeoleku ja ohutuse eest vastutab siiski iga rattur individuaalselt.

Lase liidril määrata liikumise kiirus ja leppige kokku et ei ole vaja sõita üle oma võimete grupi järel püsimiseks. Olgu kõigile grupi liikmetele teadmiseks et punt jääb igal suuremal ristmikul seisma, ootamaks järele mahajääjaid. Nii et nad ei pea iga hinna eest järele sõitma kartuses et nad kaotatakse ära.
Kuid siiski on mõnusam sõita ühtse grupina, mitte lasta egol võimust võtta. Samamoodi peaksid kõik tundma ennast mugavalt viibates teistele möödaminekuks kuna aga heaks arvavad. Meie möödasõituetikett näeb ette et möödume ainult viipamise peale ning alati vasakult, kui tee on piisavas ulatuses vaba. Mitte kunagi ei mööduta paremalt. See tundub enamikule meist loogilisena aga üllatavalt paljud mõtlevad teisiti.

Veendu et kõik grupi liikmed teeksid vahet linna- ja maanteesõidul. Linnatänavad ei ole koht omavaheliseks võistlemiseks/ ärategemiseks, millega kaasneb suur oht. Seda on juhtunud mõnel korral, kui uued ratturid liituvad grupiga et teistele oma kiirusega muljet avaldada; nad alati leiavad võimalused liidriga kohakuti jõudmiseks ning kihutavad siis eest minema (ise tagatulel istudes) nagu oleksid Valentino Rossi´d, kes sõidab viimasel ringil enne maailma meistrivõistluste võitu. Arvatavasti parim lahendus sellises olukorras oleks liidril viibata oma ratta tagaosale (mis neil tähendab tagasi pööramist), aeglustada, pöörata ringi ning jätkata sõitu teises suunas.

Pilt

Kui sõidad grupis kellegi taga siis veendu et näed eesõitja ratta peegli peegeldusest sõitja kiivri visiiri. Väldi olemast tema pimedas nurgas, mis on eessõitjale ebamugav ja sunnib teda pead pöörama sinu leidmiseks- see põhjustab temas meeltesegadust.

Nii kui ma esimest korda ringrajal sõitsin taipasin, et linnaliikluses sõites polnud mul aimugi mis see kiirus on. Vastupidiselt paljudele ringrajasõitjatele tunnen siiamaani linnasõidust naudingut; ma lihtsalt ei tunne enam vajadust kiire sõidu järele, kui ma just ringrajal ei ole. Samuti ei ole kokkusattumus, et minu lemmik sõidukaaslased on kogenud ringrajasõitjad. Me oleme juba ammu saanud vastuse küsimusele „kes on kiirem?” ja ei pea üksteisele enam midagi rohkemat tõestama.

Mida kogenumaks sõitjaks ma saan, seda valivamaks ma muutun kaassõitjate suhtes. Olen õnnega koos kuna minu kaassõitjad on haritud/ kultiveeritud ratturid, kelle kätte ma oma elu täielikult usaldan- ja see on hea, kuna iga kord koos sõites ma just nimelt seda teengi.

Viimati muutis salukas, 17 Jaan 2009, 00:28, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”