pingerelee
-
Teema algataja
Tänapäeva mootoratastel kasutatakse enamasti püsimagnetgeneraatoreid, suuremate mootorite juures siis kolme faasilisi, väikemate juures ühefaasilisi. Püsimagnet tähendab seda, et generaatoril ei ole siis ergutus ahelat(nagu autodel või vene ratastel). Kui mõõta pinget mähise otstelt siis on see järelikult vastavuses mootri pööretest( mida suuremad pöörded, seda suurem pinge (vahelduvvool)). Pinge muudetakse õige suurusega alalisvooliks pingeregulaator/alaldis. Sellel on siis tavaliselt 4 või 5 juhet ( kolme faasilise generaatori korral) nendest kolm on faasijuhtmed,( lähevad mähiste otstele), siis plus juhe, mis läheb läbi süüteluku aku plussklemmile ja miinus ehk massi juhe ( mõnel võib see puududa, siis on pingeregulaator/alaldi korpus massiks).
Üldjuhul on pingeregul. epo sisse valatud, st seda ei saa remontida!
Aga selle eest on nad tihti asendatavad teise firma/margi omadega.
Ise kasutan oma CBRi juures näiteks gsxri pingeregulaatorit väga lihtsalt põhjusel, et honda ei oska teha normaalset pingeregulaatorit! See on nii pisike, et vähegi viletsa raami kontakti korral ta kuumeneb üle ja põleb sisse.
Ahjaa, enne kui hakkate pingeregulaatorit kahtlustama, siis vaadake üle alati juhtmestik( et ei oleks takistust + ega - juhtmes).
Ja kui olete hädas ostmisega, siis väike vihje- saksa ebay. Sealt olen ise ostnud hondale(cbr/vtr) selle umbes 350 eeguga (hind koos saatmis kuludega).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.