Kas seisvast autoderivist mööduda on ok?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kas seisvast autoderivist mööduda on ok?
Kas punase fooritule korral seisvast autoderivist mööduda ridade vahelt on ok?
Küsin siis arvamust, sest on jäänud ebaselgeks üldine bikerite seisukoht. Mujal lõuna pool Euroopas on see iseenesest mõistetav, aga meil on arvamusi seinast seina – autojuhtidel enamasti, et küll on ikka nahhaalid ja trügijad, samuti leiab see tegevus ka hukkamõistu mõnedelt üliviisakatelt bikeritelt; teised jälle saavad aru, et see kiirendab ristmiku läbilaskevõimet ja suhtuvad rahulikult. Või on selle kohta teema juba kuskil tehtud ja ma lihtsalt ei märganud? Igal juhul andke tuld ja avaldage arvamust.
Baltrooni mõtteavaldus on 100 %.
Igatahes on see normaalne. kaval pole see siis kui on just roheline saabunud ja autod vänderdavad edasi.
Ja mõnel puhul on kena neile viisakust demoda ja kaduda ristmikult nii käpe et neil ei tekiks muljetki et me tulime sinna ette jalgu jääma kellelgi.
Dillinger kirjutas:Ja mõnel puhul on kena neile viisakust demoda ja kaduda ristmikult nii käpe et neil ei tekiks muljetki et me tulime sinna ette jalgu jääma kellelgi.
Olen ise tähele pannud, et selleks ajaks kui autojuht käigu sisse kobistab on ratas ammu üle ristmiku kadunud. Sõltub autojuhist muidugi. Mõni litsub siis eriti jõuga kui ratas temast ette on trüginud.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
- Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
- Asukoht: Pärnu
.
Oleneb,
näiteks kui soovid teha parempööret ja auto ootab sinu ees, ja kui sa mahud ta kõrvale paremale nii, et ei ületa joont, siis võid sest tema ei ole reeglitest kinni pidanud ja ei ole õieti paiknenud mis on oluline. ja kui sa oled ta kõrvale mahtund, siis peab tema ka su ette laskma. Kuna kehtib paremakäe reegel. temal pole parem käsi vaba ja sa saad minnna:P.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Ridade vahelt läbisõitmine ja foori ees ette minemine on igas lääne-euroopa riigis aksepteeritud ja normaalne tegevus. Ka autojuhtidel pole sellest mingit kasu kui sa nagu auto lihtsalt ritta seisma jääksid ja sellega rida veel pikemaks teeks.
Et Eesti autojuhid selle üle vinguvad on vast ikka mingi ego küsimus. Ma olen ka teistes ida-euroopa riikides seda märganud, kohe solvutakse kui ette sõidad, nagu sa oleks nende sotsiaalset staatust riivanud
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
-
Teema algataja
frefighter kirjutas:aga, kuida selle asja legaalse poolega ikka on?
Päris täpselt ei oska öelda aga kui ükskord ridade vahelt ette sõitsin ja esimene auto juhtus politsei olema, siis mingit aktiivset tegevust nende poolt ei täheldanud. Tõmbasin paari käiguga kiirelt 55 sisse, sain 100 m edu ja vuristasin rahulikult edasi. Aga eks politseinikke on ka erinevaid.
Aga see mulle kohe üldse ei meeldi, et kui ees on punane tuli ja autoderivi ja hakada vaikselt veeredes Vasakultpoolt mööda minema, ehk siis ratas asetseks umbes tee keskel joone peal, nii et vastassuunda üldse ei sega, ja siis kui sealt kuskilt pöördepealt need vastassuuna autod tulevad, siis nad kohe kuradi ekstra teevad mulle mingi omaarust ilge põike ette, et ma ikka mingil juhul ei mahuks seal tee keskel vaikselt ette veerema, kuigi neil oleks ruumi maa ilm seal ja kui nad sõidaksid normaalse teel-asetsusega nagu autod tavaliselt, siis mahuksime me mõlemad ilusti ära, aga ei, peab ikka mingi manöövri mulle ette nõksatama. Ma ei saa aru, kui autojuhid nii kadedad meie peale on, ostku siis endale ka ratas. Aga muidu olen ma väga õnnelik, et tsiklimaailm Eestis sedavõrd kiiresti kasvanud on, sest see tähendab ka kultuuri vaikset paranemist ja Ehk isegi väga pika aja peale autode kasvu vähenemist. Aga eks see ole see 4 aastaaja värk, et auto peab kindlasti olemas olema ja siis vaadatakse kuidas jääb raha tsikli jaoks. Aga no kui kliima läheb selliseks, nagu meil siin see talv oli, siis võiks küll varsti kõik aastaläbi tsiklitega sõita ja poleks ummikuid olemaski:D
-
Teema algataja
Ok, kui sa rohelise tule süttimise ajal kusagile kahe autorea vahele ei jää (on minu arvamus).
Täna siis selline situatsioon. Tulime sõbraga mööda järvevana mnt-d ja Ülemiste ristis tahtsime pöörata vasakule Sikupilli poole. Mina sõitsin ees, minu järel üks Volvo S80 (kui ma õigesti mäletan) ja siis sõber. Seisin siis kõige äärmises vasakpoolses reas foori taga ja mõtlesin, et miks ta kusagil taga molutab ja ette ei sõida, olin ma ju seal üksi terve rea peal. Seljataha vaadates nägin, kuidas see lahke Volvo oli juhi poolt raja peale risti keeratud, et rattur mitte mingi hinna eest läbi ei saaks. Selle peale ei osanud ma teha muud, kui näidata pöialt autojuhile (millegipärast ei tulnud tal naeratust näole vaid ta põrnitses mind ebaloomuliku pilguga:)).
-
- Postitusi: 95
- Liitunud: 19 Mai 2005, 14:42
- Tsikkel: Husqvarna 450TE KawasakiGPZ750
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Kontakt:
Tegelikult on probleem märksa sügavam kui fooritaga ette sõitmine. Täna on ikkagi ratturrullnokklust liikluses piisavalt palju, et autojuhtides vastumeelsust tekitada. Peamiselt paremalt poolt möödumise ja suurtel kiirustel autode vahel sõitmisega. Selline tegevus nimelt ehmatab autojuhte. Ja mitte vähe. Ja kui sa siis pärast vaikselt üritad ridade vahel foori taha veereda saadki kelleltki peegliga selle eest, et eelnevalt mõni kamraada ohtliku ja ehmatava möödasõidu sooritas.
Kui te eeldate, et teist sooritataks möödasõite nagu täisväärtuslikust liiklejast, teise sõidurea kaudu siis tehke sama autodega, ärge kihutage napikatega autojuhtide närvisüsteemi.
Husqvarna 450TE
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Erko kirjutas:Ere näide ehmatusest. Sõidad mnt.-l ja viimati peeglisse vaadates näed enda taga rahulikult sõitvat kaasratturit. Järgmisel hetkel pannakse sinust aga täie p**aga mööda, ehmatab ikka ära küll ja korralikult.
olen sõitnud tuhandeid kilomeetreid mööda sõiduteid jalgrattaga. maanteedel, tänavatel. absoluutselt kõik mootorsõidukid panevad ratturist täie p....ga mööda. enamus napikaga, vähesed teisest reast. silm ka ei pilgu enam sellise asja peale. liikluses tuleb pidevalt ette et sinust mööda sõidetakse. loomulik. aeg oleks harjuda!
see jutt ei ole muidugi napikate ja seisvate autoderivi vahelt täiega läbi kihutamise õigustamiseks. lihtsalt elu on selline.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
seisvast autoderivist sama sõidurea piires mööduda on minuteada seaduslikult ok aga sellega kaasneb suur oht mõne autojuhi egost üle sõita. ego on selline vigur, et seda kaugelt ja kiiruse pealt ei näe ja see ei piirdu pahatihti ainult sõiduki gabariitidega. kui see juhtub, tuleb tõenäoliselt suhelda rahvusvahelises viipekeeles. olen kuulnud, et on improviseeritud ka sõidusaapa jms.
KX250F '14
-
Teema algataja
Endal tuli meelde üks juhtum kus üks vend arvas, et oleks hästi lahe mu autost hästi napilt mööduda. Ma siis tegin napika tagasi. Millegipärast hakkas vend siis kätega ägedalt vehkima ja vanduma
Moraal on järgmine: ole viisakas ja sinu vastu ollakse viisakas. Kui hakkad mingeid oma reegleid kehtestama liikluses, siis tekib jama. Üldiselt võidab kokkupõrkel see kes on raskem ehk siis auto. Ise reeglina tsikli seljas autodest ette ei trügi. Mis liikluse sujuvusse linnas puutub siis on teaduslik fakt, et see on kõige sujuvam kiiruse 40 juures.
Re
Mina hindan olukorda ja mõnikord lähen ette ja mõnikord mitte. Ette tiksun (st tasa-tasa) siis kui autod ilusasti seisavad ja kui ruumi on. Kui tundub et pole, siis sitta kah, ootan järjekorras.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Ole ettevaatlik, sellised sitapead, kes õppetunni andmise eesmärgil või ükskõik mis põhjusel siklimeestele autoga napikaid teevad võivad suht hõlbsalt lõuga saada.
Ise olen sellise pohhuiist-idika-autojuhi ohver juba olnud ja seega, kui mulle mingit tsirkust tegema tullakse, siis ei jäta võimalust kasutamata.
NoobelSoobel kirjutas:Endal tuli meelde üks juhtum kus üks vend arvas, et oleks hästi lahe mu autost hästi napilt mööduda. Ma siis tegin napika tagasi. Millegipärast hakkas vend siis kätega ägedalt vehkima ja vanduma
Moraal on järgmine: ole viisakas ja sinu vastu ollakse viisakas. Kui hakkad mingeid oma reegleid kehtestama liikluses, siis tekib jama. Üldiselt võidab kokkupõrkel see kes on raskem ehk siis auto. Ise reeglina tsikli seljas autodest ette ei trügi. Mis liikluse sujuvusse linnas puutub siis on teaduslik fakt, et see on kõige sujuvam kiiruse 40 juures.
-
Teema algataja
Eks enamasti on ikka nii ,et kellel on pistmist nii autoga ja tsikliga need mõistavad ka üksteist.Mõtlen siin seda kes kasutavad mõlemaid sõiduvahendeid liikluses.Kui olen autoga linnavahel ja näen lähenemas mõnda kaherattalist siis ikka proovin anda teed,aga need kes ei sõida kaherattalistega nendel ilmselt pole aimugi kuidas võiks käituda.
Muidugi olen ka sellega nõus,et ehmatada autojuht pole väga mõttet.
Silmas pidades napikaid ,kõrgeid pöördeid jne.
Ise kasutan ummikutes vabu vahesid
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
See asi enne korda ei saa, kui vastastikune mõistmine sinnamaale areneb. Mõtlen, et liigelda tuleb nii, et kaasliiklejaid asjata ei ehmataks ega ei segaks. Täna ummikus lasin mööda telgjoont autoderivist mööda, sest rivi ootas otsesõitu, mina tahtsin vasakule saada, pöörderivi oli tühi, aga sinna jõudmine sabatades võtnuks oma 4 rohelist tuld. No ja ongi nii, et osa autosid paikneb real normaalselt, osa sätib end otse telgjoonele, et maksimaalselt ikka takistada. Vastutulijatest osa sõidab normaalselt oma sõitu. Osa aga püüab ka teha sulle sõidurea nii kitsaks kui annab. Selgituseks ka niipalju, et pidevjoont ma ei ületanud, seal oli katkendjoon ja ruumi tegelikult küll. Mõistlik vahelelaskmine kiirendab tegelikult kõigi sõitu.
Samas, kui ees on mingi 4-5 autot, ei pea ma ette trügimist viisakaks. See siiski häirib sohvreid ja sel juhul, kui ummikut pole ja niikuinii saad sama foori korraga üle, ei kaalu efekt üldist häirimist üles. Ka ei pea ma viisakaks seda, kui tsikkel sätib end autodest mööda esimeseks, keerates esimese auto ETTE. Sellega ikkagi segab ta seda autot. Jäägu küljele. Tsikli kiirendus võib ju hea olla, aga paigalt nõksan vähemalt mina autoga väledamalt kui paljud tsiklid. Ja autoroolis mind ei häiri, kui tsikkel mu'st ette kiirendab, aga mind häirib, kui ta ronib mu ette ja jääb sinna mökutama.
Et siis: ka tsiklistid ei peaks lähtuma oma egost vaid üldisest kasust (niivõrd kui see õnnestub) ja kui nad sõidavad kusagil teisiti, kui autod, siis tehku seda autosid segamata. ÄKKI aja jooksul jõuab ka autojuhtidest närvihaigetele kohale, et mõistlikult oma eeliseid kasutav tsiklist teda ju ei takista vaid just kiirendab liiklust, jättes autodele rohkem ruumi.
Rohkem mõistmist ja rohkem silmsidet!
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Koolis õpetaja suisa soovitas mööduda (aastal 2005). Tema nägemus oli, et kui tsikkel läbi mahub, siis võib rivi ette sõita ja esimesena startida. Vahepeal on muutunud popiks keelata/piirata pideva joone ületamine sellisel möödumisel.
Isegi olen politseilt saanud suulise hoiatuse. Sellega oli omaette nali.
Ristmik oli Endla-Tehnika, suunaga linna. Politsei oli kah autode rivis punase taga. Kusjuures ta oli selgelt nihkes minu "vahekäigu" poole. Et tast mööda saada pidin tõesti korra ületama pidevat, aga ülejäänute puhul oli piisav ruum samas sõidureas. Kui roheliseks läks, startisin esimesena ja nägin, et pollarid laveerivad autode vahelt mulle sappa. Ju nad lootsid, et ma kiirust ületan. Lõpuks vilkurid tööle ja pidasid mind kinni. Muidugi oli teemaks, et sõitsin rivi ette. Ja siis ütleb pollar:"Ma spetsiaalselt panin auto nii, et te mööda ei saaks!" Ma ei osanud esimese hooga kohe midagi vastata ja kuna asi lõppes hoiatusega, siis jäi ka vastu nähvamata .
Aga loo moraal. Osade pollarite (õigem oleks neid kutsuda mentideks) suhtumine on ikka väga vale ja nad provotseerivad pisieksimusi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.