Palun vigade parandust tõlgitud artiklitele!

Kasutaja avatar

Teema algataja
salukas
Postitusi: 36
Liitunud: 11 Mai 2006, 22:12
Tsikkel: GSX-R 750 L0
Asukoht: Lõuna osariigid

Lugemata postitus Postitas salukas »

Tagarattal sõitmise õpetus

Pilt

Tagarattal sõitmine – tänavail kõige enam levinud vabastiilis trikk- see võib olla nii lihtne kui ka keeruline profesionaalse kaskadööri poolt sooritatud trikk. Samal ajal kui istudes tagarattal sõitmine oleks justkui elementaarne, tekitavad sellised uskumatud trikid nagu “Pilvelõhkuja kõrged toolid”, “12”-d, “Roomamine ilma käteta” meis palju küsimusi ning imestust- “Kuidas nad seda teevad?”
Super Streetbike palus Team XMX (http://www.teamxmx.com) eestvedajal "Segasel Dan" Jacksonil aidata meil heita pilk eesriide taha ja paljastada tema gravitatsiooni-eirava tagarattal sõidu teooria. Täiuslik vabastiili motokrossi sõitja ja tänava vabastiili imelaps (2002 aasta CBR954RR oli tema esimene tänavaratas) , Segane Dan on just õige mees selle töö jaoks. 25. aastane Jackson ilmus eikuskilt (Kansas City, kui sa seda kaardilt vaatad) võites 3. koha XSBA Tänavasõidu Vabastiili Võistlusel 2002. aastal. 2003ndal aastal juhtis erinevaid sarjasid. Täiendavalt on Jackson kirja saanud võite arvukatel kaskadööride võistlustel, samuti avas ta hiljuti oma isikliku kaskadööride kooli (http://www.stunterschool.com). Loe edasi Jacksoni tagarattasõidu saladuste paljastusi.

Tavaline istudes tagarattal sõitmine

Pilt

"Istudes on kõige kergem tagarattal sõita ent kõige raskem seletada. On väga palju erinevaid võimalusi bike´iga tagarattal sõita, mõned meetodid töötavad paremini kui teised- sõltudes sõitjast ja rattast. Selgitan kuidas mina seda teen, kuid pidage meeles et teised sõitjad võivad esiratast üles tõsta teistmoodi..
"On kahte sorti tagarattal sõitmisi: võimsuse/jõu ning siduriga tagarattal sõit. Võimsuse puhul kasutab tsikkel esiratta üles tõstmiseks mootori võimsust. Sa tõstad mootori pöörded maksimumi lähedale ja gaasi lisamisel tõused tagarattale. 1000cc võimsusega bike´idel on see lihtne- lihtsalt keera rutska 6000 pöörde kanti ja oledki tagarattal. Väiksemate bike´ide nagu 600-ste puhul on vaja väikest abi. Nendega sõites peab pöörded laskma kõrgemale, pidurdama ning lisama uuesti gaasi. Pidurdamine põhjustab esihargi hetkelise allapoole liikumise, misvastu rikošeti efekti abil gaasi lisamisel tuleb esiratas kergemini maast lahti. 600cc-ste puhul sa pead peaaegu täielikult avama seguklapi et esiratas tõuseks. 1000cc-ste puhul pead sa palju vähem gaasi vajutama tagarattal sõitmiseks- keerake minu CBR954RR-il link põhja ning olete kohe perseli. Just sellepärast ei meeldi mulle võimsuse arvel tagarattal sõitmine kuna sa kasutad suurt võimsust (kiirust) ja võimalus surmasõlme teha on seda suurem.
"Mina eelistan siduriga tagarattal sõitmist; esiratas tuleb kiiremini üles ja ratta pöörded on nokka tõmmates madalamad- tänu sellele ei ole ratta kiirus nii suur ning sul on rohkem aega tasakaalupunkti leidmiseks enne kui jõuad piirajasse. Siduriga tagarattal sõitmiseks lahutan ma siduri, piisavalt et pöörded tõuseksid haripunkti, misjärel lasen sidurilingi kiiresti lahti. Ma tõmban siduri hooba ainult natuke- friktsiooni tsooni. Pöörete tõstmine esiratta tõstmise hetkeks ja siis lasen siduri lahti – ära lase seda lõdvaks – lisa sujuvalt gaasi kui esiratas õhku tõuseb. Mida kõrgemal on sõidu ajal esiratas seda vähem gaasi on vaja anda selle üleval hoidmiseks.
/Videost saadud info- siduriga noka tõmbamine... sõidad ja sõidad, lased gaasi maha, lahutad siduri umbes poolele maale, lased siduri kiiresti lõpuni lahti ning lisad sujuvalt gaasi. Alguses on ratast maast lahti saada raske ent mida kõrgemale ratas tõuseb seda kergemaks see muutub.. /
"Mõlemal sõitmise viisil, nii siduri kui ka võimsusega sõites hoian ma oma käed tugevad ja kanged, surun oma jalad vastu paaki ning alati hoian jala tagapiduri kohal julgestuseks. Kui asi hakkab käest minema lihtsalt nõksuta tagaratta piduriga ja oled tagasi kahe rattaga maa peal. Kui sa vaatad otse edasi ning sa ei näe enam rattast üle, tähendab see seda et oled lähedal tasakaalupunktile.

Püstises asendis tagarattal sõitmine
Nagu istudeski, võid sa ka seistes nokka tõmmata neil kahel erineval viisil. Samuti ma põrgatan esiharki aitamaks esiratast üles. Vedrutades lenksu alla, pingestuvad esimesed amortisaatorid. Energia mida esihark vabastab kombineeritud gaasi lisamisega tõstab esiratta üles. Kõigepealt ma seisan rattal püsti, siis kallutan ette ja surun kätega esiosa alla, põhjustades amortisaatorite kokku surumise. Seejärel tuleb esihark tagasi üles ning ma lisan gaasi (mitte nii palju kui istuvas asendis- seistes kulub vähem jõudu esiratta tõstmiseks!) ja tõmban lenksust esiotsa üles. Nii kui esiratas tõuseb üles, lükkan ma oma tagumiku natukene tahapoole et ratta üles tulemisele kaasa aidata. Ma painutan oma põlvi kui tõmban esiotsa üles; ning kui ratas tõuseb kella 10-ne suunas, ajan ma oma jalad sirgu ja kallutan taha. Seistes tagarattasõidul võid sa hoida ühtlast gaasi ning kasutada oma keha tsikli kontrollimiseks. Kuna kehaga on püsti seistes kerge tasakaalu hoida siis on lihtne samal ajal käike vahetada.
http://www.superstreetbike.com/stunt_ho ... index.html
Siit leiad veel mõningate trikkide seletusi juhuks kui need igavaks muutuvad..
Paar asjakohast videot:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4654946988

Viimati muutis salukas, 17 Jaan 2009, 00:17, muudetud 2 korda kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”